Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Terugname oude wagen bij aankoop nieuwe (BMW dealer)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Terugname oude wagen bij aankoop nieuwe (BMW dealer)

Hoe vreemd het ook klinkt, ik kan hierover amper duidelijke informatie vinden online:

Hoe zijn de ervaringen van mensen die een nieuwe BMW wensen te bestellen en een oude (ook BMW trouwens) wagen willen laten overnemen. Particulier verkopen zal nog maar weinig opbrengen (auto is van 2006).

Neemt BMW in het algemeen ook wagens over tegen een bepaald bedrag (bv. 1500 euro zoals bij andere merken vaak geafficheerd staat)?

Uiteraard is dit geval per geval te bekijken, ik ga heus nog wel bij de dealer zelf langs ook. Maar wou eens horen of het gebruikelijk is dat ze dit doen of niet (tegen een vergoeding).

Alvast bedankt!

Voor "oudere" wagens bellen die gewoon 1 van die opkopers die daar wekelijks over de vloer komen om snel een koffie te drinken en eens naar de wc te gaan , opkoper zegt 3000, dealer zegt dan tegen u 2750 ofzo.
    Je kan ze het laten noteren voor het bedrag dat ze voorstellen, maar dat je hem ondertussen ook zelf gaat proberen te verkopen. Als het de moeite is, soms is het bijna de moeite niet om terwijl je wacht op die eene serieuze koper een hoop onnozelaars aan de telefoon/uw deur te hebben.
    Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

Als jij de wagen niet meer moet hebben, waarom zou dan een koper hiervoor een bom geld voor geven ?
      Een wagen ouder dan 5 jaar zal meestal niet door een merk-dealer overgenomen worden, maar de concessionaris weet wel ongeveer hoeveel je wagen nog waard is. Uit gemak laat ik hem een prijs uitrekenen voor de nieuwe, korting en overname inbegrepen, en ik vergelijk het eindresultaat met wat een andere concessionaris er van denkt. Ik kies dan in functie van nog andere elementen, zoals proximiteit et goede faam.

Comment

Bedankt voor de antwoorden!

@guyugy: Ik hoef geen bom geld ;-) Ik wou maar zeggen dat sommige merken reclame maken met "breng iets binnen wat nog kan rijden en we geven je 1500 euro bij aankoop nieuwe wagen" en dat dergelijke informatie (of iets gelijkaardig) over BMW niet te vinden is. Vroeg me dus af of ze hier wel/niet aan mee deden.

Comment

eerst korting op nieuwe wagen bedingen
          daarna pas over de overname beginnen

anders krijg je toestand !

Comment

Gewoon zelf verkopen, brengt meer op.
            Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
            www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Ik heb nog nooit een auto aan de garage over gelaten. Altijd particulier meer van gekregen.

Comment

Ik heb nog nooit een auto particulier verkocht.
                Altijd over laten nemen door de garage.
                Een paar keer geprobeerd zelf te verkopen in afwachting van de levering van de nieuwe:
                * altijd andersgekleurde medemensen aan de telefoon om af te pingelen
                * de vraagprijs (die ik op ongeveer +10% zette t.o.v. het door de garage gebodene) was steeds 'te hoog'
                * geleuter over het minste krasje of putje om toch maar af te kunnen pingelen
                * je zou bovendien zelf naar de technische controle moeten

't Waren natuurlijk wel geen oude wrakken: maximum 5 jaar oud.
                Naar mijn gevoel steeds een correcte overnameprijs gekregen; de garage verkocht ze trouwens nauwelijks duurder dan de overnameprijs.
                Bovendien ook steeds de korting op de nieuwe wagen gekregen.

