Mededeling

Collapse
No announcement yet.

evolutie brandstofprijzen in de niet zo verre toekomst

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • natuurlijk...en das tegen mijn eigen post hierboven, waren de ceo's op de hoogte dat ze de boel aan het belazeren waren door hun gesjoemel...hadden ze wél wat extra jaren gekocht

    maar das dan weer deels verantwoordelijk aan de dove europesche, al net zo stugge politiek die ziende blind de constructeurs geloofden...ook zij waren mee op de hoogte van het schandaal dat nu in de hele sector hun gezicht is ontploft

    toch blijf ik erbij dat de bonden de boel hadden platgelegd als de ceo's er vroeger mee waren begonnen, voetvolk zou de sense of urgency nooit hebben willen inzien
    Last edited by bobo; 26/09/2019, 20:36.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

      het is toch die persoon, die (hopelijk) zegt wat er moet gebeuren ? Dus ja als het fout loopt is het zijn schuld. En als het niet zijn schuld is, dan is het geen CEO, of doet hij toch zijn job niet.
      In de meeste gevallen klopt dat inderdaad. Maar bv de CEO van Thomas Cook is in 2014 binnen gehaald en in 2015 heeft hij het bedrijf terug winstgevend gekregen. Door de 2 hete zomers in de UK en de aankomende brexit, hebben de britten massaal beslist om niet over het water te vliegen en meer vakantie in binnenland te doen zonder gebruik te maken van Thomas Cook.
      Ik denk niet dat in dit geval die CEO er iets aan kan doen dat het hete zomers in de UK worden en de Brexit.

      Enige dat ge hem kunt verwijten is dat hij mss in die jaren had moeten proberen om de eigen luchtvaartmaatschappij te verkopen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

        En er heeft nog nooit een flik een benzinetank leeg gereden of zo....
        Lees mijn laatste zin die ge zelfs hebt laten staan in de quote

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

          In de meeste gevallen klopt dat inderdaad. Maar bv de CEO van Thomas Cook is in 2014 binnen gehaald en in 2015 heeft hij het bedrijf terug winstgevend gekregen. Door de 2 hete zomers in de UK en de aankomende brexit, hebben de britten massaal beslist om niet over het water te vliegen en meer vakantie in binnenland te doen zonder gebruik te maken van Thomas Cook.
          Ik denk niet dat in dit geval die CEO er iets aan kan doen dat het hete zomers in de UK worden en de Brexit.

          Enige dat ge hem kunt verwijten is dat hij mss in die jaren had moeten proberen om de eigen luchtvaartmaatschappij te verkopen.
          ja 't zijn ook geen helderzienden hé die CEO's en ze kunnen ook wel eens pech hebben. Net zoals een gewone arbeider pech kan hebben, 25 jaar zijn kl.... afdraaien in een fabriek en dan koudweg op straat door een reorganisatie bijvoorbeeld.
          De bazen en de investeerders blazen altijd dat zij het zijn die de risico's nemen....maar wat voor risico neemt een arbeider niet door ergens te gaan werken en meestal geen beslissingsrecht. Die neemt evenveel risico vind ik.

          Comment


          • 25 jaar...in de oude regeling is dat 112 dagen uitbetaald, dat was veel te weinig, als arbeider
            daarom in de nieuwe 66 weken

            das niet koudweg, hier in belgie

            oud worden en +25 jaar in dienst op zich is een risico om ontslagen te worden, spijtig genoeg...maar ondertussen is hopelijk uw eigendom en uw eten betaald omdat je als slaaf voor die baas hebt kunnen werken

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

              In de meeste gevallen klopt dat inderdaad. Maar bv de CEO van Thomas Cook is in 2014 binnen gehaald en in 2015 heeft hij het bedrijf terug winstgevend gekregen. Door de 2 hete zomers in de UK en de aankomende brexit, hebben de britten massaal beslist om niet over het water te vliegen en meer vakantie in binnenland te doen zonder gebruik te maken van Thomas Cook.
              Ik denk niet dat in dit geval die CEO er iets aan kan doen dat het hete zomers in de UK worden en de Brexit.

