Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Motor met oneven cilinders

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Ik heb nu een 3 cilinder in de i8 en vind er niks mis mee. Maar of je die dan kan vergelijken met eentje waar geen elektromotor aan is gekoppeld weet ik niet.


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
      Mja maar het klinkt als een lager toerental wegens minder arbeidsslagen per omwenteling zo lijkt het bij mij alvast, qua geluidsperceptie.
      Is maar goed zo ;-)
      Blijkbaar valt een 3-cyl ook sneller stil, als ie onder de 1300tpm komt...
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

      Comment


      • #23
        Kan zijn maar ze hebben onderin meer koppel dan een vier cyl van dezelfde grootte. De mijne vertrekt vlot vanaf stationair toerental. Goede samenwerking automaat/ECU speelt daarin ook een rol.

        Comment


        • #24
          Ik heb twee A1's 1,0 mogen testen, deze met de S-tronic vond ik aangenaam, blijkbaar omdat de automaat de hoge omwentelingen onderdrukt behalve bij kickdown. De manuele vond ik niet zo prettig rijden, weinig punch op lage toerental en heel veel kabaal bovenaan... Enkel op gestabiliseerde snelheid bollen beide beestje vlotjes voor een zo lage cilinderinhoud. Dit om te zeggen dat het nuttig is het geheel motor+transmissie te beoordelen, de besluiten kunnen wat verschillen !

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten

            dat bestaat al hééééél lang :-) (moto's, mobyletten etc.... hadden dat vroeger al)
            Just, maar de moderne 4T (cross)motoren draaien nu een veel hoger toerental dan vroeger

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten

              Just, maar de moderne 4T (cross)motoren draaien nu een veel hoger toerental dan vroeger
              geen idee, ben niet meer mee op dat gebied, ben blijven hangen bij de xr600 :-)

              Comment


              • #27
                1 cilinder 4 takt steekt in elk grasmachien.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten

                  Wist niet dat Fiat er ook een gehad heeft

                  Ja, waren leuke blokjes. Lag o.a. in een Bravo HGT & Stilo Abarth. Leuk blokje dat heerlijk klinkt!
                  Classic cars on demand

                  www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                  www.californiadream.be

                  - It's time to make your dream come true -

                  Comment


                  • #29
                    Inderdaad, vroegere collega reed ook met zoiets, dat ding koste hem arm en been aan stukken, maar was te zalig om weg te doen.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                      1 cilinder 4 takt steekt in elk grasmachien.
                      Dan ben ik al 30j voor op alle milieuactivisten, want ik maai elektrisch ;-)
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                      Comment


                      • #31
                        Dus voorlopig is de conclusie. Lengte vh motorblok is beperkt tot 6 cilinders. Bij meer cilinders plaatsen ze het blok in een V. Dus een 8 cilinder zijn 2 4 cilinders in V en kunnen ze dus gn oneven aantal cilinders meer gebruiken?!

                        Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door korre
                          Dus voorlopig is de conclusie. Lengte vh motorblok is beperkt tot 6 cilinders. Bij meer cilinders plaatsen ze het blok in een V. Dus een 8 cilinder zijn 2 4 cilinders in V en kunnen ze dus gn oneven aantal cilinders meer gebruiken?!

                          Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
                          Correcte vaststelling.


                          Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
                            Lengte vh motorblok is beperkt tot 6 cilinders.
                            Niet echt beperkt, maar men doet het niet meer tegenwoordig, zou wel nog kunnen maar te groot en vooral ook te zwaar.
                            Staat een 8 in lijn te koop :-)

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
                              Dus voorlopig is de conclusie. Lengte vh motorblok is beperkt tot 6 cilinders. Bij meer cilinders plaatsen ze het blok in een V. Dus een 8 cilinder zijn 2 4 cilinders in V en kunnen ze dus gn oneven aantal cilinders meer gebruiken?!

                              Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
                              6 in lijn, een V6 zijn 2/ 3 cilinders in lijn... in v tov mekaar.

                              Comment


                              • #35
                                8 in lijn werd vroeger inderdaad nog wel regelmatig gebouwd maar het torsen van de krukas, plaats- en gewichtbesparing + steeds hogere performantie (toerentalbereik) zullen dergelijke grote blokken inderdaad richting V-principe geduwd hebben.

                                Comment


                                • #36
                                  ja en binnenkort zullen de krukassen nog nooit zo kort geweest zijn (elektromotor) :-)

                                  Comment

                                  Working...
                                  X