Mededeling

Collapse
No announcement yet.

evolutie brandstofprijzen in de niet zo verre toekomst

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
    Daarvoor moet BMW echt de hand in eigen boezem steken.
    Ze zijn gewoon véél te laat aan EV begonnen. En blijven inzetten op klanten die te veel betalen voor een SUV met een motor met een paar pk meer.
    Ze staan bovendien heel ver achter als het aan komt op autonoom rijden.

    Ze blijven zeggen dat ze met electrische modellen komen, maar buiten de mislukte i3 is er niks echt gekend.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

      ik reageer inderdaad alleen op topîcs die me intreseren.
      anders dan sommige anderen hier zit ik niet alle forums af te zoeken in de hoop kritiek te kunnen geven op personen.....
      apropo's als je alles zo goed volgt,dan zou je moeten weten dat ik over ev ook wel eens negetief durf te doen,vraag dat maar eens aan de.... fans
      dieselverslaafden zijn meestal de meest eenzijdigen van de hele hoop,kennen alleen de geur van diesel en wijzen als kleine kinderen alle alternatieven af.
      tja,sommigen hebben wat meer tijd nodig om tot de jaren van verstand te komen
      en geeen namen genoemd he
      Ja dat is duidelijk, altijd hetzelfde liedje, EV zus en zo... veel emotionele en persoonlijke reacties, met als conclusie hoe verstandig je wel bent.
      Het is allemaal niet zo simpel, een EV is niet zaligmakend. Bruinkoolcentrales, grondstoffen voor batterijen met uitbuiting van mensen, ons elektriciteitsnet dat totaal niet aangepast is, enz... het is niet beter dan fossiele brandstof momenteel. Zit er potentieel in? Jazeker, maar dan moet het aanmaken van elektriciteit dringend veranderen, en ons net aangepast worden. En wat met waterstof, waarom is dat plan aan de kant geschoven? Is nog steeds een piste imo. Ik denk dat niemand hier dieselverslaafd is zoals je beweert dat “kleine kinderen” hier doen. Op het forum is veel interesse voor alle soorten wagens. Mij boeit het alvast allemaal.
      Last edited by order66; 25/09/2019, 12:06.
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

        Daarvoor moet BMW echt de hand in eigen boezem steken.
        Ze zijn gewoon véél te laat aan EV begonnen. En blijven inzetten op klanten die te veel betalen voor een SUV met een motor met een paar pk meer.
        Ze staan bovendien heel ver achter als het aan komt op autonoom rijden.

        Ze blijven zeggen dat ze met electrische modellen komen, maar buiten de mislukte i3 is er niks echt gekend.
        Het klopt idd dat BMW te laat op de kar springt, alhouwel ze met die i3 al wel bij de eersten hoorden, maar daar stopte het ook idd.
        Maar wss gaan ze wel een inhaalbeweging maken.

        Iedereen weet dat er jobs gaan sneuvelen op dat vlak, maar normaal gezien zouden deze jobs weer voor nieuwe technologieën ingevuld moeten worden. Er gaan massaal batterijfabrieken bij komen, waar ze ook jobs hebben.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

          Ja dat is duidelijk, altijd hetzelfde liedje, EV zus en zo... veel emotionele en persoonlijke reacties, met als conclusie hoe verstandig je wel bent.
          Het is allemaal niet zo simpel, een EV is niet zaligmakend. Bruinkoolcentrales, grondstoffen voor batterijen met uitbuiting van mensen, ons elektriciteitsnet dat totaal niet aangepast is, enz... het is niet beter dan fossiele brandstof momenteel. Zit er potentieel in? Jazeker, maar dan moet het aanmaken van elektriciteit dringend veranderen, en ons net aangepast worden. En wat met waterstof, waarom is dat plan aan de kant geschoven? Is nog steeds een piste imo. Ik denk dat niemand hier dieselverslaafd is zoals je beweert dat “kleine kinderen” hier doen. Op het forum is veel interesse voor alle soorten wagens. Mij boeit het alvast allemaal.
          Ge vergeet het voordeel van de EV die ge aan de Lidl gratis kunt laden.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

