Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Haal je nog veel plezier uit snelle wagens in Belgie?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mij verbaast het ook elke dag ontelbare keren dat er niet meer ongevallen gebeuren. Toch mede dankzij mensen die nog hun verantwoordelijkheid willen opnemen.
    Vanochtend in alle vroegte ene in een witte A6 Avant die drie rijvlakken nodig had bij het uitrijden van de Craebeckxtunnel. Ik moest 60 gaan rijden om met een grote boog rond hem te rijden. Bij het passeren ging het om een oudere man die meer tussen zijn benen aan't kijken was dan wat anders maar denk dat er ook nog wel alcohol in' t spel was.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Tot je met je uit de kluiten gewassen 4x4 niet opzij gegaan bent om een inhaalmanoeuvre 'gemakkelijker' te maken, een persoon zich compleet vergist in al zijn haast en zowel jou als de tegenligger raakt.

Officieel zal het volledig zijn fout zijn, maar ik zou zelf niet omkunnen met het idee dat ik niet alles gedaan heb om dat ongeval te vermijden.

Autorijden hoort eigenlijk te zijn: continu anticiperen op de fouten van een ander en zelf inzicht hebben zodat fouten van anderen niet lijden tot ongevallen.
      Neen niet akkoord. Iedereen is graag op tijd op zijn bestemming, ik ook. Ik ben niet de persoon om gas te geven als andere mij inhalen om het hun moeilijker te maken, maar ik ga niet babysitten op collega bestuurders die alles en iedereen te traag vinden rijden sorry. Het lijkt mij vanzelfsprekend dat de persoon die het manoeuvre doet in fout is bij een ongeval.

Volledig akkoord met je laatste zin maar je hebt fouten en "fouten". Iedereen maakt fouten daarom zijn we mensen maar er is een verschil tussen tijdens het parkeren een paaltje raken of een zwaar ongeval veroorzaken door ongeduldigheid.

Comment

• Ik vertrek sowieso stelselmatig te vroeg naar mijn werk/verplichtingen. Zit ik dan eens achter een tractor/vrachtwagen/... die ik niet meteen kan inhalen, dan is dat maar tijd die ik extra heb om naar een goeie schijf te luisteren .

Al dat opgejaagd gedoe... Niet aan mij besteed.
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jacothom Bekijk Berichten
          Neen niet akkoord. Iedereen is graag op tijd op zijn bestemming, ik ook. Ik ben niet de persoon om gas te geven als andere mij inhalen om het hun moeilijker te maken, maar ik ga niet babysitten op collega bestuurders die alles en iedereen te traag vinden rijden sorry. Het lijkt mij vanzelfsprekend dat de persoon die het manoeuvre doet in fout is bij een ongeval.

Volledig akkoord met je laatste zin maar je hebt fouten en "fouten". Iedereen maakt fouten daarom zijn we mensen maar er is een verschil tussen tijdens het parkeren een paaltje raken of een zwaar ongeval veroorzaken door ongeduldigheid.
          Zie mijn net geplaatste post. Vanaf heden elke dag 10 minuten vroeger vertrekken naar gelijk welke bestemming, en er gaat echt een stressvrije wereld voor je open

Ik ben de laatste persoon om te zeggen dat ik zelf nooit fouten maak, ik heb op 12 jaar nog geen enkel accident gehad (hout vasthouden) maar ongetwijfeld kwam het wel eens voor (misschien zelf zonder dat ik het weet) dat een andere persoon mijn fout op tijd opmerkte en het daardoor niet tot een ongeval kwam.

Comment

• Ne mens zou voor minder terug een diesel kopen.

Comment

• Dieselpower

Comment

• Om op de oorspronkelijke vraag te antwoorden: een krachtige wagen gaat toch over heel wat meer dan snel rijden (m.a.w. sneller dan mag). Er is het genot van de motor te horen starten (petrol only - sorry diesel lovers), het motorgeluid, het gevoel dat je altijd en overal 'over' hebt, het feit dat je aan eender welke snelheid (90-baan, snelweg, 200 in Duitsland) nog altijd onmiddellijke acceleratie hebt, de vaak ook veel fijnere loopcultuur wat ook enorm luxueus aanvoelt (benzine sowieso en 6-cilinder nog meer, 6-in-lijn het ultieme comfort!), het plezier van tunnels en naar beneden gedraaide raampjes, het unieke gevoel van met je gaspedaal te sturen en de neus de bocht in te duwen (RWD only), het wat enthousiaster rijden op verlaten/rustige nachtelijke wegen, en last but not least het zalige gevoel van even door te duwen wanneer er een agressieveling op de snelweg aan je komt plakken ondanks dat je niet sneller kan (voorliggers) - wachten tot de baan vrij is, derde versnelling, en die mens zich even een hopeloze ****** laten voelen. En dit alles van iemand die in zijn leven al 3 snelheidsbekeuring van 50 EUR gehad heeft (telkens 'onterecht' in de zin van speciaal opgesteld op een plaats waar de beperking artificieel laag is), waarvan slechts eentje sinds ik dagelijks 300 PK onder de voet heb.

Wat ook niet wegneemt dat een minder potente motor helemaal uitwringen ook zijn eigen genot kan zijn. Ik raad specifiek de 1.5 diesels van Renault aan, die dingen kunnen echt toeren maken, niet te geloven! Of natuurlijk zoals iedereen hier schrijft een MX-5 kopen (velen die het schrijven, weinigen die het doen - de mijne staat sinds juli in m'n garage), waardoor 70 aanvoelt als 120.

