Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Haal je nog veel plezier uit snelle wagens in Belgie?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Ik denk dat iedereen best voor zijn eigen uitmaakt wat hij doet, op het einde van de rit ben je toch verantwoordelijk voor u eigen daden.
    Dus als de ene snel wil rijden dan is dat zijn keuze, hij overtreed en weet wat de gevolgen kunnen zijn.

Hier met het vingertje staan zwaaien is mss goed voor bepaalde mensen hun frustratie kwijt te geraken maar wat denken jullie hier mee te bereiken? Dat de gene die te snel zal rijden nu opeens gaat minderen?

Zo een discussie is veel geblaas van de ene naar de andere kant en terug maar eigenlijk compleet zinloos en tijdverlies.
    Goh, misschien heb je gedeeltelijk gelijk.
    Maar dan kan je beter het forum opdoeken, want dan kan je net zo goed stellen dat je bijvoorbeeld een liefhebber van Franse auto's toch ook niet kan overtuigen dat het onbetrouwbare rammelkasten zijn.
    Wat verschillende meningen en erover discussies voeren, kan toch - al is het maar een beetje of eventjes - tot nadenken aanzetten? Of ben ik naïef als ik dit denk?

Comment

• en het is vaak een commentaar van chauffeurs die zelf lood in de schoenen hebben
      www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Er zitten echt wel dikke eikels tussen die fietsers, die aan elke verkeersregel hun voeten vegen. Het grote verschil met een eikeltje op de fiets, of een eikeltje in de auto. Is dat die auto wel een letaal wapen kan worden met die eikel erin. Een eikel op de fiets kan echt wel weinig schade aan derden aanrichten hoor.

True.

De dag dat ik mijn auto als wapen inzet mag je echt wel mijn rijbewijs afnemen. Een fietser mag nog zo hard in fout zijn, ik ga echt wel gewoon remmen hoor. Als het een kind is ga ik zelfs mijn ongenoegen niet ventileren. Helaas zijn het maar al te vaak weekendcoureurs die het probleem zijn...
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Goh, misschien heb je gedeeltelijk gelijk.
          Maar dan kan je beter het forum opdoeken, want dan kan je net zo goed stellen dat je bijvoorbeeld een liefhebber van Franse auto's toch ook niet kan overtuigen dat het onbetrouwbare rammelkasten zijn.
          Wat verschillende meningen en erover discussies voeren, kan toch - al is het maar een beetje of eventjes - tot nadenken aanzetten? Of ben ik naïef als ik dit denk?
          Opdoeken is een groot woord, maar het zou anders kunnen denk ik.

Wat dat nadenken betreft, ik geef toe dat ik op de autostrade vaak erover ga met mijn snelheid. Ik heb al u posts gelezen en ik heb geen enkele keer gedacht van "zou het anders kunnen?"
          Kan ook gewoon aan mij liggen hoor, geen idee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
            Ja, mijn 2009-Q5 nog gebouwd in Ingolstadt... Nu dat model in Mexico gebouwd wordt, kijk ik met meer interesse naar de nieuwe XC60
            Mijn 2005-Saab komt uit Graz, niet Germany dus, maar toch niet ver af...
            Nieuwe XC60 gaat in Daqing gebouwd worden, of Chengdu. China dus.

Comment

• Ach, er is maar één oplossing en dat is geen wagens meer verkopen met meer dan 115pk. Al wie daarboven zit gaat altijd zijn vermogen wel eens aanspreken, gewoon "om het eens te proberen". Hij die beweerd dit nog nooit gedaan te hebben is een leugenaar...of geen autoliefhebber dat kan ook natuurlijk.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Er zitten echt wel dikke eikels tussen die fietsers, die aan elke verkeersregel hun voeten vegen. Het grote verschil met een eikeltje op de fiets, of een eikeltje in de auto. Is dat die auto wel een letaal wapen kan worden met die eikel erin. Een eikel op de fiets kan echt wel weinig schade aan derden aanrichten hoor.

En m'n woorden zijn nog niet koud.... .

