Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Overtreding lage emissiezone Antwerpen betwisten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Overtreding lage emissiezone Antwerpen betwisten

Boete gekregen van een overtreding in de lage-emissiezone in Antwerpen. Er staat bij dat het kan betwist worden, iemand dat dit al heeft gedaan en eventueel met succes?

Afgezien van het feit dat ik in fout ben en ik het ook zal betalen als het moet, zou ik willen aanbrengen dat mijn gps er mij voor 1km heeft doorgestuurd omdat het sneller was (waze...). Normaal kom ik er nooit. Maar om eerlijk te zijn, ik wist niet dat mijn auto er niet in mocht en ik wist ook niet dat ik in de LEZ reed.

Maar bon, 125 euro is nogal veel voor er maar 1km in te rijden, vandaar de vraag.

Als je er effectief geweest bent, wat valt er dan te betwisten ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RestUnknown Bekijk Berichten
      zou ik willen aanbrengen dat mijn gps er mij voor 1km heeft doorgestuurd omdat het sneller was (waze...).

Dat lijkt met niet echt een argument dat indruk zal maken.

Ongeacht wat een GPS je 'opdraagt' te doen, blijf je daar als bestuurder volledig verantwoordelijk voor.
      Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Als iedereen zijn boete gaat betwisten omdat ze er 'maar' 1km hebben doorgereden, waar gaat het dan eindigen? Kunnen ze even goed de LEZ opdoeken. Maar ergens snap ik het wel als de gps je er in stuurt en je zelf van geen kwaad bewust bent. Ik zou ze gewoon betalen en er verder geen tijd en moeite insteken, want betalen zul je toch.
        2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Gaat alleen werken, mogelijks, als er effectief geen bord stond die het LEZ aanduidde.

Comment

Kunnen mensen nog lezen eigenlijk...

Ik zeg duidelijk dat ik het zal betalen als het moet. Maar het is meer als normaal dat ik die mogelijkheid onderzoek omdat 125 euro geen klein bedrag is voor een overtreding van maar 1km in die zone. Ik weet niet wat jullie verdienen, maar bon. Ik was in fout, geef ik volledig toe, niettegenstaande dat ik niet wist dat ik in fout was. Spijtig dat ik dit niet deed in de periode dat ze enkel nog waarschuwing uitstuurden en daarom.

Maar een geluk bij een ongeluk dat ik die route niet dagelijks begon te nemen, terwijl die boete pas 2 weken na de eerste overtreding werd verstuurd...

Begrijp volledig het punt van wat als iedereen die boete gaat betwisten en een gps is idd geen argument, maar ja kijk.

Comment

Staat dat niet goed aangegeven dat je in zo'n zone komt ? Kom nooit in Antwerpen stad, vandaar...

Comment

Persoonlijk vind ik dat ook wel zeer duur. Dat had met 50 euro ook wel gekund zeker.

Comment

Wel schandalig die bedragen, ge komt er nog goedkoper vanaf als ge tegen 72 geflitst wordt in de bebouwde kom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Staat dat niet goed aangegeven dat je in zo'n zone komt ? Kom nooit in Antwerpen stad, vandaar...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RestUnknown Bekijk Berichten
                      niettegenstaande dat ik niet wist dat ik in fout was.
                      Inderdaad wel (heel) veel geld.

Over welk stukje gaat het eigenlijk (die ene kilometer)?

Comment

Als ze geen uitzondering maken voor vuilkarren en lijnbussen waarom dan wel voor een burger die er maar even door bolt?
                        Je kan wel het bord stelen foto maken en adh daarvan "er stoond geen bord" zal je niet moeten betalen maar bon beetje veel moeite hé.
                        Polo 6n 1.4

Comment

Smillin Jack, bedankt voor de foto. En 't is ne goeie foto want wat rijdt er binnen net onder het bord ? Of mogen die nog binnen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
                            Als iedereen zijn boete gaat betwisten omdat ze er 'maar' 1km hebben doorgereden, waar gaat het dan eindigen? Kunnen ze even goed de LEZ opdoeken. Maar ergens snap ik het wel als de gps je er in stuurt en je zelf van geen kwaad bewust bent. Ik zou ze gewoon betalen en er verder geen tijd en moeite insteken, want betalen zul je toch.
                            Als je dan “toch” een “LEZ” invoert? waarom komen vervuilende wagens dan nog binnen? omdat ze “betalen”? zijn ze dan “plots” proper? echt om te lachen, om de “poen” is het te doen, ni meer ni minder.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                              Persoonlijk vind ik dat ook wel zeer duur. Dat had met 50 euro ook wel gekund zeker.
                              125 euro is idd veel geld maar langs de andere kant moeten die boetes ook hoog zijn, anders zou er te veel misbruik van gemaakt worden denk ik.
                              2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rona222 Bekijk Berichten

Als je dan “toch” een “LEZ” invoert? waarom komen vervuilende wagens dan nog binnen? omdat ze “betalen”? zijn ze dan “plots” proper? echt om te lachen, om de “poen” is het te doen, ni meer ni minder.....
                                juist... in Brussel zijn ze conskwenter, geen gedoe van betalen om toch te mogen rijden, de "vuile" wagens worden verbannen, punt uit. Wel mogen de oldtimer > 30 jaar wel blijven rijden... En gelukkig, ik heb nog een Spitfire staan om boodschapen te gaan doen op de Gulden Vlieslaan ;-))

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                  juist... in Brussel zijn ze conskwenter, geen gedoe van betalen om toch te mogen rijden, de "vuile" wagens worden verbannen, punt uit.
                                  het draait in brussel ook gewoon om geld

350 euro per 3 maanden om te blijven rijden...

afzetters

Wie met een dieselvoertuig met euronorm 0 of 1 door Brussel rijdt, riskeert vanaf vandaag een boete van 350 euro. Zo komt de overgangsperiode van de lage-emissiezone na negen maanden aan een einde.

Comment

Tuurlijk draait het om geld, alles draait om geld.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli4.desch8 Bekijk Berichten

het draait in brussel ook gewoon om geld

350 euro per 3 maanden om te blijven rijden...

afzetters

Wie met een dieselvoertuig met euronorm 0 of 1 door Brussel rijdt, riskeert vanaf vandaag een boete van 350 euro. Zo komt de overgangsperiode van de lage-emissiezone na negen maanden aan een einde.

En wat is het alternatief volgens jouw? En dan bedoel ik: Het LEZ komt er. Als je dat als gegeven neemt, wat is het alternatief?

Comment

De waalse manier is de beste, heel het grondgebied dezelfde regel

en enkel uitzondering voor mensen die reeds voor de invoering van de wet zulk een voertuig hebben.
                                        maar hier kloot men de minderbedeelde, want die kan zijn auto bij het oud ijzer zetten

we moeten er aan denken dat niet iedereen de luxe van een salariswagen heeft...

waar ik vroeger al eens met de oldie naar antwerpen ging neem ik nu de roetende sjoemeldende diesel salariswagen, dan zal die oldie toch niet zoveel slechter zijn geweest...

Comment

Working...
                                        X