Mededeling

Collapse
No announcement yet.

evolutie brandstofprijzen in de niet zo verre toekomst

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

ja 0.15cent per km. Maar de meeste bij ons wonen eigenlijk te ver om met de gewone fiets te komen.

Comment

Wij kunnen sinds dit jaar ook een e-bike leasen, zelfs naast onze auto als we willen.
      Je moet je dan wel engageren dat je er 20% van de tijd minimum mee naar het werk komt.

Helaas ondoenbaar voor mij.
      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

specifiek in onze sector, ondanks dat we nog maar recent kunnen leasen, en daar duchtig gebruik van maken, komt de helft van het personeel even recent regelmatig met de (lease)fiets omdat het vele fijner is dan in file te staan en omdat uw bewegen gewoon goed aanvoelt (+ je wordt ervoor betaald natuurlijk), mensen steken elkaar aan, lijkt wel een virus

natuurlijk zullen we op koude winterdagen terug in die auto in de file zitten, maar netto zullen we veel dure diesel of benzine hebben uitgespaard...mijn rekening is snel gemaakt over 2019
        benieuwd of het aantal longkankers gaan stijgen met het stijgend aantal fietsers ... want op de fiets zitten en wat je dan naar binnen zuigt tijdens de ochtendspits...enfin, zullen we maar weten binnen x jaar

Comment

Lucht is nog nooit zo zuiver geweest als 2019, en ik denk niet dat een autofilter in de file longkanker wegfilterd

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

benieuwd of het aantal longkankers gaan stijgen met het stijgend aantal fietsers ... want op de fiets zitten en wat je dan naar binnen zuigt tijdens de ochtendspits...enfin, zullen we maar weten binnen x jaar
            Allez jong, het is toch allemaal 'Euro6 d Temp' nu, da's nog beter dan zeelucht om in te ademen. Ik snuif tegenwoordig 's morgens altijd even aan mijn uitlaat voor ik ga joggen
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Allez jong, het is toch allemaal 'Euro6 d Temp' nu, da's nog beter dan zeelucht om in te ademen. Ik snuif tegenwoordig 's morgens altijd even aan mijn uitlaat voor ik ga joggen
              WOORDEN OVERBODIG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                Wij kunnen sinds dit jaar ook een e-bike leasen, zelfs naast onze auto als we willen.
                Je moet je dan wel engageren dat je er 20% van de tijd minimum mee naar het werk komt.

Helaas ondoenbaar voor mij.
                Mijn vrouw doet een deel van het traject met de fiets, fiets op het fietsenrek en laatste 10 kilometer fietsen. Dat is een leuk alternatief.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

Zo kan het dus ook

HET IS GEDAAN MET DE ZELFONTBRANDER

'HONDA STOPT IN 2021 IN EUROPA MET DIESEL'

Honda stopt per 2021 in Europa met de levering van auto's met een dieselmotor. Dat meldt Reuters vandaag.

Tijdens de introductie van de dieselgestookte versie van de huidige Civic die medio vorig jaar plaatsvond, kwam ons ten gehore dat Honda in Europa op korte termijn zou stoppen met het leveren van auto's met een zelfontbrander. Vandaag wordt dankzij berichtgeving van Reuters duidelijk dat de laatste Honda's met dieselmotor in 2021 in Europa worden geleverd.

In 2021 worden Honda's met een dieselmotor aan boord langzaam maar zeker van de Europese markt gehaald. Het merk klampt zich daarbij verder vast aan het voornemen om omstreeks 2025 een volledig geëlektrificeerd modellengamma te hebben.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Honda heeft nauwelijks nog diesels dacht ik. En in Europa kunnen ze zicht dat permitteren. De kosten verbonden aan de ontwikkeling voor een CO2 lage dieselmotor zijn hoger dan de winst die ze in Europa nog kunnen genereren. Tis niet dat er op elke hoek van de straat nen Honda diesel staat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                      Honda heeft nauwelijks nog diesels dacht ik. En in Europa kunnen ze zicht dat permitteren. De kosten verbonden aan de ontwikkeling voor een CO2 lage dieselmotor zijn hoger dan de winst die ze in Europa nog kunnen genereren. Tis niet dat er op elke hoek van de straat nen Honda diesel staat.
                      Ze zijn nochtans niet de enige die zo denken blijkbaar. De volhardende Duitsers gaan zich ook nog wel snel bedenken als het zo verder gaat met al die diesel onvriendelijke maatregelen, zelfs in hun eigen land.

