Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verkopen of oprijden? Kangoo 1.5DCI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
    Maar goed, want ik was al bang dat er in mijne volgende ook een playmobil-motortje kwam te liggen

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk Berichten

      Renault heeft gewoon solide diesels. Dat kunnen we van de sjoemelsoftwarediesels en olieslurpende tsi s bijvoorbeeld niet zeggen :p
      Ah ja?

      Waar rook is, is vuur, zeggen ze meestal http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2865093

      Comment


      • #23
        Dus allemaal een reden om een aankoop een tijdje uit te stellen, als dat kan. En in vele gevallen kan dat wel dank zij de goede kwaliteit van de huidige productie, en vooral het feit dat alle wagens tegenwoordig qua vermogen onderbenut worden. Hoe kan een motor nog slijten bij snelheden van 70km/u ?

        Comment


        • #24
          Dus, als er om voor het even wat een onderzoek wordt gestart wil dat zeggen dat er wel iets zal zijn dat niet pluis is?

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk Berichten

            Renault heeft gewoon solide diesels. Dat kunnen we van de sjoemelsoftwarediesels en olieslurpende tsi s bijvoorbeeld niet zeggen :p
            Die was goed.

            Nu de kangoo's met 1.5 diesel motoren die ik ken hebben de 200d km nooit niet gehaald .

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten

              Nu de kangoo's met 1.5 diesel motoren die ik ken hebben de 200d km nooit niet gehaald .
              Altijd dus.

              Comment


              • #27
                Huh 4000 toeren aan 120? Er is een 5e vitesse aan hé mijn kangoo(2010 ook) indertijd deed toch echt maar 3100 toeren aan 120. Dat was trouwens 69 pk(1.5 dci), jouwe volgens mij ook? 75 pk was maar paar jaar erna. was een lichte vracht, ook een express dus volgens mij.

                Comment


                • #28
                  Mijn Peugeotje van 1975 draaide 5200 t/m aan 120... en verbruikte nog geen 8 l/100km. Dat was nog de tijd van licht gewicht wagens...waarop je zelf een toerenteller moest installeren.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door skelle Bekijk Berichten
                    Huh 4000 toeren aan 120? Er is een 5e vitesse aan hé mijn kangoo(2010 ook) indertijd deed toch echt maar 3100 toeren aan 120. Dat was trouwens 69 pk(1.5 dci), jouwe volgens mij ook? 75 pk was maar paar jaar erna. was een lichte vracht, ook een express dus volgens mij.
                    Ja dat klopt inderdaad niet...

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door A160
                      Het Renault-blok steekt nog altijd in zowel de A-klasse en zijn afgeleiden (CLA, GLA), als in de C (180d en 200d manueel).
                      Het blok is van Renault, alles die er rond hangt, is wel degelijk Mercedes (zeggen de dealers toch ).
                      Ik ervaar dit als een aangename motor. Stiller en krachtiger dan de 1.6D2 PSA die ik in mijn Volvo had.
                      Ik reed de 200d in manueel (Renault) en in automaat (2.2 Mercedes-motor), en de Renault was stiller, en woog ook minder op de vooras dan het Mercedes-blok.
                      Vanaf de facelift zal Mercedes terug een volledig eigen motor monteren in de C (uit de motorenreeks die debuteerde op de E-klasse)
                      Ook fan van dat Renault blokske. Stil, soepel en voldoende krachtig (gereden in Cla en b klasse vervangwagens).
                      Qua loopcultuur een serieus verschil met die tractor 2.1 .

                      Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

                      Comment


                      • #31
                        In de C-klasse ligt/lag toch de 1.6 dCI en niet de 1.5 dCI???

                        Comment


                        • #32
                          C is inderdaad de 1.6, A-platform is een 1.5
                          C is kettingdistributie, A is een distributieriem
                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                          Comment

                          Working...
                          X