Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vijf miljoen Duitse dieselwagens krijgen nieuwe software

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    De recentste wagens zuiveren letterlijk de lucht
    dus zet de wereld vol recente diesels en 't probleem is opgelost ? :-)

Comment

Neen, pak de andere vervuilers even hard aan als de personenwagens.. dat is mijn boodschap. Want deze andere bronnen blijven uit economische overwegingen uit de wind (vliegtuigen, boten, industrie, verwarmingen met olie en met hout...)
      Last edited by guyugy; 07/08/2017, 08:54.

Comment

Neen, pak de andere vervuilers even hard aan als de personenwagens.. dat is mijn boodschap. Want deze andere bronnen blijven uit economische overwegingen uit de wind (vliegtuigen, boten, industrie, verwarmingen met olie en met hout...)
        Zo moogt ge niet denken, ge moet eerst voor uw eigen deur vegen voor ge het makkelijk afschuift op de industrie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door herbie66
          De wereld vol Tesla's zetten is ook niet de oplossing. :-)

den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Er is maar 1 oplossing eigenlijk... het aantal mensen reduceren tot een derde van het huidige aantal. Niet dat ik voorstander ben hee !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
              Er is maar 1 oplossing eigenlijk... het aantal mensen reduceren tot een derde van het huidige aantal. Niet dat ik voorstander ben hee !
              dan mogen de kippen ook evenredig verder uit elkaar gaan zitten, minder luizenpoeder nodig, gezondere eitjes !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

http://m.limburger.nl/cnt/dmf2017072...-nieuwe-hummer
                denk het ook niet, een Tesla is een amerikaanse V8. Maar als ik rondom mij kijk zie ik niet zo veel mensen die nog met een klein autootje willen rijden. Toch op zijn minst een SUV nodig om erbij te horen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL
                  Destijds hebben "vooraanstaande mensen" gezegd dat een grote oorlog zorgt voor een betere leefwereld omdat de wereld overbevolkt geraakt.
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    ik wel

Comment

Ik hoop toch dat meeste dingen die hier gezegd worden geen serieuze insteek hebben.
                      Ontkenning van de milieu impact van diesels is een beetje debiel
                      Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                      www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Zo ver in de tijd moeten wij niet teruggaan : in de jaren 50/60 waren diesels voor personenwagens een uitzondering, op de Mercedes 190 en de Peugeot 403 na reden alle wagen op benzine... als men nu 30 seconden achter een wagen uit deze periode rijdt, springen wij op de knop van hercirculatie van de airco. Vandaag was er hier een rally van oude Amerikaanse wagens, de stank was niet te harden... Dit om te zeggen dat er een enorme vooruitgang geboekt werd op het stuk van de verbranding van brandstoffen. De recentste wagens zuiveren letterlijk de lucht dat ongestoord blijft bezoedeld te worden door andere bronnen van uitstoot (fabrieken, huisverwarming... enz) . Maar men blijft focaliseren op de personenwagen... gemakkelijk en demagogisch !
                        tzijn de kleine deeltjes die net het schadelijkst zijn he. de deeltjes die door de mazen van de filters slippen en vroeger vast zaten aan de grotere "zichtbare" roetdeeltjes
                        lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

http://m.limburger.nl/cnt/dmf2017072...-nieuwe-hummer
                          Beetje belachelijk artikel en zeer kort door de bocht.
                          1) Grotendeels gezaag op subsidie beleid. Ja, dat zit zeer fout. Sinds 2016 krijg je in Vlaanderen max 5.000€ subsidie voor een elektrische wagen en dat daalt naargelang de prijs van de wagen stijgt. Dus al geen aso subsidie.
                          2) Gaat totaal voorbij aan het lokale uitstoot aspect. Ja, de energiecentrales in NL draaien grotendeels op steenkool en gas. Maar die kan je in gebieden plaatsen waar weinig mensen last hebben van de uitstoot. Met een Tesla heb je helemaal geen uitstoot in de stad waar de meeste mensen wonen.
                          3) Gaat voorbij aan het vergroenen van elektriciteit: nu stoot die Tesla dan misschien nog evenveel uit als een Hummer (geloof ik echter nooit), maar als de elektriciteit groener wordt opgewekt, dan zakt de uitstoot van een Tesla wel drastisch. De Hummer blijft even hoog.
                          4) Negeert ook vrolijk de uitstoot van het produceren van een benzine of diesel. Ik vind er geen goede cijfers van terug, maar je diesel of benzine uit Saudi Arabië naar hier krijgen en raffineren kost ook behoorlijk veel energie. Daar gaat men bijna altijd aan voorbij. Wel de productie van de batterijen meetellen, maar niet de brandstof...

