Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vijf miljoen Duitse dieselwagens krijgen nieuwe software

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Vijf miljoen Duitse dieselwagens krijgen nieuwe software

    http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.3037770 Ik denk dat er andere grote merken mee door gesluisd worden om stiekem hun software aan te passen .
    En wie geeft graag zijn eigen oude diesel af ? Ikke niet ,een trouw beestje waarop men bb gaat jagen .Waar zijn onze rechten ?
    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

  • #2
    Gij hebt geen rechten als dieselrijder. De overheid verklaart u vogelvrij.

    Fijn dat de diesels in Duitsland een software update krijgen. Wat met de wagens in de rest van Europa? Deutschland über alles?
    Last edited by David67; 05/08/2017, 14:54.

    Comment


    • #3
      Weet niet meer waar ik het gelezen heb, denk op FB Monserez of op hunne site of zo (sla me dood), ze zouden bezig zijn met een update voor de Euro 5 en 6 wagens om ze nog zuiniger te maken.....

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door DHL
        Weet niet meer waar ik het gelezen heb, denk op FB Monserez of op hunne site of zo (sla me dood), ze zouden bezig zijn met een update voor de Euro 5 en 6 wagens om ze nog zuiniger te maken.....
        In werkelijkheid of op papier?...


        Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

          In werkelijkheid of op papier?...


          Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
          Ik drukte me slecht uit..., BMW is daarmee bezig. Maar of dit inderdaad concreet iets zal opleveren ? Er broeit toch wel iets bij de constructeurs. Zou me niet verwonderen dat Euro 5 langer toegelaten wordt in de steden na herprogrammering of zoiets. En dat er een uniforme wet komt voor alle steden in West Europa, met het nodige lobbywerk van de Duitsers. Allé, ik denk zo maar van alles luidop hee

          Comment


          • #6
            Alvorens mijn oude euro4 weg te doen ga ik nog een tijdje wachten, zodat de situatie stabiliseert. Veel zal ik er niet aan verliezen, zijn restwaarde is al erg laag geworden. Maar ik kan er veel aan winnen door geen keuze te doen die in de kortste tijd als verkeerd blijkt !

            Comment


            • #7
              Begin 2017 was er in Duitsland een test op de uitstoot van No² voor euro 6 (a, b, c) motoren, van diesel en benzineauto’s

              Conclusie:
              1. Diesels Euro 6 (a, b) stoten meestal tss de 4x en 16x teveel uit
              2. Benzine Euro 6, stoot slechts +/- 1.5x teveel uit
              Alleen enkele diesels met Euro 6c techniek stoten slechts +/-2 x teveel uit, maar deze hebben een beperkter vermogen en kosten véél meer (Opel 2.0) + BMW (3.0) en alleen beschikbaar op de grootste modellen, door de grote AD-blue tank en extra SCR-katalysator in de pijp

              De Euro 6c is vanaf 2018 (09/2017) verplicht voor nieuwe modellen, ik denk niet dat ze nog veel in Euro 5 motoren gaan investeren (in 2018 al 3 versies terug in de geschiedenis)

              Men weet dus nu al de volgende generatie grote diesels met, Euro 6c, onvoldoende zal zijn en alleen in vrachtwagens rendabel….

              http://www.auto-motor-und-sport.de/t...-11078846.html

              Van deze Euro 6 c diesels bestaan er nog niet veel en de meeste moeten in de nabije toekomst (na software update) een véél grotere Ad-blue tank krijgen
              Vooral voor VW-Audi met 2.0 en 3.0 (nieuwe) diesels een probleem, anders moet je telkens 2x tanken

              Verschillende fabrikanten zien het niet zitten, hierin te investeren voor Auto's,


              Comment


              • #8
                Ik vraag me af, als men het gebruik van diesel al zo lang toelaat (ettelijke tientallen jaren verkrijgbaar in personenwagens), waarom liggen we dan allemaal nog niet dood? Die studies, allemaal goed en wel, maar met studies en statistieken kan je ALLES aantonen. Ik lig er alvast niet wakker van. Wie wil dieselen, moet maar doen. Al die regeltjes...
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                  Ik vraag me af, als men het gebruik van diesel al zo lang toelaat (ettelijke tientallen jaren verkrijgbaar in personenwagens), waarom liggen we dan allemaal nog niet dood? Die studies, allemaal goed en wel, maar met studies en statistieken kan je ALLES aantonen. Ik lig er alvast niet wakker van. Wie wil dieselen, moet maar doen. Al die regeltjes...
                  Jij durft! Straks komt de helft van het forum u uitmaken voor egoïst en wat nog allemaal

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                    Ik vraag me af, als men het gebruik van diesel al zo lang toelaat (ettelijke tientallen jaren verkrijgbaar in personenwagens), waarom liggen we dan allemaal nog niet dood?
                    Enkele tientallen jaren terug was roken ook allemaal niet zo erg; je was bijna asociaal als je niét rookte.
                    Ondertussen weten we wel beter. (hoop ik)
                    Van roken val je ook niet onmiddellijk dood hé. En iedereen kent wel een 90+ er die heel zijn leven heeft gerookt.
                    't Zal met dat dieselverhaal ook zo wel iets zijn.

                    Comment


                    • #11
                      Niet vergeten dat de meeste studies besteld worden, dwz dat ze gebaseerd zijn op besluiten die al vooropgesteld waren bij de bestelling...
                      Met alles studies die een bepaalde toestand voor de jaren 2100 voorspellen is dat zo...
                      Nogmaals, de soep... enz ... enz...

                      Comment


                      • #12
                        De geschiedenis blijft zich herhalen, diesel, roken, DDT, asbest, pest…. Telkens klagen mensen dat er te veel regeltjes komen, want vroeger was het beter…

                        De mensen die, met gezond verstand, de oplossing voor de pest begrepen, (stort uw afval/vervuiling niet op straat of bij de buren) zette men vroeger op de brandstapel, want wat ze zeiden was godslastering….