Comment

• Ja maar ben je zeker dat die bestuurder een eikel is ? Waren de fietsers die de baan dwarsten. Misschien kon hij het voorzien, misschien niet...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                    Ach, er is maar één oplossing en dat is geen wagens meer verkopen met meer dan 115pk.
                    1.0 TSI, check.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Ja maar ben je zeker dat die bestuurder een eikel is ? Waren de fietsers die de baan dwarsten. Misschien kon hij het voorzien, misschien niet...
                      Ik had het meer op dat letale aspect van een auto. Ik weet niet wat er gebeurd is, dus ik spreek mij ook niet uit over wie hier nu precies de schuldige is. Dat laat ik over aan de reacties op HLN.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                        Ach, er is maar één oplossing en dat is geen wagens meer verkopen met meer dan 115pk.
                        Die haalt ook 160... en als het moet ook op een baan waar 70 mag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          Ja maar ben je zeker dat die bestuurder een eikel is ? Waren de fietsers die de baan dwarsten. Misschien kon hij het voorzien, misschien niet...
                          In ieder geval was het geen snelle wagen en hij staat vrij kort achter de dodelijke slachtoffers stil.... en er is geen bocht te zien op de foto. GSM gebruik? Als het de eerste keer is hoeft hij natuurlijk niet zijn rijbewijs a te geven, dat doen we pas vanaf de derde of vierde keer...

Comment

Ik had het meer op dat letale aspect van een auto. Ik weet niet wat er gebeurd is, dus ik spreek mij ook niet uit over wie hier nu precies de schuldige is. Dat laat ik over aan de reacties op HLN.be
                            Wees maar zeker dat het weer voor verhitte discussies op hoog niveau zal zorgen op HLN lol

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten

Nieuwe XC60 gaat in Daqing gebouwd worden, of Chengdu. China dus.
                              ja, voor de Chinezen...
                              de productie is nu wel gestart in west-Europa
                              ik begrijp dat de merken zich verplaatsen naar hun afzetmarkten, de transportkosten stijgen et wegen op marge. De japaners bouwen ook in Europa.

Comment

• Na deze zomer bouwen ze de XC-60 in Zweden.
                                XC40 komt naar Gent.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten

In ieder geval was het geen snelle wagen en hij staat vrij kort achter de dodelijke slachtoffers stil.... en er is geen bocht te zien op de foto. GSM gebruik? Als het de eerste keer is hoeft hij natuurlijk niet zijn rijbewijs a te geven, dat doen we pas vanaf de derde of vierde keer...
                                  wij kunnen oneindig speculeren op de ware oorzaak, maar groepen (oudere) fietsers die abuus maken van hun aantal om de wagens te dwingen te stoppen, dat zie ik dagelijks. "Hij gaat wel stoppen" denken ze, en ze steken op hun gemak over als een kudde schapen. Tot er een niet stopt...
                                  Op de plaats van het ongeval is er maar één veilige manier om over te steken (ook geldig op alle plaatsen) en dat is als er geen wagens zijn.
                                  Dat pas ik toe als ik fiets... en ik moet heel zelden lang wachten.

Comment

• en vooral denken als individu en niet als groep. 't is niet omdat die voor u iets doet, dat het plots een uitstekend idee is om hetzelfde te gaan doen. Merk ik niet alleen bij fietsers maar bij alle weggebruikers in het algemeen.
                                    www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                      ja, voor de Chinezen...
                                      de productie is nu wel gestart in west-Europa
                                      ik begrijp dat de merken zich verplaatsen naar hun afzetmarkten, de transportkosten stijgen et wegen op marge. De japaners bouwen ook in Europa.
                                      Juist, mijn excuses. Torslanda heeft die ook Dat laatste kan het geluk worden van Volvo Gent, maar dan gaat er nog wel wat moeten veranderen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                        en vooral denken als individu en niet als groep. 't is niet omdat die voor u iets doet, dat het plots een uitstekend idee is om hetzelfde te gaan doen. Merk ik niet alleen bij fietsers maar bij alle weggebruikers in het algemeen.
                                        ja, typisch voorbeeld is als een file na links moet draaien : de eerste die goed ziet doet zijn manoeuvre en de tweede volgt blindelings met een botsing als resultaat...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                          en vooral denken als individu en niet als groep. 't is niet omdat die voor u iets doet, dat het plots een uitstekend idee is om hetzelfde te gaan doen. Merk ik niet alleen bij fietsers maar bij alle weggebruikers in het algemeen.
                                          Vond mezelf vandaag ook een beetje idioot toen ik als enige fietser aan het rode licht bleef wachten (wegenwerken op andere helft), terwijl alle anderen gewoon de stoep opgingen en langs links voor bij het verkeerslicht, daarna weer de straat op... NOT

Comment

Working...
                                          X