Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hamburg en Düsseldorf verbieden vanaf 2018, de Euro 5 diesels !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door quovadis

    Daar is de Duitse regering tenminste wel mee begonnen...en er is reeds een uitdoof-scenario (+ massaal investering in alternatieve energie industrie...)
    Euh.. Waar staat dit? Als ik de Duitse kameraad van mijn vader mag geloven gaan die alles behalve dicht. Integendeel, ze zouden er nog een paar bij willen.

    Ze zijn anti kerncentrales en alternatieven zijn nog te zwak om heel dat land te dekken dus afbouwen gaan ze nog niet doen.


    Noorwegen is ook begonnen met het bouwen van 4 nieuwe kerncentrales, die hebben al even door dat alles op stroom krijgen niet gaat met zon en windmolens. En das dan het land waar iedereen naar op kijkt.

    Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

    Comment


    • #62
      Ze zijn in Europa al langer de pedalen kwijt. Wat gaan ze doen in Griekenland meer bepaald op al die eilanden? Roemenië?, Bulgarije?, Albanië?, Slovenië?, enz...
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
        Euh.. Waar staat dit? Als ik de Duitse kameraad van mijn vader mag geloven gaan die alles behalve dicht. Integendeel, ze zouden er nog een paar bij willen.

        Ze zijn anti kerncentrales en alternatieven zijn nog te zwak om heel dat land te dekken dus afbouwen gaan ze nog niet doen.


        Noorwegen is ook begonnen met het bouwen van 4 nieuwe kerncentrales, die hebben al even door dat alles op stroom krijgen niet gaat met zon en windmolens. En das dan het land waar iedereen naar op kijkt.

        Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
        Maar gelukkig hebben die het verstand om die te laten draaien op Thorium en niet op plutonium. Radioactief afval van Thorium verliest na 100j zijn gevaarlijke straling.

        Lees dit eens.

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
          Euh.. Waar staat dit? Als ik de Duitse kameraad van mijn vader mag geloven gaan die alles behalve dicht. Integendeel, ze zouden er nog een paar bij willen.

          Ze zijn anti kerncentrales en alternatieven zijn nog te zwak om heel dat land te dekken dus afbouwen gaan ze nog niet doen.


          Noorwegen is ook begonnen met het bouwen van 4 nieuwe kerncentrales, die hebben al even door dat alles op stroom krijgen niet gaat met zon en windmolens. En das dan het land waar iedereen naar op kijkt.
          Een Duitser die het woord “Energiewende” niet kent is geen Duitser…. of woont onder de grond…



          Maar men moet natuurlijk niet denken dat alles binnen 5 jaar veranderd is….
          • Zo’n “Energiewende” duurt minsten 20 jaar!

          De accijns aanpassing op diesel is ook in 2003 beslist, (EU) zodat constructeurs en consumenten alle tijd hadden om zonder extra kosten om te schakelen…. 15 jaar nadien zijn er nog mensen die onwetend uit de lucht vallen en kwaad zijn op de groene jongens.... terwijl het juist de rechtse partijen waren die dit beslisten, omdat ze de noodzaak ervan begrepen...

          Noorwegen, Denemarken en Zweden onderzoeken de bouw van een kerncentrale, het startschot kan ik nergens vinden op het internet….

          Allicht omdat de laatste nieuwe kerncentrale van Europa in Finland nu al 10 jaar vertraging heeft en in 2012 was het budget al met 265% (+ € 6.2 miljard) overschreden…..
          (bouw startte in 2005, men verwacht nu klaar te zijn in 2019 of 2020)

          https://www.tijd.be/ondernemen/milie...ntrale/9940624

          Comment


          • #65
            Mijn excuses.. Bleek Zweden te zijn



            Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

            Comment


            • #66
              Nu ook VW:


              TOT DRIE JAAR NA AANSCHAF

              VOLKSWAGEN LAAT DUITSERS DIESELS INRUILEN

              Duitsland en dieselauto's: de combinatie is de laatste tijd al meermalen in het nieuws gekomen. De komende maatregelen om diesels uit steden te weren om zo de luchtkwaliteit te verbeteren, zorgen nu ook bij Volkswagen voor actie.

