Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opstart luchthaven- personenvervoer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door DHL
    Eerste bedenking die ik me maak... voertuig aangepast aan minder valide is niche zeg je. Bedenk wel dat minder validen veel minder op reis gaan. Aanpassing voertuig is duur. Meeste minder validen die nog mobiel zijn hebben een wagen, al dan niet aangepast aan hun handicap. Als ze dan toch, al dan niet onder begeleiding op reis gaan, zullen ze vervoerd worden in hun eigen voertuig. Ook zullen ze makkelijker opteren in een georganiseerde reis, aangepast alweer aan hun handicap. Denk echt dat deze kost zal tegenvallen en zeker niet rendabel zal zijn.
    Sorry dat ik zo negatief ben en je weinig positieve input kan geven. Ik zou mijn huidig bedrijfje proberen goed te laten renderen en een fitnessabo nemen...
    Er is wel een markt voor hoor maar dan moet je al in die wereld inzitten. Je kan je dan ook opgeven aan het betrokken ministerie en die duiden elke x-aantal jaren aan wie dat vervoer mag uitvoeren in je gemeente/regio.
    Reisbureau's trouwens idem. Om je diensten daar te kunnen aanbieden moet je al in het wereldje zitten of iets hebben opgebouwd, anders kom je er enkel in als je zware dumpingpraktijken hanteert.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

In de file staan is dan gezond voor lichaam en geest?
      Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door woodysweetlove Bekijk Berichten
        Hallo iedereen.

Momenteel werk ik deeltijds in een bedrijf en daarna in bijberoep van thuis uit. Dit is redelijk intensief (computer)werk en hoe langer hoe meer begin ik te beseffen dat dit niet meer gezond is voor mijn lichaam en geest ;-). Nu heb ik altijd heel graag op de baan gezeten en mede door onze thuissituatie overweeg ik het om te stoppen bij het bedrijf, en een luchthaven- en personenvervoer dienst aan te bieden. En om dit dan te combineren met mijn huidige bijberoep. Misschien kunnen jullie me helpen met onderstaande vragen?

1. Ik zou sowieso willen beginnen met een busje. Welke modellen zouden jullie adviseren en waarom?
        2. Een overweging die ik ook maak is het busje aan te passen voor personen met een handicap. Heeft hier iemand ervaring mee?
        3. Als ik het busje aankoop als eenmanszaak, mag ik er dan ook privé gebruik van maken?
        4. En dan DE grote vraag: hoe rendabel is zoiets? Als ik online tarieven vergelijk en brandstofkosten aftrek lijken enkele ritten me vrij onrendabel.

Alle nuttige kennis, tips, advies is heel welkom!!

1 VW T5 of MB
        2 Mees in Lochristi
        3 ja

Comment

en dat met het huidige verkeer? ik wens je alle succes toe
          mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Een kameraad van me doet dit ook al jaren. Maar het is een harde business met onregelmatige uren, Vaak 's nachts heen en weer rijden en er is grote concurrentie. Zijn zaak was niet rendabel en die doet er nu nog allerlei andere zaken bij. Toch maar niet onderschatten lijkt me. De niche om ook mindervaliden transport aan te bieden zou ik al laten vallen. Je bent er misschien wel "exclusiever" mee maar er zal maar weinig vraag naar zijn; Bijkomend verlies je gewone zitplaatsen in de wagen die je voor een groter publiek kan gebruiken. Die kameraad van me heeft een Opel Vivaro voor zijn transporten.

Iets waar ik aan denk... waar geen transport voor rusthuizen en aanverwanten? Mensen naar de winkel, ziekenhuis, uitstap,... voeren. Mogelijks gekoppeld aan inkopen doen voor die mensen of ze begeleiden bij uitstappen,...
            The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
            BMW F10 520da 2012
            MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Inderdaad, goede opmerking.
              Mijn vader gaat zo 3x per week naar de nierdialyse.
              Ik weet of het ziekenhuis dat plant of er een externe partij dat regelt.
              Maar zijn op zich gemakkelijke ritten: paar mensen oppikken, korte ritten (max 15-20 km schat ik), op het begin, midden en einde van normale werkdag.
              Rijk zal je er niet van worden, maar wel betere omstandigheden dan luchthavenvervoer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69

1 VW T5 of MB
                2 Mees in Lochristi
                3 ja
                3 = Neen!

In het decreet van 2001 betreffende de organisatie van het personenvervoer in Vlaanderen staat het volgende:

Art. 42 (exploitatie VVB):

5° het voertuig mag zich noch op de openbare weg begeven noch erop stilstaan, indien het niet vooraf op de zetel van de onderneming verhuurd is;

ART. 51 (Stationeren)
                De exploitant, die door het bevoegde college ertoe gemachtigd wordt een dienst voor het verhuren van voertuigen te exploiteren, mag de voertuigen, die niet in dienst zijn, slechts laten stationeren op plaatsen die zich bevinden op het privé-terrein bestemd voor de exploitatie van een dienst van bezoldigd vervoer van personen waarvan de exploitant van de dienst eigenaar is of erover beschikt en zijnde de zetel van de exploitatie van de onderneming.

