Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Haal je nog veel plezier uit snelle wagens in Belgie?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Simpel Benneke schreeuwt moord en brand bij een potentiële verhoging (onder voorwaarden) naar 130. Dat zou meer doden met zich meebrengen. Maar 120 aanvaard hij wel. Nochtans zal dat ook meer doden meebrengen dan 100 of 90 km/h. Quid Benneke? Al die doden? Moeten we dat zomaar aanvaarden?

    Echt, hij mag samen met Peter D'Hondt in ne vergeetput kruipen en er nooit meer uitkomen.
    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

    Comment


    • Ik rijd altijd 130/140 op de teller als het kan, het probleem is dat er velen ook 130/140 rijden als het niet kan.

      130 leidt tot meer doden op de weg. Dus ja, ik kan wel begrijpen dat ze 't niet in voege willen brengen.





      Comment


      • Vooral die laatste alinea uit het artikel stemt tot nadenken:

        Nu hebben we ook de slechte ervaring in Nederland, waar het aantal verkeersdoden op wegen waar je 130 mag, op één jaar tijd verdrievoudigd is. In Nederland gaan er om die reden nu stemmen op om die 130 km per uur alsjeblief terug te draaien.

        Maar 't zal wel weer niet waar zijn, of we moeten dat risico er maar bijnemen.
        Last edited by Maurice P.P.; 18/05/2017, 13:58.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
          Simpel Benneke schreeuwt moord en brand bij een potentiële verhoging (onder voorwaarden) naar 130. Dat zou meer doden met zich meebrengen. Maar 120 aanvaard hij wel. Nochtans zal dat ook meer doden meebrengen dan 100 of 90 km/h. Quid Benneke? Al die doden? Moeten we dat zomaar aanvaarden?

          Echt, hij mag samen met Peter D'Hondt in ne vergeetput kruipen en er nooit meer uitkomen.
          Benneke moet gewoonweg zo vaak als mogelijk in de pers komen, en liefst in het TV-journaal. Zo verhogen de politiekers hun kans om herkozen te worden. Wat ze gedaan hebben is in de kieshok al lang vergeten, Jan met de pet is gelukkig als hij maar een naam op de lijst vindt die hem iets zegt. Zo simpel is dat.
          Denkt u soms dat Benneke nooit meer sneller rijdt dan 70km/u ?

          Comment


          • Neen Maurice, als Benneke rechtlijnig is stelt hij meteen voor om de snelheid te verlagen en na 6 maanden te evalueren welke impact dit heeft.

            Waarom doet hij dit niet?
            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

            Comment


            • Ik heb een idee, we schaffen de auto af. Dan heb je nog maar een tiental doden in het verkeer!

              Waarom moet de overheid toch alles willen controleren en beheren. In Duitsland kan het ook toch...
              Benneke zou beter eens iedereen om de 5 jaar opnieuw zijn rijbewijs laten afleggen! Er rijden veel te veel mensen rond die geen notie hebben van autorijden.
              continue links rijden oude mensen die zich pal voor u in gooien.

              Probleem in de politiek is door en voor +50-ers, en daar stopt en valt alles mee. De bestaansreden voor een partij als de cd&v!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                Fietsen met muziek in de oren, niks voor mij. Het gehoor is een heel belangrijk iets als fietser in 't verkeer.
                Geen idee wat je dan zou willen horen in het verkeer... tenzij een wagen achter u, ma ik blijf waar ik moet rijden en wanneer ik moet uitwijken zie ik het wel in mijn linker ooghoek, daarbij moet ik mijn hoofd maar een klein beetje draaien ook. Heb ook nog nooit gehad van, had ik het maar gehoord. Je ziet toch alles?

                Ene keer heb ik mijn linker oortje moeten uitdoen, er reed nen auto naast mij en de passagier aant roepen, ej gij daar! Ik doe mijn oortje uit, ja wa ist? Welke zot rijd er nu om 5 u 's morgens me zijne fiets!? Ja ze, kmoet kik werken e! Alé, veel succes dan! Haha, merci! Ik denk dat die goed gedronken had...

                Comment


                • Geilenbarry: zo komen hun boodschappen bij mij over. De auto is slecht. Laten we hem zo snel mogelijk bannen!
                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                  '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
                    Ik heb een idee, we schaffen de auto af. Dan heb je nog maar een tiental doden in het verkeer!

                    Waarom moet de overheid toch alles willen controleren en beheren. In Duitsland kan het ook toch...
                    Benneke zou beter eens iedereen om de 5 jaar opnieuw zijn rijbewijs laten afleggen! Er rijden veel te veel mensen rond die geen notie hebben van autorijden.
                    continue links rijden oude mensen die zich pal voor u in gooien.

