't zijn ni alleen de verkopers die hier een rol in spelen zenne. veel mensen hebben ook graag nen nieuwen auto, tenzij als het financieel echt niet haalbaar is. en met die spotgoedkope financieringen... dan denkt ge rap, bwa 300€ per maand dat lukt wel (en dan nog den omnium er bij).
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Hamburg en Düsseldorf verbieden vanaf 2018, de Euro 5 diesels !
Collapse
X
-
Ja, daarmee kan je het perfekt vergelijken(was op de post boven die van Sunking bedoeld, had die van Sunking nog niet gezien.
De mensen die je aanhaalt Sunking heb je uiteraard ook. Verkeerd bezig volgens mij, maar 'k ga het niet veroordelen... is ook weer goed voor de economie he. Dat startende mensen soms moeten lenen voor een auto begrijp ik, maar als ze beginnen te lenen om aan hun goestingskes te voldoen gaat het soms rap bergafwaards.
Soms is het nog vele erger en hangt de aankoop zelfs volledig af van het verkrijgen van de financiering (als ze ooit achterstand hadden) en moet je zelfs bijna geen korting geven, het enige belangrijke is dan het in orde krijgen van een lening. Sommige mensen zouden ze niet alleen op de zwarte lijst moeten zetten maar hun ook onmogelijk maken om nog in de reclamblaadjes en zo te kijken lol. Die doen voor een gsm, wasmachine,... net hetzelfde. En dat duurt zolang tot de gemeenschap er moet voor opdraaien. Heb zo zelfs eens geweten dat een vader voor zijn zoon de hypotheek op zijn huis liet herzien omdat het zoontje op de lijst stond. Heel duur financieringske geweest dat.
Ik lees hier en daar dat er systemen zijn rond de 2000 Euro die een Euro 5 auto minstens even zuiver maken als een Euro 6. Maar dat homologatie moeilijk zou zijn.
Ben echt eens benieuwd of ze dit gaan toelaten. Als het niet allemaal om geld draait vind ik dat ze eerlijk moeten zijn en deze systemen (na keuring) moeten kunnen commercialiseren.
Had een Nederlandstalig artikel gelezen enkele dagen geleden, maar vind het niet terug. Hier schrijft men er ook over:
http://www.autobild.de/artikel/diese...n-2317355.htmlLast edited by THE GREEN HORNET; 17/04/2018, 15:03.
Comment
-
Ik denk dat de bal te ver is gaan rollen, alleen maar het woord diesel is een vloek geworden. Nu zijn de euro6-versies nog tijdelijk uit de wind, maar dat is voor een bepaalde termijn, de heisa zal maar luwen als de diesel uit de wereld verjaagd wordt, dit voor alle personenwagens.
‘S morgens, op de middag en ‘s avonds worden door de media tal van negatieve boodschappen over diesels uitgezonden, dit gaat nooit meer stoppen.
En de kans is groot dat de LEZ’s uitgebreid worden naar heel Vlaanderen, ik schat horizont 2030. Dan gaat het licht uit...
Comment
-
TREEDT 31 MEI IN WERKING
DIESELVERBOD HAMBURG DEFINITIEF
Het aanstaande inrijverbod voor de ‘oudere’ dieselauto’s in bepaalde straten leek al definitief in Hamburg, maar er moest nog een hobbel genomen worden. De benodigde goedkeuring is er nu en vanaf 31 mei is Hamburg de eerste Duitse stad met een verbod in deze vorm.
Nadat Duitse rechters in februari definitief besloten dat het Duitse steden onder bepaalde omstandigheden is toegestaan een verbod op diesels in te stellen, trad Hamburg meteen naar voren als de eerste stad die zo'n verbod daadwerkelijk in zou voeren. De maatregel, van toepassing op delen van twee specifieke straten in gebieden waar de uitstoot-overlast het ergst zou zijn, zou in april worden ingevoerd, maar dat werd later toch weer uitgesteld. De bevoegde instanties wilden zich graag nogmaals buigen over de kwestie, want een inrijverbod als deze mag in Duitsland alleen, zo meldt AutoBild, als het als een laatste redmiddel kan worden gezien. Dat is hier kennelijk het geval, want eind deze maand wordt het eerder in detail omschreven verbod alsnog van kracht.
Hamburg voert inrijverboden in op een stuk van de Stresemannstraße en een kleiner deel van de Max-Brauer-Allee, maar alleen in het laatste geval is de maatregel van toepassing op (diesel-)personenauto's. Die mogen op de betreffende wegen alleen rijden als ze aan de Euro 6-uitlaatgasnorm voldoen, wat betekent dat auto's van slechts enkele jaren oud al geweerd kunnen worden. Op de Stresemannstraße geldt het verbod alleen voor vrachtverkeer. Hamburg heeft 49 waarschuwingsborden en 55 omleidingsborden geplaatst, dus stellen dat je het gemist hebt lijkt hier geen goede manier om onder boetes uit te komen. De politie gaat niet meteen beboeten, maar daar komt verandering in na een niet nader omschreven overgangsperiode.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenJa, dus op twee stroken van respectievelijk 500 en 1600 meters...Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Binnen 2 jaar beantwoorden de nieuwe dieselwagens en de nieuwe benzinewagens net aan dezelfde emissienormen.
