Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Crit'Air ecovignet voor Frankrijk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Crit'Air ecovignet voor Frankrijk

ik viel uit de lucht na een artikel in de krant hierover te lezen dat je best tijdig bestelt want niet te krijgen in winkels/tankstations. enkel via internet.

Nog een sticker bij op de voorruit, zal schoon hangen naast mijn ecovignet voor duitsland, tolvignet voor oostenrijk, binnenkort tolvignet voor duitsland erbij en we kunnen tegen 2020 misschien allemaal met onze kop door onze zijruit gaan hangen om nog iets te zien wat er voor ons gebeurt.

ééngemaakt europa, my ass

2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Is enkel voor door een centrum van een grootstad te rijden.

Ik koop dat niet, net als dat milieuvignet van Duitsland, daar is amper controle op.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

Ik wist er ook niets van ... Tot ik het hier las

Benzine
      '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
      '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
      Diesel
      '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
      '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
      '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
      '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
      '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Ik moet binnenkort door Parijs/Montpellier/Lyon, maar als ik dit goed begrijp, mag ik de ring van beide steden gewoon gebruiken en geldt deze maatregel enkel voor het stadscentrum?
        Anders moet ik nog rap bestellen, het kost niet veel, maar ik plak de auto niet graag vol stickers.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door metalpe
          Ik moet binnenkort door Parijs/Montpellier/Lyon, maar als ik dit goed begrijp, mag ik de ring van beide steden gewoon gebruiken en geldt deze maatregel enkel voor het stadscentrum?
          Anders moet ik nog rap bestellen, het kost niet veel, maar ik plak de auto niet graag vol stickers.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
          Idd, de ring is het probleem niet. Wel het stadscentrum.

Ik moet de ring van Lyon ook hebben in juli.

Comment

Veeg daar uw broek aan, in Duitsland heb ik dat ook nog nooit gekocht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS
              Ik doe het voor Duitsland ook niet meer. Zolang je in overdekte garages staat is er niks aan de hand. De weinige controle die er is doen ze bij geparkeerde auto's op straat.

Comment

Ik heb daarnet eentje besteld. De grote kost is het niet. Begin juli naar Frankrijk op reis en heb het graag in orde.

Comment

Ik ga er ook maar 3 bestellen. Kom met alle auto's wel eens in Rijsel, en 4,80 is geen drama...
                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cooper s
                    Ik heb daarnet eentje besteld. De grote kost is het niet. Begin juli naar Frankrijk op reis en heb het graag in orde.
                    Ga je dan naar een groot stad? Want het is niet in alle steden van toepassing hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Ga je dan naar een groot stad? Want het is niet in alle steden van toepassing hé

Ik rij minstens 1 keer door Parijs. Ik ga toch een paar keer jaar naar Frankrijk, mss is een vignet wat overbodig. Maar het kost echt zo goed als niets en gaat de ganse inschrijving van de auto mee. Ik wissel niet elk jaar van auto zoals sommigen

Comment

Het is niet jaarlijks dat je een nieuw vignet moet hebben?
                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Nee, is blijkbaar gewoon om te kunnen controleren hoe oud je wagen is, en om te zien of je dus in een Lage Emissiezone binnenmag.
                          Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Je moet idd je type wagen, leeftijd, co2, euronorm en een scan van je inschrijvingsbewijs meesturen. Ik vraag me af of dit iedereen zal lukken.
                            Wss volgen onze politici dit voorbeeld met veel aandacht.

Comment

ik heb het voor Duitsland ook nog nooit gehad. Maar nu in het begin gaan ze natuurlijk in Parijs dit strenger controleren. Probleem is ook dat die vignetten er zo moeilijk afgaan en zoals de topicstarter zei: je ruit hangt volledig vol. Hij kan zijn zin nog aanvullen met die van Zwitserland en Chech er ook nog bij.

Waarom geen tolpoortjes zoals in Frankrijk en Polen of een camera systeem zoals in Antwerpen...

Last edited by Liquid Li0n; 12/06/2017, 14:47.
                              Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten
                                I like how you think. Die prutsers willen een een eengemaakt Europa, maar maken voor ieder land en stad andere mierenneukregeltjes. Principieel koop ik deze zwik ook niet. Zou iedereen moeten doen, boycotten die handel.
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                  Het is niet jaarlijks dat je een nieuw vignet moet hebben?
                                  Is geldig zolang de auto 'leeft' zeggen ze, maar in principe hoe lang uw voorruit het 'overleeft'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66

I like how you think. Die prutsers willen een een eengemaakt Europa, maar maken voor ieder land en stad andere mierenneukregeltjes. Principieel koop ik deze zwik ook niet. Zou iedereen moeten doen, boycotten die handel.
                                    +1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                                      ik heb het voor Duitsland ook nog nooit gehad. Maar nu in het begin gaan ze natuurlijk in Parijs dit strenger controleren. Probleem is ook dat die vignetten er zo moeilijk afgaan en zoals de topicstarter zei: je ruit hangt volledig vol. Hij kan zijn zin nog aanvullen met die van Zwitserland en Chech er ook nog bij.

Waarom geen tolpoortjes zoals in Frankrijk en Polen of een camera systeem zoals in Antwerpen...
                                      Die cameras in Antwerpen werken niet voor buitenlandse voertuigen...

Comment

Mijn deze morgen besteld. Weet nooit dat we op reis de ring van Parijs oprijden en voor dit klein bedrag ben je in orde !
                                        NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

XC90 2.4 D 225pk 2006
                                        S40 2.0D 136pk 2004
                                        S40 1.8i 1996

Comment

Working...
                                        X