Mededeling

Collapse
No announcement yet.

evolutie brandstofprijzen in de niet zo verre toekomst

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    Naar welke tijd zou je terug willen? Onze levensstandaard gaat enkel maar omhoog.
    Maar ons lonen niet, toch niet onbelangrijk..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
      In Duitsland weten ze het in ieder geval al.

CO2-HEFFING TOT 15 CENT PER LITER

DUITSLAND VERHOOGT ACCIJNZEN OP BRANDSTOFFEN

Duitsland gaat in de nieuwe klimaatplannen een CO2-heffing op benzine, diesel, stookolie en aardgas invoeren. Het lijkt erop dat tanken over de grens de komende jaren een stuk minder aantrekkelijk wordt.

De CO2-heffing is een van de uitkomsten van een urenlang overleg van de Duitse regeringspartijen CDU van bondskanselier Angela Merkel en de SPD van vicepremier Olaf Scholz. De CO2-belasting wordt vanaf 2021 gefaseerd ingevoerd.

Benzine en diesel worden in eerste instantie ongeveer 3 cent duurder. In de tweede fase vanaf 2026 komt er nog een verhoging van 9 tot 15 cent per liter. Het moet verrekend worden met de handel in emissierechten, een maatregel waaraan ook de aardoliemaatschappijen zich hebben gecommitteerd.

De nieuwe klimaatplannen kosten in totaal meer dan 54 miljard euro en moeten ervoor zorgen dat Duitsland de doelen voor 2030 haalt. De coalitie wil geen nieuwe schulden aangaan voor de financiering van het klimaatpakket. Duurzame alternatieven in het verkeer en voor verwarming van huizen moeten een impuls krijgen.

"We komen met meerdere prikkels zodat mensen in hun doen en laten meer verantwoordelijkheid voor het klimaat kunnen nemen", zei Merkel. "Wij geloven dat deze doelen haalbaar zijn." Vicepremier Scholz noemde de vele klimaatdemonstraties wereldwijd een wake-up call. "We hebben in het verleden niet genoeg bereikt. Dus handelen we nu met meer overtuiging."

Ook vliegen wordt duurder, dankzij een hogere belasting op starts vanaf Duitse luchthavens. De prijzen van treinkaartjes voor lange trajecten moeten juist met 7 tot 19 procent omlaag. Ook komt er een extra subsidie op elektrische auto's die minder dan 40.000 euro kosten.

Bron: Autoweek

zoiets was te verwachten he.
      trouwens,met zen allen regelmatig op de duiters zitten vitten over hun co2 bij electriciteiproduktie bv zal er ook wel niet aan geholpen hebben.
      als ze dan nu zeggen dat ze in het verleden niet genoeg gedaan hebben hou je dan maar vast......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
        Naar welke tijd zou je terug willen? Onze levensstandaard gaat enkel maar omhoog.
        soms is het niet slecht om eens verder te kijken dan in je directe omgeving.....
        met 12 miljard schuld zou die levenstandaard wel eens op zijn hoogtepunt kunnen zijn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

soms is het niet slecht om eens verder te kijken dan in je directe omgeving.....
          met 12 miljard schuld zou die levenstandaard wel eens op zijn hoogtepunt kunnen zijn...
          En wie zijn de schuldeisers van die 12 miljard schuld???

Ze zit alvast voor 75 % bij de Belgen zelf….
          1. waarvan de meeste klagen dat de belastingdruk te hoog is…
          2. hun koopkracht achteruit gaat…
          3. want staatsleningen brengen niets meer op...
          4. ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

En wie zijn de schuldeisers van die 12 miljard schuld???

Ze zit alvast voor 75 % bij de Belgen zelf….
            1. waarvan de meeste klagen dat de belastingdruk te hoog is…
            2. hun koopkracht achteruit gaat…
            3. want staatsleningen brengen niets meer op...
            4. ...
            4 in de zakken van politieke afscheidpremie's en ceo's a la belgacom en co.........................
            zeker niet bij mensen die geen geld hebben voor staatsleningen............lol

Comment

Ze kunnen toch altijd nog wat meer leasekrellen uitdelen aan mensen die het niet nodig hebben zodat de files helemaal eindeloos worden.

Want het is zoals ze in het buitenland zeggen en schrijven, 'de Belgische regering (toen er nog een was uiteraard) organiseert hun eigen verkeersinfarct'
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Ik heb vorige week toch nog mogen vaststellen dat het verkeersinfarct in Duitsland toch net even groot is hoor ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                  Ik heb vorige week toch nog mogen vaststellen dat het verkeersinfarct in Duitsland toch net even groot is hoor ;-)
                  Op snelwegen toch, die zijn half opgebroken in Duitsland. De rekeningen voor de nabije toekomst liggen er trouwens al klaar.