Waar hij wel behoorlijk gelijk in heeft is dit:
                          Alle elektrische auto’s samen kosten ons meer dan 200 miljoen per jaar. De leerkrachten in het basisonderwijs zullen hun ogen niet geloven. Zij vragen een soortgelijk bedrag voor de verbetering van hun arbeidsvoorwaarden en daarvoor is er blijkbaar geen geld
                          Maar dat is volledig de schuld van het subsidie beleid, niet zozeer van de elektrische auto an sich.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten
                            Ik hoop toch dat meeste dingen die hier gezegd worden geen serieuze insteek hebben.
                            Ontkenning van de milieu impact van diesels is een beetje debiel
                            CO2 impact diesel is groter dan benzine, maar ook weer niet zo gigantisch veel.
                            Ja, er is vals gespeeld, maar heeft men ook al benzines getest om te checken of die niet meer uitstoten van volgens boekje?

Daarnaast mag je het fijnstof van een directe injectie benzine met turbo echt niet onderschatten hoor.

Enkele jaren geleden onder Di Rupo allemaal aan de diesel, tot zelfs stadswagentjes toe.
                            Nu allemaal aan de benzine en over enkele jaren begint men daar weer extra te belasten, je zal het zien.

Comment

Is debiel om de diesel met de vinger te wijzen... Staat is erin geslaagd de bevolking op korte tijd te brainwashen zodat men akkoord gaat met accijnsverhogingen. Een benzine met direct ingespoten injectie geeft meer fijn stof dan een dieselwagen. Maar dat is dan weer voor binnen een 5 tal jaar. Dan pakken ze de benzines wel aan en kunnen we weer extra betalen. Ogen open... draait rond geld en niets anders.
                              Beiden zijn slecht voor het milieu, zo simpel is het. Maar alternatieven zijn er niet. Tenzij men het autorijden gaat reduceren door bedrijven een subsidie te geven als ze voor georganiseerd vervoer zorgen (zie bvb de VW fabriek). Dit in plaats van het wagenbezit aan te moedigen door firmawagens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

Beetje belachelijk artikel en zeer kort door de bocht.
                                1) Grotendeels gezaag op subsidie beleid. Ja, dat zit zeer fout. Sinds 2016 krijg je in Vlaanderen max 5.000€ subsidie voor een elektrische wagen en dat daalt naargelang de prijs van de wagen stijgt. Dus al geen aso subsidie.
                                2) Gaat totaal voorbij aan het lokale uitstoot aspect. Ja, de energiecentrales in NL draaien grotendeels op steenkool en gas. Maar die kan je in gebieden plaatsen waar weinig mensen last hebben van de uitstoot. Met een Tesla heb je helemaal geen uitstoot in de stad waar de meeste mensen wonen.
                                3) Gaat voorbij aan het vergroenen van elektriciteit: nu stoot die Tesla dan misschien nog evenveel uit als een Hummer (geloof ik echter nooit), maar als de elektriciteit groener wordt opgewekt, dan zakt de uitstoot van een Tesla wel drastisch. De Hummer blijft even hoog.
                                4) Negeert ook vrolijk de uitstoot van het produceren van een benzine of diesel. Ik vind er geen goede cijfers van terug, maar je diesel of benzine uit Saudi Arabië naar hier krijgen en raffineren kost ook behoorlijk veel energie. Daar gaat men bijna altijd aan voorbij. Wel de productie van de batterijen meetellen, maar niet de brandstof...

Waar hij wel behoorlijk gelijk in heeft is dit:

Maar dat is volledig de schuld van het subsidie beleid, niet zozeer van de elektrische auto an sich.
                                helemaal akkoord.
                                IVL heeft ook al afstand genomen van bepaalde artikels waar hun studieresultaten zonder hun context/conclusie worden gebruikt om eigen conclusies te ondersteunen.

Comment

Ja, er is vals gespeeld, maar heeft men ook al benzines getest om te checken of die niet meer uitstoten van volgens boekje?

Daarnaast mag je het fijnstof van een directe injectie benzine met turbo echt niet onderschatten hoor.

