toch ongelofelijk dat nog geen tien jaar geleden (schat ik) die 15% ecopremie op die kleine diesel stadsautos gegeven werd.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Vijf miljoen Duitse dieselwagens krijgen nieuwe software
Collapse
X
-
Terwijl de hele wereld massaal overschakelt op milieuvriendelijke alternatieven voert de Duitse automobielindustrie een achterhoedegevecht door ten alle prijze de volkomen achterhaalde dieselmotoren te willen blijven produceren. Ze hadden de miljarden die ze investeerden in totaal overbodige prestigeprojecten zoals Bugatti , M BMW's , AMG Mercedessen met veel te hoge vermogens voor dagelijks gebruik op onze drukke wegen beter ingezet in de ontwikkeling van ecologisch verantwoorde voertuigen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk BerichtenIk hoop toch dat meeste dingen die hier gezegd worden geen serieuze insteek hebben.
Ontkenning van de milieu impact van diesels is een beetje debiel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenMet fosiele brandstoffen blijven rijden in het algemeen evenzeer.Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
Dit zijn eigenlijk 2 gescheiden problemen, met dezelfde oorzaak: verbranding (en trouwens niet alleen door diesel of benzine).
CO2 an sich is geen schadelijke stof. Alle zoogdieren ademen ook CO2 uit en de natuur kan niet zonder. Maar zoals zo vaak, too much of a good thing isn't good. Teveel CO2 uitstoot zorgt mede voor klimaatopwarming en de gevolgen die dat met zich meebrengt. De 'fetish' komt dan ook vanuit de verschillende afspraken om klimaatopwarming tegen te gaan.
Bij verbranding komen ook andere stoffen vrij, die voor verontreiniging van de lucht zorgen en de gezondheid van fauna en flora kunnen beïnvloeden. Simplistisch gezegd: niet alles wat je inademt komt er ook weer uit.
Als je maatregelen neemt om bv. verkeer in centra aan banden te leggen, dan is het voornamelijk om luchtvervuiling tegen te gaan. De winst aan (lagere) CO2 uitstoot is dan een bijkomend voordeel.
Als je vermindering van CO2 uitstoot en/of luchtvervuiling nastreeft, dan moet je gaan voor minder verbranding en dus vermindering van energieverbruik en/of het inzetten van hernieuwbare energie.
Het verschil in verhouding tussen benzine en diesel wat betreft uitstoot van schadelijke stoffen, euh, toen lag ik te slapen in de les chemieWerd alles van A-Z in besproken, de verbranding, wat de type brandstofsystemen als effect hebben (carbu, indirect, direct) enzovoort, zeer interessante lectuur!
Ik volg je volledig met je CO2 verhaal, maar veel mensen die er niet zo veel van kennen doen alsof CO2 de stof van de duivel is, maar vergeten dan wel NOx e.d., wat voor de mens toch een pak erger is.
Een van de meer 'grappige' situaties hiervan is California. Toen Mercedes in U.S. ook diesels wou verkopen, geraakte deze niet door de strenge emissietesten van CA en heeft men toen gekozen voor AdBlue te implementeren om toch door de testen te geraken. En dat terwijl het in "schone" Europa toen niet nodig wasIk dacht dat dit met de ML of GL was, niet zeker meer.
Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Europa is best hyprociet wat dat betreft. Voortrekker willen zijn betreffende klimaatnormen maar tegelijk wel de verbrandingsmotor blijven stimuleren, vooral omdat die voor heel veel werkgelegenheid zorgt. (bv. onderhoud van die motoren)
Maat van mij komt soms in contact met de Duitse auto industrie en die wist mij te zeggen dat ze daar als ze dood zijn tegen het verdwijnen van de verbrandingsmotor.
Comment
-
Een Telsa wordt hier heilig gemaakt omdat hij geen uitstoot heeft in stad...
welnu, mijn electrische verwarming ook niet, en deze wordt als de ultieme verspilling verklaard.
Een Tesla en mijn "ecokachel" hangen toch beide aan een zelfde stekker, of niet ???
