Bij mij geeft hij al maanden 3.8 aan.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Terugname oude wagen bij aankoop nieuwe (BMW dealer)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk BerichtenBij mij geeft hij al maanden 3.8 aan.
Comment
-
Veel meer dan door de banden scheelt het verbruik door de windrichting. Al vaak vastgesteld bij heen en weer ritten kust-Brussel dat er een kleine halve lieter verschil is, bij zelfde snelheid (speedcontrol) en verkeeromstandigheden.
Bij mijn staat de BC steeds op rit-verbruik, het is de meeste bruikbare informatie.
.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenVeel meer dan door de banden scheelt het verbruik door de windrichting. Al vaak vastgesteld bij heen en weer ritten kust-Brussel dat er een kleine halve lieter verschil is, bij zelfde snelheid (speedcontrol) en verkeeromstandigheden.
Bij mijn staat de BC steeds op rit-verbruik, het is de meeste bruikbare informatie.
.
Het is misschien maar 40 meter hoogteverschil op 100 km, ik weet niet of dat enige impact kan hebben ?
Comment
-
Mij is het ook al opgevallen dat mijn auto zuiniger is met naar zee te bollen dan terug naar huis. Telkens met cruise control op... Het wegdek (hoogteverschil), windrichting,... zal allemaal wel een rol spelen.The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk BerichtenMij is het ook al opgevallen dat mijn auto zuiniger is met naar zee te bollen dan terug naar huis. Telkens met cruise control op... Het wegdek (hoogteverschil), windrichting,... zal allemaal wel een rol spelen.
zeker als de heen en terugweg parallel loopt...
Comment
-
ja inderdaad. Ik vond het verschil best wel indrukwekkend.The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtenja vooral op stukken vals plat is het eigenlijk wel frappant. en idd tegenwind. zelfs 20 km/h wind maakt al een verschil, is alsof je 140 rijdt ipv 120, en we weten allemaal wat dat met het verbruik doet.
Comment
-
Even terugkomen op het begin van dit topic:
Ondertussen een mooi aanbod voor aankoop en daarnaast bij dezelfde garage ook een overnamebod gekregen. Enige vreemde is dat ze dit niet samen op een bestelbon zetten, die gaat enkel over de aankoop. De overname regelen ze afzonderlijk op moment van afhalen van de nieuwe wagen. Of is dit bij sommige garage standaard praktijk op deze manier?
PS: Ik heb het hier over een officiële garage, ter info.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenTja... en daar staat je dan de dag van de levering met plots een minder interressant bod... wat moet je anders doen dan aanvaarden ?
Boerenbedrog is dat !
Comment
-
Ik zou mij met niets minder tevreden stellen dan een bestelbon met vermelding van de overnameprijs, natuurlijk onder voorbehoud dat de wagen in dezelfde staat afgeleverd wordt als op de dag van de tekening van de bestelling. Ik zie niet wat een eerlijke garagist hiertegen kan hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door broms Bekijk BerichtenEven terugkomen op het begin van dit topic:
Ondertussen een mooi aanbod voor aankoop en daarnaast bij dezelfde garage ook een overnamebod gekregen. Enige vreemde is dat ze dit niet samen op een bestelbon zetten, die gaat enkel over de aankoop. De overname regelen ze afzonderlijk op moment van afhalen van de nieuwe wagen. Of is dit bij sommige garage standaard praktijk op deze manier?
PS: Ik heb het hier over een officiële garage, ter info.
MAAR bij het ondertekenen van de bestelbon werd dan wel een document opgemaakt waarop de overnameprijs van de "oude" wagen stond + een beschrijving van de staat van het voertuig.
Uiteraard wordt de oude pas ingeruild op dag van de afhaling van de nieuwe, dus met den ouwe otto door en met den nieuwe otto terug .
(Heb zelfs al meegemaakt dat de opkoper aanwezig was bij afhalen van de nieuwe, die mens gaf mij een bankcheque voor het overnamebedrag , ik gaf die cheque door aan de verkoper en moest dus nog een bankcheque bijgeven voor de rest van het aankoopbedrag)
Comment
Comment