Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Online autobanden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Online autobanden

Is er een verschil tussen autobanden die je online aankoopt tov banden die je aankoopt bij een garagist of bandencentrale?
    Als ik de prijzen vergelijk dan ben je online,rekening houdend met 15 euro/band voor montage toch wel een stuk goedkoper.
    Daarom dacht ik dat de banden voor online verkoop misschien van mindere kwaliteit zijn.
    Of is dit niet het geval?

Al verschillende keren banden online aangekocht en nog geen enkel probleem met kwaliteit, leeftijd van de banden, etc ... "mogen" ervaren.

Als je de kat wat uit de boom kijkt, vergelijkt en op het juiste moment bestelt, kan het aardig wat eurootjes schelen in prijs.

Comment

het zou me verbazen als fabrikanten verschillende productieprocessen zouden hebben voor online/niet-on line verkoop. Tenzij ze in functie van grote afnemers aanpassingen doen aan rubbersamenstelling ?
      Misschien dat er on line wat vaker iets oudere banden zijn (overstocks), maar ik weet niet of dat zo'n verschil zal maken qua kwaliteit.
      Last edited by ; 23/04/2017, 11:12.

Comment

Eventueel wel in de gaten houden dat ze je geen oudere stock banden proberen te slijten. Op iedere band kan je de week en het jaar aflezen waarin ze geproduceerd werden.

Comment

Ikzelf heb eind september een setje Michelin PS 4 online besteld bij oponeo.

Het prijsverschil, puur op de 4 banden tussen bandencentrale & webshop was 140 EUR in totaal. Gewoon laten leveren bij de bandencentrale, die dan uiteraard wel hogere montagekosten aanrekent (20 per band terwijl dit normaal iets lager is). Montagekosten inbegrepen was het nog altijd een verschil van 100 EUR (tov mijn profile bandencentrale). Ik heb mijn bandenboer zelfs letterlijk gevraagd of ze aan de prijs van oponeo konden geraken, wat dus niet het geval was.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat de banden niet kakelvers zijn: in mijn geval was 1 set in november 2015 geproduceerd, en een andere set in februari 2016 (breedset). Maakt op zich weinig uit zolang deze correct zijn opgeslagen en niet overdreven oud zijn. Bij een bandencentrale waren ze waarschijnlijk wel iets jonger geweest, hooguit enkele maanden. Bandencentrales hebben ook een veel kleinere stock, in vergelijking met webwinkels.

Ik heb alleszins geen klachten over oponeo, zeer snel geleverd, goeie tracking en snel antwoord via mail.
          Last edited by ; 23/04/2017, 11:51.

Comment

Wat mij betreft is "kakelversheid" de eerste deugd van een band, die jaar na jaar verder uitdroogt. Daar ligt overduidelijk het verschil tussen bandenboeren die zelf niet meer stockeren maar dagdagelijks bestellen. Online betekent dus vaak destockage, iets dat bijkomstig is voor wie tientallen duizenden per jaar maalt. Ik heb zo ooit "oud-nieuwe" winterbanden laten vervangen omdat de productiedatum te ver in het verleden was. Zelfs de nieuw-nieuwe banden die dan gemonteerd werden, waren na 4 jaar (en nog amper 3mm versleten) zo uitgedroogd en lawaaiig dat ik ze weggedaan heb.
            Last edited by guyugy; 23/04/2017, 12:18.

Comment

Altijd al banden online gekocht en nooit banden gehad die ouder waren dan een jaar.

Comment

Ik zou die ook online wel willen kopen, maar durf hiermee niet naar de bandencentrale eigenlijk. Is gelijk alsof je je eigen eten meeneemt naar een restaurant of zie ik dat verkeerd?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  Ik zou die ook online wel willen kopen, maar durf hiermee niet naar de bandencentrale eigenlijk. Is gelijk alsof je je eigen eten meeneemt naar een restaurant of zie ik dat verkeerd?
                  Ge ziet dat verkeerd, ja.
                  Die bandencentrales/garages geven toch zichzelf op als montagecentrum? De banden worden zelfs ter plekke geleverd bij die "partners".

