Momenteel is er in Duitsland, onrust over het (goedgekeurde) geplande verbod voor Euro 5 diesels vanaf 2018 in 2 grote Duitse steden, Hamburg en Düsseldorf (samen zo’n 2.4 miljoen inwoners)
Sommige Euro 5 diesel auto’s zullen dan slechts 2 jaar en 4 maand oud zijn.
In plaats van een groene sticker zullen alle Euro 6 diesels, vanaf dan een blauwe sticker moeten plakken. (Ook voor Belgen: +/- 12 €)
Hierdoor zijn sommige Duitse autoconstructeurs, op zoek om Euro 5 diesels om te bouwen, naar Euro 6.
De Duitse en ook de Nederlandse pers bericht hier uitvoerig over, in België blijkbaar niet.
cc:
https://fd.nl/economie-politiek/1190...ders-de-oorlog
http://www.autozeitung.de/grossstaed...ot-131634.html
http://www.autobild.de/artikel/blaue...g-5832056.html
Sommige Euro 5 diesel auto’s zullen dan slechts 2 jaar en 4 maand oud zijn.
In plaats van een groene sticker zullen alle Euro 6 diesels, vanaf dan een blauwe sticker moeten plakken. (Ook voor Belgen: +/- 12 €)
Hierdoor zijn sommige Duitse autoconstructeurs, op zoek om Euro 5 diesels om te bouwen, naar Euro 6.
De Duitse en ook de Nederlandse pers bericht hier uitvoerig over, in België blijkbaar niet.
cc:
https://fd.nl/economie-politiek/1190...ders-de-oorlog
http://www.autozeitung.de/grossstaed...ot-131634.html
http://www.autobild.de/artikel/blaue...g-5832056.html
Comment