Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verkopen of oprijden? Kangoo 1.5DCI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Verkopen of oprijden? Kangoo 1.5DCI

    Ik ben ik het bezit van een Renault Kangoo express van 2010. Het is de 1.5DCI versie van 75 PK. Ondertussen staat de teller net over de 210.000km en komt er elk jaar zo een 25000 bij. Voornamelijk op autostrade aan 120km/u met bijna 4000 toeren.
    Dus vraag ik mij af. Wat is eigenlijk de verwachte levensduur van dit motortje? Het klink al wat als een oude diesel, maar rijdt en start nog perfect. Koppeling en distributieriem zijn vervangen op 150.000km. De carosserie is nog in goede staat. dus die kan nog even mee.

    Dus hierbij mijn vraag. Best verkopen nu het nog rijd, of kan hier nog wel 50.000km bij?

  • #2
    Doorrijden en niet blind staren op km stand. Snelweg kilometers zijn echt niet zo erg voor een auto.
    En als ik zo hoor heb je een betrouwbare renault en dat is naar 't schijnt een collectors item .

    Comment


    • #3
      Zo zeldzaam betrouwbaar dat Mercedes een Renault dieselmotor in zijn A klasse steekt.

      Comment


      • #4
        aan deze gebruiksomstandigheden is die eigenlijk net ingereden

        de motor kan makkelijk op deze manier nog ettelijke honderdduizenden kilometers aan
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
          Zo zeldzaam betrouwbaar dat Mercedes een Renault dieselmotor in zijn A klasse steekt.
          En ze samen met Mercedes nieuwe 1.2 en 1.4 benzineblokjes ontwikkelen...
          De meeste problemen met een Renault hebben weinig of niets te maken met de betrouwbaarheid van hun motoren. Dat zit meestal wel snor , wat je bijvoorbeeld niet altijd kan zeggen van VAG-spul.

          Comment


          • #6
            Dat stelt mij hier gerust. Bedankt allemaal!

            Comment


            • #7
              buur heeft ook zo een kangootje, heeft over de 400.000km gebold(was van een koerierbedrijfje) & gebruikt dat om naar zijn werk te rijden in een steengroeve en buiten de bandjes(soms gescheurd) heeft hij geen kosten
              mijn autootjes:

              Volvo V60 D3 R-Design 2021
              Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

              Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

                En ze samen met Mercedes nieuwe 1.2 en 1.4 benzineblokjes ontwikkelen...
                De meeste problemen met een Renault hebben weinig of niets te maken met de betrouwbaarheid van hun motoren. Dat zit meestal wel snor , wat je bijvoorbeeld niet altijd kan zeggen van VAG-spul.
                Heb de indruk dat qua dieselmotoren de Fransen in het algemeen alvast geen slechte reputatie hebben.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                  Zo zeldzaam betrouwbaar dat Mercedes een Renault dieselmotor in zijn A klasse steekt.
                  Heeft Mercedes dat voor de betrouwbaarheid gedaan of om een goedkoop motorke te hebben?

                  Comment


                  • #10
                    Het antwoord laat zich gemakkelijk raden ...

                    Comment


                    • #11
                      injectoren kunnen wel eens aan de beurt komen bij hogere km standen maar dat is slijtage en geen uitzonderlijke kost
                      2.0 JTDm

                      Comment


                      • #12
                        Ontwikkelingskosten worden meer en meer gedeeld.
                        Neemt niet weg dat Mercedes voor hun C klasse intussen opnieuw allemaal eigen motoren gebruikt (ook de basisversie)
                        2.0 JTDm

                        Comment


                        • #13
                          BMW ook, samenwerking met PSA is al een tijdje gestopt.

                          Comment


                          • #14
                            Uiteraard, die oerdegelijke Duitsers willen volledig van die Franse brol af.



                            Comment


                            • #15
                              T is nie waar he... Binnenkort zien we ook Mercedessen op de depanneurs van Touring

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                Heeft Mercedes dat voor de betrouwbaarheid gedaan of om een goedkoop motorke te hebben?
                                Het toont aan dat ze er voldoende vertrouwen in hebben, anders zouden ze het niet doen.

                                Als het enkel voor de goedkoop was, dan zouden ze zich serieus in de voet schieten, en ze zijn slim genoeg om dat niet te riskeren.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten

                                  Het toont aan dat ze er voldoende vertrouwen in hebben, anders zouden ze het niet doen.

                                  Als het enkel voor de goedkoop was, dan zouden ze zich serieus in de voet schieten, en ze zijn slim genoeg om dat niet te riskeren.
                                  Tuurlijk moeten ze er vertrouwen in hebben, maar ze hebben een enorm risico genomen. Iedereen ging er vanuit dat merken als Mercedes en BMW geen motoren gaan lenen. Het is sowiso een rage om zo de R&D kosten te kunnen drukken.
                                  Ik ken heel wat mensen die nu van Mercedes zijn afgestapt of gaan afstappen omwille die Renaultmotoren. De meesten onder hen rijden/reden zelfs niet met het lichste blokje, maar puur uit principe.
                                  Maar voor Mercedes zelf loopt dat anders. Voor elke Mercedesliefhebber die afhaakt, krijgen ze er nu 20 nieuwe klanten bij. En alles draait om de cijfers.

                                  En soms is het ook zo dat die merken een leenmotor veel plezanter aan het rijden krijgen door een andere turbo en/of automaat te monteren.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Het Renault-blok steekt nog altijd in zowel de A-klasse en zijn afgeleiden (CLA, GLA), als in de C (180d en 200d manueel).
                                    Het blok is van Renault, alles die er rond hangt, is wel degelijk Mercedes (zeggen de dealers toch ).
                                    Ik ervaar dit als een aangename motor. Stiller en krachtiger dan de 1.6D2 PSA die ik in mijn Volvo had.
                                    Ik reed de 200d in manueel (Renault) en in automaat (2.2 Mercedes-motor), en de Renault was stiller, en woog ook minder op de vooras dan het Mercedes-blok.
                                    Vanaf de facelift zal Mercedes terug een volledig eigen motor monteren in de C (uit de motorenreeks die debuteerde op de E-klasse)
                                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
                                      Uiteraard, die oerdegelijke Duitsers willen volledig van die Franse brol af.





                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door sunking
                                        Doorrijden en niet blind staren op km stand. Snelweg kilometers zijn echt niet zo erg voor een auto.
                                        En als ik zo hoor heb je een betrouwbare renault en dat is naar 't schijnt een collectors item .
                                        Renault heeft gewoon solide diesels. Dat kunnen we van de sjoemelsoftwarediesels en olieslurpende tsi s bijvoorbeeld niet zeggen :p

                                        Comment

                                        Working...
                                        X