Hier kom je op gewestwegen en zelfs op de boerenbuiten ook niet meer vooruit. Mij lijkt dat echt niet meer normaal.
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Ik wil hier de Belgische regering allerminst gaan verdedigen, maar als je ook ziet per hoeveel wij op een vierkante meter leven in Vlaanderen, dan kan het ook moeilijk anders natuurlijk.
                    Of er geen beter beleid nodig is, absoluut.
                    Ik merk toch langzaam op bij de jeugd dat ze open staan voor andere mobiliteitsoplossingen.
                    Bij onze generatie gaat dat nog niet zo gauw gebeuren, vrees ik.

Comment

Ik wil hier de Belgische regering allerminst gaan verdedigen, maar als je ook ziet per hoeveel wij op een vierkante meter leven in Vlaanderen, dan kan het ook moeilijk anders natuurlijk.
                      Ik merk toch langzaam op bij de jeugd dat ze open staan voor andere mobiliteitsoplossingen.
                      Inderdaad! Helaas zal een oplossing gepaard gaan met een hoop onaangename maatregelen

Comment

4 in de zakken van politieke afscheidpremie's en ceo's a la belgacom en co.........................
                        zeker niet bij mensen die geen geld hebben voor staatsleningen............lol
                        Inderdaad, vooral 4. En niet te vergeten een hoop leveranciers aan onze overheid die miljoenenwinsten maken door prijsafspraken, gesjoemel, vriendjespolitiek, belachelijk dure keuzes,...

De alternatieven in mobiliteit staan helaas in scherp contrast met onze bevolkingsdichtheid. De auto duurder maken, lost weinig op zolang er geen deftig alternatief is. Het oude plan van randparkings buiten de ring rond Brussel (maar dan niet aan woekertarieven) afstoffen, zou al een begin zijn.
                        VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

Gaan brandstofprijzen niet dalen als de meerderheid van de mensen elektrisch gaan rijden. Vraag en aanbod. Of gaan ze de accijnzen dermate verhogen om ICE helemaal uit de markt te krijgen?

Comment

De overheid zal ons sowieso richting elektrisch duwen. Voor mij als zelfstandige is dat vandaag al interessant. Als ik vandaag nen elektrische bestel kan ik voor dezelfde kost (na belastingaftrek) veel meer pk’s onder mijn kont hebben dan met benzine of diesel.

Comment

Ze kunnen toch altijd nog wat meer leasekrellen uitdelen aan mensen die het niet nodig hebben zodat de files helemaal eindeloos worden.

Want het is zoals ze in het buitenland zeggen en schrijven, 'de Belgische regering (toen er nog een was uiteraard) organiseert hun eigen verkeersinfarct'
                              specifiek in onze sector, ondanks dat we nog maar recent kunnen leasen, en daar duchtig gebruik van maken, komt de helft van het personeel even recent regelmatig met de (lease)fiets omdat het vele fijner is dan in file te staan en omdat uw bewegen gewoon goed aanvoelt (+ je wordt ervoor betaald natuurlijk), mensen steken elkaar aan, lijkt wel een virus

natuurlijk zullen we op koude winterdagen terug in die auto in de file zitten, maar netto zullen we veel dure diesel of benzine hebben uitgespaard...mijn rekening is snel gemaakt over 2019

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

specifiek in onze sector, ondanks dat we nog maar recent kunnen leasen, en daar duchtig gebruik van maken, komt de helft van het personeel even recent regelmatig met de (lease)fiets omdat het vele fijner is dan in file te staan en omdat uw bewegen gewoon goed aanvoelt (+ je wordt ervoor betaald natuurlijk), mensen steken elkaar aan, lijkt wel een virus

natuurlijk zullen we op koude winterdagen terug in die auto in de file zitten, maar netto zullen we veel dure diesel of benzine hebben uitgespaard...mijn rekening is snel gemaakt over 2019
                                Dat is een gezonde en bewonderenswaardige evolutie bobo. Toppie!

Helaas zie ik in mijn nabije omgeving andere dingen gebeuren die minder besparend en milieubewust zijn

Comment

Moesten ze ambtenaren de kans geven tot leasing van E-bikes, een gigantisch grote groep zou ook op het fietspad te vinden zijn.

Comment

bobo Misschien is het hoog tijd om er dan toch nog maar eentje te nemen

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/09...n-zal-het-aan/

Comment

bobo Misschien is het hoog tijd om er dan toch nog maar eentje te nemen

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/09...n-zal-het-aan/
                                      electrisch he jocar, mensen smeken er nu al om, zit vandaag nog niet in de policy (hoe gek het ook mag klinken )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                        Moesten ze ambtenaren de kans geven tot leasing van E-bikes, een gigantisch grote groep zou ook op het fietspad te vinden zijn.
                                        wel km-vergoeding? of ook niet omdat jullie openbaar abbo terugkrijgen?

uitsparen naft + km vergoeding en je fiets is al deels betaald

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

electrisch he jocar, mensen smeken er nu al om, zit vandaag nog niet in de policy
                                          Aha, jij wacht er dus ook op?

Comment

Working...
                                          X