Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Terugname oude wagen bij aankoop nieuwe (BMW dealer)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Nee de recyclagepremie lukt nooit. Hiervoor hebben ze de oude wagen nodig. Of BMW het wil doen weet ik niet, maar ik kocht al verschillende Renaults op die manier. Wellicht maken ze een aankoopfactuur en een creditnota om dit op te lossen.... Moet het eens vragen hee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
      Volkswagen is ondertussen ook premium... die prijzen...
      je moet zoals bij bmw ook al in Duitsland kopen, om een koopje te doen.
      Klopt, de prijzen zitten al lang in stijgende lijn bij VW. Maar eigenlijk, vind ik het echt een premium wagen geworden. Hoogwaardig interieur en veel snufjes waar je bij BMW/Audi veel voor moet bijbetalen. adaptive cruise control en DAB tuner tandaard, uitgebreide boordcomputer (collega met nieuwe A3 kan niet eens zijn gemiddeld verbruik zien op de BC, mijn A3 van 2008 had geen buitentemperatuuraanduiding... sorry dat ik dat schandalig vind).
      Als ik een A3 configureer met dezelfde uitrusting kom ik 5000 euro duurder en het enige verschil is een fancy'er uiterlijk.
      In mijn ogen is dat fancy uiterlijk een heel dure optie binnen de VW groep.

Comment

Klopt volledig; zo'n Golf is eigenlijk de preemiejoemste auto die verkrijgbaar is en wat een unieke en volledige uitrusting! Zelfs het gemiddelde verbruik en de buitentemperatuur is af te lezen!
        Gek dat er nog zoveel mensen geld geven aan al die andere auto's.

Comment

Moest het gemiddelde verbruik nu nog kloppen...

Comment

Ik vind dat Sunking beetje overdrijft

Comment

Neen hoor, zijn argumentatie is gewoon subjectief.

Comment

Comment

instantelijk, rit- en gemiddeld verbruik + buitentemperatuur had ik al op een Audi A4 van 1997... wat moeten wij hier allemaal lezen om Audi te kunnen bashen !

Comment

ik kan alleen maar zeggen dat mijne collega er ni in slaagt op zijne nieuwe (2017) A3 om zijn gemiddeld verbruik te zien. Heb ook al eens meegekeken toen ik meereed en ik vond het ook niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                      ik kan alleen maar zeggen dat mijne collega er ni in slaagt op zijne nieuwe (2017) A3 om zijn gemiddeld verbruik te zien. Heb ook al eens meegekeken toen ik meereed en ik vond het ook niet.
                      Ik kan me hier niet over uitspreken, ik ken de A3 totaal niet, maar het lijkt me nogal onwaarschijnlijk; mijn Laguna I (1994) had dat al, weliswaar op zo'n onnozel oranje schermpje.
                      Last edited by Maurice P.P.; 18/08/2017, 15:57.

Comment

https://directlease.be/DLBe/nl/optio...rTypeId=195916

boordcomputer die het gemiddelde vebruik toont op een monoschroom display kost 190euro exclusief btw

(hier ben ik weer, de krankzinnige die alle cijfertjes uit zijn hoofd kent, of nee wacht even je vindt het binnen de 30 seconden op internet)

en ja mijn A3 uit 2008 had geen buitentemperatuurmeter, mijn pa zijn toyota corolla uit 1998 wel.
                        Last edited by sunking; 18/08/2017, 16:10.

Comment

En 70€ voor een lampje in je make-up spiegeltje.
                          Ik zou echt geen Audi durven bestellen zonder uitgebreide hulp van de verkoper. Als ik hem dan geleverd krijg, ontbreken de meest standaard zaken op een Audi.

Comment

Er zijn er die een A4 besteld hebben zonder grotere tank als optie, omdat ze zich er niet van bewust waren dat dat een optie was (wie vermoedt zoiets nu?) en de fleet manager / verkoper ook niet. Die vloeken nu wel want je kan er achteraf geen grotere tank in steken. Wel leuk dat je dan een paar euro minder belasting betaalt (CO2) maar euh als je daar op kijkt, dan koop/lease je toch ook geen A4.