              Enige dat ge hem kunt verwijten is dat hij mss in die jaren had moeten proberen om de eigen luchtvaartmaatschappij te verkopen.
              En dan had het klagen geweest omdat hij de boel verkoopt.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

                ja 't zijn ook geen helderzienden hé die CEO's en ze kunnen ook wel eens pech hebben. Net zoals een gewone arbeider pech kan hebben, 25 jaar zijn kl.... afdraaien in een fabriek en dan koudweg op straat door een reorganisatie bijvoorbeeld.
                De bazen en de investeerders blazen altijd dat zij het zijn die de risico's nemen....maar wat voor risico neemt een arbeider niet door ergens te gaan werken en meestal geen beslissingsrecht. Die neemt evenveel risico vind ik.
                Welk risico? Hoe is zonder werk vallen een risico. Voor alles kan een arbeider met het vingertje naar boven wijzen want hij neemt geen beslissing. Diegene erboven zijn de schietschijven want zij nemen de beslissingen.
                + het is al een risico om een arbeider aan te nemen. Als hij na aanwerving niet voldoet mag je nog een paar maanden zijn pre betalen en als hij het beu is kan hem zijn ontslag nemen zonder consequenties (een beetje langer tegen zijn goesting verder werken is het enigste).

                (ps: ik ben geen CEO, niet van plan van te worden, ervaring met bazen die geen idee hebben waar ze mee bezig zijn)

                Ik denk dat we wat ver van brandstofprijzen aan het gaan zijn nee?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

                  ja 't zijn ook geen helderzienden hé die CEO's en ze kunnen ook wel eens pech hebben. Net zoals een gewone arbeider pech kan hebben, 25 jaar zijn kl.... afdraaien in een fabriek en dan koudweg op straat door een reorganisatie bijvoorbeeld.
                  De bazen en de investeerders blazen altijd dat zij het zijn die de risico's nemen....maar wat voor risico neemt een arbeider niet door ergens te gaan werken en meestal geen beslissingsrecht. Die neemt evenveel risico vind ik.
                  Een arbeider die poten aan zijn lijf heeft, die zit niet lang zonder werk.
                  ik ben geen CEO, maar zit wat hoger in de organisatie. Ik heb al 3 reorganisaties overleefd hier. Als ze me op mijn leeftijd buiten gooien, dan moeten ze me inderdaad 2 jaar uitbetalen, maar ik weet wel dat ik niet zo makkelijk aan een job aan dezelfde condities ga geraken.
                  Als ik niet aflever, dan schuift mijn naam ook omhoog voor de volgende reorganisatie, dat weet je zo.

                  Een CEO die echt buitengegooid wordt, die zal héél moeilijk terug werk vinden. Nu, als die een paar jaar 3 mio netto verdiend hebt, dan maak ik me ook geen zorgen dat die nadien honger gaat lijden... Maar 3mio netto, dan spreken we wel over een handvol mensen in België.

                  Dominique Leroy verdiende nog geen 500k netto. Als die echt ontslagen was wegens dikke problemen met de vakbonden bv, dan weet ik niet of ze direct ander werk zou kunnen vinden. (niet dat ik echt compassie heb met haar, maar als CEO was ze financieel een sukkelaar)

                  Comment


                  • Als je jaren 500K per jaar verdient hebt, moet je je ook geen zorgen maken hoor, in tegenstelling met die arbeider die dan buiten vliegt.
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                    Comment


                    • Ze was nog maar 5 jaar CEO, en verdiende iets meer dan 500k BRUTO.
                      Zo vet is dat ook niet, als je continu die politiekers hun gat moet likken, en de hele tijd vakbonden hebt die alles dwarsbomen.

                      Als ze was ontslagen ipv vertrokken, dan had ze hoop en al 400k netto gekregen. Dat is niet genoeg om naar Nice te trekken en op haar gat te gaan liggen.