Ik dus dik content, garage content, iedereen gelukkig.
                De laatste euro proberen af te pingelen is iets dat je later toch in rekening wordt gebracht. Ik heb me nog nooit bedrogen gevoeld in de garage en mijn garagist is ook niet te beroerd soepel te zijn.
                En € 5.000 (zoals sommigen beweren in een ander topic) heb ik daar nog nooit te veel laten liggen.
                Last edited by Maurice P.P.; 29/07/2017, 10:21.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door broms Bekijk Berichten
                  Bedankt voor de antwoorden!

@guyugy: Ik hoef geen bom geld ;-) Ik wou maar zeggen dat sommige merken reclame maken met "breng iets binnen wat nog kan rijden en we geven je 1500 euro bij aankoop nieuwe wagen" en dat dergelijke informatie (of iets gelijkaardig) over BMW niet te vinden is. Vroeg me dus af of ze hier wel/niet aan mee deden.
                  dat bedrag is gewoon wat je steeds krijgt als een wagen laat afdanken (recyclagepremie> schroot))
                  de garagist doet dus niets af uit zijn eigen zak...
                  in bijna elke bod/publiciteit voor een nieuwe wagen zijn die 1500€ reeds afgetrokken met een ** (mits in levering van een wagen ingeschreven (>6maand) op uw naam)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
                    Ik heb nog nooit een auto particulier verkocht.
                    Altijd over laten nemen door de garage.
                    Een paar keer geprobeerd zelf te verkopen in afwachting van de levering van de nieuwe:
                    * altijd andersgekleurde medemensen aan de telefoon om af te pingelen
                    * de vraagprijs (die ik op ongeveer +10% zette t.o.v. het door de garage gebodene) was steeds 'te hoog'
                    * geleuter over het minste krasje of putje om toch maar af te kunnen pingelen
                    * je zou bovendien zelf naar de technische controle moeten

't Waren natuurlijk wel geen oude wrakken: maximum 5 jaar oud.
                    Naar mijn gevoel steeds een correcte overnameprijs gekregen; de garage verkocht ze trouwens nauwelijks duurder dan de overnameprijs.
                    Bovendien ook steeds de korting op de nieuwe wagen gekregen.

Ik dus dik content, garage content, iedereen gelukkig.
                    De laatste euro proberen af te pingelen is iets dat je later toch in rekening wordt gebracht. Ik heb me nog nooit bedrogen gevoeld in de garage en mijn garagist is ook niet te beroerd soepel te zijn.
                    En € 5.000 (zoals sommigen beweren in een ander topic) heb ik daar nog nooit te veel laten liggen.
                    Dan ben jij de ideale man om raad te geven.
                    Wanneer ik prijs vraag voor een nieuwe, spreek ik nooit over overname... En vraag de korting zoals ze hem kunnen geven... met mijn staat van dienst in de garage...

Ze mogen wel altijd eens bellen naar de opkoper, met speaker aan... en een richtprijs laten geven... Dan weet ik genoeg, en doe mij ding.

Mijn 2 citroen's verkocht ik in Frankrijk, scheelde €2500 per auto.
                    Last edited by ; 29/07/2017, 16:42.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

Wanneer ik prijs vraag voor een nieuwe, spreek ik nooit over overname...
                      Ik ga al sinds mensenheugenis naar dezelfde garage; die kennen me ondertussen al en weten dat ik mijn vorige auto 99% kans bij hen over laat nemen.
                      Af en toe eens een steekproef doen in een andere garage en ander merk als ik zinnens ben een nieuwe te kopen... overnameprijs die ik in mijn eigen garage kreeg was steeds de beste...
                      Vooral VW/Audi/Skoda garages kunnen doen alsof je met de grootste brol afkomt als je een Renault wil inruilen.
                      Als ik dan zie hoe snel die verkocht is door mijn garage....

Enfin, zoals met alles hier: als ik content ben is dat voor mij dik in orde.
                      Als een ander content is of denkt content te zijn door hem zelf te verkopen, is dat voor mij ook dik in orde.