Dan zal er geen objectieve reden meer zijn om de dieselversies anders te behandelen dan de benzineversies.
De groenen zullen dan wel blijven ijveren om alle wagens uit de steden te weren, dat is al tientallen jaren hun dada... en hun bron van stemmen.
Ook zouden enkel zero-emissies wagens toegelaten worden, zullen deze blijven beschouwd worden als een hinder voor de fietsers... dit zonder te willen inzien dat de wagen deel uitmaakt van ons leven als onmisbaar comfortelement.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenBinnen 2 jaar beantwoorden de nieuwe dieselwagens en de nieuwe benzinewagens net aan dezelfde emissienormen.
Dan zal er geen objectieve reden meer zijn om de dieselversies anders te behandelen dan de benzineversies.- Bosch voorstel is al enkele jaren in gebruik in vrachtwagens, (Euro 6) maar is onbetaalbaar (aankoop + onderhoud) en niet makkelijk in personen wagens
Volgende maand starten de eerste controles op de roetfilter....
De Belgische autokeuringscentra starten in juni een test met een nieuwe controle op de aanwezigheid van een roetfilter. Verschillende bedrijven bieden immers aan om die voor enkele honderden euro te verwijderen. Dat antwoordde Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) in het parlement op een vraag van Johan Danen (Groen).
Het topje van de ijsberg met sjoemel diesel is slechts zichtbaar….
Der Skandal um manipulierte Diesel-Motoren bei Mercedes zieht weitere Kreise. Daimler-Boss Dieter Zetsche musste am Montag (11.6.2018) zum zweiten Mal im Bundesverkehrsministerium (BMVI) erscheinen, um die Details zu der illegalen Abschaltvorrichtung bei Diesel-Motoren zu erläutern. Nach dem Treffen ordnete Bundesverkehrsminister Andeas Scheuer (CSU) einen Rückruf für 238.000 Mercedes-Modellen in Deutschland an.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KidcoolBe Bekijk BerichtenStaat is er nog een S-Max 2.2 TDCI (2009), zal blijven bollen tot hem uiteenvalt als het ware. Voorlopig 230000 km en hopelijk nog veel er bij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk BerichtenGeen probleem. Dat verbod in Duitse steden. Dan vliegen we er wel naartoe. Beter voor het milieu.
Comment
-
Surfplankje huren, of anders gaan surfen in Biarritz hé. Meteen gemakkelijk te combineren met een bezoekje aan de Bordeaux- of Cognacstreek.
Ik ga er meestal van uit: wie mijn bezoek niet apprecieert, daar ga ik niet langs. Die Duitse steden, daar kom ik persoonlijk dus gewoon niet meer. Probleem opgelost, en veel goedkoper dan van auto veranderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
Duur grap als je met uw surfplank en zeil onderweg bent naar de Oostzee om groene energie op te doen… (mijn collega’s overnachten in Hamburg en vloeken nu al)Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk BerichtenSurfplankje huren, of anders gaan surfen in Biarritz hé. Meteen gemakkelijk te combineren met een bezoekje aan de Bordeaux- of Cognacstreek.
Ik ga er meestal van uit: wie mijn bezoek niet apprecieert, daar ga ik niet langs. Die Duitse steden, daar kom ik persoonlijk dus gewoon niet meer. Probleem opgelost, en veel goedkoper dan van auto veranderen.
Last edited by guyugy; 25/05/2018, 18:22.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
Zo'n 2.2 TDCi is onverslijtbaar denk ik. De mijne is zonder probleem over de 300k gegaan en bolt nog steeds.
Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
En zo geraakt men de overproduktie kwijt(aan opkomende/opstartende landen). Hoeveel autofabrieken zijn er ?
Zakenmannen zijn geslepen, werken alleen nog met bonussen zoals onze pc-banken.Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html
Comment
-
Het zijn onze afgeleefde wagens die naar de opkomende landen zullen verscheept worden. De Oost-Europese landen zullen de betere (maar toch ecologisch afgeschreven) voor zich weerhouden, natuurlijk voor een appel en en ei. En wij maar dokken voor nieuwe modellen die marginaal beter zullen zijn dan de huidige... de (niet meer Europese)) fabrieken zullen blijven draaien, en de constructeurs zullen er nog rijker van worden, samen met hun aandeelhouders.
De dieselgate is in feite een zegen geworden voor de auto-industrie...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk BerichtenEn overheid. Niet te vergeten dat die minstens 21pct pikken op elke nieuwe auto plus biv enz enzKlik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
Comment