                      Comment


                      • 500K bruto of netto, whatever het is veel geld. En niemand moet zeiken over wiens ballen je moet likken, dat kies je zelf. Dan zijn er nog de aandelen en extra legale toestanden waar die lang kan van genieten, je weet het allemaal niet. Sowieso meer dan de modale burger, dus een hele mooie voorsprong op 99% van de bevolking. En let op, het is iedereen gegund, iedereen kan er voor werken en de keuze maken. Maar geen medelijden toch.
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                          Ze was nog maar 5 jaar CEO, en verdiende iets meer dan 500k BRUTO.
                          Zo vet is dat ook niet
                          Nee, dat is geen vetpot.
                          Het is slechts 10x het loon van een relatief goedbetaalde bediende.
                          Op die 5 jaar heeft ze minimaal verdiend wat een bediende op 50 jaar zou vangen.
                          Compassie moet ge dan niet te veel hebben me dunkt. Wat niets af doet aan de verantwoordelijkheid die ze zou gedragen hebben, maar aan de bedelstaf zou ze toch niet moeten.

                          Comment


                          • compassie?Een ceo die vind dat hij te weinig verdient,kan nog altijd arbeider worden........
                            andersom?......

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                              Als je jaren 500K per jaar verdient hebt, moet je je ook geen zorgen maken hoor, in tegenstelling met die arbeider die dan buiten vliegt.
                              Ge moet nooit naar de inkomsten kijken, maar altijd naar de uitgaven. Tis niet dat die 500k verdient, dat die er geen 600k opmaakt hé

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                                Nee, dat is geen vetpot.
                                Het is slechts 10x het loon van een relatief goedbetaalde bediende.
                                Op die 5 jaar heeft ze minimaal verdiend wat een bediende op 50 jaar zou vangen.
                                Compassie moet ge dan niet te veel hebben me dunkt. Wat niets af doet aan de verantwoordelijkheid die ze zou gedragen hebben, maar aan de bedelstaf zou ze toch niet moeten.
                                Ocharme ja, daar hebt ge 50 Dacia's voor ..

                                Wat maakt het uit hoeveel keer dat het loon is van 'een relatief goedbetaalde bediende', hoe maak je die vergelijking ?

                                "Op die 5 jaar heeft ze minimaal verdiend wat een bediende op 50 jaar zou vangen.", zeg je.
                                Ja, ze heeft misschien ook op 20 jaar op school 200 keer meer haar best gedaan als die bediende .. :-S

                                Comment


                                • Wat Dacia hiermee te maken heeft ontgaat me.

                                  Het mediaan loon bedraagt ong. 3400 EUR bruto/ maand.
                                  Vandaar de vergelijking.
                                  Ik beweer ook niet dat ze geen 500.000 euro per jaar zou mogen verdienen, enkel dat het voor haar toch net iets minder erg is om haar job te verliezen dan voor die doorsnee bediende, althans financiëel, tenzij ze er 600000 per jaar zou doorgedraaid hebben.
                                  Mocht ze zo dom geweest zijn om zo met haar geld te smossen, dan is dat het bewijs dat ze zeker geen 200 x meer haar best heeft gedaan op school.
                                  Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 28/09/2019, 09:45.

                                  Comment


                                  • Zag dit daarnet langs komen op FB en vond het wel eens interessant om te lezen.

                                    Elektrische wagens worden steeds populairder. Maar ken jij de levensduur van de batterij van een elektrische auto? Lees er alles over in deze blogpost.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                                      compassie?Een ceo die vind dat hij te weinig verdient,kan nog altijd arbeider worden........
                                      andersom?......
                                      Het tegenovergestelde is ook mogelijk, maar dan behoor je natuurlijk op die 1 op de zoveel 1000 die daarin slagen.
                                      VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                                      Comment


                                      • die kans is inderdaad heel klein,vooral in een tijd dat veel letters eten belangrijker is dan ervaring

                                        Comment


                                        • Toch altijd grappig hoe die topics hier altijd ontaarden in van die discussies die totaal niets meer met de kwestie te maken hebben ;-)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X