Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opstart luchthaven- personenvervoer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Opstart luchthaven- personenvervoer

    Hallo iedereen.

    Momenteel werk ik deeltijds in een bedrijf en daarna in bijberoep van thuis uit. Dit is redelijk intensief (computer)werk en hoe langer hoe meer begin ik te beseffen dat dit niet meer gezond is voor mijn lichaam en geest ;-). Nu heb ik altijd heel graag op de baan gezeten en mede door onze thuissituatie overweeg ik het om te stoppen bij het bedrijf, en een luchthaven- en personenvervoer dienst aan te bieden. En om dit dan te combineren met mijn huidige bijberoep. Misschien kunnen jullie me helpen met onderstaande vragen?

    1. Ik zou sowieso willen beginnen met een busje. Welke modellen zouden jullie adviseren en waarom?
    2. Een overweging die ik ook maak is het busje aan te passen voor personen met een handicap. Heeft hier iemand ervaring mee?
    3. Als ik het busje aankoop als eenmanszaak, mag ik er dan ook privé gebruik van maken?
    4. En dan DE grote vraag: hoe rendabel is zoiets? Als ik online tarieven vergelijk en brandstofkosten aftrek lijken enkele ritten me vrij onrendabel.

    Alle nuttige kennis, tips, advies is heel welkom!!



  • #2
    Uw eerste zorg is klanten en een businessplan.
    Het slagen van uw bedrijf zal niet afhankelijk zijn van het merk op uw auto.

    Comment


    • #3
      Zonder er een studie van gemaakt te hebben, zou ik denken dat reisbureau's dit dikwijls als 'dienst' aanbieden en er niet direct het echte geld mee hoeven te verdienen... ze verkopen namelijk de reis...

      Comment


      • #4
        Reisbureaus bieden dat aan, en rekenen dat door.
        Of ze er dan nog een paar euro bovenop kletsen... geen idee.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
          Reisbureaus bieden dat aan, en rekenen dat door.
          Of ze er dan nog een paar euro bovenop kletsen... geen idee.
          Voor niets gaat de zon op.
          Maar ik veronderstel dat het niet hun core-business is, dat schreef en bedoelde ik.
          Daar dan tegen gaan concurreren...

          Comment


          • #6
            Concurreren kan ook samenwerken zijn he (met reisbureaus dan). Bovendien heb ik al verteld dat ik een voor mindervaliden aangepast voertuig overweeg, wat toch een niche is.

            Er zijn airport services zat, dus ik ga er van uit dat het ook winstgevend is. Alleen zie ik prijzen voorbij komen van pakweg 80€ op een rit van 250 km... Zo houd je dus een goeie 60€ over op een rit van pakweg 2,5h?

            Comment


            • #7
              Hier is al een topic over. Geloof me, je lichaam en geest zal er niet op vooruit gaan!
              Vaste trajectprijzen zijn feitelijk uit den boze. Of ga je 7,5u werken voor 3 x €80? Hier moet je nog een beetje btw uithalen, auto afbetalen, verzekering, vergunning, enz...


              Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

                Voor niets gaat de zon op.
                Maar ik veronderstel dat het niet hun core-business is, dat schreef en bedoelde ik.
                Daar dan tegen gaan concurreren...
                Ik denk dat we allebei hetzelfde bedoelen.
                Mijn reisbureau zet dat mee in de offerte, en dan komt een taxibedrijf me op de afgesproken tijd ophalen.

                Een rit van ca 15 km kost me een kleine 50€. Vooral ophalen op de luchthaven lijkt me een slechte zaak. Onze vlucht had een uur vertraging, en die chauffeur heeft toen een dik uur staan wachten voor.... noppes.

                Comment


                • #9
                  Mijn pa zijn beste vriend doet al meer dan twintig jaar zo'n airport service en verdient daar zijn brood mee. Het is begonnen als eenmanszaak, maar ondertussen heeft hij ook twee andere chauffeurs die voor hem rijden. Qua prijzen heb ik er geen zicht op. Hij gebruikt twee Opels als vervoer (vroeger Mercedes, VW, ...). Doen zeer veel kilometers en enkel snelwegkilometers (geen taxivervoer anders dan airport). Het zijn een Vivaro en een Combo Tour in het zwart met verduisterde ramen. Afhankelijk van het aantal personen of het aantal ritten wordt de ene, de andere of beide busjes gebruikt. Hou er rekening mee dat, indien je dit serieus doet, de kilometers van die busjes zeer snel oplopen, maar de slijtage vanwege het soort vervoer (snelwegkilometers) laag ligt. Ik weet dat busjes vroeger werden vervangen tussen de 400.000 en 600.000 kilometers (export).

