Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Haal je nog veel plezier uit snelle wagens in Belgie?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door logic

    Altijd welkom Namaz!
    We spreken wel nog eens af

    Comment


    • Ik woon dichter, ik eerst dus.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
        Ik woon dichter, ik eerst dus.
        Hahaha

        Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

        Comment


        • Logic, ik denk er net hetzelfde over als jij. Krijg het alleen niet zo goed verwoord. En inderdaad, wat die testrijder met die Porsche doet, daar is toch niets onverantwoord/gevaarlijk/... aan?
          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door timothy
            Logic, ik denk er net hetzelfde over als jij. Krijg het alleen niet zo goed verwoord. En inderdaad, wat die testrijder met die Porsche doet, daar is toch niets onverantwoord/gevaarlijk/... aan?
            Al die zijn tests zijn zo, heerlijk

            Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

            Comment


            • als ik in mijn lessen theorie begin over de verkeersregels, start ik altijd met een spel monopolie. We spelen dat gezelschapsspel: de één volgens de regels, ik niet niet. Als ik zeven of meer gooi, kies ik zelf wel hoeveel het wordt, meestal 12 dus. Als ik langs start passeer, dan grabbel ik zoveel geld uit de bank als ik wil. Als ik een grond wil kopen, betaal ik niet de voorgeschreven prijs maar wat ik wil en da's een pak minder. Als ik aan de overkant van waar ik sta een grond zie die ik wel wil hebben, wacht ik niet tot ik op die plek toevallig uitkom. Neen, ik neem gewoon mijn pion en plaats hem aan de overkant.

              Dan vraag ik: hoe lang gaat ge dat spel met mij spelen. Het antwoord is altijd: niet lang want ge speelt vals.
              Awel, in't verkeer doen we nochtans wel zo. Regels zien we als een persoonlijke remming van onze vrijheid of ons kunnen als chauffeur. Het verschil is echter dat als we vals spelen bij monopolie we hoogstens een mot op ons gezicht krijgen. In het verkeer is het wel anders gesteld zoals de statistieken het klaar en duidelijk weergeven.

              Ge zit misschien het merendeel van de tijd alleen in de auto, maar verkeer is en blijft een sociaal gebeuren. Die regels zijn er niet om u een kloot af te draaien maar net om het gedrag dat iemand anders stelt voorspelbaar te maken. Maar net omdat we alleen in de auto zitten, netjes in onze comfortabele cocon opgesloten en afgesloten van de wereld rondom ons, is er geen direct communicatie mogelijk met de andere weggebruikers. Niemand kan ons dus op de vingers tikken als we ons asociaal opstellen. Doe hetzelfde gedrag in een supermarkt aan de kassa en het zal niet lang duren eer men u daarover aanspreekt.

              Ik blijf het bizar vinden dat mensen als ze in het verkeer zich begeven, de regels naar goeddunken interpreteren en toepassen. Als je dan de uitspraak van het hof van cassatie bekijkt, betreffende welke snelheid er moet gebruikt worden bij een uitspraak van de rechtbank (en da's nu de gecorrigeerde en niet de werkelijke), is het niet te verschieten dat mensen de wet rekken tot ze zo hol is dat het een farce wordt.
              Ik ben zelf gene pastoor, laat staan een heilige in het verkeer, maar wat ik dagelijks tegenkom tart zelfs mijn verbeelding (en geloof me, ik heb al genoeg gezien). Bewust andere mensen in gevaar brengen met de glimlach op het gezicht... neen, gaat er bij mij niet meer in.
              www.peugeotforum.be

              Comment


              • In de eerste plaats is de auto een transportmiddel, als je graag racet als hobby, plezier ga op circuit.

                Dat er regels zijn is normaal, zet je jezelf boven de regels dan is dat zacht uitgedrukt egoïstisch.

                Er is snel en snel, niet iedereen verwacht een auto tegen 90 door de bebouwde kom.

                Door ouder te worden en meer verkeersinzicht te krijgen ben ik nu overal sneller door trager te rijden.

                Vroeger kon en mocht meer.

                Dat het snelheidbeleid in België beter kan, ben ik het mee eens.

                Comment


                • Ja, da's juist... je kan het verkeer van de jaren 90 totaal niet vergelijken met het verkeer nu. Ook de wegen werden aangepast (wat ik minder goed vind op sommige plaatsen bv die asverschuivingen) en zetten aan tot minder snel rijden. Je moet eens even rijden zoals je vroeger zou gereden hebben. Dan vlieg je eigenlijk... T is jammer dat het niet meer kan, maar het is zo...