                    Probleem in de politiek is door en voor +50-ers, en daar stopt en valt alles mee. De bestaansreden voor een partij als de cd&v!
                    Duitsland is België (...Vlaanderen) niet. Nergens zijn de autosnelwegen zo druk als hier en nergens volgen de op- en afritten mekaar zo snel op als hier, vooral rond Brussel en Antwerpen. Ik ben helemaal niet tegen de auto, integendeel zelfs, ik heb vroeger bakken fun beleefd met de auto. Maar de realiteit is de realiteit, en zo als dit kan het niet verder blijven evolueren. De bevolking blijft groeien, de mensen worden ouder, dat betekent ook meer voertuigen op de weg. Als het zo blijft doorgaan dan staan we over 10 jaar overal stil. Of wil je dat als autoliefhebber?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

                      Geen idee wat je dan zou willen horen in het verkeer... tenzij een wagen achter u, ma ik blijf waar ik moet rijden en wanneer ik moet uitwijken zie ik het wel in mijn linker ooghoek, daarbij moet ik mijn hoofd maar een klein beetje draaien ook. Heb ook nog nooit gehad van, had ik het maar gehoord. Je ziet toch alles?
                      Helemaal niet mee eens. Je zou er van schrikken hoe belangrijk het gehoor is als fietser in 't verkeer. Al het verkeer, zeker gemotoriseerd, dat buiten je zicht is kan je waarnemen met je gehoor. Het gehoor helpt echt flink naar het anticiperend en proactief fietsen toe hoor.




                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                        Duitsland is België (...Vlaanderen) niet. Nergens zijn de autosnelwegen zo druk als hier en nergens volgen de op- en afritten mekaar zo snel op als hier, vooral rond Brussel en Antwerpen. Ik ben helemaal niet tegen de auto, integendeel zelfs, ik heb vroeger bakken fun beleefd met de auto. Maar de realiteit is de realiteit, en zo als dit kan het niet verder blijven evolueren. De bevolking blijft groeien, de mensen worden ouder, dat betekent ook meer voertuigen op de weg. Als het zo blijft doorgaan dan staan we over 10 jaar overal stil. Of wil je dat als autoliefhebber?
                        Autorijden moet duurder worden + rijbewijs om de vijf jaar. De bevolking in België groeit zo snel niet meer..

                        Comment


                        • Als jij als fietser het niet nodigt vindt om iets te horen mag je van mij gerust zo rond rijden. Weet wel dat het gevaarlijker is en het risico beduidend hoger. ( nog steeds heel klein...)

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten

                            Autorijden moet duurder worden + rijbewijs om de vijf jaar. De bevolking in België groeit zo snel niet meer..
                            Ja, enkel nog voor de begoede klasse, die dan ook allemaal een 'krachtige' auto kunnen aanschaffen, al die o.a. trage Dacia's van de baan zodat er plaats is om te vlammen.
                            Om de 5 jaar hernieuwen rijbewijs, al die trage oude zakken ook van de baan, want die kunnen toch niet meer rijden; wéér meer plaats om te vlammen.
                            Dan nog die ouwe zakken van de fiets zodat ge daar ook geen rekening meer moet mee houden.


                            Ik stel het nogal karikaturaal voor, maar als ik dat hier allemaal lees, komt het daar ongeveer op neer.

                            Egoïsme noem ik dat.

                            Comment


                            • Doch, Maurice, mogen we veronderstellen dat wie zich op de baan begeeft met een wagen, een zekere rijvaardigheid en kennis van de regels aan de dag moet kunnen leggen.

                              Ik ben ook een enorme voorstander om het rijbewijs elke 5 jaar te moeten herdoen.

                              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                              '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
                                Vooral die laatste alinea uit het artikel stemt tot nadenken:

                                Nu hebben we ook de slechte ervaring in Nederland, waar het aantal verkeersdoden op wegen waar je 130 mag, op één jaar tijd verdrievoudigd is. In Nederland gaan er om die reden nu stemmen op om die 130 km per uur alsjeblief terug te draaien.

                                Maar 't zal wel weer niet waar zijn, of we moeten dat risico er maar bijnemen.
                                Probleem in Nederland is oa dat het verschil met vrachtwagens nu (minstens) 40km/u is en dat deze laatsten daar nog mogen inhalen ook. Op een 2-rijvaks snelweg...dat is om problemen vragen natuurlijk.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
                                  Ik heb een idee, we schaffen de auto af. Dan heb je nog maar een tiental doden in het verkeer!

                                  Waarom moet de overheid toch alles willen controleren en beheren. In Duitsland kan het ook toch...
                                  Benneke zou beter eens iedereen om de 5 jaar opnieuw zijn rijbewijs laten afleggen! Er rijden veel te veel mensen rond die geen notie hebben van autorijden.
                                  continue links rijden oude mensen die zich pal voor u in gooien.

