Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Haal je nog veel plezier uit snelle wagens in Belgie?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• In ons drang naar persoonlijke winst hebben wij de supermarkten en drankcentrales zich laten vermenigvuldigen, ten nadele van de locale handel, wij hebben wat wij verdienen. In een zelfde zIn zijn wij ook de locale productie gaan negeren door allerlei prullen uit het verre oosten te kopen, wij kunnen nu nog enkel kwaliteit kopen tegen woekerprijzen... Opnieuw, wij hebben het gelokt ! I wij produceren zogoed als niets meer, maar blijven consumeren... totdat ons varkentje leeg zal zijn. Ik beklaag de volgende generaties...

Comment

• Topicvraag:

Ik vind van wel, zeker als je regelmatig buiten de spits rijdt. Pushers op hun plaats zetten, petjes vernederen, bij de eerste bochtencombi wegrijden,... weinig dingen die plezanter zijn.
      Maar zelfs gewoon al het feit dat je weet dat er massa's power op overschot is, werkt ook al 'bevredigend'
      2021 Taycan 4S
      2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Ik zeg gewoon dat mensen die hun auto nemen voor belachelijk korte afstanden er mee voor zorgen dat de verkeersdrukte flink toeneemt in de verstedelijkte gebieden.. .
        Mensen die het nodig vinden om 50 km van huis te gaan werken ook. Maar ja, 'die kunnen niet anders' ...
        Die gebruiken alle mogelijke sluipwegen door onze gemeente en zorgen voor verkeersdrukte in onze straten, dus moeten wij in ons eigen dorp maar te voet gaan, want 'zij hebben geen andere keuze' :-D

Comment

• Toekomst... binnen enkele jaren kopen we onze huishoudartikelen gewoon online en worden die geleverd. Zeker weten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
            wij produceren zogoed als niets meer, maar blijven consumeren... totdat ons varkentje leeg zal zijn. Ik beklaag de volgende generaties...
            Ik vrees dat je helemaal gelijk hebt.

2021 Taycan 4S
            2021 Lexus UX250h

Comment

ja, ik zie dat alle dagen. maar dan is te voet de boodschappen gaan doen... en probeer maar een een bak bier met de fiets naar huis te brengen !
              nee, hoor, de hulp van een fiets om het verkeer te verlichten, zoiets bedenkt maar een Crevits, Smets of Weyts, terwijl ze zelf zich knus laten vervoeren in hun dienstwagen met chauffeur... omdat ze laat moeten vergaderen ;-))
              Dat is het systeem hé. Ik heb het trouwens niet over een bak bier, maar wel over de dagdagelijkse verplaatsingen. Naar de bakker, slager, krantenwinkel, kleine inkopen, kinderen naar school brengen,,... . Nu, misschien moet jij elke dag een bak bier gaan halen, de gemiddelde mens hoeft dat niet.

Comment

In ons drang naar persoonlijke winst hebben wij de supermarkten en drankcentrales zich laten vermenigvuldigen, ten nadele van de locale handel, wij hebben wat wij verdienen. In een zelfde zIn zijn wij ook de locale productie gaan negeren door allerlei prullen uit het verre oosten te kopen, wij kunnen nu nog enkel kwaliteit kopen tegen woekerprijzen... Opnieuw, wij hebben het gelokt ! I wij produceren zogoed als niets meer, maar blijven consumeren... totdat ons varkentje leeg zal zijn. Ik beklaag de volgende generaties...
                Dat heet vrije markteconomie. Daar hebben we (de meesten toch) zelf voor gekozen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

Mensen die het nodig vinden om 50 km van huis te gaan werken ook. Maar ja, 'die kunnen niet anders' ...
                  Niet iedereen kan de gebuur van z'n werk worden hoor. Nooit gehoord van reorganisaties, herstructureringen, mensen die hun ontslag krijgen, enz... . Komt daarbij nog dat woningen in bepaalde gewesten die zich in de nabijheid van veel werkgelegenheid bevinden dikwijls onbetaalbaar zijn voor de gewone verdiener(s). Dus nee, niet iedereen kan dat, dikwijls omwille van verscheidene redenen... .

