Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vijf miljoen Duitse dieselwagens krijgen nieuwe software

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Ooit heeft iemand de ecologische voetafdruk van klimaatpaus Al Gore berekend.
    Die was hallucinant hoog door zijn vele vliegreizen.

    Tegenwoordig neemt men het vliegtuig zoals vroeger de trein/bus.
    Citytripje hier, citytripje daar
    (achter)kleinkinderen gaan ons daarvoor nog verketteren (en terecht)
    2.0 JTDm

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
      Een gedeelte van die molen (het stuk waar de elektriciteit werd opgewekt) werd afgebroken nadat dit vernield was door een brand ten gevolge van een kortsluiting ... da's een iets ander verhaal of heb je het over een andere molen dan die van Van Hool ?

      Vandaag landen en stijgen er in Zaventem > 500 vliegtuigen ... wat pompen die naar boven ? Geen haan die hier naar kraait !
      een 747-400F met 120 ton cargo die van brussel naar pakweg new york vliegt +- 105 000kg A1
      een 737-800 met 189 pax van brussel naar madrid +- 10 000kg
      alles hangt natuurlijk af van weersomstandigheden, type vliegroute, payload en type vliegtuig
      lets have some more member berries

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
        Ooit heeft iemand de ecologische voetafdruk van klimaatpaus Al Gore berekend.
        Die was hallucinant hoog door zijn vele vliegreizen.

        Tegenwoordig neemt men het vliegtuig zoals vroeger de trein/bus.
        Citytripje hier, citytripje daar
        (achter)kleinkinderen gaan ons daarvoor nog verketteren (en terecht)
        Net daarom vind ik dat vliegverkeer onvoldoende belast wordt in vergelijking met personenwagens. Personenwagens zijn een vrijheid, vliegtuigreizen ook maar nu schuift men alles af op de auto, wat volgens mij niet in evenredigheid is.

        Comment


        • #84
          Blijkbaar lukt het niet om af te spreken met alle landen (wereldwijd) hoeveel een accijns op brandstof bij vliegtuigen zou moeten bedragen. bij verschillende tarieven zou elke maatschappij in het goedkoopste land tanken (dat daar dan weer rijk van wordt).
          Dat mensen met veel politieke invloed zelf veel vliegen zal er ook wel voor iets tussen zitten.

          Comment


          • #85
            Ge kunt het natuurlijk ver drijven... elk weer leven van z'n eigen grond, dat zal nog het beste zijn.
            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

              Net daarom vind ik dat vliegverkeer onvoldoende belast wordt in vergelijking met personenwagens. Personenwagens zijn een vrijheid, vliegtuigreizen ook maar nu schuift men alles af op de auto, wat volgens mij niet in evenredigheid is.
              sorry, maar da's dus pertinent onwaar, DHL. Niet alles wordt op de auto afgeschoven.

              Hoe lang is het al dat er bij aankoop van electrische apparaten energie-labels zijn? Hoe lang zijn er al energieprestatie-normen bij nieuwbouw ? Gewoon even stilstaan bij je dagdagelijks leven, en jezelf wat afvragen waarom bepaalde dingen geëvolueerd zijn de afgelopen decennia.

              Men moet ook beseffen dat de ontwikkeling van al die nieuwe apparaten en technologieën heel wat investeringen kost voor bedrijven. Als je als bedrijf niet meekan, dan ga je eruit.

              Weet ook dat minstens de helft van de maatregelen die op (inter)nationaal vlak worden vastgelegd betreffende milieu- en energienormen, gericht zijn naar producenten en niet rechtstreeks consumenten raken. We zien of horen dat niet in de mainstream media, maar dat betekent niet dat ze er niet zijn.
              Vraag eens bij ondernemers met hoeveel regels betreffende milieu en energie dat ze rekening moeten houden als ze een investering doen, en je zal versteld staan van de waslijst waarmee ze af komen. En dan moet je ook nog eens doorrekenen wat hun leveranciers ook moeten doen., daar hebben ze nog niet eens weet van. In de ganse ketting zitten er al zoveel milieumaatregelen.

              Nee, het is echt te kortzichtig om te stellen dat wij, arme autobestuurders, voor alles opdraaien. Iets verder kijken dan onze neus lang is, alvorens conclusies te trekken.

              Ik word soms ambetant als men zegt van 'ze zouden het beter daar of daar gaan zoeken en ons met rust laten'.
              Als we echt vorderingen willen maken inzake milieu, dan kunnen we beter naar een 'en ... en ...'-verhaal gaan dan een 'of ... of ...'-verhaal. Da's gewoon een kwestie van gezond boerenverstand.

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten

                sorry, maar da's dus pertinent onwaar, DHL. Niet alles wordt op de auto afgeschoven.