                  Je moet het vooral hebben van de "welstellende" bevolking want goedkoop is het niet. Voor zover ik weet is het meer dan 100 euro voor een rit. Doet ritten op alle luchthavens, inclusief Frankrijk, Nederland, Duitsland en Zwitserland en dat op alle momenten van de dag (op Brussels zijn heenritten zeer vaak 's nachts en terugritten zeer vaak overdag). Houdt constant de vluchtinformatie in het oog om in te spelen op vertraging indien mogelijk.

                  Een groot aspect van het geld verdienen is hoe jij je ritten gaat inplannen. Zo is het vaak zo dat hij twee koppels op hetzelfde moment kan ophalen, maar de prijs ligt vast per koppel waardoor je winstmarge flink stijgt. Als de vluchten een halfuur uit elkaar liggen is dat ook nog steeds goed te doen. Het is al gebeurd dat hij twee koppels tegelijkertijd kan inplannen, maar dat één van de vluchten anderhalf of twee uur vertraging heeft. Dan rijdt hij alsnog twee keer (zonder meerprijs).

                  Bij het opstellen van je businessplan zul je via je SWOT-analyse je concurrentie moeten analyseren, een marktconforme prijs opstellen en een sterkte aanbieden tegenover de concurrentie.

                  Omdat er zoveel variatie zit op vluchturen en je vaak met vertragingen te maken krijgt, moet je echt wel op elk moment paraat staan. Een sporadische rit nu en dan zal niet rendabel genoeg zijn om je rollend materieel terug te verdienen en er een inkomen aan over te houden. Of dat een betere thuissituatie zal zijn, weet ik niet.

                  Op https://www.health.belgium.be/nl/med...tor/chauffeurs vind je informatie terug voor de verplichte medische controle alsook het aanvraagformulier. Het is vijf jaar geldig.
                  Last edited by Phacoid; 06/08/2017, 18:21.

                  Comment


                  • #10
                    Phacoid, super bedankt voor deze ZEER nuttige post! Enorm veel interessante zaken gelezen.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door woodysweetlove Bekijk Berichten
                      Dit is redelijk intensief (computer)werk en hoe langer hoe meer begin ik te beseffen dat dit niet meer gezond is voor mijn lichaam en geest ;-).
                      Ass je aan de pc zit kan je nog eens rechtstaan en rondlopen, maar in de auto... vraag me af of dat zoveel beter zal zijn. Denk dat je je job beu bent maar het alternatief niet veel beter zal zijn. Tenzij je anderen de baan kan opsturen....en jij meestal aan de pc en telefoon zit om te plannen....maar da's dan weer hetzelfde.
                      Da's wel een heel negatieve reactie van mij maar aan de andere kant...als er iets in je kop zit en je krijgt het er niet uit moet je het doen. Jef Besos indachtig : tracht te leven met de kleinst mogelijke spijtfactor. Maar bezint eer ge begint.

                      edit ; 't is Jeff Bezos :-)
                      Last edited by ; 06/08/2017, 19:17.

                      Comment


                      • #12
                        Ik heb de link nog terug gevonden.
                        Volgende link kan jou ook al verder helpen:




                        Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door woodysweetlove Bekijk Berichten
                          Phacoid, super bedankt voor deze ZEER nuttige post! Enorm veel interessante zaken gelezen.
                          Daarnet nog even langs zijn woning gepasseerd en gezien dat het geen Opel Combo is maar een VW Caddy.

                          Comment


                          • #14
                            Om een idee van de prijzen te geven.
                            Ik heb onlangs prijs nagevraagd voor rit heen op zondagochtend (7u op luchthaven zijn) en terug week later op vrijdagavond (23u vertrek op luchthaven) voor 1 persoon: 192€ tussen Turnhout en Zaventem.
                            Reis- en wachttijd is toch zeker 3u, dus 64€ per uur als ik de enige klant zou zijn.
                            Kan je van leven, maar echt rijk zal je er niet van worden denk ik, het vooral een kwestie van voldoende klanten krijgen.
                            Kerel doet dat toch al wel 10 jaar, dus kennelijk lukt het wel.
                            Hij heeft Mercedes E, V class, en 5 Vito's.

                            Comment


                            • #15
                              Ik wil niemand moedeloos maken, maar het zal hard werken zijn, veel uren draaien en het vereist veel flexibiliteit.

                              Laat ons eens rekenen voor die rit Turnhout- Zaventem.
                              Je moet die afstand (70 km schat ik) dus 4 keer rijden als er geen gekoppelde rit is.
                              Dat is al 280 km die met een deftige auto makkelijk 0,3€/km kosten ( conservatief gerekend)
                              Dat is al een kleine 100€, dus er blijft 92€ over om jezelf te betalen ( en de SV, belastingen, boekhouder, BTW, ....)
                              Je ziet direct dat de winst zit in het combineren, en in veeeeeeeel rijden.

