Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik heb nu een 3 cilinder in de i8 en vind er niks mis mee. Maar of je die dan kan vergelijken met eentje waar geen elektromotor aan is gekoppeld weet ik niet.
Kan zijn maar ze hebben onderin meer koppel dan een vier cyl van dezelfde grootte. De mijne vertrekt vlot vanaf stationair toerental. Goede samenwerking automaat/ECU speelt daarin ook een rol.
Ik heb twee A1's 1,0 mogen testen, deze met de S-tronic vond ik aangenaam, blijkbaar omdat de automaat de hoge omwentelingen onderdrukt behalve bij kickdown. De manuele vond ik niet zo prettig rijden, weinig punch op lage toerental en heel veel kabaal bovenaan... Enkel op gestabiliseerde snelheid bollen beide beestje vlotjes voor een zo lage cilinderinhoud. Dit om te zeggen dat het nuttig is het geheel motor+transmissie te beoordelen, de besluiten kunnen wat verschillen !
Dus voorlopig is de conclusie. Lengte vh motorblok is beperkt tot 6 cilinders. Bij meer cilinders plaatsen ze het blok in een V. Dus een 8 cilinder zijn 2 4 cilinders in V en kunnen ze dus gn oneven aantal cilinders meer gebruiken?!
Dus voorlopig is de conclusie. Lengte vh motorblok is beperkt tot 6 cilinders. Bij meer cilinders plaatsen ze het blok in een V. Dus een 8 cilinder zijn 2 4 cilinders in V en kunnen ze dus gn oneven aantal cilinders meer gebruiken?!
Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Correcte vaststelling.
Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Dus voorlopig is de conclusie. Lengte vh motorblok is beperkt tot 6 cilinders. Bij meer cilinders plaatsen ze het blok in een V. Dus een 8 cilinder zijn 2 4 cilinders in V en kunnen ze dus gn oneven aantal cilinders meer gebruiken?!
Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
6 in lijn, een V6 zijn 2/ 3 cilinders in lijn... in v tov mekaar.
8 in lijn werd vroeger inderdaad nog wel regelmatig gebouwd maar het torsen van de krukas, plaats- en gewichtbesparing + steeds hogere performantie (toerentalbereik) zullen dergelijke grote blokken inderdaad richting V-principe geduwd hebben.
Comment