Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hamburg en Düsseldorf verbieden vanaf 2018, de Euro 5 diesels !

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hamburg en Düsseldorf verbieden vanaf 2018, de Euro 5 diesels !

Momenteel is er in Duitsland, onrust over het (goedgekeurde) geplande verbod voor Euro 5 diesels vanaf 2018 in 2 grote Duitse steden, Hamburg en Düsseldorf (samen zo’n 2.4 miljoen inwoners)

Sommige Euro 5 diesel auto’s zullen dan slechts 2 jaar en 4 maand oud zijn.

In plaats van een groene sticker zullen alle Euro 6 diesels, vanaf dan een blauwe sticker moeten plakken. (Ook voor Belgen: +/- 12 €)

Hierdoor zijn sommige Duitse autoconstructeurs, op zoek om Euro 5 diesels om te bouwen, naar Euro 6.

De Duitse en ook de Nederlandse pers bericht hier uitvoerig over, in België blijkbaar niet.

cc:

https://fd.nl/economie-politiek/1190...ders-de-oorlog

http://www.autozeitung.de/grossstaed...ot-131634.html

http://www.autobild.de/artikel/blaue...g-5832056.html

Haha feestje voor de Bulgaren en Roemenen goedkope Euro5 passats op de markt.
    Polo 6n 1.4

Comment

Hoe meer ik deze berichten hoor, hoe blijer ik wordt dat ik mijn 2013 Euro 6 Mazda 6 van mijn vorige werkgever heb kunnen overkopen.
      Heb eens zitten zoeken op AutoScout, maar waren er buiten Mazda reeds Euro 6 diesels op de markt in 2013?

Comment

Het zullen er alleszins niet veel zijn.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

als ik het goed begrpen heb (nogal snel de teksten doorlopen) gaat het op korte termijn om enerzijds de invoering van de stickers om er te mogen rijden en anderzijds rijverboden.
          Rijverbod wordt stelselmatig ingevoerd tot 2025, te beginnen met voertuigen tot en met euro5 in enkele straten waar de grootste bijdrage tot het overschrijden van de huidige grenswaarden voor vervuiling vandaan komt. Betekent ook dat er verkeersplannen moeten komen die er voor zorgen dat er niet gewoon een verschuiving komt van de vervuilingspieken naar andere plaatsen.
          Daarnaast zijn er een boel andere maatregelen om vervuiling omwille van transport en mobiliteit te gaan inperken.
          Bussen met euro 5 moeten ook versneld aangepast of vervangen worden. Alternatieve brandstoffen moeten gepromoot worden, etc.

Comment

Dat vind ik wat overdreven . Wagens zonder roetfilter kan ik nog begrijpen.

Comment

Laat ze maar doen, hypocriete klootzakken. Ze gooien hun eigen ruiten in.

Comment

Achja ze doen maar, ik trek het mij niet meer aan. De overheid beslist en het volk moet slikken, dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo blijven, tegenhouden doe je dat niet. Mensen lopen alleen te zagen en te klagen tegen elkaar maar ook eens echt hun mond opendoen of er eens echt tegen in gaan? Nee, dat doet niemand.
                Dusja, weer braaf ja knikken en incasseren.
                2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                  Hoe meer ik deze berichten hoor, hoe blijer ik wordt dat ik mijn 2013 Euro 6 Mazda 6 van mijn vorige werkgever heb kunnen overkopen.
                  Heb eens zitten zoeken op AutoScout, maar waren er buiten Mazda reeds Euro 6 diesels op de markt in 2013?
                  Yes. Onze mercedes gl 350 cdi van 2011 was al een euro 6.

Comment

Het is zelf zo dat men in stuttgart ALLE diesels gaat verbieden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
                      Achja ze doen maar, ik trek het mij niet meer aan. De overheid beslist en het volk moet slikken, dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo blijven, tegenhouden doe je dat niet. Mensen lopen alleen te zagen en te klagen tegen elkaar maar ook eens echt hun mond opendoen of er eens echt tegen in gaan? Nee, dat doet niemand.
                      Dusja, weer braaf ja knikken en incasseren.
                      WIj zullen ondertussen mogen stemmen... ik zal dat zeker niet doen voor Tommelein !

Comment

Hamburg en Düsseldorf verbieden vanaf 2018, de Euro 5 diesels !

Het zal tijd worden als ze dat ook in Nederland gaan doen.
                        There are Pretenders among us.....
                        Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                          Het is zelf zo dat men in stuttgart ALLE diesels gaat verbieden.
                          Ook alleen Euro 6 diesel nog toegelaten vanaf 2018

Die Autohändler erwarten durch das kommende Fahrverbot in Stuttgart einen erheblichen Wertverlust ihrer Gebrauchtwagen mit Dieselmotor. Die Regierung müsse die Hersteller zur Verantwortung ziehen.

Comment

Als die mensen liever een pak minder verdienen om wat schonere lucht te hebben doen ze maar.

Comment

Paar centrumstraten waar je niet meer in mag. Big deal, boeit de meesten vrij weinig...

Randparkings icm openbaar vervoer zijn sowieso nu al sneller/praktischer/goedkoper
                              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Alles wat ik jarenlang in grote steden gekocht heb, kan ik evengoed elders kopen, waar ik trouwens nu al gemakkelijker (met mijn wagen) geraak.
                                Dus voor mij, bye bye Brussel of Antwerpen... die verder economische woestijnen zullen worden, zeker als ze nog enkel op hun lokale bevolking zullen mogen rekenen.

Comment

Idd een probleem voor DHL, Bpost, TNT...

Comment

Ik meen ergens gelezen te hebben dat door het gesjoemel de euro 6 auto's in de praktijk meer vervuilen dan de euro 5...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                      Alles wat ik jarenlang in grote steden gekocht heb, kan ik evengoed elders kopen, waar ik trouwens nu al gemakkelijker (met mijn wagen) geraak.
                                      Dus voor mij, bye bye Brussel of Antwerpen... die verder economische woestijnen zullen worden, zeker als ze nog enkel op hun lokale bevolking zullen mogen rekenen.
                                      Just... heel just. Laat ze binnenkort maar klagen dat ze zoveel klanten verliezen aan internetaankopen. Moet ik zelfs niet voor buiten komen. Denk niet dat hij of zij het grootste licht is die deze beslissing nam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

WIj zullen ondertussen mogen stemmen... ik zal dat zeker niet doen voor Tommelein !
                                        "Oei! Laten we dan maar snel deze beslissingen terugdraaien."

Comment

Working...
                                        X