Privé-gebruik voertuig:

Strikt gezien zou volgens art. 42 en 51 van het decreet personenvervoer, het privé-gebruik van VVB-voertuigen dus niet mogelijk zijn.

In de praktijk worden dergelijke voertuigen door kleine zelfstandigen soms wel nu en dan gebruikt voor privé-doeleinden.

Er kan namelijk over gediscussieerd worden of privégebruik van dergelijke voertuigen al dan niet wettelijk toegelaten is.

Er kunnen ook discussies ontstaan wanneer men met het voertuig naar de garage, of naar de keuring, of naar een klant rijdt (dan is er ook geen contract aan boord).

In het geval van de familievader, die zijn kinderen met het voertuig naar school brengt, hangt het ervan af hoe strikt de politie de reglementering toepast. Zeker indien hij de verkeersbelasting betaald heeft, en kan aantonen dat hij fiscaal in orde is om de wagen voor privédoeleinden te gebruiken. Anderzijds zullen er zeker problemen ontstaan indien de voertuigen regelmatig betrapt worden op het uitvoeren van verdachte ritten (bijvoorbeeld in de buurt van luchthavens of evenementen), zonder huurcontract aan boord van het voertuig. Hier zal de politie oordelen dat het duidelijk niet om privégebruik ging, maar om professioneel gebruik.

Opgelet: een voertuig dat 100 % voor VVB-diensten ingezet wordt, is vrijgesteld van betaling van de jaarlijkse verkeersbelasting en de kosten kunnen 100 % afgetrokken worden voor de belastingen.

Als het voertuig ook voor privédoeleinden gebruikt wordt, dan is dat niet meer het geval en u dient u de jaarlijkse verkeersbelasting te betalen. Bovendien kunnen dan de volledige kosten die betrekking hebben op het voertuig ook niet meer voor 100 % afgetrokken worden.

En het gebeurt regelmatig dat de politie de voertuigen daarop controleert, met alle gevolgen vandien wanneer men dat allemaal niet heeft nageleefd (boetes, achterstallige belastingen betalen).

Wie de wagen voor privédoeleinden wil gebruiken, doet er goed aan de verkeersbelasting te betalen. Met de T-LAA -plaat zijn de voertuigen bovendien goed herkenbaar in het verkeer…

Een andere nummerplaat dan T-LAA is niet mogelijk.

Behalve als uw wagen zowel vergund is voor VVB als voor Taxi:

Dat is mogelijk, mits aanvragen van een vergunning voor taxidiensten bij uw gemeente.

Let wel: dan moet er een nummerplaat op geplaatst worden van het type T-XAA. (anders wordt de wagen afgekeurd bij de automobielinspectie).

Met dergelijke plaat kan u inderdaad gemakkelijker voor privé doeleinden rijden (u haalt er het taxilicht af, meestal is dit gehecht met een magneet).

Let wel: in dat geval moet u een taxilicht aan boord hebben, en een taxameter laten inbouwen (die kost toch zeker 1500 à 2500 euro).

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Ook rekening mee houden dat je best een extra verzekering hebt voor als je passagiers door uw fout hun vlucht missen. Ik heb dit bijna voorgehad, mijn vrouw en ik hadden een rondreis door de VS gepland voor 3 weken en we moesten dus 3u op voorhand op luchthaven zijn, omdat de taxi ons wilde combineren met nog andere klanten had hij ons iets later gezet om te komen afhalen, onderweg bleek dat hij geen benzine genoeg had om luchthaven te bereiken en heeft dus nog moeten tanken, op de koop toe nog een 45min. file gehad en gevolg was dat wij als allerlaatste bij de check-in balie kwamen en alle geluk we werden nog toegelaten, gingen dan naar douane en gate maar hoorden net na douane al onze naam door de speakers, toen liepen er ook 2 mensen met zo'n fluo vestje aan door de gang van de gate onze naam te roepen, wij werden dan met klein auto'tje op de tarmac naar het vliegtuig gebracht... die mens van de taxi heeft toch geluk gehad want was geen goedkope reis, en t'ging zijn beste dag niet geweest zijn want mijn verlof ging naar de vaantjes zijn.

Comment

Wishfull thinking als je denkt dat de taxi je reis gaat terugbetalen...
                    Had je een contract met een gegarandeerde aankomsttijd?

