Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Terugname oude wagen bij aankoop nieuwe (BMW dealer)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Bij mij geeft hij al maanden 3.8 aan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
      Bij mij geeft hij al maanden 3.8 aan.
      Met wat rijd jij nu ook al weer, ik heb het ergens gemist...

Comment

Veel meer dan door de banden scheelt het verbruik door de windrichting. Al vaak vastgesteld bij heen en weer ritten kust-Brussel dat er een kleine halve lieter verschil is, bij zelfde snelheid (speedcontrol) en verkeeromstandigheden.
        Bij mijn staat de BC steeds op rit-verbruik, het is de meeste bruikbare informatie.
        .

Comment

Is zo een boordcomputer wel zinvol?
          Momentverbruik... ideaal... standaard op sommige merken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
            Veel meer dan door de banden scheelt het verbruik door de windrichting. Al vaak vastgesteld bij heen en weer ritten kust-Brussel dat er een kleine halve lieter verschil is, bij zelfde snelheid (speedcontrol) en verkeeromstandigheden.
            Bij mijn staat de BC steeds op rit-verbruik, het is de meeste bruikbare informatie.
            .
            In welke richting verbruik je het meest ? Van de kust naar Brussel is bergop, omgekeerd bergaf :-)
            Het is misschien maar 40 meter hoogteverschil op 100 km, ik weet niet of dat enige impact kan hebben ?

Comment

Mij is het ook al opgevallen dat mijn auto zuiniger is met naar zee te bollen dan terug naar huis. Telkens met cruise control op... Het wegdek (hoogteverschil), windrichting,... zal allemaal wel een rol spelen.
              The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
              BMW F10 520da 2012
              MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                Mij is het ook al opgevallen dat mijn auto zuiniger is met naar zee te bollen dan terug naar huis. Telkens met cruise control op... Het wegdek (hoogteverschil), windrichting,... zal allemaal wel een rol spelen.
                Naar de zee is toch bergaf...zeespiegel...
                zeker als de heen en terugweg parallel loopt...

Comment

ja inderdaad. Ik vond het verschil best wel indrukwekkend.
                  The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

ja vooral op stukken vals plat is het eigenlijk wel frappant. en idd tegenwind. zelfs 20 km/h wind maakt al een verschil, is alsof je 140 rijdt ipv 120, en we weten allemaal wat dat met het verbruik doet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                      ja vooral op stukken vals plat is het eigenlijk wel frappant. en idd tegenwind. zelfs 20 km/h wind maakt al een verschil, is alsof je 140 rijdt ipv 120, en we weten allemaal wat dat met het verbruik doet.
                      Dat noemen ze nu voor een open goal staan... En toch niet trappen.

Comment

Even terugkomen op het begin van dit topic:

Ondertussen een mooi aanbod voor aankoop en daarnaast bij dezelfde garage ook een overnamebod gekregen. Enige vreemde is dat ze dit niet samen op een bestelbon zetten, die gaat enkel over de aankoop. De overname regelen ze afzonderlijk op moment van afhalen van de nieuwe wagen. Of is dit bij sommige garage standaard praktijk op deze manier?

PS: Ik heb het hier over een officiële garage, ter info.

Comment

Tja... en daar staat je dan de dag van de levering met plots een minder interressant bod... wat moet je anders doen dan aanvaarden ?
                          Boerenbedrog is dat !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                            Tja... en daar staat je dan de dag van de levering met plots een minder interressant bod... wat moet je anders doen dan aanvaarden ?
                            Boerenbedrog is dat !
                            Misschien toch even vermelden dat ik het wel op mail heb staan, hun overnamebod. Dus "boerenbedrog" zou ik het nog niet direct gaan noemen ;-)

Comment

Ik zou mij met niets minder tevreden stellen dan een bestelbon met vermelding van de overnameprijs, natuurlijk onder voorbehoud dat de wagen in dezelfde staat afgeleverd wordt als op de dag van de tekening van de bestelling. Ik zie niet wat een eerlijke garagist hiertegen kan hebben.

Comment

Kameraad van mij heeft het voor gehad. Kocht nieuwe CLK indertijd, overname jonge BMW, wachttijd loopt uit en BMW overname werd serieus herzien de dag van levering...

Comment

Als ze willen, dan kunnen ze altijd wat vinden... ik laat het op papier zetten en dan zien we wel! Thanks!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door broms Bekijk Berichten
                                    Even terugkomen op het begin van dit topic:

Ondertussen een mooi aanbod voor aankoop en daarnaast bij dezelfde garage ook een overnamebod gekregen. Enige vreemde is dat ze dit niet samen op een bestelbon zetten, die gaat enkel over de aankoop. De overname regelen ze afzonderlijk op moment van afhalen van de nieuwe wagen. Of is dit bij sommige garage standaard praktijk op deze manier?

PS: Ik heb het hier over een officiële garage, ter info.
                                    Heb ook al voorgehad dat de bestelbon van de nieuwe wagen geen overname vermelde.
                                    MAAR bij het ondertekenen van de bestelbon werd dan wel een document opgemaakt waarop de overnameprijs van de "oude" wagen stond + een beschrijving van de staat van het voertuig.
                                    Uiteraard wordt de oude pas ingeruild op dag van de afhaling van de nieuwe, dus met den ouwe otto door en met den nieuwe otto terug .
                                    (Heb zelfs al meegemaakt dat de opkoper aanwezig was bij afhalen van de nieuwe, die mens gaf mij een bankcheque voor het overnamebedrag , ik gaf die cheque door aan de verkoper en moest dus nog een bankcheque bijgeven voor de rest van het aankoopbedrag)

Comment

Dank voor de info en ervaringen!

Ter info: ondertussen alles op papier gekregen.

Dat "boerenbedrog" volgens sommigen was dus wat voorbarig ;-)

Comment

Als dat van in het begin was geweest, waren er ook geen twijfels mogelijk...

Comment

Working...
                                        X