Enkele jaren geleden onder Di Rupo allemaal aan de diesel, tot zelfs stadswagentjes toe.
                                  Nu allemaal aan de benzine en over enkele jaren begint men daar weer extra te belasten, je zal het zien.
                                  Ik vraag me toch eerlijk af waar de CO2 fetisj van komt, terwijl er wel meer stoffen uit de uitlaat komen die pak schadelijker zijn voor de mens. Er is ook een reden waarom de wetenschap diesel giftiger vindt (en zelf kankerverwekkend zoals asbest) dan benzine.

Ik zeg niet dat benzine daarom wél schoon is, maar het is alleszins een pak schoner dan diesel.
                                  Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                  www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten

tzijn de kleine deeltjes die net het schadelijkst zijn he. de deeltjes die door de mazen van de filters slippen en vroeger vast zaten aan de grotere "zichtbare" roetdeeltjes
                                    Ja, en deze van de direct-injectie benzinemotoren zijn nog kleiner en dus nog schadelijker... deze kruipen niet alleen in de longen maar ook via het bloed in de hersenen. Vandaar dat benzine ook binnenkort zal verband worden.

Comment

klopt, per liter verbrande diesel wordt ongeveer 10% meer CO2 uitgestoot. Als je enkel CO2 uitstoot bekijkt dan is diesel interessanter dan benzine doordat je meer liters benzine verstookt met een vergelijkbare wagen dan met een diesel.

De 'promotie' van diesels indertijd kwam er ook wel omdat autofabrikanten in de jaren tachtig/negentig volop aangaven dat verlaging in verbruik (en dus CO2 uitstoot) makkelijker en sneller te realiseren was bij dieselmotoren dan bij benzinemotoren.
                                      Persoonlijk vind ik het nogal onverantwoord dat (vooral door de onderlinge concurrentie bij Duitse fabrikanten) het gepaard is gegaan met de ontwikkeling van steeds krachtiger motoren. Ik ben er van overtuigd dat we veel verder konden staan indien die pk-wedloop er niet was geweest en er meer was geïnvesteerd in cleane, zuinige motoren.
                                      Wat mij betreft is 120-130 pk in een doorsnee gezinswagen meer dan voldoende.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten
                                        Ik vraag me toch eerlijk af waar de CO2 fetisj van komt, terwijl er wel meer stoffen uit de uitlaat komen die pak schadelijker zijn voor de mens. Er is ook een reden waarom de wetenschap diesel giftiger vindt (en zelf kankerverwekkend zoals asbest) dan benzine.

Ik zeg niet dat benzine daarom wél schoon is, maar het is alleszins een pak schoner dan diesel.
                                        Dit zijn eigenlijk 2 gescheiden problemen, met dezelfde oorzaak: verbranding (en trouwens niet alleen door diesel of benzine).

CO2 an sich is geen schadelijke stof. Alle zoogdieren ademen ook CO2 uit en de natuur kan niet zonder. Maar zoals zo vaak, too much of a good thing isn't good. Teveel CO2 uitstoot zorgt mede voor klimaatopwarming en de gevolgen die dat met zich meebrengt. De 'fetish' komt dan ook vanuit de verschillende afspraken om klimaatopwarming tegen te gaan.

Bij verbranding komen ook andere stoffen vrij, die voor verontreiniging van de lucht zorgen en de gezondheid van fauna en flora kunnen beïnvloeden. Simplistisch gezegd: niet alles wat je inademt komt er ook weer uit.

Als je maatregelen neemt om bv. verkeer in centra aan banden te leggen, dan is het voornamelijk om luchtvervuiling tegen te gaan. De winst aan (lagere) CO2 uitstoot is dan een bijkomend voordeel.

Als je vermindering van CO2 uitstoot en/of luchtvervuiling nastreeft, dan moet je gaan voor minder verbranding en dus vermindering van energieverbruik en/of het inzetten van hernieuwbare energie.

Het verschil in verhouding tussen benzine en diesel wat betreft uitstoot van schadelijke stoffen, euh, toen lag ik te slapen in de les chemie

Last edited by ; 07/08/2017, 22:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
                                          ik kan maar beter met mijn fietske in brussle goed dicht achter ne moderne bmw diesel rijden!
                                          pak beter dan te gaan wandelen in de ardennen of op het strand! met al die oude autos in arm wallonie en boten op de noordzee. hmmm bmw diesel lucht.. ik kikker er helemaal vna op!

Comment

Working...
                                          X