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                  Die gebruiken alle mogelijke sluipwegen door onze gemeente en zorgen voor verkeersdrukte in onze straten, dus moeten wij in ons eigen dorp maar te voet gaan, want 'zij hebben geen andere keuze' :-D
                  Die moeten inderdaad de sluipwegen nemen, omdat de plaatselijke bevolking het nodig vindt alle verplaatsingen met hun auto op hun 'niet-sluipwegen' te doen. Jaja, je gaat het nog gaan snappen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Toekomst... binnen enkele jaren kopen we onze huishoudartikelen gewoon online en worden die geleverd. Zeker weten...
                    Met drones.

Comment

• Voor de paar laatste jaren zou ik toch graag nog wat km's afmalen. Hoe lang we over een traject doen maakt mij feitelijk geen bal uit. Als het maar ééntje per dag is, dan is dat maar zo. En als we maar gelegenheid hebben om de speeltuin te gebruiken.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                      Last edited by Metaxa; 28/04/2017, 18:37.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Met drones.
                        Neen, met DHL ;-))

Comment

Dat heet vrije markteconomie. Daar hebben we (de meesten toch) zelf voor gekozen.

Ja, wij dachten dat wij er beter van zouden worden, maar het slechte moet nog komen... hoe kortzichtig kunnen de mensen zijn !

Comment

Neen, met DHL ;-))
                            Schone bijverdienste

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL
                              Toekomst... binnen enkele jaren kopen we onze huishoudartikelen gewoon online en worden die geleverd. Zeker weten...
                              Buiten voeding kopen wij bijna alles online. Veel te gemakkelijk, wel slecht voor de lokale winkeliers ma het zal me een worst wezen. Meestal hebben die toch ni op voorraad wat ik moet hebben en waarom zelf de wagen buiten halen als ze het aan u deur komen brengen, gratis! Onze hond zijn eten is momenteel onderweg. :-)

Vandaag nog wa plezier beleefd me de Mazda. Ken wel een paar plaatsjes waar ik is voluit kan gaan en de kans zeer klein is da ze staan te flitsen.

Tegen 120 komen afgeknald op een 2 vaksbaan die dan overgaat in een enkele baan waar meteen wa bochtjes volgen en ge eigenlijk maar 70 moogt rijden.
                              Last edited by ; 28/04/2017, 18:02.

Comment

Dus omdat jij dat wil moet ik maar met mijn fiets naar de winkel ?
                                Het wordt hier steeds beter.
                                Mijn vrouw moet mij naar mijn werk voeren, mijn zoon moet in Smetlede gaan voetballen, ik moet met mijn fiets boodschappen doen ...
                                What's next ?
                                van mijn part mogen ze binnenkort een ferme kilometerheffing doen, en dan wel eentje die aan het rekenen zet, misschien zal dat wel verplichten om alles anders te organiseren.

Comment

• Voor mij goed hoor. Voor hetgeen ik maar rij. Maar daar hebben ze de taks op de naft toch al voor ? En gewoon er nog eens bovenop, of in plaats van een andere belasting ?

Comment

• misschien moeten ze het anders doen, iedereen ifv woonplaats/werkplaats een aantal km geven en daarboven zwaar belasten
                                    edit: kan je bijvb met de fiets gaan werken en in het weekend lekker rondscheuren

Comment

• Gaat leuk zijn, vooral voor mensen die vaak van werklocatie veranderen, soms op dagelijkse basis. Ach, dat ze. Ze zullen heel veel taks moeten heffen eer ik op ne velo kruip. Ik blijf nog liever thuis. De trein, Ok, als de aansluiting deftig is geen probleem. Maar met de fiets? Een elektrische, ja, maar zelf trappen, vergeet het.
                                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Voor mij goed hoor. Voor hetgeen ik maar rij. Maar daar hebben ze de taks op de naft toch al voor ? En gewoon er nog eens bovenop, of in plaats van een andere belasting ?
                                        Niet dagdromen, hé ! De staat heeft onze poen nodig, dus zal het wel, de dag dat de kilometerheffing komt, bovenop de huidige accijnzen en wegen taks...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
                                          misschien moeten ze het anders doen, iedereen ifv woonplaats/werkplaats een aantal km geven en daarboven zwaar belasten
                                          edit: kan je bijvb met de fiets gaan werken en in het weekend lekker rondscheuren
                                          Waarom het aspect woonplaats/werkplaats uitsluiten ? Er zijn zeker evenveel mensen die vrijwillig ver hun werk gaan wonen (bv om op de grondprijzen te sparen) als andere die geen werk vinden dicht bij huis.

Comment

Working...
                                          X