Oorspronkelijk geplaatst door order66
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LEZ Gent vanaf 2020
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
lange beeldekensstraat is een lange straat, als de crowdfunding 2000 oplevert is dat maar minnetjes in feite
het nieuwsblad is deel van de gesubsidieerde vivaldipers en het artikel past kompleet in hun narratief
net als de ngo's - gesubsidieerd door de staat - procedures aanspannen tegen hun staat om dmv politiek gekleurde rechters hun wil op te leggen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtende mensen zijn zich intussen wel bewust van de evt voordelen van fietsen en lijken er niet massaal voor te kiezen de file is warm of koel met de radio op, dus gaan we over naar een gedwongen mentaliteitswijziging
Gisteren hoorde ik nog mensen praten over het viaduct van de E17 in gent. Dat zou weg moeten over 15 jaar ten laatste. Wat ze gaan doen weten ze nog niet. Men kan een tunnel graven of de E17 verleggen. Beiden zijn duur. In de jaren 60 is er voor het viaduct gekozen omdat het het goedkoopste was. Uiteindelijk blijkt die goedkope oplossing een dure oplossing want de hinder en de files hebben ook een kost. Het viaduct is ook berekend voor 1 tiende van het verkeer wat daar vandaag over rijdt. Het zou tof geweest zijn mochten ze 50 jaar geleden een betere visie hebben gehad over de toekomst, of vandaag durven investeren in betere oplossingen naar de toekomst toe. Zonder daarbij op nen euro meer of minder te kijken... gelijk dat viaduct zijn er talloze voorbeelden hier in Belgie. Ik ben toch vaak jaloers op nederland.. wat voor wegeninfra ze daar allemaal gebouwd hebben? En tegelijk ook goede fietspaden en een deftige ruimtelijke ordening waardoor er voor de natuur ook nog wat plaats is.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
Ieder zijn situatie is anders, voor de ene is het mogelijk om veel verplaatsingen zonder auto te doen, en voor de andere niet. Als de eerste groep nu daadwerkelijk ook zijn best zou doen om die auto te laten staan, dan is er voor de tweede groep plek genoeg op de baan. Het vereist een mentaliteitswijziging. Voor velen is het gebruik van de auto vooral een gemakkelijkheidsoplossing
We kunnen wel de jaren 50 niet meer vergelijken met nu he.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Fietsvergoedingen bestaan toch al? maarja het is wellicht weer typisch op z'n belgisch geregeld?
Ik geloof niet dat de overheid die maatregelen invoert met als bedoeling om mensen te pesten. Maar ze doen dit gewoon uit gebrek aan beter (andere oplossingen zijn wellicht te duur) en mensen ervaren dat dan als pestmaatregelen.
Dat mensen die er om kiezen met een bakfiets rijden weggezet worden als boomknuffelaars, helpt het debat ook niet.
'k vind ook wel dat (ook weer typisch belgisch..) dat mensen heel rap zagen over alles, terwijl we het hier helemaal niet slecht is.
Klein voorbeeld, in mijn wijk is het echt wel goed en rustig wonen, amper verkeer. Paar weken geleden waren ze aan de kleine ring aan 't werken hier, plots wat sluipverkeer en die werken zelf zorgden ook voor lawaaihinder. Ineens begon iedereen te klagen op de facebook groep, van dit is is toch niet leefbaar en ik geraak mijn wijk niet meer in of uit die aannemer moet rekening houden met de bewoners voor de overlast want ik kan mij nu niet op mijn werk concentreren etc... dan denk ik komaan, paar weken en 't is voorbij, ik heb jaren last gehad van 't zwaar verkeer in mijn straat, en hier beginnen ze al te zagen na 1 dag.
Comment
-
Zagen is niet gelijk aan kritisch denken he Voorbeeld waar ik slecht van word: de studie van 100000€ besteld door de groene Gentse beleidsmakers wordt NIET openbaar gemaakt. Hoe manipulatief is dit? Je weet al wat er ongeveer in de studie staat dan, want als ze die achter willen houden of eerst nog wat “aanpassen” dan vallen de resultaten voor HUN politiek tegen. Terwijl de Gentenaar en met uitbreiding de Belgische staatsburger en belastingbetaler hier meer dan recht op heeft.
Zorg dus dat je eerst alles op een rijtje hebt met concrete bewijzen, zodat je mensen kan aantonen dat het effectief werkt. Dan zullen burgers dit veel minder als pestmaatregelen ervaren. Zelde verhaal met de voertuigen van de stad Gent zelf die niet voldoen aan de lez zone. Die betalen een boete. Die gaat naar… je weet het al. Vestzak broekzak operatie. Dat zijn wraakroepende toestanden. Daar MOET je kritisch over zijn.
Fietsvergoeding: sommigen krijgen 0,23€ per kilometer, anderen 0,11€ per kilometer. Dat wekt wrevel op bij mensen en werkt niet motiverend. Uniformiseer dat eens! Dat is toch allemaal eenvoudig op te lossen.Last edited by order66; 27/08/2021, 14:21.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Fietsvergoeding: sommigen krijgen 0,23€ per kilometer, anderen 0,11€ per kilometer. Dat wekt wrevel op bij mensen en werkt niet motiverend. Uniformiseer dat eens! Dat is toch allemaal eenvoudig op te lossen.
Ga je alle werkgevers verplichten een fietsvergoeding te geven? En dan liefst minimum het hoogst vrijgesteld van bijdragen bedrag van 24 cent per km?
