Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LEZ Gent vanaf 2020

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Is Willebroek een grote gemeente, met 25.000 inwoners ?

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
      LEZ in grote steden is gewoon hypcrisie... wie woont en leeft nog in deze grote steden ? Tja... Minder en minder begoede mensen, deze zijn al lang uit deze oorden gevlucht. Wie gaat dan verveeld zijn met deze maatregelen ? Gemakkelijk te raden... Wie er gewoon werkt blijft uit de wind, die heeft een firmawagen die regelmatig vernieuwd wordt, dus daar geen probleem !
      Het is eraan te merken dat je al in jaren niet meer in Gent bent geweest.
      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
      Motoren & Tjeurisme

Comment

het is nu niet echt dat de steden leeglopen he, mensen keren net meer terug naar de stad met gezinnen, omdat ze dan net geen auto nodig hebben. het zijn de winkels en horeca die het net heel moeilijk heeft. mensen kopen meer online en zaken buiten de stad, zoals een Wijnegem shopping center (of uPlace binnenkort) hebben troeven te bieden. Gratis parking, toegelaten voor alle auto's, etc
        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Ben zelf ook in centrum gent gaan wonen, o.a. omdat je alles vlakbij hebt (doe al m'n boodschappen te voet) en vlotte treinverbindingen naar antwerpen & brussel. Ik kan voor mijn deur parkeren en 50 meter verder begint het voetgangersgebied en heb je overvloed aan terrasjes en winkels op wandelstand, zalig, en t historische centrum is natuurlijk prachtig.
          Als inwoner van een stad koop je vooral binnen die stad, dus de winkels daar gaan wel blijven draaien, alleen zal er minder snel met de auto van buiten de stad naar in de stad gereden worden om snel iets te kopen. De trend dat alles verschuift naar baanwinkels buiten 't centrum, shopping centra, online shoppen.. is al lang bezig. Door LEZ, circulatieplan.. blijft de stad leefbaar en zullen mss net meer mensen - en ook rijkere mensen - terug in 't centrum willen wonen.
          Last edited by sunking; 03/07/2017, 14:54.

Comment

België krijgt opnieuw een slecht Europees rapport voor luchtvervuiling. De uitstoot van dieselwagens is de grote boosdoener.
            De controle moet strenger van de EU....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
              http://www.tijd.be/politiek-economie...&ts=1499106868

België krijgt opnieuw een slecht Europees rapport voor luchtvervuiling. De uitstoot van dieselwagens is de grote boosdoener.
              De controle moet strenger van de EU....
              we zullen nog wat meer van onze "vuile" auto's naar Oost Europa en Afrika sturen, 1 wereldbol tenslotte maar wij betalen altijd zonder commentaar hier in West Europa

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten

we zullen nog wat meer van onze "vuile" auto's naar Oost Europa en Afrika sturen, 1 wereldbol tenslotte maar wij betalen altijd zonder commentaar hier in West Europa
                Nee Jan, verkeerde attitude, je mag je niet wegsteken achter zo'n argumenten, eerst voor je eigen deur vegen.

Comment

Kijken dieselrijders vooral naar VTM ??
                  Dieselrijders zijn slechter geïnformeerd als benzine rijders, bleek na de invoering van de LEZ zone in Antwerpen.

Het valt mij op dat VTM–nieuws totaal niets vermeld i.v.m. het recente onderzoek van de Redactie naar het verwijderen van de roetfilter.

Zowat alle kranten en zelfs de NOS.nl brengt dit wel ter sprake. Heeft VTM bijzondere commerciële belangen?

Comment

nee VTM is gewoon onpartijdig terwijl VRT en De Redactie, net zoals de openbare omroep in Nederland eerder links gezind zijn.

ooit dit filmpje al gezien? daar zie je dat VRT alles verbloemd en VTM alles wat ophitst

+ YouTube Video
                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                    Last edited by Liquid Li0n; 05/07/2017, 13:30.