                        Pas nadat 2/3 van alle mensen in Europa dood was, begon bij de overblijvers hun euro te vallen. (héél stilletjes)

                        Bij sommige nakomelingen, van de 1/3 overlevers, is die euro intussen weer vastgeroest….

                        Hoewel de levensverwachting intussen, van zo’n 30 j naar 80 j is opgeschoven…

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                          Hoewel de levensverwachting intussen, van zo’n 30 j naar 80 j is opgeschoven…
                          Grotendeels akkoord met uw post, maar dat laatste is voor het grootste gedeelte te danken aan een veel lagere kindersterfte en iets betere voedingsgewoonten en uiteraard de medische vooruitgang. (althans in de rijkere landen)
                          Van de 'gezondere' stads- of industrielucht zal 't niet zijn hé.

                          Comment


                          • #14
                            Ja klopt... vooral de baby's die stierven haalden de levensverwachting omlaag.

                            Comment


                            • #15
                              Ecologie is gewoon een godsdienst geworden, met de bijhorende fanatisme inbegrepen...

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door quovadis
                                De geschiedenis blijft zich herhalen, diesel, roken, DDT, asbest, pest…. Telkens klagen mensen dat er te veel regeltjes komen, want vroeger was het beter…

                                De mensen die, met gezond verstand, de oplossing voor de pest begrepen, (stort uw afval/vervuiling niet op straat of bij de buren) zette men vroeger op de brandstapel, want wat ze zeiden was godslastering….

                                Pas nadat 2/3 van alle mensen in Europa dood was, begon bij de overblijvers hun euro te vallen. (héél stilletjes)

                                Bij sommige nakomelingen, van de 1/3 overlevers, is die euro intussen weer vastgeroest….

                                Hoewel de levensverwachting intussen, van zo’n 30 j naar 80 j is opgeschoven…
                                Tja, en ouder dan 80 wil je toch echt niet worden hoor. Of je moest je bij 90/95 nog 40j voelen natuurlijk.


                                Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • #17
                                  Mijn moeder is 97j en heeft haar hele leven in de vieze lucht van Brussel geleefd ;-)) niet echt dodelijk, dus !
                                  Last edited by guyugy; 06/08/2017, 20:15.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                    Ja klopt... vooral de baby's die stierven haalden de levensverwachting omlaag.
                                    De perst werd veroorzaakt door bacteriën, die in de “stoelgang” van mens en dier zat. (dit is normaal)

                                    Vermits men die in de (groeiende) steden gewoon op straat op door het raam kapte (mens en dier leefden toen nog samen in 1 kamer) en zo in rivieren stortte, kregen eerst vooral jonge kinderen (immuunsysteem in wording) hier eerst last van.

                                    Omdat ook het drinkwater besmet geraakte, stierf uiteindelijk 2/3 van de Europese bevolking (incl. Rusland en Turkije)

                                    Dit is ook de reden waarom de adel / bisschoppen op het platteland kastelen bouwde, om aan de pest (+ stank) te ontsnappen. (wat voor velen ook effectief lukte)
                                    Last edited by quovadis; 06/08/2017, 19:59. Reden: Mijn conclusie: men moet toch geen groot licht zijn om te beseffen dat “afval” (waarvan men weet dat het héél schadelijk is) zomaar openbaar te storen, nooit “gezond” kan zijn, na zoveel voorbeelden u

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                      Mijn moeder is 97j en heeft haar hele leven in de vieze lucht van Brussel geleefd ;-)) niet echt dodelijk, dus !
                                      daar bestaat een studie van. Hééééél lang geleden (kan me niet meer herinneren over welke tijdspanne die studie ging) waren er ook al mensen die 90 werden. Als je het geluk had van goede komaf te zijn, geen zwaar werk moest doen, voldoende eten had, voldoende hout had voor verwarming, geen vochtig huis had etc... dan kon je ook makkelijk oud worden. Probleem vroeger was dat je van een snee in je vinger, een gebroken been, iets verkeerd eten, een verkoudheid, griepje etc gewoon dood ging. Voor een groot deel door de medische zorg, betere huisvesting (toch in onze contreien) ga je van die kleine dingen niet meer dood. Je loopt koud in de regen en je kan vluchten naar een verwarmd huis. Bij een longinfectie kan men je redden, vroeger was je de pijp uit. Daardoor is de gemiddelde leeftijd gestegen. Zeker niet door de gezondere lucht.
                                      Maar misschien is die bezoedeling al bij al niet zo slecht, zodat we nog op tijd dood gaan om plaats te maken voor de kinderen. Wel jammer van die longpatienten en andere ziekten die langzaam moeten kreperen misschien door god weet welke troep die we inademen, ingelepeld krijgen,...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Zo ver in de tijd moeten wij niet teruggaan : in de jaren 50/60 waren diesels voor personenwagens een uitzondering, op de Mercedes 190 en de Peugeot 403 na reden alle wagen op benzine... als men nu 30 seconden achter een wagen uit deze periode rijdt, springen wij op de knop van hercirculatie van de airco. Vandaag was er hier een rally van oude Amerikaanse wagens, de stank was niet te harden... Dit om te zeggen dat er een enorme vooruitgang geboekt werd op het stuk van de verbranding van brandstoffen. De recentste wagens zuiveren letterlijk de lucht dat ongestoord blijft bezoedeld te worden door andere bronnen van uitstoot (fabrieken, huisverwarming... enz) . Maar men blijft focaliseren op de personenwagen... gemakkelijk en demagogisch !

                                        Comment

                                        Working...
                                        X