Comment

Een jaar of 8 geleden liet ik mijn5 jaar oude Golf variant van 15000€ nieuw over aan de VW/Audi-garage voor 5500€. De garage stelde hem te koop voor 9000€. Jouw auto daarentegen is van 2006, daar denk ik dat ze wellicht toch eerder naar een opkoper gaan bellen.
                        2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                        2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                        2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Bij de aankoop van een wagen altijd de beste prijs proberen te bekomen zonder een overname van uw voertuig. Je wil de truckjes niet kennen die verkopers toepassen... Met een garage kan je nadien afspreken wat een mogelijke overnameprijs is. Laat op papier zetten dat je de auto aan hen overlaat op het moment dat je nieuwe auto geleverd wordt tenzij je hem eerder zelf kan verkopen. Mijn ervaring is dat je sowieso het meeste wint met een particuliere verkoop en dat kan imakkelijk een paar duizend euro's zijn.
                          The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                          BMW F10 520da 2012
                          MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Ik verkocht 2 jaar geleden een tien jaar oude Golf 5 tdi van 2005 voor 5.500 euro particulier. In 2005 kostte die nieuw 20.000 euro. De eerste die me contacteerde kocht hem direct zonder afbieden en betaalde de vraagprijs.. Ik vermeld nooit een telefoonnummer op 2dehands.be . Enkel een speciaal voor de gelegenheid aangemaakt e-mailadres.. Voor een ongeveer even oude BMW zou je toch minstens evenveel moeten krijgen als voor een Golfje. 1500 euro is toch wel belachelijk weinig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                              Ik verkocht 2 jaar geleden een tien jaar oude Golf 5 tdi van 2005 voor 5.500 euro particulier. In 2005 kostte die nieuw 20.000 euro. De eerste die me contacteerde kocht hem direct zonder afbieden en betaalde de vraagprijs.. Ik vermeld nooit een telefoonnummer op 2dehands.be . Enkel een speciaal voor de gelegenheid aangemaakt e-mailadres.. Voor een ongeveer even oude BMW zou je toch minstens evenveel moeten krijgen als voor een Golfje. 1500 euro is toch wel belachelijk weinig.
                              Er zijn toch nog veel domme mensen hé, zoveel geld uitgeven voor ne oude otto in Belgie, terwijl je in het buitenland voor een paar € meer al een nieuwe kunt kopen

Comment

Gofljes hebben een goeie restwaarde (meer dan BMW procentueel)

Comment

En dat voor een zogenaamd premium merk ? raar.....

Comment

Volkswagen is ondertussen ook premium... die prijzen...
                                    je moet zoals bij bmw ook al in Duitsland kopen, om een koopje te doen.

Is het euro 4 of slechter dan geeft bmw nu €2000 premie.
                                    Ze bellen meestal een opkoper, of een liefhebber als het een speciaal model is...

Bij de aankoop van mijn vorige auto ben ik bij peugeot en bmw gaan vragen wat mij auto nog zou waard zijn.
                                    En wat bleek ze belden naar dezelfde opkoper... aan de telefoon klonk het, is de klant daarjuist bij peugeot geweest...

Particulier levert meestal meer op, maar met de premie nu... geen gedoe...
                                    Last edited by ; 18/08/2017, 09:29.

Comment

Soms kan je bij bepaalde merken die premie ook krijgen gewoon bij afgifte van een copy van je inschrijvingsbewijs. En dan de auto zelf verkopen. Al meerdere keren gedaan...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                        Soms kan je bij bepaalde merken die premie ook krijgen gewoon bij afgifte van een copy van je inschrijvingsbewijs. En dan de auto zelf verkopen. Al meerdere keren gedaan...
                                        Das nu eens een goede tip!
                                        Maar hebben we het over dezelfde premie?
                                        Bmw geeft premie op autos euro 4 en lager bij overnamen en aankoop nieuwe.

Maar je hebt ook de recyclagepremie...

Ik weet wel niet of je ze kan combineren?

Comment

Working...
                                        X