              Na BMW volgt nu ook het merk uit Wolfsburg: Volkswagen geeft Duitse kopers van auto's met een dieselmotor vanaf april een inruildeal. Als ze binnen drie jaar na aankoop van een dieselauto worden getroffen door een rijverbod in hun woon- of werkplaats kunnen ze hun auto inruilen voor een model met een andere krachtbron. Hiermee wil het merk de klanten van dieselauto's meer zekerheid geven. De actie geldt bij inruil op een geheel of vrijwel nieuwe auto die niet door de milieuzone wordt getroffen. De auto's moeten wel bij een officiële Volkswagen-dealer zijn gekocht.

              Geheel gratis is de inruil niet. Naast de dagwaarde van de auto, die door een onafhankelijke instantie wordt bepaald, geeft de Volkswagen-dealer de desbetreffende kopers een forse en modelafhankelijke inruilbonus. Die is gebaseerd op de bonus van een reeds bestaande actie, die Volkswagen Duitsland sinds vorig jaar augustus heeft lopen. Bij de inruil van een dieselvoertuig dat voldoet aan de Euro 1- tot en met Euro 4-emissienormen op een nieuwe auto krijgen zij een extra korting. Bij de aanschaf van een nieuwe Polo betekent dat een korting van € 3.000, de koper van een Tiguan of Tiguan Allspace ontvangt € 4.000. Wie zijn diesel inruilt voor een Golf, Golf Sportsvan, Golf Estate of Touran betaalt € 5.000 minder. Bij de aankoop van een Passat, Arteon, Sharan of Touareg loopt de extra korting op tot € 10.000. Deze actie loopt tot 30 juni 2018. Tot nu toe hebben sinds de start zo'n 120.000 klanten gebruikgemaakt van de actie. De nieuwe actie die garantie aan dieselrijders geeft, gaat dit weekend in en verloopt aan het einde van het jaar.

              Bron: Autoweek


              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #67
                Ja, allemaal goed en wel, maar ze krijgen dan de dagwaarde die wellicht toch een heel stuk lager zal liggen dan mocht je dezelfde wagen in normale omstandigheden zelf verkopen.
                En ze krijgen bonussen hierbij, maar als dit niet bovenop alle andere gangbare kortingen en akties is, lijkt me dat ook niet enorm. Tenzij je mag combineren of er nog iets extra tov je overname wordt gesteld.
                Bijkomend zijn de mensen wel genoodzaakt dan om eer een nieuwe te kopen terwijl ze daar misschien financieel niet op gerekend hebben.

                Bij BMW is het nog erger, die sluiten de particulieren volledig uit tenzij je een oude diesel hebt (tot en met euro 4) en dan krijg je 2000 Euro extra (idem hier in Belgie). Bij BMW is de terugname beperkt tot de leasewagens...

                En wat ik me ook afvraag, men wijst voor VW met de vinger uiteraard. Ook de andere Duitsers worden dikwijls venoemd. Maar men deed testen op verschillende voertuigen en bepaalde merken overschreden de emissies ook enorm. Dat kwam wel in het nieuws maar verder hoor je daar niets over. Of zijn die niet bezorgd over het marktaandeel dat ze in D hebben ?

                Comment


                • #68
                  Overzicht LEZ zones in Europa

                  Dieselrijders krijgen deze zomer in Europa te maken met een ongekende lappendeken aan milieuzones, al dan niet tijdelijke rijverboden en verplichte stickeraankopen. En dat wordt alleen maar erger, want Brussel weigert elk initiatief voor een Europese gelijkschakeling.

                  Comment


                  • #69
                    ondernemen is in de eerste plaats stappen zetten naar de toekomst en aanpakken, en niet de kat uit de boom kijken.

                    https://www.fleeteurope.com/en/fleet...-ghent-belgium

                    Comment


                    • #70
                      Juist gehoord op de radio : er is een neveneffect van de diesel heisa op de markt van okkasiewagens
                      De vraag naar benzinewagens stijgt zodanig dat er een schaarste ontstaat, en de prijzen stijgen. Tegelijkertijd stort de prijs van dieselwagens in, met als gevolg dat ze vlotjes een nieuwe eigenaar vinden, en dus gewoon in circulatie blijven... Tja... dat was niet de bedoeling hé !

