Mededeling

Collapse
No announcement yet.

12 volt/ USB aansluiting Opel Meriva B

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 12 volt/ USB aansluiting Opel Meriva B

Ik zit met volgend probleem. In onze Opel Meriva 1.4 van 2016 zit zowel een 12 volt aansluiting als een usb aansluiting, maar geen van beide kan onze gsm opladen. Kabeltjes en 12 volt ladertje werken wel in de andere wagen. Dus als ik mijn gsm insteekt gaat hij iets minder snel leeg, maar de procenten tellen af in plaats van op.
    Is dit normaal of zou er toch iets mis zijn. Het lijkt alsof beide aansluitingen te weinig amperage hebben. Maar een moderne wagen zou toch een samsung galaxy S6 moeten kunnen opladen denk ik dan, 5V 2.1A staat er op mijn autolader.
    Alvast bedankt voor jullie antwoord, want dit wordt wat lastig op vakantie binnenkort om de gsm te kunnen opladen.

De meeste USB aansluitingen in een auto leveren max 500 mA tot 1A.
    Via de aanstekerplug zou het echter (met een goede usb-adapter) wél moeten lukken.
    Laden lukt toch via de USB-aansluiting, maar uiteraard zeer langzaam. (wat niet slecht is voor uw GSM-batterij )
    Als uw GSM niet bijlaadt wijst dit er op dat er toch nogal wat apps werken die veel stroom vragen... als die constant méér dan pakweg 0,5 A verbruikt moet die toch super snel leeg zijn als je die zonder lader gebruikt???
    Last edited by Maurice P.P.; 12/07/2017, 11:43.

Comment

kan zijn, maar was bij mij een ander probleem (in een Mazda)

goedkope USB-stekker voor in de aansteker wou niet werken omdat de Samsung "nakijkt" of er verbinding is op een paar contacten van de laadkabel en deze contacten waren niet aangesloten in de goedkope USB-stekker, dus zelf aangepast ;-)

Hier vind je een overzicht van de community van Androidworld. Reageer op artikelen, deel tips en praat met anderen over de wereld van Android.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
        De meeste USB aansluitingen in een auto leveren max 500 mA tot 1A.
        Via de aanstekerplug zou het echter (met een goede usb-adapter) wél moeten lukken.
        Laden lukt toch via de USB-aansluiting, maar uiteraard zeer langzaam. (wat niet slecht is voor uw GSM-batterij )
        Als uw GSM niet bijlaadt wijst dit er op dat er toch nogal wat apps werken die veel stroom vragen... als die constant méér dan pakweg 0,5 A verbruikt moet die toch super snel leeg zijn als je die zonder lader gebruikt???
        Klopt, ik rijdt vaak met google maps als gps. Dan loopt de batterij snel leeg zelfs al zit ze in de lader (usb of 12 volt aansluiting) Ik heb net even getest en de gsm zegt dat het opladen nog 18u duurt wanneer er geen apps opstaan. Ik gebruikt ook een goede lader voor in de 12 volt aansluiting, maar deze geeft in de meriva ook niet genoeg stroom. In mijn andere auto werkt deze perfect en de batterij snel opgeladen en laadt deze ook nog bij wanneer google maps opstaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
          kan zijn, maar was bij mij een ander probleem (in een Mazda)

goedkope USB-stekker voor in de aansteker wou niet werken omdat de Samsung "nakijkt" of er verbinding is op een paar contacten van de laadkabel en deze contacten waren niet aangesloten in de goedkope USB-stekker, dus zelf aangepast ;-)

Hier vind je een overzicht van de community van Androidworld. Reageer op artikelen, deel tips en praat met anderen over de wereld van Android.
          Had ik al getest, het was een kwalitatief ladertje en in mijn andere wagen doet die het perfect.

Comment

Hoogst eigenaardig dat uw lader niet werkt in de aanstekerplug van uw Meriva en wel in een andere wagen.
            De stroom nodig om zo'n aansteker te doen gloeien ligt minstens 10 à 15 x hoger dan nodig om uw gsm te laden...
            Ik ga er dan ook vanuit dat er onvoldoende goed contact wordt gemaakt door het usb-ladertje in de sigareplug.
            Probeer eens de zijdelingse massa-aansluitingen van het ladertje wat verder 'open' te zetten zodat het wat meer spant in de sigareplug en zorg dat het zeker diep genoeg zit.

Comment

Working...
            X