Comment

dat verzin je toch niet.. ongelofelijk.
                              hyundai getz van mijn vriendin van 2004, heeft dat zelfs, en dat is een basis versie, zonder airco.

Comment

Klopt, de prijzen zitten al lang in stijgende lijn bij VW. Maar eigenlijk, vind ik het echt een premium wagen geworden. Hoogwaardig interieur en veel snufjes waar je bij BMW/Audi veel voor moet bijbetalen. adaptive cruise control en DAB tuner tandaard, uitgebreide boordcomputer (collega met nieuwe A3 kan niet eens zijn gemiddeld verbruik zien op de BC, mijn A3 van 2008 had geen buitentemperatuuraanduiding... sorry dat ik dat schandalig vind).
                                Als ik een A3 configureer met dezelfde uitrusting kom ik 5000 euro duurder en het enige verschil is een fancy'er uiterlijk.
                                In mijn ogen is dat fancy uiterlijk een heel dure optie binnen de VW groep.
                                adaptive cruise control op golf zonder bij te betalen??
                                moeilijk te geloven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten

adaptive cruise control op golf zonder bij te betalen??
                                  moeilijk te geloven.
                                  Op de pre-facelift zat het standaard op alle uitvoering behalve de 1.2 TSI 85pk.
                                  Bij de facelift zit het op de trendline niet meer op, minstens comfortline nemen.

Comment

Weer typisch d'Ieteren : extra laten betalen voor zaken die op de pre facelift standaard waren en dan zeggen dat de prijzen nauwelijks verhoogd zijn.

Comment

En als je dan je gemiddelde verbruik ziet, hoe beïnvloedt dat dan wat je met die gegevens doet ? Ik wil dit niet in het belachelijke trekken, maar ik begrijp het echt niet.
                                      Ik heb daar bij mij al een paar keer naar gekeken, en denk dan ... .. niets eigenlijk.
                                      Ik probeer het mij voor te stellen. Je hebt de ene maand gemiddeld 5 liter en de volgende maand 5.2. Wat gaat er dan in jullie om ? Willen jullie dan direct die auto verkopen ? Of als je de volgende keer 4.8 haalt, schiet je dan ter plaatse in je broek ?

Comment

Ik denk dan dat eerder een stimulans is om de vogende keer beter te doen.dan de voorige keer.en zo proberen zuiniger te rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                                          En als je dan je gemiddelde verbruik ziet, hoe beïnvloedt dat dan wat je met die gegevens doet ? Ik wil dit niet in het belachelijke trekken, maar ik begrijp het echt niet.
                                          Ik heb daar bij mij al een paar keer naar gekeken, en denk dan ... .. niets eigenlijk.
                                          Ik probeer het mij voor te stellen. Je hebt de ene maand gemiddeld 5 liter en de volgende maand 5.2. Wat gaat er dan in jullie om ? Willen jullie dan direct die auto verkopen ? Of als je de volgende keer 4.8 haalt, schiet je dan ter plaatse in je broek ?
                                          Wat ik denk als de ritten dezelfde waren en het schommelt fel. Bandendruk eens nakijken, de auto eens extra algemeen controleren.
                                          Nu, bij een diesel is het verbruik constant... bij benzine zijn er duidelijk grotere verschillen.
                                          Ik reset de bc ook niet iedere 5 minuten. Enkel bij wissel banden (soms)

Als ik vooraan een ander merk banden had dan achteraan, dan schommelde het verbruik soms. En koos ik het best merk inzake grip en verbruik.

En om de x tijd eens uitrekenen wat hij echt verbruikt... Is de laatste 15 jaar spot on... op 0,1l na.( maar dat lig mogelijk aan de definitie van 'vol' zijn.)

En de verschillen tussen de tankstations...

Er is dagelijks zoveel te zien en te leren...
                                          Last edited by ; 19/08/2017, 07:59.

Comment

Working...
                                          X