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenEen Telsa wordt hier heilig gemaakt omdat hij geen uitstoot heeft in stad...
welnu, mijn electrische verwarming ook niet, en deze wordt als de ultieme verspilling verklaard.
Een Tesla en mijn "ecokachel" hangen toch beide aan een zelfde stekker, of niet ???
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenEen Telsa wordt hier heilig gemaakt omdat hij geen uitstoot heeft in stad...
welnu, mijn electrische verwarming ook niet, en deze wordt als de ultieme verspilling verklaard.
Een Tesla en mijn "ecokachel" hangen toch beide aan een zelfde stekker, of niet ???
Wat ik ook grappig (en eigenlijk ook intriest) vind:
In Nederland wil men iedereen van de aardgas verwarming af hebben want het aardgas geraakt op. Dus veel elektrische verwarming, naast warmtepompen, energiezuinige woningen en zonnepanelen.
In België krijg je een premie als je een aardgas auto koopt waar volgens Nederland dus over 10 jaar geen brandstof meer voor gaat zijn. Maar eerst nog even de infrastructuur uitbouwen natuurlijk! Massaal gascondensatieketels aanprijzen voor woningen etc.
België heeft geen energiebeleid. punt.
We sukkelen van de ene energiecrisis naar de andere.
Comment
-
Deze is interessant : https://www.autogids.be/autonieuws/o...productie.html
Heel belangrijk waar en hoe de batterijen gemaakt worden. De éne batterij is de andere niet :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
sterk argument! en inderdaad hypocriet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenEen Telsa wordt hier heilig gemaakt omdat hij geen uitstoot heeft in stad...
welnu, mijn electrische verwarming ook niet, en deze wordt als de ultieme verspilling verklaard.
Een Tesla en mijn "ecokachel" hangen toch beide aan een zelfde stekker, of niet ???
Een Tesla kan je opladen met hernieuwbare energie die niets uitstoot (net zoals elektrische accumulatoren).
Een motor met verbrandingsmotor kan niet rijden op hernieuwbare energie, enkel door verbranding.
Je mag het ene (elekrische aandrijving) niet los zien van het andere (hernieuwbare energie) want da's even hypocriet als argumentatie.
Tesla's zonder hernieuwbare energie zijn inderdaad hypocriet. Maar de realiteit is al anders. Hernieuwbare energie is er al en groeit dagelijks.
Dan kan je nog vragen stellen of een liter brandstof verstookt in een auto om 1-2 personen te vervoeren evenveel return heeft als het verstoken van diezelfde liter binnen een central. Ik weet het niet, maar 6-7 liter verstoken om 1 person 100 km te vervoeren is wel een benchmark die je kan gebruiken in onze maatschappij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenCrisis... crisis... van zodra ik besef had dat ik bestond hoor ik niets anders dan één of andere crisis, terwijl we het nog nooit zo hadden als de laatste decennia....
Moeten ons erbij neerleggen, de aarde stopt toch ne keer met draaien, is alleen uitstel van executie.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk BerichtenDeze is interessant : https://www.autogids.be/autonieuws/o...productie.html
Heel belangrijk waar en hoe de batterijen gemaakt worden. De éne batterij is de andere niet :-)
Stel je eens voor dat we vanaf nu (tot, laat ons zeggen 5 jaar) "plotseling" in Europa met zijn allen aan "den elentric" gaan hangen met ons voertuig. Gaat lachen worden hoor! Elektriciteit-oorlog!Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
Aarde gaat eerst nog uitéén vallen hé. Wat ze uit de grond halen doen ze niet ongestraft!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk BerichtenDeze is interessant : https://www.autogids.be/autonieuws/o...productie.html
Heel belangrijk waar en hoe de batterijen gemaakt worden. De éne batterij is de andere niet :-)
Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
"Tesla's zonder hernieuwbare energie zijn inderdaad hypocriet. Maar de realiteit is al anders. Hernieuwbare energie is er al en groeit dagelijks."
comment : de realiteit is dat er nooit genoeg hernieuwbare energie in België zal gekweekt worden om onze hele wagenpark electrisch te voeden, en ik spreek nog niet van de verwarming en de industrie...
Comment
Comment