                                  Probleem in de politiek is door en voor +50-ers, en daar stopt en valt alles mee. De bestaansreden voor een partij als de cd&v!
                                  Pro opnieuw rijbewijs afleggen + medische keuring (tis te zeggen, verplichte oogarts) want 70% van de chauffeurs kan niet lezen of ziet zéér slecht bij valavond of nacht.
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Helemaal niet mee eens. Je zou er van schrikken hoe belangrijk het gehoor is als fietser in 't verkeer. Al het verkeer, zeker gemotoriseerd, dat buiten je zicht is kan je waarnemen met je gehoor. Het gehoor helpt echt flink naar het anticiperend en proactief fietsen toe hoor.

                                    Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
                                    Als jij als fietser het niet nodigt vindt om iets te horen mag je van mij gerust zo rond rijden. Weet wel dat het gevaarlijker is en het risico beduidend hoger. ( nog steeds heel klein...)
                                    Daar snap ik nu iets niets van zie, heb jaren met de fiets gereden, bijna altijd met muziek in mijn oren. In de auto zit je toch ook naar muziek te luisteren? Als fietser ben je wel kwetsbaarder, maar als je het met de auto niet gezien hebt is het ook van patat.

                                    Als je int stad rijd is er ene kakofonie van geluiden en kun je toch moeilijk horen welk geluid van wat komt, je moet mij niet leren fietsen, heb er vroeger meer dan ene versleten om naar school te rijden.

                                    Ik zeg er wel bij dat je extra moet uitkijken, want ik zie er ook soms rijden me muziek in hun oren, maar die kijken zelf nog ni om als ze ergens af moeten, ik ga nooit ergens oversteken, inrijden,... zolang ik niet gezien heb dat het veilig is, maw dat er niemand afkomt.

                                    En het belangrijkste van al, oogcontact! Doe ik trouwens ook altijd als ik met de wagen rij, eigenlijk zie ik maar heel weinig dat er in het verkeer oogcontact gemaakt wordt, de meeste zitten gewoon voor zich uit te staren...
                                    Last edited by ; 18/05/2017, 19:23.

                                    Comment


                                    • ben toch ook pro het examen opnieuw te doen. Misschien niet elke 5 jaar, maar toch op zijn minst elke 10 jaar.

                                      Ik ken maar weinig beroepen waar je een attest krijgt dat voor de rest van je leven geldt zonder dat je enige vorm van bijscholing of examens moet afleggen

                                      autorijden en wetgeving evolueert continu en moet daarom ook continu getoetst worden. Anders krijg je een groep op de weg die ofwel de regels niet meer kent ofwel weinig sociale druk ervaart om zijn rijstijl naar de gangbare normen aan te passen.
                                      www.peugeotforum.be

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                                        Daar snap ik nu iets niets van zie, heb jaren met de fiets gereden, bijna altijd met muziek in mijn oren. In de auto zit je toch ook naar muziek te luisteren? Als fietser ben je wel kwetsbaarder, maar als je het met de auto niet gezien hebt is het ook van patat.
                                        Dat jij dikwijls de simpele dingen niet snapt heb ik stilaan al wel door... .

                                        Moest je de omgeving kunnen horen vanuit je auto, er zouden gegarandeerd minder ongelukken gebeuren hoor. Maar... in een auto zit je in een dichte kooi met rol- en motorgeluiden in het interieur, eventueel nog vergezeld van een muziekje. Dus... .



                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                          Doch, Maurice, mogen we veronderstellen dat wie zich op de baan begeeft met een wagen, een zekere rijvaardigheid en kennis van de regels aan de dag moet kunnen leggen.

                                          Ik ben ook een enorme voorstander om het rijbewijs elke 5 jaar te moeten herdoen.
                                          Natuurlijk...
                                          Mag ik dan voorstellen een psychologisch onderzoek eveneens verplicht te maken om te peilen naar de ingesteldheid t.o.v. het respecteren van de (gekende) wetgeving en het normbesef dat hier tevens mee verband houdt?
                                          En eigenlijk bestaat er een soort medische schifting: als uw arts u ongeschikt verklaart dien je je rijbewijs (tijdelijk) in te leveren. (Jaja, ik weet het, velen doen het niet)

                                          Blijkbaar zijn er hier voldoende mensen (soms terecht) tegen al te veel regeltjes en verbodsbepalingen opgelegd door de wetgever, maar anderzijds willen ze dan toch weer extra bemoeienis van hogerhand... mag ik dat inconsequent vinden?

                                          Misschien is het geen slecht idee een regelmatige test te organiseren wat rij-bekwaamheid en kennis van de verkeerswetgeving betreft, dat kan niemand ontkennen.
                                          Maar begin dan al eerst eens met de bestaande wetgeving zelf na te leven en niet enkel eisen dat anderen dit wél moeten doen en verder hetgeen je zelf als onterecht/belachelijk/idioot acht, uw kl*ten aan te vegen.
                                          Er zou al heel wat minder betutteling nodig zijn, denk ik zo.


                                          Comment

                                          Working...
                                          X