                  Comment


                  • Maar als ze ergens een circuit willen aanleggen , mag het niet van de groene,...
                    maar voor iedere klotekermiskoers zetten ze hier de helft van de wegen af. Dat mag allemaal...

                    als fietsen uw hobby is , geen probleem ga dan ook op circuit rijden of langs de schelde he.

                    mochten ze nu af en toe eens de banen af zetten om te vlammen he, dat doen ze niet dan vlam ik maar de zondagmorgen om koeken voor 8u is toch geen kat op baan .

                    Comment


                    • Eigenlijk is het waar he... voor een groene hobby als fietsen kan alles. Belachelijke wegafsluitingen, in groepjes op de baan rijden, klagen over het fietspad, ... dat moet allemaal kunnen.

                      Persoonlijk ook niet echt een fan van fietsen. Er staat er eentje in mijn tuinhuis, die gemiddeld om de 2 jaar eens buitenkomt. Waar ik woon geen parkeerstress en parkeren overal mogelijk --> zelfs op een afstand van 1 km ben ik sneller met de auto.

                      Ik zou dat vehikel taks doen betalen, zoals vroeger. De fietspaden kosten ook geld, die in de winter strooien ook.

                      Ain't gonna happen, ander tijdperk en wie fietst heeft per definitie gelijk.
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                      Comment


                      • het is wel grappig als zo een bende wielerteroristen in groep recht op u komt afgereden ,en die denken dat jij op kant gaat gaan of gaat stoppen

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS
                          Maar als ze ergens een circuit willen aanleggen , mag het niet van de groene,...
                          maar voor iedere klotekermiskoers zetten ze hier de helft van de wegen af. Dat mag allemaal...

                          als fietsen uw hobby is , geen probleem ga dan ook op circuit rijden of langs de schelde he.

                          mochten ze nu af en toe eens de banen af zetten om te vlammen he, dat doen ze niet dan vlam ik maar de zondagmorgen om koeken voor 8u is toch geen kat op baan .
                          X2

                          Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

                          Comment


                          • Onlangs reed er zo'n hele grote groep voor me, fietser of 20, maar het groepje valt ruim uiteen op een helling. Ik zie een kans om in te halen op een perfect veilige manier en voeg in tussen de twee groepen. De voorste groep had dat duidelijk niet graag en begint plots heel wat trager te rijden. Na een 500-tal meter sluit de achterkant weer aan achter m'n auto, maar ik kon nog steeds niet veilig inhalen en blijf dus achter de voorste groep rijden op veilige afstand.

                            Lang duurde het niet of er hingen 2 van die pipo's of 10 centimeter van mijn koffer, te slipstreamen.

                            Ik kon het niet laten: remmen is levensgevaarlijk dus dat ga ik niet doen, maar plots moest ik toch wel heel abrupt uitwijken voor een bananenschil. Niet wetende wat er gebeurt, zag ik een van de twee mannen achter me plots een jump op het voetpad maken van schrik dat er waarschijnlijk een groot object lag. Vanaf dan reden ze ongeveer anderhalve meter achter mij

                            Maar het allergrappigste was toen ik met een roetfilterloze camionette van een paar jaar oud op de baan was. Heel geduldig wachten om in te halen, en dan op een helling terug naar eerste (moest wel, reden 8 km/h omhoog ofzo) alles opengetrokken. Dat was geen roetwolkje meer, dat was een kolenfabriek. De auto achter mij zijn automatische lichten gingen aan, op een klaarlichte zonnige dag.

                            Neen, heb het er niet voor als ze op de baan rijden. Weet dat het in bepaalde gevallen mag, maar dat maakt het er niet minder irritant op. Ga dan op een piste rijden ofzo (tegen ons zeggen ze ook dat we op circuit moeten). Langs de Schelde moeten ze vooral wegblijven, dat is voor mensen die normaal kunnen doen.
                            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                            Comment


                            • Hetzelfde zoals aan de keneydtunnel op de E17, vroeger mocht je daar 120 , bijna nooit geen Filles. Nu hebben ze daar dynamische borden gezet , gevolg continue fille.

                              voor die paar doden per jaar, man toch je kan niet iedereen in leven houden . ( en ja moest ik bij die doden horen so be it , het zij zo).
                              Je moet een beetje realistisch blijven met het vooruitgaan op de baan ook he het is auto-SNELWEG toch dat het noemt . ( ik verwacht reactie van Maurice )

                              aan scholen en dorpskernen vind ik de snelheidslimieten meestal correct en hou ik me er meestal wel aan.
                              Last edited by BARTVDS; 14/05/2017, 10:51.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                Onlangs reed er zo'n hele grote groep voor me, fietser of 20, maar het groepje valt ruim uiteen op een helling. Ik zie een kans om in te halen op een perfect veilige manier en voeg in tussen de twee groepen. De voorste groep had dat duidelijk niet graag en begint plots heel wat trager te rijden. Na een 500-tal meter sluit de achterkant weer aan achter m'n auto, maar ik kon nog steeds niet veilig inhalen en blijf dus achter de voorste groep rijden op veilige afstand.