Volvo denkt dat de dieselmotor ten dode is opgeschreven. Volgens de Nederlander Lex Kerssemakers - Volvo's topman in Europa - is de komende generatie diesels de laatste.

Comment

Ze zijn nochtans niet de enige die zo denken blijkbaar. De volhardende Duitsers gaan zich ook nog wel snel bedenken als het zo verder gaat met al die diesel onvriendelijke maatregelen, zelfs in hun eigen land.

https://www.ad.nl/auto/volvo-einde-v...ww.google.com/
                        en de belg?die shopt nog rap een van de laatste diesels...

Comment

de belg is enorm terughoudend om te shoppen, verkoopcijfers zijn dramatisch...de magie rond het koekblik gaat duidelijk weg, de oude doet het uiteindelijk zo slecht nog niet, de regering heeft ons recent nog goed bij ons pietje gehad en het consumentenvertrouwen staat op laag pitje

Comment

https://www.ad.nl/auto/volvo-einde-v...ww.google.com/
                            Ik lig er niet wakker van. Zou mijne baas niet ondankbaar zijn moest hij volgend jaar zeggen dat ik maar ne naft moet nemen. Meestal zelfs iets goedkoper en dus meer budget voor opties. Enkel in geval van VW zou het mss ne no-go worden, vermits ik dan van 2.0d naar 1.5b ga. Dan liever toch ne 2.0b.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

en de belg?die shopt nog rap een van de laatste diesels...
                              Dat steekt u toch wel echt tegen hé vriend. Tis niet dat gij met een EV rijdt, dat ge dat continu aan iedereen moet zitten opdringen. Als het gamma ruimschoots is, zal dat wel komen. Maar nu mensen opdringen om met het bestaande gamma te gaan rijden, is er toch wat over.

Comment

Dat steekt u toch wel echt tegen hé vriend. Tis niet dat gij met een EV rijdt, dat ge dat continu aan iedereen moet zitten opdringen. Als het gamma ruimschoots is, zal dat wel komen. Maar nu mensen opdringen om met het bestaande gamma te gaan rijden, is er toch wat over.
                                Inderdaad, mensen kopen toch wat ze willen. Maar Andre is nogal een eenzijdig figuur, hij reageert enkel in topics waar hij kan blazen over zijn EV
                                Niks mis met een diesel, dat hebben recente studies uitgewezen.
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  de belg is enorm terughoudend om te shoppen, verkoopcijfers zijn dramatisch...de magie rond het koekblik gaat duidelijk weg, de oude doet het uiteindelijk zo slecht nog niet, de regering heeft ons recent nog goed bij ons pietje gehad en het consumentenvertrouwen staat op laag pitje
                                  Ja en ik merk dat aan mezelf ook, plaats van om de 6 a 12 maanden te veranderen van auto heb ik voor mijn eigen al uitgemaakt dat ik er minstens nog 2 jaar mee ga rijden.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

ik heb een gat in de markt ontdekt denk ik. Ik ga mijn huis hermetisch afsluiten en op lichte overdruk zetten met gas afkomstig van de uitlaat van een nieuwe diesel. Als ik het goed verstaan heb, heb ik dan altijd frisse zuivere lucht in huis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Inderdaad, mensen kopen toch wat ze willen. Maar Andre is nogal een eenzijdig figuur, hij reageert enkel in topics waar hij kan blazen over zijn EV
                                      Niks mis met een diesel, dat hebben recente studies uitgewezen.
                                      Hetgeen hij mee rijdt is gene EV, maar nen electrische overdekte rolstoel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

ik heb een gat in de markt ontdekt denk ik. Ik ga mijn huis hermetisch afsluiten en op lichte overdruk zetten met gas afkomstig van de uitlaat van een nieuwe diesel. Als ik het goed verstaan heb, heb ik dan altijd frisse zuivere lucht in huis
                                        Dat wordt minstens een Nobelprijs voor wetenschap, wel opletten voor eventuele verslaving want er zouden toch een paar vervelende bijwerkingen zijn

Comment

Hetgeen hij mee rijdt is gene EV, maar nen electrische overdekte rolstoel.
                                          Moet zeggen, ik heb vrijdag de kans gehad om zo'n Zoë van dichtbij te bekijken en was toch positief verrast over dat bakske.

Comment

Working...
                                          X