            Ja dat is duidelijk, altijd hetzelfde liedje, EV zus en zo... veel emotionele en persoonlijke reacties, met als conclusie hoe verstandig je wel bent.
            Het is allemaal niet zo simpel, een EV is niet zaligmakend. Bruinkoolcentrales, grondstoffen voor batterijen met uitbuiting van mensen, ons elektriciteitsnet dat totaal niet aangepast is, enz... het is niet beter dan fossiele brandstof momenteel. Zit er potentieel in? Jazeker, maar dan moet het aanmaken van elektriciteit dringend veranderen, en ons net aangepast worden. En wat met waterstof, waarom is dat plan aan de kant geschoven? Is nog steeds een piste imo. Ik denk dat niemand hier dieselverslaafd is zoals je beweert dat “kleine kinderen” hier doen. Op het forum is veel interesse voor alle soorten wagens. Mij boeit het alvast allemaal.
            NIETS is zaligmakend order,dat heb ik nooooit beweerd.
            de dieselverslaafde klein kinderen weten best wie ik bedoel.0
            1 verschil ,ik val niemand persoonlijk aan.
            tis inderdaad altijd hetzelfde liedje,durf je een woord pro ev te zeggen,komen er 50 tegen van ev haters,(meestal dezelfden.)
            wel leuk te vernemen dat jou alles boeit.
            Last edited by ; 25/09/2019, 13:15.

            Comment


            • Alles staat of valt met de noden en het aanbod hé?

              Voor mijn persoonlijke mobiliteit (zo'n 50K per jaar en de noodzaak om minimaal 1800kg trekgewicht te hebben), is een middenklasse diesel SUV momenteel jammer genoeg nog altijd de beste oplossing, binnen het budget.
              Ik zou anders maar al te graag een hybride of EV alternatief overwegen.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten



                Grappig!
                INDERDAAD.
                alleen zijn er een aantal die er niet goed tegen kunnen reactie's te krijgen die hun niet bevallen

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                  Alles staat of valt met de noden en het aanbod hé?

                  Voor mijn persoonlijke mobiliteit (zo'n 50K per jaar en de noodzaak om minimaal 1800kg trekgewicht te hebben), is een middenklasse diesel SUV momenteel jammer genoeg nog altijd de beste oplossing, binnen het budget.
                  Ik zou anders maar al te graag een hybride of EV alternatief overwegen.
                  er zullen altijd mensen zijn waarvoor een diesel het beste alternatief is.

                  Comment


                  • En wat als ge een professor die bezig is met waterstof een artikel laat scrijven over EV’s



                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                      En wat als ge een professor die bezig is met waterstof een artikel laat scrijven over EV’s

                      https://klazienaveenlokaal.nl/2019/0...r-het-klimaat/
                      oppassen met zo’n artikels. Dit is overgenomen van een artikel uit Deutschland-Kurier wat dan weer een vehikel is waar de partij AfD achterzit. Wie de politiek bij onze oosterburen wat volgt, weet wel wat de agenda daarvan is.
                      En het is op verschillende rechtspopulistische media gretig verder opgepikt.

                      Er zitten een aantal terechte aandachtspunten in het verhaal van Wellnitz, maar het weinige cijfermateriaal dat hij meegeeft is al verschillende malen weerlegd en sommige aannames zijn gewoonweg niet correct.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten

                        oppassen met zo’n artikels. Dit is overgenomen van een artikel uit Deutschland-Kurier wat dan weer een vehikel is waar de partij AfD achterzit. Wie de politiek bij onze oosterburen wat volgt, weet wel wat de agenda daarvan is.
                        En het is op verschillende rechtspopulistische media gretig verder opgepikt.