                                Lang duurde het niet of er hingen 2 van die pipo's of 10 centimeter van mijn koffer, te slipstreamen.

                                Ik kon het niet laten: remmen is levensgevaarlijk dus dat ga ik niet doen, maar plots moest ik toch wel heel abrupt uitwijken voor een bananenschil. Niet wetende wat er gebeurt, zag ik een van de twee mannen achter me plots een jump op het voetpad maken van schrik dat er waarschijnlijk een groot object lag. Vanaf dan reden ze ongeveer anderhalve meter achter mij

                                Maar het allergrappigste was toen ik met een roetfilterloze camionette van een paar jaar oud op de baan was. Heel geduldig wachten om in te halen, en dan op een helling terug naar eerste (moest wel, reden 8 km/h omhoog ofzo) alles opengetrokken. Dat was geen roetwolkje meer, dat was een kolenfabriek. De auto achter mij zijn automatische lichten gingen aan, op een klaarlichte zonnige dag.

                                Neen, heb het er niet voor als ze op de baan rijden. Weet dat het in bepaalde gevallen mag, maar dat maakt het er niet minder irritant op. Ga dan op een piste rijden ofzo (tegen ons zeggen ze ook dat we op circuit moeten). Langs de Schelde moeten ze vooral wegblijven, dat is voor mensen die normaal kunnen doen.

                                Comment


                                • Doden zullen er blijven vallen hoe veel regels je ook opstelt... Ziekenhuizen spelen ook voor god, waarom het leven van mensen rekken als het ten koste gaat van de levenskwaliteit van die mens? Genoeg is genoeg.

                                  OT, veel plezier misschien niet maar plezier wel. Persoonlijk heb ik nog vaak plezier maar kan ik mij ook soms nog ergeren. Gebruik uw logisch verstand ( dat sommigen blijkbaar niet hebben) en hou rekening met de medeweggebruiker. Alhoewel dat de fietsers soms denken dat ze baas zijn ( als ik zelf met de fiets rij, rij ik defensief/vermijd ik de grote wegen).
                                  VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

                                  Comment


                                  • Behalve lullen dat ze weten waar en wanneer ze zogezegd veilig hun laars kunnen lappen aan de regels, geen reacties die duidelijk aantonen dat verkeersregels overtreden veiliger is dan je er aan te houden.
                                    Uw ritje logic, daar mag je iemand anders "plezier" mee doen; het is al erg genoeg dat er een kans bestaat om jou tegen te komen op de baan, laat staan dat ik het zelf zou gaan zoeken...
                                    En voor diegenen die vinden dat uw leven verliezen in het verkeer er 'bij hoort': als ge uzelf op een circuit wil verongelukken en dat risico wil nemen, doe maar. Maar dan stel ik het even cru: rij je daar a.u.b. te pletter, da's een idioot minder op de baan.
                                    We maken allemaal fouten in het verkeer, maar als we ons allemaal zoveel mogelijk proberen te houden aan de regeltjes kunnen we het risico zoveel mogelijk beperken en voor elkaar vermijden dat er ongelukken gebeuren als een ander eens een fout maakt. Wie heeft er nog nooit het geluk gehad dat iemand anders alert genoeg was om een fout niet tot een ongeval te doen leiden?
                                    Ik wel.
                                    Ga op een circuit racen. Daar gelden andere regels; maar ook daar moet je regeltjes volgen, of ga je daar ook zelf beslissen wat mag?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                      Onlangs reed er zo'n hele grote groep voor me, fietser of 20, maar het groepje valt ruim uiteen op een helling. Ik zie een kans om in te halen op een perfect veilige manier en voeg in tussen de twee groepen. De voorste groep had dat duidelijk niet graag en begint plots heel wat trager te rijden. Na een 500-tal meter sluit de achterkant weer aan achter m'n auto, maar ik kon nog steeds niet veilig inhalen en blijf dus achter de voorste groep rijden op veilige afstand.

                                      Lang duurde het niet of er hingen 2 van die pipo's of 10 centimeter van mijn koffer, te slipstreamen.

                                      Ik kon het niet laten: remmen is levensgevaarlijk dus dat ga ik niet doen, maar plots moest ik toch wel heel abrupt uitwijken voor een bananenschil. Niet wetende wat er gebeurt, zag ik een van de twee mannen achter me plots een jump op het voetpad maken van schrik dat er waarschijnlijk een groot object lag. Vanaf dan reden ze ongeveer anderhalve meter achter mij

                                      Maar het allergrappigste was toen ik met een roetfilterloze camionette van een paar jaar oud op de baan was. Heel geduldig wachten om in te halen, en dan op een helling terug naar eerste (moest wel, reden 8 km/h omhoog ofzo) alles opengetrokken. Dat was geen roetwolkje meer, dat was een kolenfabriek. De auto achter mij zijn automatische lichten gingen aan, op een klaarlichte zonnige dag.

