Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verzekering sportwagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verzekering sportwagen

Heb de zoekfunctie al paar keer gebruikt, maar ofwel zijn de topics heel oud ofwel zijn ze gesloten. Vandaar dat ik even een nieuw open.

Mijn vraag is vrij simpel:
    - wat betalen jullie voor jullie sportwagen en bij welke maatschappij?

Stel de vraag omdat ik een andere wagen heb gekocht en een offerte heb laten maken bij de makelaar waar ik al enkele jaren klant bij ben. Moet zeggen dat ik toch geschrokken ben van hun "beste voorstel".

Wat info over mezelf:
    - 31j
    - rijbewijs sinds 18j
    - schadevrij verleden
    - ben mijn eerste jaren verzekerd geweest op naam van de ouders als hoofdbestuurder.
    - verzekering op eigen naam al minstens 5-6j
    - zowel mijn moeder, zus als ikzelf zitten al jaren bij deze makelaar
    - BM staat negatief (dacht -2)

Info over de wagen:
    - wagen is een jaar oud
    - 280kw
    - beschikt over enkele veiligheidssystemen (attention assist, lane assist, side assist, ...)

Had graag een omnium gehad op de wagen, maar vind €2800-3000 als beste tarief toch aan de hoge kant. Lijkt me dat dit toch lager moet kunnen.

dat vindt ik zelf wel een vrij normaal tarief voor zo een wagen hoor
    Skoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
    Klikerdeklikhier
    Car name: Octavius Rsus

Comment

PM je me even je postcode, aantal km's per jaar, auto/model/motorisatie en waarde opties door?
      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Ik heb maar 151 kw en betaal nu ongeveer 1600 euro voor een full omnium
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Geen omnium nemen he dan

2013- Volvo V60 D3 R-Design
          2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Tja welke wagen hé...is het een nieuwe?
            ALs die 50k kost ga je geen omnium vinden voor 1000 euro hé.

Polo 6n 1.4

Comment

Tis dat, de nieuwprijs maakt logischer wijze ook een groot deel uit van de omnium prijs.

Comment

Dat zijn toch dingen die je zou moeten weten vóór zo'n wagen koopt zou ik denken. Tis iig zeker niet overdreven.
                Van toen tot nu:

MY2018 Renault Megane 1.5 TDCi
                #6 MY2014 Volkswagen Golf 7 Variant 1.6TDi
                #5 MY2018 Mercedes C180 W205: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...benz-w205-c180
                #4 MY2014 Peugeot 508sw 1.6HDI
                #3 MY2007 BMW E92 325i: http://www.autoforum.be/showthread.p...69#post4994369
                #2 MY2012 Volvo C30 R-design 1.6HDI: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...drive-r-design
                #1 MY1997 Golf 3 variant 1.9TDI

Comment

Hier 370Z 2011 241 Kw

verzekering 541 euro P&P

omnium betaald oktober 2016 781 euro (1000 euro franchise)
                  Last edited by camaro 68 rs; 20/06/2017, 11:10.
                  Z4 M40i

Comment

Ik zat rond de 1200 en nu voor een kleine is dat iets van een 600€
                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ducky Bekijk Berichten
                      Heb de zoekfunctie al paar keer gebruikt, maar ofwel zijn de topics heel oud ofwel zijn ze gesloten. Vandaar dat ik even een nieuw open.

Mijn vraag is vrij simpel:
                      - wat betalen jullie voor jullie sportwagen en bij welke maatschappij?

Stel de vraag omdat ik een andere wagen heb gekocht en een offerte heb laten maken bij de makelaar waar ik al enkele jaren klant bij ben. Moet zeggen dat ik toch geschrokken ben van hun "beste voorstel".

Wat info over mezelf:
                      - 31j
                      - rijbewijs sinds 18j
                      - schadevrij verleden
                      - ben mijn eerste jaren verzekerd geweest op naam van de ouders als hoofdbestuurder.
                      - verzekering op eigen naam al minstens 5-6j
                      - zowel mijn moeder, zus als ikzelf zitten al jaren bij deze makelaar
                      - BM staat negatief (dacht -2)

Info over de wagen:
                      - wagen is een jaar oud
                      - 280kw
                      - beschikt over enkele veiligheidssystemen (attention assist, lane assist, side assist, ...)

Had graag een omnium gehad op de wagen, maar vind €2800-3000 als beste tarief toch aan de hoge kant. Lijkt me dat dit toch lager moet kunnen.
                      Vraag eens aan uw verzekeraar wat het kost omnium met vb. 1000 euro franchise.

Z4 M40i

Comment

Voor de omnium zijn de volgende factoren doorslaggevend:
                        - risicoklasse chauffeur: lijkt goed te zitten
                        - prijs/waarde van de auto: onbekend, maar ik schat >70k
                        - franchise: een verzekeraar wil niet dat je voor elke kras op de parking van de supermarkt een claim van 500€ indient.