Vele werkgevers zullen content zijn.
Zo ”kritisch” wat eenzijdig commentaar geven, DAT is pas eenvoudig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
Was het allemaal zo eenvoudig maar.
Ga je alle werkgevers verplichten een fietsvergoeding te geven? En dan liefst minimum het hoogst vrijgesteld van bijdragen bedrag van 24 cent per km?
Vele werkgevers zullen content zijn.
Zo ”kritisch” wat eenzijdig commentaar geven, DAT is pas eenvoudig.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Natuurlijk is dat eenvoudig . Dit is een maatregel die door de staat moet gesubsidieerd worden. Als ze geld kunnen geven aan andere projecten, is dit dan prioritair.
Uiteraard moet het geld daarvoor niet uit eigen zak komen maar van ”anderen”. Zo eenvoudig is dat allemaal.
Ik stel voor dat gij u kandidaat stelt bij de volgende verkiezingen en alle betrokken partijen eenvoudigweg met elkaar kan verzoenen.
Veel succes met het bepalen wat het prioritairst is!
Comment
-
Als ze firmawagens kunnen subsidiëren kan dit alvast ook. Wat moet je anders als het doel is om mensen om de fiets te krijgen. Rome is natuurlijk niet in een dag gebouwd. Top argumenten heb jij alvast, goed op de man gespeeld“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtenwaarom subsidiëren ze in godsnaam firmawagens als men geen deftige wegen kan aanleggen en onderhouden?Last edited by order66; 27/08/2021, 15:49.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
Welke ”gazet” moeten we lezen volgens u om eindelijk eens goed geïnformeerd te geraken?
waarom gisteren de artikels nva, vl belang en pvda geven meest uit aan sociale media...omdat zij geen overheids-perskanaal hebben
waarom smult europa van een ranzige vaderlandse premier die achter pornosterren zit en is er hier in belgie een omerta
waarom mogen wij dan wél meesmullen van hoeren die op trump zeiken, een hongaarse - door die overheidspers een land als homofoob betiteld - politicus die op een gayparty wordt betrapt, waarom wordt de escorte affaire van een nva polticus wel in't breed uitgesmeerd, waarom krijgen rechtse betoging-doden meer aandacht dan blm manifestaties met 100-voudige doden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
En de economie moet draaien
- Likes 2
Comment
-
...en de leasegenieter geniet ook mee, das deels voor de pensioendelving tov staatspersoneel, en die auto's 'verbeteren' de lucht in de lez, binnekort komt de lange beeldekensstraat mss niet eens meer boven de drempel door de lease-ev's, zou dat niet mooi zijn
Comment
-
men zou ook al die "prive" rijders kunnen laten genieten van deftige wegen waardoor hun amortisseurs niet om de paar jaar vervangen moeten worden, en de leaserijders kunnen laten genieten van een hoger pensioen? die auto moet ge weer afgeven als ge van job wisselt of op pensioen gaat en draagt totaal niet bij aan uw pensioenrechten. de leaserijder wordt ook aangemoedigd om zo veel mogelijk met de auto te doen want dat kost hem niks en voor een treinticket mag hij zijn portemonnee open trekken. dan wordt het wel erg moeilijk om de broodnodige mentaliteitswijziging te bekomen.. en dan gaat men maar die arme stakkers pesten in de buitenwijken van gent die nog met een euro 4 rondtuffen en in een belabberde huurwoning wonen. men kan nu op de groenen schieten en da's mss niet onterecht, maar wat de liberalen hebben gepresteerd met de bedrijfswagens, vind ik eigenlijk toch schaamtelijker, dit is trouwens iets waar europa ons ook al lang voor op de vingers tikt.
https://www.bondbeterleefmilieu.be/artikel/hervorming-fiscaliteit-bedrijfswagens-verhoogt-welvaart-0De liberale partijen staan weigerachtig tegenover aanpassingen aan de fiscale gunstregeling voor bedrijfswagens. Ze vrezen dat werknemers in ruil een hoger loon zullen vragen, wat de loonkosten verder doet oplopen. Bond Beter Leefmilieu beklemtoont dat zelfs een budgetneutrale operatie, waarbij de extra inkomsten bijvoorbeeld gebruikt worden om de loonkosten te verlagen, meer dan de moeite waard is. Ze kan immers de welvaartsverliezen en externe kosten van de ontspoorde subsidiëring van het privé gebruik van bedrijfswagens ongedaan maken.
Last edited by sunking; 27/08/2021, 17:10.
- Likes 1
Comment
-
ons fiscaal en pensioensysteem is 1 grote klucht, niet alleen de liberalen zijn daar schuldig aan (die hebben hooguit wat tegengas kunnen geven tegen de sossen die hun toen electoraat kochten bij het overheidsapparaat, nu zijn ze 'verbreed' in doelpubliek), de kost van een auto weegt niet op tegen het extra loon (als je dat opzij zet voor je pensioen is dat meer dan het beetje extra wat je zou hebben indien geen leaseauto) en de vork tss min en max pensioen is te klein
Comment
-
ik heb gegoegeld, maar natuurlijk nergens anders te vinden in de subsidie/propagandapers
Impact LEZ op luchtkwaliteit niet indrukwekkend: “We moeten ons afvragen of dit nog zinvol is”
https://palnws.be/2021/09/impact-lez...nog-zinvol-is/
kan er iemand achter de paywall?
Comment
Comment