Ok dat hij fout zat met dat tanken, maar files etc...
                    Misschien kon je de prijs van je rit terugkrijgen, maar de volledige reis. Keep on dreaming.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                      Ook rekening mee houden dat je best een extra verzekering hebt voor als je passagiers door uw fout hun vlucht missen. Ik heb dit bijna voorgehad, mijn vrouw en ik hadden een rondreis door de VS gepland voor 3 weken en we moesten dus 3u op voorhand op luchthaven zijn, omdat de taxi ons wilde combineren met nog andere klanten had hij ons iets later gezet om te komen afhalen, onderweg bleek dat hij geen benzine genoeg had om luchthaven te bereiken en heeft dus nog moeten tanken, op de koop toe nog een 45min. file gehad en gevolg was dat wij als allerlaatste bij de check-in balie kwamen en alle geluk we werden nog toegelaten, gingen dan naar douane en gate maar hoorden net na douane al onze naam door de speakers, toen liepen er ook 2 mensen met zo'n fluo vestje aan door de gang van de gate onze naam te roepen, wij werden dan met klein auto'tje op de tarmac naar het vliegtuig gebracht... die mens van de taxi heeft toch geluk gehad want was geen goedkope reis, en t'ging zijn beste dag niet geweest zijn want mijn verlof ging naar de vaantjes zijn.
                      Als je geen contract met het vervoersbedrijf hebt ondertekend (wat feitelijk zou moeten, want anders is hij niet in orde) ga je hoogstwaarschijnlijk achter het net vissen. Heb je dit wel, dan zal er in het contract staan dat het bedrijf niet aansprakelijk kan gesteld worden voor geleden schade onder welke vorm dan ook. In het beste geval zal dat luchthavenvervoersbedrijf jou het vervoer niet aanrekenen maar de reis zelf?...
                      Nu, een bedrijf starten zonder aansprakelijkheidsverzekering is sowieso not done. Wel geen mens die daar achter vraagt natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Misschien kon je de prijs van je rit terugkrijgen, maar de volledige reis. Keep on dreaming.
                        Inderdaad, zou het nog willen zien gebeuren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Ok, in het vervolg zal ik zelf rijden dan ben ik niet afhankelijk van derden.

Comment

Ik zou het ook nog wel zien zitten om zo luchthavenvervoer te doen, maar om zelf met zoiets van 0 af te beginnen is toch nog iets heel anders.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten

Als zelf rijden je minder kost dan de parking is dat geen slecht idee.
                              Je kan natuurlijk ook duidelijker een afspraak maken om alleen met jou te rijden, en te zorgen dat je (zeker bij grotere afstanden) nog iets vroeger weg gaat.

Als je vanuit Brugge vertrekt, en om 9h op de luchthaven moet zijn op een werkdag is dat niet zo makkelijk te plannen. Ik denk dat je standaard 2h30 mag rekenen voor die afstand op dat moment.

Ik gebruik luchthavenvervoer vooral als we met 6 per vliegtuig weg gaan. Taxi is dan goedkoper dan parkeren, en 6 personen met bagage krijg ik niet in één auto. Dus ik bestel meestal een Vito/Transporter. H/T kost me zo'n 95€ voor een afstand van 20km.
                              Maar die staan ons dan ook mooi op te wachten als we terugkomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy

Beetje lullig ingepland natuurlijk maar wij combineren bvb nooit of het moest oo verzoek van de opdrachtgever zijn natuurlijk. Altijd één wagen per adres.
                                Dat inplannen is trouwens iets dat je niet zomaar met gemak doet. Ervaring is wel een klein beetje op zijn plaats hier.
                                Bepaalde opdrachtgevers bij ons, bepaalden dat liever zelf, geen probleem mee maar als je dan vooropstelde dat dit te laat was werd die raad in de wind geslagen en kom je te laat op de luchthaven. Tja....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Beetje lullig ingepland natuurlijk maar wij combineren bvb nooit of het moest oo verzoek van de opdrachtgever zijn natuurlijk. Altijd één wagen per adres.
                                  Dat inplannen is trouwens iets dat je niet zomaar met gemak doet. Ervaring is wel een klein beetje op zijn plaats hier.
                                  Bepaalde opdrachtgevers bij ons, bepaalden dat liever zelf, geen probleem mee maar als je dan vooropstelde dat dit te laat was werd die raad in de wind geslagen en kom je te laat op de luchthaven. Tja....

In de usa kreeg ik korting als de taxi een blokje mocht omrijden om een andere persoon mee te nemen naar de luchthaven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten

In de usa kreeg ik korting als de taxi een blokje mocht omrijden om een andere persoon mee te nemen naar de luchthaven.
                                    Ja dat kan hé, maakt ieder bedrijf voor zich uit. Is ook één van de redenen waarom de meeste mensen er niets mee inzitten om gecombineerd te rijden, tot ze op de luchthaven moeten afgehaald worden en de ene familie op de andere moet wachten omdat ze uit verschillende bestemmingen terugkomen. Als dit dan goed op voorhand is afgesproken is er niets aan de hand natuurlijk maar als dat echt uit de hand loopt mag je toch voor een oplossing zoeken want niemand vind wachten leuk, zeker niet als ze terugkomen uit verlof.

Comment

Forum heeft kuren....
                                      Last edited by Utah; 31/08/2017, 05:21.
                                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Forum heeft kuren....
                                        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Niets van gemerkt hier.

Comment

Working...
                                          X