Comment

LEZ in grote steden is gewoon hypcrisie... wie woont en leeft nog in deze grote steden ? Tja... Minder en minder begoede mensen, deze zijn al lang uit deze oorden gevlucht. Wie gaat dan verveeld zijn met deze maatregelen ? Gemakkelijk te raden... Wie er gewoon werkt blijft uit de wind, die heeft een firmawagen die regelmatig vernieuwd wordt, dus daar geen probleem !
                      Lol dude... enige voorkennis over demografie en sociale stratificatie is je blijkbaar vreemd? We zijn intussen wel 2017, niet 1970. Het tijdperk van de fermette-kankers is definitief voorbij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo
                        Lol dude... enige voorkennis over demografie en sociale stratificatie is je blijkbaar vreemd? We zijn intussen wel 2017, niet 1970. Het tijdperk van de fermette-kankers is definitief voorbij.
                        heeft hij zelf al aangegeven hoor.

al 20 jaar ben ik noch in A'pen noch in Gent binnen gereden, dus doen ze wat ze willen.

Comment

Mechelen/Willebroek zit er ook aan te komen...

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Is niet meer tegen te houden.
                            Elke (lokale) overheid wil op een goed blaadje komen nu.
                            Auto's zijn het makkelijkste slachtoffer.

2020 is minder dan 2,5j., gaat er heel snel zijn, inruilwaarde van Euro4 diesels en lager gaat een serieuze tik krijgen eens het besef doordringt. Wie nu nog over zo'n apparaat beschikt zou ik adviseren om dat asap van de hand te doen.
                            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                              2020 is minder dan 2,5j., gaat er heel snel zijn, inruilwaarde van Euro4 diesels en lager gaat een serieuze tik krijgen eens het besef doordringt. Wie nu nog over zo'n apparaat beschikt zou ik adviseren om dat asap van de hand te doen.
                              Een serieuze tik voor de restwaarde van een -sorry voor de woordkeuze- wrak dat tegen 2020 minstens 11 jaar oud zal zijn... dat gaat eerder een tikje zijn.

Comment

Euro4 diesels werden tot eind 2009 nieuw verkocht. Dat is als ik goed kan rekenen minder dan 8 jaar en geen 11...
                                Punt is net dat de markt anticipeert.
                                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                  Euro4 diesels werden tot eind 2009 nieuw verkocht. Dat is als ik goed kan rekenen minder dan 8 jaar en geen 11...
                                  Punt is net dat de markt anticipeert.
                                  Neen, ge kunt niet goed rekenen: ik schreef dat ze tegen 2020 minstens 11 jaar oud zouden zijn. 2020 - 2009 = 11
                                  Terug naar het 1e leerjaar!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Een serieuze tik voor de restwaarde van een -sorry voor de woordkeuze- wrak dat tegen 2020 minstens 11 jaar oud zal zijn... dat gaat eerder een tikje zijn.
                                    mijn euro4 van 2009 had al verleden jaar een restwaarde van 20% van zijn aankoopwaarde, en dat was voor de aankondiging van de LEZ's. Wie zijn wagen lang houdt heeft als bedoeling deze te blijven slijten, anders was hij vroeger van wagen veranderd.
                                    In het huidig onstabiel autowereldje zal ik mijn niet haasten om een nieuwe te kopen, ik zal de kat uit de boom kijken, mijn wagen zal ik waarschijnlijk nog jaren kunnen gebruiken mits betaling van de LEZ-taks in de steden waar ik nog ga. Intussen zal blijken of de soep even warm gedronken zal zijn als opgediend. Niet vergeten dat er nog intussen zal gestemd worden....

Comment

K ga een partij oprichten met afschaffing LEZ als speerpunt, gaat veel stemmen scoren .

Comment

Ik ga een partij oprichten die gratis benzine en diesel belooft, ik ga veel meer stemmen halen :-)
                                        Een Trumpie doen :-)

Comment

De regering Macron wenst (wishfull thinking ??) een verbod van de verkoop van wagens met fossiele brandstof vanaf 2040, zo luidt een verklaring van de betrokken minister. Allez ! Nog 22 jaar te gaan om te weten of het waargemaakt wordt. Bedoeling zou zijn dat Frankrijk de nr 1 van de electrische wagens wordt... Blijkbaar hebben ze nog niet horen spreken van de Chinezen en van de Indiërs.
                                          In 2040 zal ik verzekerd (met een beetje geluk...) de trotse eigenaar zijn van een electrische rolstoel ;-))
                                          Last edited by guyugy; 06/07/2017, 22:47.

Comment

Working...
                                          X