Met andere reden, zo veel redenen, en dan hebben we het nog niet eens over zaken als 'imago' (boeit me minder maar het is er wel, ik word op het einde van de rit toch ook liever in mijn krachtige wagen gezien dan in een Dacia Dokker).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dust

Wat ook niet wegneemt dat een minder potente motor helemaal uitwringen ook zijn eigen genot kan zijn. Ik raad specifiek de 1.5 diesels van Renault aan, die dingen kunnen echt toeren maken, niet te geloven! Of natuurlijk zoals iedereen hier schrijft een MX-5 kopen (velen die het schrijven, weinigen die het doen - de mijne staat sinds juli in m'n garage), waardoor 70 aanvoelt als 120.
                  Da snelheidsgevoel in een MX-5, vind da eigenlijk nog wel meevallen. Ik verschiet er zelf van hoe stabiel die rijd tegen bijvoorbeeld 120 km/u en voor zo een klein laag wagentje. Voel mij daar zeer veilig in. Tis gewoon plezant dat je zoveel gevoel hebt tijdens het rijden, kleine motor en toch mooi geluidje. In gelijk welke omstandigheden kunt ge daarvan genieten en het schakelt ook zo leuk, beste die ik ooit gereden en gehad heb! Het enige nadeel is dat het ni praktisch is, maar da kan natuurlijk ook een voordeel zijn. :-)
                  Last edited by ; 08/05/2017, 10:21.

Comment

• Hoe lager de zitpositie, hoe groter het snelheidsgevoel... in mijn Spitfire is dat al bij 70 km/u. ;-))

Comment

• Ja da's juist... Maar ook geluid speelt een belangrijke rol. Als mijn vrouw snatert dan denk ik ook da'k snel rij lol

Comment

• tja, de Spit brult ook fel door zijn dubbele inox-uitlaat, het kind in mij moet toch iets hebben, hé ! Dat helpt te denken dat ik snel rijd ;-)) , maar zonder risico voor mij rijbewijs !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                          Ik vertrek sowieso stelselmatig te vroeg naar mijn werk/verplichtingen. Zit ik dan eens achter een tractor/vrachtwagen/... die ik niet meteen kan inhalen, dan is dat maar tijd die ik extra heb om naar een goeie schijf te luisteren .

Al dat opgejaagd gedoe... Niet aan mij besteed.

allemaal goed en wel voor uw eerste verplaatsing/klant.

maar als je zo een 5a 6 klanten moet doen op een dag, waarbij het bij de eerste klant wat uitloopt wegens probleem groter dan gedacht heb je stres voor de volledige dag om die tijd te proberen in te halen, verplaatsen naar morgen, overmorgen, rest van de week week daarachter kan ook al niet want dat is allemaal al volboekt.? Dus misschien wel te strakke planning, maar meestal lukt dat wel. dus wat doet een mens die wat opgejaagd is, gas geven zeker

Comment

• terwijl dat gas geven u geen tijd laat winnen
                            www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                              terwijl dat gas geven u geen tijd laat winnen
                              Jawel, als het 15 seconden uitgelopen is bij de vorige klant haal je die gemakkelijk in.
                              Vermenigvuldig dat met 5 en je maakt op gans die dag al meer dan één minuut goed!

Comment

• Tot je eens aan de kant gezet wordt door de vrienden van het koude water en je de volgende klanten volledig mag afbellen. Of, erger, je een ongeluk hebt en de volledige planning voor de komende weken overhoop mag gooien.

Comment

• Ipv van snelle wagens, zou het krachtige wagens moeten zijn... het moet niet snel zijn, maar aangenaam...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                    Ipv van snelle wagens, zou het krachtige wagens moeten zijn... het moet niet snel zijn, maar aangenaam...
                                    Inderdaad, mijn 530i reed gewoon veel aangenamer dan mijn Giulietta 1.6 diesel. Je moet procentueel minder vermogen aanspreken voor de zelfde acceleratie, wat voor mij toch voor meer rust en comfort zorgt.

En je kan weldegelijk nog genieten van een 'snelle' of 'krachtige' wagen, mits je verantwoord bent. Je kan altijd eens een leuk tussensprintje doen, op de A12 aan de lichten eens plankgas vertrekken, op de oprit van een snelweg eens doorduwen,... ik mis m'n 530i nog elke dag
                                    Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                    www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                      terwijl dat gas geven u geen tijd laat winnen
                                      Naar Brussel kan je maximaal een 15 min van uw gps tijd afkrijgen, naar de Ardennen toch al gauw een kleine 25 min. Ok het is niet veel maar 4 x 15 min

tis eigenlijk meer het gedacht dat het vooruit gaat zeker

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten

Ok het is niet veel maar 4 x 15 min
                                        Ik denk dat ge meer tijd gaat winnen door uw klantenbezoeken beter / logischer te plannen. Of rij je van Oostende naar een klant in Arlon om vervolgens de volgende klant in Kortrijk te bezoeken en daarna een klant in Namur?

Comment

• Ik vind het bij matig verkeer zelfs veiliger aanvoelen om iets sneller te rijden dan de rest. Iets sneller he, niet voorbij vliegen. Om een ingetogen manier, dus afstand laten, niet agressief zijn,... 150 is dikwijls een mooie kruissnelheid.

Comment

Working...
                                          X