Een verzekering neem je om niet arm te worden, uiteindelijk weet je dat je sowieso 30% meer betaalt dan wat het echte risico betekent. Commissies, taksen en administratie kosten ook geld, en betalen geen blutsen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                          - franchise: een verzekeraar wil niet dat je voor elke kras op de parking van de supermarkt een claim van 500€ indient.

Een verzekering neem je om niet arm te worden, uiteindelijk weet je dat je sowieso 30% meer betaalt dan wat het echte risico betekent. Commissies, taksen en administratie kosten ook geld, en betalen geen blutsen.
                          zo is dat
                          Z4 M40i

Comment

Kan dus, zoals ik dacht, heel wat goedkoper.

PM me anders je mailadres even, ik stuur je de simulatie door, samen met de uitleg en instructies wat je kan doen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs
                              Hier 370Z 2011 241 Kw

verzekering 541 euro P&P

omnium betaald oktober 2016 781 euro (1000 euro franchise)
                              Dat is voor de omnium alleen of gewone verzekering inbegrepen?
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

en hun snoepreisjes moeten ook betaald worden uiteraard...
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

en hun snoepreisjes moeten ook betaald worden uiteraard...
                                  Verzekeringsmaatschappij maken al jaren fors verlies op autoverzekeringen (maar niet op auto’s van 40 kw)

2800€ is een peulschil, voor een auto van 280 KW, of zouden ouders zelf het risico nemen als de kinderen hen elk jaar 2800€ betaalden voor het risico van 280 KW ?
                                  Er zouden plots 1.000.000 auto's minder rijden in België, alle files opgelost

Verzekeraars moesten vorig jaar 11% meer uitkeren aan schades dan er aan premie binnenkwam.

Je staat nu eenmaal niet aan het loket van het OCMW hé

Bij Ethias kunnen de kinderen pas na 8 jaar schadevrij rijden, (bv 18-26) als hoofdbestuurder, de (lage) BM van hun ouders overnemen

Mijn 125 KW’tje kost nog 1200 Euro voor een volledige omnium (altijd 250 Euro vrijstelling bij Ethias) na 22 jaar schadevrij rijden.

Comment

Dan moet je dringend aan het vergelijken slaan. Echt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis

Verzekeringsmaatschappij maken al jaren fors verlies op autoverzekeringen (maar niet op auto’s van 40 kw)

2800€ is een peulschil, voor een auto van 280 KW, of zouden ouders zelf het risico nemen als de kinderen hen elk jaar 2800€ betaalden voor het risico van 280 KW ?
                                      Er zouden plots 1.000.000 auto's minder rijden in België, alle files opgelost

Verzekeraars moesten vorig jaar 11% meer uitkeren aan schades dan er aan premie binnenkwam.

Je staat nu eenmaal niet aan het loket van het OCMW hé

Bij Ethias kunnen de kinderen pas na 8 jaar schadevrij rijden, (bv 18-26) als hoofdbestuurder, de (lage) BM van hun ouders overnemen

Mijn 125 KW’tje kost nog 1200 Euro voor een volledige omnium (altijd 250 Euro vrijstelling bij Ethias) na 22 jaar schadevrij rijden.
                                      Politieker? :-) je omzeilt het gegeven.

Het ene verzekeringsproduct dekt ruimschoots het andere. Als er op de eindmeet maar genoeg overblijft, dat is wat telt.

Nu van mij mag dat hoor, zolang er maar correct wordt uitbetaald bij onheil. De rest is aan de klant om zijn horizon elders te richten maar makelaars/verzekeringen moeten niet doen of we mogen blij zijn dat we geld krijgen van hen bij schade.
                                      Dat van die snoepreisjes is wat het is dus.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Politieker? :-) je omzeilt het gegeven.

Het ene verzekeringsproduct dekt ruimschoots het andere. Als er op de eindmeet maar genoeg overblijft, dat is wat telt.

Nu van mij mag dat hoor, zolang er maar correct wordt uitbetaald bij onheil. De rest is aan de klant om zijn horizon elders te richten maar makelaars/verzekeringen moeten niet doen of we mogen blij zijn dat we geld krijgen van hen bij schade.
                                        Dat van die snoepreisjes is wat het is dus.
                                        Uiteraard mag iedereen (dik) zijn boterham verdienen, maar doen alsof die verzekeringsmaatschappijen en de makelaars dutskes zijn moet inderdaad ook niet.
                                        De meeste verzekeringsmakelaars die ik ken boeren of hebben niet slecht geboerd als je hun villa, kantoor en auto's ziet.
                                        En bij het naderen van hun pensioengerechtigde leeftijd laten ze hun kantoor meestal over voor "een prikje".
                                        Mag allemaal, het is hen gegund en de meesten hebben er ook voor moeten werken.

Comment

Working...
                                        X