                        Er zitten een aantal terechte aandachtspunten in het verhaal van Wellnitz, maar het weinige cijfermateriaal dat hij meegeeft is al verschillende malen weerlegd en sommige aannames zijn gewoonweg niet correct.
                        met artikels en studie's moet je altijd voorzichtig zijn.
                        de meeste worden betaald of gesteund door belanggroepen.
                        afhankelijk van uit welke richting zoiets komt word het meestal wel in een bepaalde richting gestuurd.
                        als je alle artikels en studie's op een hoop legt kom je een heel eind,maar of je er wijzer van wordt?
                        net zoals er hier vaak oeverloos gediscutieerd word komen die studie's en artikels vaak ook niet overeen.
                        aan onzin van duur betaalde professoren geraak je op de duur ook gewend.
                        Last edited by ; 26/09/2019, 09:31.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                          Professor uit Ingolstadt.... waarschijnlijk vet gesponsord door Audi om dat te schrijven.
                          Ze weten goed genoeg in D dat diesel game over is.
                          Bij Bosch (grootste fabrikant van common rail systemen, injectoren etc) is de afdeling Diesel al gedecimeerd. Geen enkele autofabrikant start nog nieuwe projecten op.

                          Comment


                          • Ik zeg gewoon laten gebeuren. Waterstof vs zuiver batterijen is hetzelfde debat als benzine vs diesel.

                            Het ontginnen van grondstoffen brengt altijd milieuschade met zich mee. (alsof er nooit massale hoeveelheden aardolie gelekt zijn..., om nog maar te zwijgen over de hoeveelheden methaan dat in de lucht terechtkomen. Methaan dat trouwens nodig is voor efficiënt waterstof te produceren.)

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten

                              oppassen met zo’n artikels. Dit is overgenomen van een artikel uit Deutschland-Kurier wat dan weer een vehikel is waar de partij AfD achterzit. Wie de politiek bij onze oosterburen wat volgt, weet wel wat de agenda daarvan is.
                              En het is op verschillende rechtspopulistische media gretig verder opgepikt.

                              Er zitten een aantal terechte aandachtspunten in het verhaal van Wellnitz, maar het weinige cijfermateriaal dat hij meegeeft is al verschillende malen weerlegd en sommige aannames zijn gewoonweg niet correct.
                              Ik heb het ook niet gepost als waarheid. Maar was die man gaan opzoeken en is blijkbaar een prof die al heel lang bezig is met waterstof die dan zo een artikel schrijft. Vond het wat grappig.

                              Comment


                              • Eerlijk gezegd ben ik zelf ook altijd meer believer geweest van waterstof dan van elektrische auto's.
                                Maar de publieke opinie wordt ondertussen anders gebrainwashed, vrees ik.

                                Comment


                                • waterstof die gebruikt wordt om een electrische motor aan te drijven,
                                  zoveel verschil is er dus niet...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                    Eerlijk gezegd ben ik zelf ook altijd meer believer geweest van waterstof dan van elektrische auto's.
                                    Maar de publieke opinie wordt ondertussen anders gebrainwashed, vrees ik.
                                    Heeft niks met brainwash te maken.
                                    Waterstoftank lijkt simpel maar is duur en zwaar om in te bouwen als die voldoende groot moet zijn.

                                    En bij de omzetting van electriciteit naar waterstof en terug naar electriciteit is er veel meer verlies dan bij electriciteit - laden batterij - aandrijving motor.
                                    Het enige voordeel is het sneller tanken.
                                    Maar als er al snelladers komen van 150kW, dan is dat eigenlijk geen issue meer.

                                    Comment


                                    • ik ben teveel technische leek om dit te kunnen weerleggen, maar ik had altijd begrepen, dat er veel kleinere batterijen konden gebruikt worden in een waterstof auto van de toekomst.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                        ik ben teveel technische leek om dit te kunnen weerleggen, maar ik had altijd begrepen, dat er veel kleinere batterijen konden gebruikt worden in een waterstof auto van de toekomst.
                                        Dat klopt gedeeltelijk.
                                        Je hebt naast waterstoftanks en een brandstofcel nog batterijen nodig om de piekvermogens te kunnen opvangen.
                                        een brandstofcel die 200pk electrisch vermogen kan leveren zou te groot zijn.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                          hopelijk ontslaan ze eerst de 6000 CEO's die verantwoordelijk zijn

                                          Comment

                                          Working...
                                          X