Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waar zijn de betaalbare coupés naar toe?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
    Men spreekt hier van de reclamejongens en dat de reclame de schuldige zouden zijn voor al die SUV's.

    Dat denk ik niet, het is eerder omgekeerd, de mensen vinden dat super mooi en kopen dat graag. Vandaar meer reclames en meer aanbod aan SUV's omdat het simpelweg verkoopt.
    Theorie:
    Les 1, wat is “Marketing”: laat een consument echt geloven dat hij zelf een keuze kan /mag maken.

    Praktijk: reclamefilmpjes
    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

    June 2009. Very nice Audi of America Commercial introducing Audi's TDI. If one third of Americans drove clean diesel vehicles, we could send 1.5 million bar...

    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


    Dankzij deze reclamefilmpjes kon men bij 400.000 Amerikanen de “behoefte” doen ontstaan een dieselauto te kopen. Welke er vroeger dus totaal niet bestond.

    Maar wat bovenal, nog belangrijker is, gingen ze hierdoor ook nog eens “geloven” dat ze “slimmer” zijn dan de anderen, want ze kunnen zo een bijdragen leverden in een duurzame aarde, wat hun “sociale status” ook nog eens verhoogde.
    • Klant denk 2 vliegen in 1 klap, mijn kennissen denken dat ik de wereld verbeter en ik rij nog goedkoper ook (dit dacht hij althans)
    • Fabrikant-verkoper, heeft geen interesse in de wereld, maar zijn kassa klopt wel, (verkoopt een duurdere auto, welke later ook nog eens extra onderhoud nodig heeft) in tegenstelling tot de kassa van de klant…
    In Europa lukte dit via “marketing” geleidelijk aan al 30 jaar, in het Verenigd Koninkrijk lukte dit sinds 10 jaar, dus waarom niet in de USA, dacht de leiding van VW… (en onze bonus kan nog hoger)

    Men vergat 1 ding, 90% van de auto's in de wereld gebruikt benzine, als je dan "héél plots" diesel promoot als "propere brandstof" gaan er enkele alarmbellen af op de universiteiten....

    Nu mogen ze 4.3 miljard dollar schadevergoeding betalen…



    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
      Begrijp ook al dat anti suv gedoe niet.
      ......
      meer verbruik is te verwaarlozen.
      Dat bepaalde mensen in een situatie zitten die iets groter nodig hebben snap ik volledig. Of bejaarde mensen met slechte knieën of weet ik veel
      Maar wat ik zo jammer vind is dat het allemaal te verwaarlozen zou zijn.
      't Zal misschien iets meer wegen, 't zal misschien iets meer verbruiken, 't is allemaal niet zo erg.
      Kijk bijvoorbeeld eens naar een Jeep Renegade :
      "De meest capabele kleine SUV ooit" , zo staat het althans op hun website te lezen....allez dat zal dan wel waar zijn zeker.
      Ik was benieuwd naar het gewicht van die auto. Op hun website niet direct terug te vinden, je moet een brochure aanvragen, heb dan maar snel eens gekeken op autoscout.
      Een 1.4 turbo, manueel : 1367 kg ....... 1367 kilogram !!!! En wat heeft dat meer te bieden. Is dat zoveel ruimer denk je ? Je zit hoger en da's misschien leuk.
      Maar, dat staat hoger van de grond, dus opdat het er goed zou uitzien moet het ook wat breder en wat langer worden want anders krijg je een gedrocht.
      Al eens een stuk chassisbalk in de handen gehad hoeveel dat weegt ? Dus denk er een ferm stuk bij ....
      Ok, dus die wagen weegt meer.....dan moet je er ook geen 1000cc tje insteken want dan lachen ze je uit. Dus een zwaardere motor....
      Zo een auto ziet er niet uit met dunne banden, neen daar moet een dik wiel onder met een indrukwekkende band of het plaatje klopt niet meer.
      Grotere rolweerstand, dat vangt meer wind.
      Dan sta je in de file ...een auto verbruikt het meest doordat je een bepaalde massa in beweging moet brengen.
      Dat zijn 300 kilos extra die je in gang mag trekken tov. een gewoon autootje.
      En da's niet één auto, neen dat zijn er x aantal, want iedereen vindt dat mooi en wil een suv. We mogen er niet aan denken hoeveel duizenden kilo's in gang moeten getrokken worden dagelijks die niet nodig zijn...
      Probeer tegenwoordig eens een auto te vinden zonder airco en stuurbekrachtiging....want ja we mogen niet te warm of te koud hebben en we moeten makkelijk kunnen parkeren. Al eens een stuurbekrachtiging en airco uit een auto gehaald en op een weegschaal gelegd ?
      En een auto mag ook geen rol- of rijgeluiden maken, dus daar moet veel isolatie en een dik tapijt in.
      Gaan de mensen die vandaag een suv rijden ooit nog iets kleiner willen, of moet het daarna weer iets groter worden?
      Dus ik ben redelijk kwaad op de auto-industrie ja. Maar de meeste mensen zijn daar niet mee bezig, snap ik ook wel.
      Maar ik vind het geen goede evolutie. Sommige marketing mensen zouden door een bepaald orgaan moeten gecorrigeerd worden, maar dat kan je niet maken ...
      Gelukkig zijn er wel positieve zaken te melden , zoals een Mazda 2 die lichter gemaakt worden door gebruik van staal met een hogere treksterkte waardoor dunner materiaal en lichter. Enfin, in mijn ogen rijden er miljoenen kilo's staal rond die niet nodig zijn.

