Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Parkeerboete op geschrapte plaat

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Parkeerboete op geschrapte plaat

Vandaag tot m'n grote verbazing een aanmaning gekregen van een parkeerboete.
    Was nog meer verbaasd toen ik zag dat het in Schaarbeek was, terwijl ik daar niet kom.
    En om de verbazing af te maken, zag ik dat het ticket opgemaakt was op m'n oude, geschrapte plaat van 2 jaar geleden.

Oude plaat is indertijd opgestuurd naar DIV, omdat wagen total loss was, en ik pas na paar maand nieuwe wagen kocht, met veel recentere plaat.
    Snap dus niet hoe er in godsnaam een boete kan toekomen op die plaat, waar blijkbaar nog mijn gegevens aan hangen?!
    Dacht dat de DIV geschrapte / opgestuurde platen niet meer opnieuw uitgaf?
    Moet dus precies om een fake plaat gaan?

Natuurlijk is het weer net weekend, en kunt ge die mannen niet bereken.
    Heb een mail gestuurd naar desbetreffende parkingdienst, én naar de DIV met het verhaal in.

Is er nog iets anders aan te raden, om dit zo snel mogelijk in de kiem te smoren?

Onbegrijpelijk dat dit anno 2017 nog kan gebeuren.

Comment

Op de site van de overheid mobiliteit:

De kentekenplaat is geschrapt. Datum van de laatste wijziging in onze databank:14-04-2015

Comment

Aan welk bordeel hebben ze u opgeschreven?

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
          Aan welk bordeel hebben ze u opgeschreven?
          Ssst

Comment

Iets gelijkaardigs hier: mijn persoplaat OO is gespot aan de kust en nu een boete gekregen uit Merksem, nooit geweest.
            Hopelijk kan ik de foto eens te zien krijgen, heel benieuwd.
            2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
              Iets gelijkaardigs hier: mijn persoplaat OO is gespot aan de kust en nu een boete gekregen uit Merksem, nooit geweest.
              Hopelijk kan ik de foto eens te zien krijgen, heel benieuwd.
              Alé, ben content dat ik niet de enige ben

Toch al opgelucht dat ik zwart op wit bewijs heb dat die plaat sinds 2015 geschrapt staat

Comment

Ook meegemaakt met een auto die we verkocht hebben aan een anderskleurige landgenoot.
                2 jaar later geflitst in Parijs ,wij krijgen boete. Kerel had blijkbaar laatste nrplaat achterhaald van die kar en daar met fake platen mee rondgereden.
                Gewoon klacht indienen bij politie tegen onbekenden. Die hebben ne mail gestuurd naar die dienst in Parijs , met bewijs van schrapping van nr plaat.
                Nooit meer iets van gehoord
                2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Van waar haalt de politie / parkeerdienst z'n gegevens feitelijk?
                  Toch van bij de DIV veronderstel ik?
                  Waarom meldt de DIV dan niet dat die platen geschrapt zijn, ipv gewoon de laatste eigenaar z'n gegevens door te spelen?
                  Da's toch idioot, om het zo kort door de bocht te stellen hangt ge daar voor gans uw leven aan vast dan?

Comment

Wellicht een lijst die steeds wordt aangevuld maar waar niet in geschrapt kan worden.
                    Op zich wordt zo ook wel duidelijk wie met valse platen rijdt hé en dan wordt die geseind.

Mijn plaat stond op een auto die geadverteerd stond op Kapaza. Verkocht aan een zeer sympathieke Irakees uit Oostende. En vervolgens dus gespot aan de hand van nummerplaat.
                    Vrees dat gepersonaliseerdse nummerplaat geschrapt zal moeten worden al lijkt het onwaarschijnlijk dat je met zo'n opvallende valse nummerplaat in België kan rijden.

Comment

Opgelost:

Geachte,

We hebben een annulatie gedaan van uw parkeerretributie met mededeling 201/7106/97728 op basis van uw argumenten.
                      Dit betreft een vergissing van ons waarvoor onze excuses.

met vriendelijke groeten,
                      Liesbet

Comment

In feite is het niet opgelost: die met de replica-plaat rijdt nog steeds rond.
                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                          Heb het ook gemeld aan de politie, meer dan dat kan ik niet doen.

Comment

Bij mij zou het gaan om een "buitenlandse" nummerplaat "OO" die in Merksem rijdt en blijkbaar op "een witte Mercedes CLA of coupé" zit.
                            Wordt vervolgd vrees ik.

Comment

Ook meegemaakt met een BMW 318 die we hadden ingeruild bij een handelaar. Die had hem verder verkocht voor export. 2 jaar later bericht van de politie dat die wagen gebruikt was voor een misdrijf en daarna achter gelaten was op de snelweg in Parijs met delfde nummerplaten als wij hadden. Bleek uiteraard over nagemaakte nummerplaten te gaan. Omdat wij konden aantonen dat wij deze verkocht hadden, hebben we er daarna niks meer van gehoord.
                              DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                De vergissing kan natuurlijk ook gebeurd zijn bij het (verkeerd) noteren van de nummerplaat.
                                Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten

De vergissing kan natuurlijk ook gebeurd zijn bij het (verkeerd) noteren van de nummerplaat.
                                  In het antwoord van het parkeerbedrijf staat inderdaad dat het een vergissing van hen betreft...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                    Bij mij zou het gaan om een "buitenlandse" nummerplaat "OO" die in Merksem rijdt en blijkbaar op "een witte Mercedes CLA of coupé" zit.
                                    Wordt vervolgd vrees ik.
                                    Zal 't hier ne keer in het oog houden hé, OO komt me bekend voor maar begin te twijfelen of ik dat op één van uw foto's heb gezien van de uwe of hier in Merksem zelf

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten

Zal 't hier ne keer in het oog houden hé, OO komt me bekend voor maar begin te twijfelen of ik dat op één van uw foto's heb gezien van de uwe of hier in Merksem zelf
                                      Bedankt! Maak maar een foto.
                                      Het was op de Bredabaan dat hij geflitst was.

Comment

Working...
                                      X