Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waar zijn de betaalbare coupés naar toe?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Waar zijn de betaalbare coupés naar toe?

Het topic over de mogelijk nieuwe Honda Prelude deed me denken: waar zijn de betaalbare coupés naartoe?

Op dit moment is het aanbod van coupés uberhaubt schraal:
    Paar Duitsers, maar voor mij zijn dat meer sedans met 2 deuren en echt betaalbaar kan je die ook niet noemen.
    Audi TT is nog wel 'echte' coupé.
    Toyota/Subaru tweeling en Nissan (370Z en GTR) en dat is het ongeveer zeker?
    Misschien kan je MX-5 RF ook nog als coupé rekenen.
    Ja, Porsche, Ferrari, maar dat al helemaal niet betaalbaar.

20 jaar geleden had ieder merk wel verscheidene coupés in het aanbod:
    Honda: Civic Coupé, CRX, Prelude, Accord, Legend
    Toyota: Paseo, Celica, Supra
    Peugeot: 406
    Nissan: 100, 200, ..
    Opel: Tigra, Astra Coupé
    Hyundai: Coupé
    Alfa: GT, GTV, Brera
    Mazda: MX-3, MX-6, RX-7
    Renault: Megane Coupé
    Ford: Puma, Cougar
    VW: Scirocco
    Chrysler: Crossfier

Toen had ik er het geld niet voor. Nu wel, maar de auto's zijn er niet meer.
    Ja, als 2dehands, maar met hogere CO2 uitstoot wordt dat ook al vrij snel een dure zaak en uiteindelijk rij je dan toch maar in een 5dehandse afgetrapte tuningbak.

Keuze nu: http://www.autoweek.nl/occasions/?so...coupe&pagina=1
    Keuze 1995-2005: http://www.autoweek.nl/occasions/?so...coupe&pagina=1
    De Coupé jaren zijn voorbij, nu mogen we allemaal in een SUV of CrossOver rondrijden
    Last edited by Chris_147; 07/08/2017, 09:36.

Ja, binnen x aantal jaren, als al de natuur opgesoupeerd is gaat men enkel nog jeeps produceren, gaat iedereen denken dat 'm in de bossen aan het rondcrossen is .... de reclamejongens hebben het weer handig voor elkaar gekregen dat de meesten nu een suv willen....wat is het nut ervan ? Meer plaats voor brol-opties in te steken ? Om in de file te staan in de Urban Jungle, oh yeah !

Comment

Idd, de markt vraagt er blijkbaar niet naar.

Comment

Ja, vind dat ook wel spijtig.
        Een coupe was dan wel geen handige auto, maar waren over het algemeen wel altijd mooie auto's.
        Spijtig dat ze die nu niet meer maken.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

waar is de 2-deurs sedan naar toe?
          waar is de 3-deurs break naar toe?
          waar is de 2-deurs met motor vanachter naar toe?
          waar is de betaalbare coupé naar toe?

ik heb ze gelukkig nog allemaal in m'n garage staan

waar is de 3-deurs hatch naar toe? (das de volgende die gaat sneuvelen)

Comment

Maar voor SUV's zijn ze wel alle carroserievormen terug aan het 'uitvinden':
            cabrio: Nissan Murano Crosscabriolet, Range Rover Evoque cabriolet
            5-deurs coupe (bestaat dat eigenlijk wel?): BMW X6, Mercedes GLC coupe, ...

Comment

Ik denk dat ze plaats aan het zoeken zijn voor de batterijen.

Comment

Heb dat topic een tijd geleden precies al eens gezien.
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Er zijn toch genoeg betaalbare coupes op op occasiemarkt wat is het budget.

Comment

Dat is de prijs die men betaald, als véél consumenten, als een kip zonder kop, holt achter elke marketing rage, zoals, mono volumes, nu pseudo SUV’s, auto’s met zwarte lijkwagen kleur (rage is gelukkig al een beetje over), diesels…

Dikwijls met het argument, “dan zie ik beter”, (veelal vrouwen) wat zou er gebeuren, als tenslotte iedereen met zo’n busjes gaat rijden?? Het begin van een vrachtwagen rage….

Comment

de reclamewereld is inderdaad , helaas, nog steeds heel geraffineerd in het creëren van behoeftes....

Comment

... die er niet zijn.

Comment

Je vergeet de belangrijkste bij Audi!
                          De quattro

een TT vind je toch met beperkt aantal km van eerste eigenaar? Kost je wel wat maar goed..
                          Polo 6n 1.4

Comment

Ik heb anders nog eens gezocht op Autoscout: tot 12.500€, benzine, vanaf 2010, coupe.
                            Veel Smartjes, Meganes, Astras, Minis en CLCs. Technisch gesproken coupés, maar voor mij te weinig verschil met 5 deurs versie.
                            Daarnaast enkele Honda CRZs, Hyundai Velosters: ook meer 'echte' coupés, maar niet helemaal mijn ding.
                            En enkele Sciroccos en Peugeot RCZs.
                            Vind ik niet zo'n grote keus hoor,toch zeker niet in vergelijk met periode 95-05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                              Dikwijls met het argument, “dan zie ik beter”, (veelal vrouwen) wat zou er gebeuren, als tenslotte iedereen met zo’n busjes gaat rijden?? Het begin van een vrachtwagen rage….
                              Als beter willen zien kunnen ze beter dit monteren:

Comment

Mr. Bean had daar ook een oplossing voor, zetelke boven op de mini :-)

Comment

iedereen is precies al de Alfa Brera vergeten
                                  2.0 JTDm

Comment

Zo mooi, zo zwaar...
                                    Nee serieus, al wel naar gekeken, maar in BE bijna niet te vinden met benzine, en steeds vrij duur
                                    En is ondertussen ook al 10jaar oud

Comment

Men spreekt hier van de reclamejongens en dat de reclame de schuldige zouden zijn voor al die SUV's.

Dat denk ik niet, het is eerder omgekeerd, de mensen vinden dat super mooi en kopen dat graag. Vandaar meer reclames en meer aanbod aan SUV's omdat het simpelweg verkoopt.

Ferrari SUV zal ook niet meer lang op zich laten wachten.
                                      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Begrijp ook al dat anti suv gedoe niet.
                                        9 op 10 keer zit je er beter in dan in het gewone model.
                                        De instap is veel gemakkelijker en niet te hoog zoals in vele echte 4x4's.
                                        De zithouding is beter, meer verbruik is te verwaarlozen.
                                        Dan de monovolumes zoals de Espace.
                                        Blij dat ze er zijn voor grote gezinnen of die mensen mochten allemaal in een camionette kruipen..
                                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                                        X