Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hamburg en Düsseldorf verbieden vanaf 2018, de Euro 5 diesels !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Arnhem, who cares ?

    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    Hahah ik hoop echt dat die diesels overal verboden worden
    Omdat benzines meer uitstoten ?

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
      Arnhem, who cares ?
      Wie er woont of er moet zijn met zijn dieselstoof
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #43
        Zover was ik al mee.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

          Omdat benzines meer uitstoten ?
          je moet mijn uitspraak niet te serieus nemen, was een ironisch antwoord op 2 posts erboven, milieuvriendelijke diesels hoeven van mij niet verboden te worden .
          Los van dat, enige dat benzine meer uitstoot is ultrafijn stof, wat uiteraard niet goed is, maar vanaf nu ongeveer dacht ik (euro 6c) opgelost met filter op de nieuwe modellen, die goedkoper is dan die bij diesels, dus ik zie het probleem niet zo, 't is namelijk slechts iets tijdelijk, de voorbije decennia was het allemaal nog veel ongezonder.

          Comment


          • #45
            Eindelijk een relativerende boodschap, het siert u !

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
              Hoppa, nog eentje!


              ARNHEM WEERT DIESELAUTO'S VAN VOOR 2004

              DIESEL STEEDS MINDER WELKOM IN STEDEN

              Arnhem gaat het centrum sluiten voor dieselauto's van voor 2004. Daarmee maakt Arnhem de regels voor de milieuzone in de Gelderse hoofdstad nog strenger dan die in Utrecht, Amsterdam en Rotterdam, zegt de gemeente.

              De maatregel zal voor een verlaging van 17,5 procent van de uitstoot van roetdeeltjes en 10 procent van de uitstoot van fijnstof zorgen, zo is berekend. Dat is volgens het Arnhemse college hard nodig, want in juli van dit jaar bleek dat in Arnhem op diverse plekken in het centrum de Europese normen voor de uitstoot van stikstofoxiden wordt overschreden. "De lucht in de binnenstad is te vies", aldus verantwoordelijk wethouder Geert Ritsema.

              De stad wil de nieuwe regels zo snel mogelijk, maar in elk geval voor 2019 invoeren.

              Bron: Autoweek
              Als je dieselauto na 13 jaar nog niet genoeg km heeft gedaan om versleten te zijn heb je sowieso een verkeerde gekocht.

              Comment


              • #47
                En wie een benzinewagen bezit is toch ook zijn geld kwijt na 13 jaar... waar ligt het verschil ??

                Comment


                • #48
                  DUITSERS MOGEN DIESELS BIJ BMW OMRUILEN

                  REACTIE OP INVOEREN DIESELVERBOD

                  Het zal je maar gebeuren: ben je net in het bezit van een vrij nieuwe auto, mag hij de dichtstbijzijnde stad niet meer in omdat er een diesel onder de motorkap ligt. Om die paniek voor te zijn, komt BMW nu met een speciale omruilactie. Er zit echter, hoe kan het ook anders, wel een addertje onder het gras.

                  De actie geldt namelijk enkel voor leaserijders die binnen een straal van 100 km werken of wonen van een Duitse stad waar een dieselverbod wordt ingevoerd. Als gevolg van de Duitse beslissing voor de komst van een zo'n verbod, heerst er veel onzekerheid onder automobilisten. Om het vertrouwen van de klant te houden, komt BMW met de "Diesel Back"-actie. Iedereen die een BMW least, mag deze gedurende het lopende contract omruilen voor een benzineauto of een (deels) elektrisch exemplaar.

                  De BMW Group is ervan overtuigd dat het mogelijk is om de luchtkwaliteit in de Duitse steden te verbeteren zonder dat mensen op mobiliteit hoeven in te leveren. Daarom komen ze naast de diesel-omruil-actie ook met een milieubonus. Bestuurders van dieselauto's met de Euro 4-emissienorm of ouder, krijgen bij de inruil voor een BMW een bonus van €2.000 bij de aankoop van een nieuwe auto of €1.500 voor een jong gebruikt exemplaar. Puntje van aandacht: de nieuwe BMW moet een i3 of een plug-in-hybride zijn. Ook kopers van een auto die aan de Euro 6-emissienorm met een maximale uitstoot van 130 g/km voldoen, profiteren van het financiële voordeel. Vanaf deze week gaat de actie bij de Duitse BMW-dealers in. De milieubonus loopt tot 30 juni van dit jaar.

                  Bron: Autoweek
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #49
                    OOK KORTING OP NIEUWE DIESELS

                    'DIESELS VERLIEZEN WAARDE IN DUITSLAND'

                    De dreigende inrijverboden voor diesels in Duitse steden blijven niet zonder gevolgen. De prijzen van gebruikte auto’s met dieselmotor staan onder druk en zelfs nieuwe diesels zouden met korting de deur uit gaan.