                      Comment


                      • #71
                        waarom verkopen die dieselrijders hun wagen dan voor nen appel en een ei?

                        Comment


                        • #72
                          Vraag /aanbod...

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                            waarom verkopen die dieselrijders hun wagen dan voor nen appel en een ei?
                            omdat ze luisteren naar de media...
                            de mijne zal wel meegaan tot het begint lastig te worden, de grote steden bezoek ik niet meer zoveel, en de toeristen zullen ze hier aan zee niet gauw wegjagen, hé, dat is hier de broodwinning... trouwens, de zeebries jaagt de partikels naar het binnenland

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                              waarom verkopen die dieselrijders hun wagen dan voor nen appel en een ei?
                              Paniekreacties... mensen geloven teveel in 'de reclam' . Dommeriken zijn 't. Ma ja, als verkoper destijds zou'k er ook serieus op ingespeeld hebben zulle.
                              Ne nieuwe auto kopen om geld te besparen is dikwijls de achterliggende gedachte, ik gaf ze natuurlijk door en door gelijk... kopen deden ze . Achteraf moest ik steeds glimlachen lol.

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk Berichten

                                Paniekreacties... mensen geloven teveel in 'de reclam' . Dommeriken zijn 't. Ma ja, als verkoper destijds zou'k er ook serieus op ingespeeld hebben zulle.
                                Ne nieuwe auto kopen om geld te besparen is dikwijls de achterliggende gedachte, ik gaf ze natuurlijk door en door gelijk... kopen deden ze . Achteraf moest ik steeds glimlachen lol.
                                Altijd al geweten dat ge genen heilige zijt

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk Berichten

                                  Paniekreacties... mensen geloven teveel in 'de reclam' . Dommeriken zijn 't. Ma ja, als verkoper destijds zou'k er ook serieus op ingespeeld hebben zulle.
                                  Ne nieuwe auto kopen om geld te besparen is dikwijls de achterliggende gedachte, ik gaf ze natuurlijk door en door gelijk... kopen deden ze . Achteraf moest ik steeds glimlachen lol.
                                  Eindelijk.... het masker is gevallen, want nu zeg je eigenlijk het zelfde als ik.

                                  De meeste klanten weten niet wat voordelig is voor hun situatie (nieuw, oud, diesel, benzine) en lopen zo met hun ogen dicht in de val van de verkopers.....(maar die de zwarte piet altijd aan politici geven)

                                  Comment


                                  • #77
                                    Haha... de val van de verkopers

                                    Inderdaad, alle heisa veroorzaakt door de politieke beslissingen, de reclame speelt daar handig op in om iedereen nu zo snel mogelijk zijn auto te laten vervangen want de mensen denken een beetje profijt te doen door een paar (tien)duizend k te investeren op een voertuig dat ze bijlange nog niet gingen of moeten vervangen...

                                    Lachwekkend in vele gevallen maar oh zo renderend Goed voor de economie, goed voor de staatskas...

                                    Om binnen enkele jaren hetzelfde truukje boven te halen en alles herbegint.

                                    Comment


                                    • #78
                                      jobcreatie in de automobielsector net zoals heel het firmawagenbeleid

                                      Comment


                                      • #79
                                        De bal moet blijven rollen hee...

                                        Voor een verkoper moet dit een heerlijke periode zijn. En dat dan met een gratis financieringske er bovenop... En dan glunderen ze met d'een tax die ze gaan uitsparen lol.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Beetje zoals: jamaar madam en mijnheer, dat laten herstellen gaat u toch een hoop kosten. Reken op €2000,00. Misschien beter om een nieuwe aan te schaffen, bent u weer een aantal jaren safe. En dan geven ze dus €20000,00 uit ipv €2000 en ze vinden dat ze nog een geweldige deal gedaan hebben.
                                          Staat is er nog een S-Max 2.2 TDCI (2009), zal blijven bollen tot hem uiteenvalt als het ware. Voorlopig 230000 km en hopelijk nog veel er bij.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X