                              Comment


                              • #16
                                Ja, dat combineren is echt key. Als het lukt om mensen te brengen en tegelijkertijd op te halen dan kun je een mooie zaak doen. Al helemaal als je beseft dat elk koppel/elke groep afzonderlijk moet afrekenen. Elke lege rit is verloren geld.

                                Comment


                                • #17
                                  Eerste bedenking die ik me maak... voertuig aangepast aan minder valide is niche zeg je. Bedenk wel dat minder validen veel minder op reis gaan. Aanpassing voertuig is duur. Meeste minder validen die nog mobiel zijn hebben een wagen, al dan niet aangepast aan hun handicap. Als ze dan toch, al dan niet onder begeleiding op reis gaan, zullen ze vervoerd worden in hun eigen voertuig. Ook zullen ze makkelijker opteren in een georganiseerde reis, aangepast alweer aan hun handicap. Denk echt dat deze kost zal tegenvallen en zeker niet rendabel zal zijn.
                                  Sorry dat ik zo negatief ben en je weinig positieve input kan geven. Ik zou mijn huidig bedrijfje proberen goed te laten renderen en een fitnessabo nemen...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147
                                    Om een idee van de prijzen te geven.
                                    Ik heb onlangs prijs nagevraagd voor rit heen op zondagochtend (7u op luchthaven zijn) en terug week later op vrijdagavond (23u vertrek op luchthaven) voor 1 persoon: 192€ tussen Turnhout en Zaventem.
                                    Reis- en wachttijd is toch zeker 3u, dus 64€ per uur als ik de enige klant zou zijn.
                                    Kan je van leven, maar echt rijk zal je er niet van worden denk ik, het vooral een kwestie van voldoende klanten krijgen.
                                    Kerel doet dat toch al wel 10 jaar, dus kennelijk lukt het wel.
                                    Hij heeft Mercedes E, V class, en 5 Vito's.
                                    Met 3h kom je er niet. Als het een bedrijf uit Turnhout zelf is heeft ie zich toch redelijk "dik" laten betalen voor in die wereld te zitten.
                                    Vorige maand hebben wij hetzelfde gereden en dat koste dat bedrijf €217,29 all in. Een klein verschil, wij moesten wel daarvoor uit de regio Mechelen/Boom komen.
                                    Dat er bedrijven nog durven rekenen volgens het aantal personen kan er bij mij niet in. Het is trouwens bij wet verboden. Een voertuig wordt volledig ter beschikking gesteld, geen zitplaatsen.


                                    Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                                    Last edited by Metaxa; 07/08/2017, 03:24.
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1
                                      Ik wil niemand moedeloos maken, maar het zal hard werken zijn, veel uren draaien en het vereist veel flexibiliteit.

                                      Laat ons eens rekenen voor die rit Turnhout- Zaventem.
                                      Je moet die afstand (70 km schat ik) dus 4 keer rijden als er geen gekoppelde rit is.
                                      Dat is al 280 km die met een deftige auto makkelijk 0,3€/km kosten ( conservatief gerekend)
                                      Dat is al een kleine 100€, dus er blijft 92€ over om jezelf te betalen ( en de SV, belastingen, boekhouder, BTW, ....)
                                      Je ziet direct dat de winst zit in het combineren, en in veeeeeeeel rijden.
                                      Uren kloppen, inderdaad. En als je dat alleen moet doen blijf je dat niet volhouden. De mensen vragen dat je 24u/24u ter beschikking staat.
                                      Nu dat combineren is goed en wel maar dat zal in het begin zeker niet zomaar lukken.
                                      Als je het aan je klanten kan "verkocht" krijgen is het misschien mooi meegenomen maar meer en meer mensen vinden het maar niets dat ze eerst nog een rondje "sight seeing" morgen gaan doen.
                                      Werken voor een reisbureau is echt aan een minimalistische vergoeding.


                                      Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid
                                        Ja, dat combineren is echt key. Als het lukt om mensen te brengen en tegelijkertijd op te halen dan kun je een mooie zaak doen. Al helemaal als je beseft dat elk koppel/elke groep afzonderlijk moet afrekenen. Elke lege rit is verloren geld.
                                        Neen hoor, hoeft niet zo te zijn. Laat je gewoon betalen naar de hoeveelheid tijd dat je werkt/in je voertuig zit, dan hoeft elke lege rit geen verloren geld te zijn.


                                        Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X