                    Onze Duitse collega's van AutoBild melden dat diesels met een Duits kenteken momenteel veel waarde verliezen. Het verlies zou zelfs zo heftig zijn dat Duitse Volkswagen-dealers voor hun voortbestaan moeten vrezen. De negatieve berichtgeving omtrent de inzetbaarheid van diesels in de nabije toekomst maakt potentiële kopers angstig. Dat wordt opgevangen door garanties te geven voor een restwaarde, maar als de auto's dat geld bij inruil niet waard blijken te zijn, komt het verlies dus volledig voor rekening van de betreffende dealer. Als dat teveel gebeurt, kan het zomaar gedaan zijn met die dealers.

                    De autobouwers schatten in dat de waarde van diesels die niet aan de Euro 6-norm voldoen tot 15 procent zal dalen in Duitsland als gevolg van het besluit dat steden een inrijverbod mogen opleggen voor deze auto's. Eerder deze week werd al duidelijk dat Hamburg de daad direct bij het woord voegt, terwijl Stuttgart en veel andere steden dreigen te volgen. De universiteit van Duisburg-Essen schat het waardeverlies in absolute cijfers in en stelt dat een drie jaar oude diesel nu zo'n 2.000 euro minder waard is dan voor de dieseldiscussie bij onze Oosterburen. Naar verluidt krijgen Duitsers zelfs op nieuwe diesels, die wel aan de Euro 6-norm voldoen, al korting aangeboden.

                    Bron: Autoweek
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #50
                      Ze zijn heel hun economie naar de knoppen aant helpen en ze hebben het nog niet eens door. triestig.

                      Comment


                      • #51
                        Maar hun longen gaan wel properder zijn
                        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                        Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                        Comment


                        • #52
                          Naar verluidt krijgen Duitsers zelfs op nieuwe diesels, die wel aan de Euro 6-norm voldoen, al korting aangeboden.


                          Duh, da's altijd al geweest.

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                            Maar hun longen gaan wel properder zijn
                            Zeggen ze..

                            Comment


                            • #54
                              Allé.. In Antwerpen zijn plots bewust geworden dat een LEZ in de stad geen effectief resultaat kan hebben zonder dat de haveninstallaties ook gezuiverd wordt.
                              Bijkbaar zijn de resultaten van de eerste metingen na invoering van de LEZ niet schitterend...
                              Nu nog een zelfde bewustwording dat er ook dringend aan de huisverwarmingen in de stad en aan de industriëzones rond de stad moet gewerkt worden, en wij komen dan dichter bij een homogene en geloofwaardige benadering.
                              Enig probleem : hoe is de onderscheiding te maken tussen verschillende de vervuilingsbronnen ? En hoe dit allemaal te controleren ?
                              Last edited by guyugy; 23/03/2018, 12:16.

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

                                Zeggen ze..
                                Op die manier meestal niet...

                                het zal eerder zijn van "Unsere Lungen sind sauber" of zo
                                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten

                                  Op die manier meestal niet...

                                  het zal eerder zijn van "Unsere Lungen sind sauber" of zo
                                  als ze gezonde lucht willen moeten ze maar hun koolcentrales sluiten.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

                                    als ze gezonde lucht willen moeten ze maar hun koolcentrales sluiten.
                                    Gek, en al die bruinkoolontginningsgebieden vol werklozen zeker?
                                    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                    Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                      Enig probleem : hoe is de onderscheiding te maken tussen verschillende de vervuilingsbronnen ? En hoe dit allemaal te controleren ?
                                      De gemiddelde Belg weet dat inderdaad niet…maar je onderschat de kennis en kunde van de wetenschap, wel zo’n 200 jaar….

                                      Waar, hoe en welke vervuiling er is weet men al lang…



                                      LEZ heeft nog geen effect, want momenteel kunnen mensen gewoon betalen om toch in de stad te rijden (bij sommige uit noodzaak, bij andere omdat hun € nog altijd niet gevallen is)
                                      1. Van diesel is bewezen dat constructeur en consument massaal sjoemelt, dus moeten ze eerst op de blaren zitten….
                                      2. De industrie vervuilt ook, maar daar is bewezen dat hun vervuiling sterk gedaald is (t.o.v. de jaren 60)
                                        1. Elk groot bedrijf doet een jaarlijkse: Aangifte van de vervuiling en afval en daar is al 40 jaar controle op (KMO laatste 15 -20 jaar)
                                      3. Huishoud verwarming (vooral houtkachel + stookolie) vervuilt ook en daar is de sensibilisering campagne in de media begonnen…zoals met het roken vroeger....
                                      Een verbod op roken in publieke ruimte konden sommige zich vroeger ook niet voorstellen…
                                      Volgende stap....

                                      Eerst één, toen vijf en volgende week twaalf scholen: in Brussel blokkeren ouders en kinderen de straat voor de school uit protest tegen luchtvervuiling. ‘We hebben nu contacten met scholen in Antwerpen, Gent en Roeselare.’

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

                                        als ze gezonde lucht willen moeten ze maar hun koolcentrales sluiten.
                                        Daar is de Duitse regering tenminste wel mee begonnen...en er is reeds een uitdoof-scenario (+ massaal investering in alternatieve energie industrie...)

                                        Comment


                                        • #60
                                          Denk dat gij eens ff de grens over moet om naar de bruinkoolcentrales te gaan kijken. En voorlopig gaan die niet dicht.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X