                Hoe lang is het al dat er bij aankoop van electrische apparaten energie-labels zijn? Hoe lang zijn er al energieprestatie-normen bij nieuwbouw ? Gewoon even stilstaan bij je dagdagelijks leven, en jezelf wat afvragen waarom bepaalde dingen geëvolueerd zijn de afgelopen decennia.

                Men moet ook beseffen dat de ontwikkeling van al die nieuwe apparaten en technologieën heel wat investeringen kost voor bedrijven. Als je als bedrijf niet meekan, dan ga je eruit.

                Weet ook dat minstens de helft van de maatregelen die op (inter)nationaal vlak worden vastgelegd betreffende milieu- en energienormen, gericht zijn naar producenten en niet rechtstreeks consumenten raken. We zien of horen dat niet in de mainstream media, maar dat betekent niet dat ze er niet zijn.
                Vraag eens bij ondernemers met hoeveel regels betreffende milieu en energie dat ze rekening moeten houden als ze een investering doen, en je zal versteld staan van de waslijst waarmee ze af komen. En dan moet je ook nog eens doorrekenen wat hun leveranciers ook moeten doen., daar hebben ze nog niet eens weet van. In de ganse ketting zitten er al zoveel milieumaatregelen.

                Nee, het is echt te kortzichtig om te stellen dat wij, arme autobestuurders, voor alles opdraaien. Iets verder kijken dan onze neus lang is, alvorens conclusies te trekken.

                Ik word soms ambetant als men zegt van 'ze zouden het beter daar of daar gaan zoeken en ons met rust laten'.
                Als we echt vorderingen willen maken inzake milieu, dan kunnen we beter naar een 'en ... en ...'-verhaal gaan dan een 'of ... of ...'-verhaal. Da's gewoon een kwestie van gezond boerenverstand.
                Ja, ik drukte me eigenlijk te snel en verkeerd uit. Juister had geweest dat ik enkel zei dat de taxen tussen autoverkeer en vliegverkeer niet in verhouding zijn...

                Comment


                • #88
                  De waarheid is dat we allemaal achter een wortel aanlopen, ons laten werken iets laten verdienen... Noden aan transport creëert, we onszelf ontwikkelen via activiteiten, cultuur en reizen. En hier is energie voor nodig. Het is de totale levensstijl dat ervoor zorgt dat we de planeet vervuilen.

                  Straks gaan we de maanmissies afschaffen omdat ze te vervuilend zijn... we willen te snel, te veel.... maar de techniek kan ons niet volgen...

                  Over alles wat we doen, moeten we nadenken; schaadt het niemand anders... en dat is vandaag de grootste zorg Ikke Ikke Ikke

                  Ik kan een auto betalen, dus is het mijn volste recht om te vervuilen. Hier op het forum zitten schrijven is ook vervuilend... enz... waar trekken we de lijn?


                  Eerst de kleine een snoepje geven en het hem dan afpakken om dan te zeggen dat het slecht is voor zijn tanden.
                  De opvoeding er rond is ook belangrijk.... Het mag, maar... democratie...
                  Last edited by ; 13/08/2017, 22:30.

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door dirk195
                    De waarheid is dat we allemaal achter een wortel aanlopen, ons laten werken iets laten verdienen... Noden aan transport creëert, we onszelf ontwikkelen via activiteiten, cultuur en reizen. En hier is energie voor nodig. Het is de totale levensstijl dat ervoor zorgt dat we de planeet vervuilen.

                    Straks gaan we de maanmissies afschaffen omdat ze te vervuilend zijn... we willen te snel, te veel.... maar de techniek kan ons niet volgen...

                    Over alles wat we doen, moeten we nadenken; schaadt het niemand anders... en dat is vandaag de grootste zorg Ikke Ikke Ikke

                    Ik kan een auto betalen, dus is het mijn volste recht om te vervuilen. Hier op het forum zitten schrijven is ook vervuilend... enz... waar trekken we de lijn?


                    Eerst de kleine een snoepje geven en het hem dan afpakken om dan te zeggen dat het slecht is voor zijn tanden.
                    De opvoeding er rond is ook belangrijk.... Het mag, maar... democratie...
                    We leven langer met behulp van medicijnen die aan de andere kant van de wereld gemaakt worden ...

                    We blijven veel langer actief in ons leven waardoor we een grotere druk zetten op de wereld waarin we leven ...

                    We gaan vernielen wat we zelf hebben opgebouwd en het is niet te stoppen.
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

                    Comment


                    • #90
                      Ergens heb ik ooit gelezen dat ongeveer 4 percent van de vliegreizen toeristen zijn. Overige is vrachtvervoer en werkgerelateerd.
                      Verleden jaar zagen we zo een hele klas schoolkinderen het vliegtuig nemen in NY. Ze zijn dat daar gewoon, alsof ze de bus nemen.
                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                      Comment


                      • #91
                        Onze welvaart kan zelfvernietigend zijn op lange termijn... Op korte termijn niets dan voordelen...

                        Comment

                        Working...
                        X