Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hamburg en Düsseldorf verbieden vanaf 2018, de Euro 5 diesels !

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Milieu? Gezondheid? Waar blijft het verbod op directe injectie benzine?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jacothom Bekijk Berichten
      Milieu? Gezondheid? Waar blijft het verbod op directe injectie benzine?
      In de EU moeten vanaf september 2017 alle nieuwe benzinemodellen met directe injectie een roetfilter hebben.
      Vanaf september 2018 op alle nieuw verkochte benzineauto’s met directe injectie.

Zowat alle Duitse steden zullen in 2018-2019 een verbod op niet Euro 6 diesels, invoeren

Over alle politieke partij grenzen heen, is hierover min of meer consensus, nadat in 2016 er bijna 2 maanden lang een heel zware smog hing over de meeste Duitse steden... De EU verplichte Duitsland om dit in de toekomst te vermijden....

Stuttgart. Stuttgart will als erste deutsche Stadt bald bei ganz dicker Luft Dieselautos teil- und tageweise aussperren. Dazu Fragen und Antworten.

Fast überall wo Diesel draufsteht, sind erhöhte Schadtstoffwerte drin. Das bestätigen Messungen des Umweltbundesamtes. Auch bei moderneren Motoren. Die Hersteller sollen für eine saubere Umrüstung zahlen. Und wer zahlt am Ende drauf? Raten Sie mal.

Im September 2018 kommt die Euronorm 6c. Weil mehreren Benziner-Baureihen der Partikelfilter fehlt, unterbricht BMW den Verkauf!

Comment

Hahah ik hoop echt dat die naften ook een roetfilter krijgen

Comment

Door de hogere verbranding temperatuur van benzine, zou zo’n benzine filter wel goedkoper zijn en bovendien minder problemen geven.

VW wil blijkbaar het goede voorbeeld geven en begint geleidelijk, vanaf juni 2017 dit te leveren op de nieuwe Tigian 1.4

Mercedes levert dit al 2 jaar standaard in de S klasse (benzine)

Comment

Hahah ik hoop echt dat die diesels overal verboden worden

Comment

gewone auto's zullen er uiteindelijk uitgaan helaas, binnenkort iedereen aan de bakfiets denk ik...tis nu al zot als ge ergens wandelt hoe crazy die manne rijden, maar de autobestuurder wordt altijd geviseerd.
              Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Dan komt er een taks op de zweetgeur in het verkeer... ;-))

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                  Dan komt er een taks op de zweetgeur in het verkeer... ;-))
                  als je dan een groentensapje drinkt dat meer dan 10% suiker of zout (want dat samen met alcohol is dan taboe) bevat krijg je een gasboete

Comment

en als je teveel scheten laat van die sapjes en linzen en kikkererwten en bakfietstrappen dan krijg je ook een (methaan)gasboete

Comment

Dat methaan gas kan je wel op een duurzame manier gebruiken, als je tenminste een Solexje op uw bakfiets plaatst !
                      Je moet dan wel zelf een verbinding maken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                        gewone auto's zullen er uiteindelijk uitgaan helaas, binnenkort iedereen aan de bakfiets denk ik...tis nu al zot als ge ergens wandelt hoe crazy die manne rijden, maar de autobestuurder wordt altijd geviseerd.
                        Is de autobestuurder de nieuwe Calimero? Moeke Medelij...

Tip: kijk de verkeersstatistieken eens na. En zoek dan eens naar "autochauffeur omgekomen door frontale botsing met aanstormende voetganger - de laatste bleef ongedeerd". Catch my drift?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                          Dat methaan gas kan je wel op een duurzame manier gebruiken, als je tenminste een Solexje op uw bakfiets plaatst !
                          Je moet dan wel zelf een verbinding maken...
                          via het frame? gewoon de buis wat verlengen door het zadel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten

Tip: kijk de verkeersstatistieken eens na. En zoek dan eens naar "autochauffeur omgekomen door frontale botsing met aanstormende voetganger - de laatste bleef ongedeerd". Catch my drift?
                            ja maar dan kan je ook zeggen, al die doden met al die aanslagen... niets aan te doen! Door het verkeer sterven er nog steeds meer mensen, daar moeten we op focussen!

catch that drift?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo

Sluit iedereen dan op in een bunker.
                              Wel niet verwarmen met gas of elektriciteit en geen trappen installeren.
                              Ook geen scherpe voorwerpen aub.
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten

ja maar dan kan je ook zeggen, al die doden met al die aanslagen... niets aan te doen! Door het verkeer sterven er nog steeds meer mensen, daar moeten we op focussen!

catch that drift?
                                Dude, we zijn naast elkaar aan het klappen. Je als autobestuurder als slachtoffer willen portretteren is een tikkeltje calimero-gedrag. "Zij zijn groot en ik is klein en dat is niet eerlijk". Dat terwijl er legio gevallen zijn waarin de automobilist wel degelijk "de grote" is. Onder andere wanneer, maar niet beperkt tot, het over zwakkere weggebruikers gaat. En veel van de recente rits aan ingrepen waarover hier typische gezeurd wordt hebben net te maken met zwakkere weggebruikers in het bijzonder en levenskwaliteit in het algemeen. Ik hou van autorijden, maar dat wil niet zeggen dat ik mijn ogen sluit voor de potentiële problemen die ik daarmee kan veroorzaken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Sluit iedereen dan op in een bunker.
                                  Wel niet verwarmen met gas of elektriciteit en geen trappen installeren.
                                  Ook geen scherpe voorwerpen aub.
                                  Alleen als jij ook in de bunker zit, Gixxer. Het zou daar te saai zijn zonder jou

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo

Alleen als jij ook in de bunker zit, Gixxer. Het zou daar te saai zijn zonder jou
                                    Deal, maar af en toe gaan we eens zot doen hé.
                                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Hoppa, nog eentje!

ARNHEM WEERT DIESELAUTO'S VAN VOOR 2004

DIESEL STEEDS MINDER WELKOM IN STEDEN

Arnhem gaat het centrum sluiten voor dieselauto's van voor 2004. Daarmee maakt Arnhem de regels voor de milieuzone in de Gelderse hoofdstad nog strenger dan die in Utrecht, Amsterdam en Rotterdam, zegt de gemeente.

De maatregel zal voor een verlaging van 17,5 procent van de uitstoot van roetdeeltjes en 10 procent van de uitstoot van fijnstof zorgen, zo is berekend. Dat is volgens het Arnhemse college hard nodig, want in juli van dit jaar bleek dat in Arnhem op diverse plekken in het centrum de Europese normen voor de uitstoot van stikstofoxiden wordt overschreden. "De lucht in de binnenstad is te vies", aldus verantwoordelijk wethouder Geert Ritsema.

De stad wil de nieuwe regels zo snel mogelijk, maar in elk geval voor 2019 invoeren.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Ben wel nieuwsgierig voor de volgende metingen in A’pen...

Comment

Belachelijk gedoe allemaal, men zou dit eens Europees moeten bekijken met verschillende codes die dan aan steden kunnen worden toegekend. Je weet toch begot niet meer waar je wel en waar je niet naar toe mag. Zelfs in één land verschillen de regels van stad tot stad!

Comment

Working...
                                          X