                                      Neen, heb het er niet voor als ze op de baan rijden. Weet dat het in bepaalde gevallen mag, maar dat maakt het er niet minder irritant op. Ga dan op een piste rijden ofzo (tegen ons zeggen ze ook dat we op circuit moeten). Langs de Schelde moeten ze vooral wegblijven, dat is voor mensen die normaal kunnen doen.
                                      +1 !

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                        als ik in mijn lessen theorie begin over de verkeersregels, start ik altijd met een spel monopolie.(..)
                                        Mooie metafoor Flappy, en ik ben het er helemaal mee eens. Dat lijkt misschien niet, afgaande van wat er hier gezegd geweest is, maar ik ben in de praktijk heiliger dan sommigen zullen vermoeden. Gisteren ook nog voorbijgestoken geweest door een VW Polo bluemotion TDI (agressief vrouwtje), omdat ik 70 reed in een zone 70... (5km verderop passeerde ik haar aan de verkeerslichten).

                                        Ik reageerde gewoon op de uitspraak van Maurice ivm dat levenslang rijverbod. Het filmpje van Autoblog is daarbij handig ter illustratie, want hier in België kan je gelijkaardige situaties vinden die zone 70 geworden zijn en indien je zelf zo'n video online zet, haal je daags nadien de media en ben je effectief (al dan niet terecht) uw rijbewijs kwijt, ... maar een levenslang rijverbod, komop zeg ... Ik volg de regels zelfs zeer strikt binnen de bebouwde kom, maar ik zal hier en daar buiten de bebouwde kom ook wel eens kortstondig de grenzen overschrijden. Soms kom ik de autosnelweg opgereden, trek ik eventjes flink op en laat ik me vervolgens weer afzakken... maar in het algemeen rijd ik met de M4 trager. 't Zijn enkel die momentopnames die een vies vertekend beeld kunnen nalaten, vandaar dat ik veel liever trajectcontroles zie dan flitsers, want aan het einde van de meet maakt dat een wereld van verschil. Ik passeer meerdere van die trajectcontroles (en flitspalen) als ik door de Kempen rijd (heb ook het idee dat er nergens zo veel controle is als daar), toch rijd ik al 10j boetevrij.

                                        Wat ik mis in de wereld van vandaag is dat veel mensen erg narrow-minded zijn. Ik ben zo niet opgegroeid en ik vind het vooral een spijtige zaak voor de mensen die in deze wereld nog moeten opgroeien. timothy , ik denk dat we mekaar begrijpen, maar langs den andere kant lees ik je nu afgeven op fietsers en tolerantie naar mede-weggebruikers toe werkt in meerdere richtingen hé.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P.
                                          Behalve lullen dat ze weten waar en wanneer ze zogezegd veilig hun laars kunnen lappen aan de regels, geen reacties die duidelijk aantonen dat verkeersregels overtreden veiliger is dan je er aan te houden.
                                          Uw ritje logic, daar mag je iemand anders "plezier" mee doen; het is al erg genoeg dat er een kans bestaat om jou tegen te komen op de baan, laat staan dat ik het zelf zou gaan zoeken...
                                          En voor diegenen die vinden dat uw leven verliezen in het verkeer er 'bij hoort': als ge uzelf op een circuit wil verongelukken en dat risico wil nemen, doe maar. Maar dan stel ik het even cru: rij je daar a.u.b. te pletter, da's een idioot minder op de baan.
                                          We maken allemaal fouten in het verkeer, maar als we ons allemaal zoveel mogelijk proberen te houden aan de regeltjes kunnen we het risico zoveel mogelijk beperken en voor elkaar vermijden dat er ongelukken gebeuren als een ander eens een fout maakt. Wie heeft er nog nooit het geluk gehad dat iemand anders alert genoeg was om een fout niet tot een ongeval te doen leiden?
                                          Ik wel.
                                          Ga op een circuit racen. Daar gelden andere regels; maar ook daar moet je regeltjes volgen, of ga je daar ook zelf beslissen wat mag?
                                          Welke circuits?
                                          Er zijn er amper en die dat er zijn mogen amper open wegens geluidsoverlast.

                                          Ja, laat mij maar rustig in men achtertuin spelen waar ik buiten een paar boeren niemand lastig val.


                                          Ik raad u trouwens aan om wat minder citroenen te eten, gaat u deugd doen.

                                          Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

                                          Comment

                                          Working...
                                          X