Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LEZ Gent vanaf 2020

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• LEZ Gent vanaf 2020

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Gent gaat A'pen achterna, vanaf 2020 diesels enkel nog vanaf Euro5 'gratis' binnen de R40, benzine Euro2
    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Laat iedereen eens z'n oude verwarmingsketel vervangen en een taks opleggen aan mensen met een houtstoof/open haard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
      Laat iedereen eens z'n oude verwarmingsketel vervangen en een taks opleggen aan mensen met een houtstoof/open haard.
      Dat brengt niet genoeg op en dat is juist de belangrijkste factor, 't moet opbrengen om de zitpenningen te kunnen blijven betalen, de rest is bijzaak.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten

Dat brengt niet genoeg op en dat is juist de belangrijkste factor, 't moet opbrengen om de zitpenningen te kunnen blijven betalen, de rest is bijzaak.
        Goh, dat was ik vergeten. De wijdverspreide corruptie in België op elk bestuursvlak.

Comment

al 20 jaar ben ik noch in A'pen noch in Gent binnen gereden, dus doen ze wat ze willen.

Comment

Logische gevolgtrekking idd.

Comment

Wat iemand met een oudere dieselwagen eens zou moeten doen is berekenen hoeveel procent van de wegen hij niet meer mag gebruiken door al die regeltjes en dat dan aftrekken van zijn verkeersbelasting.

Kijken of dat pakt.

Comment

En het is te arbeidsintensief. Auto's kan je volautomatisch controleren.

Comment

de auto geeft niet langer de go anywhere vrijheid en kopen met je geld wat je zelf wil is er ook niet meer bij. En dat terwijl een elektrische auto helemaal niet milieuvriendelijk is, via facebook kwam ik uit op volgend artikel. Dat zou de politiek beter eens doornemen:

Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Laat iedereen eens z'n oude verwarmingsketel vervangen
                    Verwarmingsketels worden door de meeste installateurs afgekeurd indien ze niet meer aan de normen voldoen. (bij onderhoud of herstelling wordt dit gemeten)
                    De meeste mensen laten in dit geval hun verwarmingsketel ook effectief vervangen door een zuinigere/milieuvriendelijkere/niet meer overgedimensioneerde ketel.

Ja, ik weet het, niet alle installateurs zijn even plichtbewust (hoewel op dat vlak een enorme vooruitgang werd geboekt) en niet iedereen vervangt zijn ketel hoewel het zou moeten.
                    Last edited by Maurice P.P.; 30/06/2017, 11:31.

Comment

Je moest eens weten hoeveel CO2 die gasten uitbraken tijdens zo'n zitting ! Verschrikkelijke belasting voor het milieu ! Bannen uit het centrum !

Comment

ook hier weer oldtimers die 40 jaar moeten zijn...terwijl de wet (momenteel) nog zegt 25 en het naar 30 jaar gaat gaan.

Ik hoop dat ze binnenkort in GPS een functie toevoegen, LEZ zone vermijden want anders hang je er de kortste keren aan met een nog vrij goede diesel of een oldtimer.

Comment

Het is belachelijk... de steden doen maar autonoom iets. Dat ze dan een regel invoeren voor heel Belgie die serieuzer is. Bvb alles met 5 jaar uitstellen.

Comment

Met mijn Spitfire van 1975 mag ik gratis in Brussel verder bezoedelen, ook moet wie mij volgt met een gasmasker uitgerust worden. Vlekkeloos vorige week door de keuring met een waarschijnlijke uitstoot van 300gr en een CO% van 4,5. Deze wagen is dus niet te koop...

Comment

Wat iemand met een oudere dieselwagen eens zou moeten doen is berekenen hoeveel procent van de wegen hij niet meer mag gebruiken door al die regeltjes en dat dan aftrekken van zijn verkeersbelasting.

Kijken of dat pakt.
                              + 1!
                              Je betaalt taks om overal in BE op de weg te mogen, en diesels betalen nog eens extra taks tov vroeger. Maar je mag wel op minder wegen rijden...

Comment

is toch net hetzelfde met dat verbod op watergebruik. We betalen voor de riolen, waterzuivering, etc allemaal taksen en belastingen, maar we mogen het van de minister wel niet gebruiken. Denk je dat we 5 dagen minder moeten betalen...hell no

Comment

Zo werkt het niet hé gasten. Het moet opbrengen
                                  Death and taxes, de 2 enige zekerheden in het leven die je hebt
                                  2.0 JTDm

Comment

In Gent zijn ze wel vrij laat, met het invoeren van een LEZ:
                                    • Sinds februari 2017: Antwerpen
                                    • Vanaf ​2018: Het Brussels Hoofstedelijk Gewest.
                                    • Vanaf ​zomer 2018:​ Mechelen.
                                    • Vanaf 2020: Gent.
                                    • ??
                                    https://www.vlaanderen.be/nl/natuur-...issiezones-lez

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                      Met mijn Spitfire van 1975 mag ik gratis in Brussel verder bezoedelen, ook moet wie mij volgt met een gasmasker uitgerust worden. Vlekkeloos vorige week door de keuring met een waarschijnlijke uitstoot van 300gr en een CO% van 4,5. Deze wagen is dus niet te koop...
                                      Een LEZ heeft dan ook niets met CO noch CO² te maken, maar met NO² + NOX (stikstofoxiden) + roet

Zet uw Spitfire gerust te koop

https://www.lne.be/lage-emissiezone-wat-en-waarom

Comment

LEZ in grote steden is gewoon hypcrisie... wie woont en leeft nog in deze grote steden ? Tja... Minder en minder begoede mensen, deze zijn al lang uit deze oorden gevlucht. Wie gaat dan verveeld zijn met deze maatregelen ? Gemakkelijk te raden... Wie er gewoon werkt blijft uit de wind, die heeft een firmawagen die regelmatig vernieuwd wordt, dus daar geen probleem !

Comment

Working...
                                        X