Comment

Ik heb zo "gratis" alu velgen laten leveren bij een bandencentrale. Ik moest aan die kerel 50€ betalen voor de "dossierkosten". Ging de banden er nl bij een vriend laten opleggen die een bandenmachine staan heeft als hobby. Op de website stond nochthans gratis levering.
                    Toen ik vroeg waarom ineens 50€, kreeg ik het antwoord dat hij met de online winkel niets te maken heeft. En dat hij de moeite doet om deze gratis bij hem te "stockeren". Een paar uur dus, want ik ben er meteen achter geweest. Volgens een aanwezige klant lagen ze nog steeds op dezelfde plaats als waar de leverdienst ze had afgelegd.
                    Toen ik hen meldde dat levering gratis was, driegde hij ermee dat ik de velgen niet mee kreeg. Ik zou en moest hem eerst betalen. Pure oplichting.
                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Ik heb geen probleem dat mijn bandenboer iets op mijn bestelling verdient. Iedereen moet leven... Ik ken hem en hij kent mij, hij laat mijn banden door zijn beste werkman monteren en ik ben zeker dat mijn velgen de werkplaats ongeschonden verlaten. Ik word ook bijgestaan bij de keuze ipv te moeten staren op de prijzen en de al dan niet fake-beoordelingen on-line van mensen die ik niet ken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                        Die shops werken met montagepartnerts, hier in de streek is dat 25EUR voor 4 banden op te leggen. Geen geld naar mijn mening.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                          Ik heb zo "gratis" alu velgen laten leveren bij een bandencentrale. Ik moest aan die kerel 50€ betalen voor de "dossierkosten". Ging de banden er nl bij een vriend laten opleggen die een bandenmachine staan heeft als hobby. Op de website stond nochthans gratis levering.
                          ... Pure oplichting.
                          Waarom laat je ze daar dan leveren, als uw vriend toch de banden ging plaatsen? Had ze bij u thuis, op uw werk of bij uw 'vriend' gratis laten leveren.
                          Ge moet wel een beetje fair blijven hé, die bandenboer is ook geen liefdadigheidsinstelling: hij heeft niets met die site te maken, en is enkel MONTAGEpartner.
                          Om dat oplichting te noemen... ik noem dat eerder profitariaat van uwentwege.
                          Last edited by Maurice P.P.; 24/04/2017, 10:53.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Die shops werken met montagepartnerts, hier in de streek is dat 25EUR voor 4 banden op te leggen. Geen geld naar mijn mening.
                            Neen, da's inderdaad goedkoop. Spotgoedkoop eigenlijk. Als ik banden nodig heb ga ik daar toch eens naar kijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                              Ik moest aan die kerel 50€ betalen voor de "dossierkosten".
                              Hoe reageerde de verkoper als je hem met dit gegeven confronteerde ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                Ik heb geen probleem dat mijn bandenboer iets op mijn bestelling verdient. Iedereen moet leven...
                                Ik heb daar ook geen probleem mee, zeker weten ... maar, als ik online kan aankopen onder de bevriende bandenboer zijn aankoopprijs dan is mijn keuze snel gemaakt.

Comment

ik bestel altijd bij mijn bevriende bandenboer. Ik kan daar dan ook terecht wanneer het mij past. Als dat om 10 uur 's avonds is, is dat voor hem geen probleem. Hij ligt met zijn banden heel dicht bij de online prijzen. Voor een band op te leggen vraagt hij voor ventiel, montage en uitlijning 5€ per wiel. De vriendelijke klap en gepersonaliseerde aanpak zijn me best wat geld waard.
                                  www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Waarom laat je ze daar dan leveren, als uw vriend toch de banden ging plaatsen? Had ze bij u thuis, op uw werk of bij uw 'vriend' gratis laten leveren.
                                    Ge moet wel een beetje fair blijven hé, die bandenboer is ook geen liefdadigheidsinstelling: hij heeft niets met die site te maken, en is enkel MONTAGEpartner.
                                    Om dat oplichting te noemen... ik noem dat eerder profitariaat van uwentwege.
                                    Waarom melden ze dan op die verkoopsite dat ze gratis op dat leveringsadres kunnen geleverd worden? Anders had ik die bewuste dag wel thuis gebleven.

Toen ik hem over dat gratis leveren meldde, zie hij inderdaad dat hij totaal niets met die "online firma" niets te maken had. Hij heeft zich op hun vraag opgegeven als montagepartner. Indien je daar geen montage wil laten doen, hoef je hem dus ook niet te betalen toch? 50€ om de bon niet af te tekenen, alles laten te liggen waar leverancier ze heeft afgelegd, is snel verdiend... hij zei zelf dat hij steeds 50€ vraagt indien ze bij hem geen banden bijbestellen. Banden kon je ook bestellen bij diezelfde online firma. Daar rekent hij dan 25€ per band om te monteren en balanceren op velg. Monteren op de wagen is nog eens 15€ per velg. Gangsterpraktijken.

Vanaf dan steeds bij bandenboer besteld. Bandenboetiek.be. Supervriendelijk en ter plaatse gemonteerd.

“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Bij die bandenboer ?

Ha nee, ik zie het, je gaat nu elders

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                        ik bestel altijd bij mijn bevriende bandenboer. Ik kan daar dan ook terecht wanneer het mij past. Als dat om 10 uur 's avonds is, is dat voor hem geen probleem. Hij ligt met zijn banden heel dicht bij de online prijzen. Voor een band op te leggen vraagt hij voor ventiel, montage en uitlijning 5€ per wiel. De vriendelijke klap en gepersonaliseerde aanpak zijn me best wat geld waard.
                                        Uitbalancering?

Comment

Working...
                                        X