Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Dus allemaal een reden om een aankoop een tijdje uit te stellen, als dat kan. En in vele gevallen kan dat wel dank zij de goede kwaliteit van de huidige productie, en vooral het feit dat alle wagens tegenwoordig qua vermogen onderbenut worden. Hoe kan een motor nog slijten bij snelheden van 70km/u ?
Huh 4000 toeren aan 120? Er is een 5e vitesse aan hé mijn kangoo(2010 ook) indertijd deed toch echt maar 3100 toeren aan 120. Dat was trouwens 69 pk(1.5 dci), jouwe volgens mij ook? 75 pk was maar paar jaar erna. was een lichte vracht, ook een express dus volgens mij.
Mijn Peugeotje van 1975 draaide 5200 t/m aan 120... en verbruikte nog geen 8 l/100km. Dat was nog de tijd van licht gewicht wagens...waarop je zelf een toerenteller moest installeren.
Huh 4000 toeren aan 120? Er is een 5e vitesse aan hé mijn kangoo(2010 ook) indertijd deed toch echt maar 3100 toeren aan 120. Dat was trouwens 69 pk(1.5 dci), jouwe volgens mij ook? 75 pk was maar paar jaar erna. was een lichte vracht, ook een express dus volgens mij.
Het Renault-blok steekt nog altijd in zowel de A-klasse en zijn afgeleiden (CLA, GLA), als in de C (180d en 200d manueel).
Het blok is van Renault, alles die er rond hangt, is wel degelijk Mercedes (zeggen de dealers toch ).
Ik ervaar dit als een aangename motor. Stiller en krachtiger dan de 1.6D2 PSA die ik in mijn Volvo had.
Ik reed de 200d in manueel (Renault) en in automaat (2.2 Mercedes-motor), en de Renault was stiller, en woog ook minder op de vooras dan het Mercedes-blok.
Vanaf de facelift zal Mercedes terug een volledig eigen motor monteren in de C (uit de motorenreeks die debuteerde op de E-klasse)
Ook fan van dat Renault blokske. Stil, soepel en voldoende krachtig (gereden in Cla en b klasse vervangwagens).
Qua loopcultuur een serieus verschil met die tractor 2.1 .
Comment