      Comment


      • #23
        Begrijp u wel maar langs de andere kant zijn er heel wat sedans die +1500 kg wegen, die rijden ook met grote wielen.
        Wegen en verbruiken meer dan al die pseudo 4x4's.

        Heb op vakantie met zo een suv 2400 km gereden.
        4 personen plus bagage voor 2 weken en een hondje erbij.
        Algemeen verbruik was minder als 5 liter.
        Is er dan zo een verschil met een gewonen sedan?

        In mijn Insignia van 8 jaar geleden zat zeker 300 kg teveel en dat was te merken aan de pomp ook.
        9 tot 11 liter.
        den borre


        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


        Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

        Comment


        • #24
          Ja er zijn natuurlijk auto's die nog erger zijn dan dat :-)
          En in bepaalde gevallen heeft zo'n auto wel zijn nut. Maar in de meeste gevallen is het gewoon opgedrongen overdaad. Met een kleiner autootje zou je dan misschien 4.5 ipv 5 verbruiken ? Ja, waar maak ik me dan druk over, maar 't is niet één auto, het zijn er veel die rondrijden.
          Ik vind dat de auto-industrie meer energie in andere ontwikkelingen zou moeten steken en ook marketinggewijs, misschien reden we dan nu rond met auto's die 750 kg wogen ipv 1300.
          Tegenwoordig wordt het bevoorbeeld al moeilijker om een 3-deurs te vinden, het worden standaard 5-deurs. Ik zou het vertikken om een 5-deurs te kopen, dat zijn 2 deuren die ik niet nodig heb en zou moeten meesleuren.
          Als ik dan bijvoorbeeld kijk naar die reklame voor die Renegade, da's toch om van te k*tsen ? Een pseudo jeep bovenop een hoop rotsen etc...

          Comment


          • #25
            Ik vind dat ge voorbij het punt gaat dat iemand toch gewoon koopt wat hij wil. Als ik morgen een suv wil en ik kan dat betalen, kan me dat niet schelen wat dat weegt, verbruikt,...
            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

            Comment


            • #26
              Vraag en aanbod. Zelf heb ik nooit wat aan een coupé gevonden, maar onze ouders waren er zot van. Eerste wat mijn schoonvader kocht toen hij met pensioen ging, was ne A5 coupé omdat hij zijne jeugd opnieuw wilde beleven. Ondertussen rijdt hij met ne 316 break omdat hij opmerkte dat ge met ne coupé toch ook vaak beperkt zit

              Ik heb zo de indruk dat de mensen steeds meer ruimte willen in de auto en hoger willen zitten. Een auto kunt ge in principe nooit te groot kopen, alleen maar te klein.

              Comment


              • #27
                De meeste coupé's zijn duurder dan de overeenkomstige 4-deurs modellen. Waarom meer betalen voor een minder praktische wagen ? De meesten mensen kopen geen auto voor het uiterlijk maar laten de praktische kant primeren.

                Comment


                • #28
                  Dat is ook weer een kwestie van smaak. Moest een SUV niet zo lekker zitten (in en uitstap) kocht ik mij altijd een coupé
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                    Vraag en aanbod.

                    Ik heb zo de indruk dat de mensen steeds meer ruimte willen in de auto en hoger willen zitten. Een auto kunt ge in principe nooit te groot kopen, alleen maar te klein.
                    De vraag, wordt wel “gestuurd” door de fabrikanten van het aanbod, alleen beseffen véél mensen dit niet.

                    Verkopers van SUV en mono volumes, zetten bv het “veiligheidsgevoel” en “goede zichtbaarheid” telkens in de verf.

                    Waar vallen net de meeste slachtoffers en ongevallen mee?
                    • SUV (x3) en Monovolumes (+ ook meer parkeer botsingen)
                    http://www.steunpuntverkeersveilighe...A-2006-104.pdf

                    olgens een studie van Allianz, 40% van de ongelukken met autoschade vindt plaats tijdens het parkeren. In 8 van de 10 gevallen manoeuvreert de bestuurder de auto uit de parkeerplaats. Bestelwagens en SUV’s zijn het vaakst betrokken bij parkeerongelukken.

                    http://www.allianz.be/nl/pers/parkeerongevallen.aspx
                    • Auto’s met winterbanden x2
                    https://www.demorgen.be/binnenland/v...acht-b3839dd7/

                    Als men zijn auto op een "standaard parkeerplaats" niet kan parkeren, moeten er volgens u dus, steeds grotere parkeergarages gebouwd worden, want grotere auto's, maar meestal 1 persoon in zit is volgens u altijd beter.
                    Wat de overheid dan allicht moet betalen, zonder de belastingen te verhogen....


                    Jan modaal blijft natuurlijk liever in sprookjes geloven of verkopers prietpraat.

                    Camera’s en spiegels kunnen ook het aantal dodehoekongevallen bij vrachtwagens niet verminderen, als de mens niet kijken wil….



                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                      Zo mooi, zo zwaar...
                      Nee serieus, al wel naar gekeken, maar in BE bijna niet te vinden met benzine, en steeds vrij duur
                      En is ondertussen ook al 10jaar oud
                      Brera werd tot 2011 gemaakt hoor
                      Vanaf MY2009 bovendien lichtere staalsoort gebruikt én werd de 1750 Tbi motor beschikbaar (enige motor waarmee ik een Brera zou willen)
                      In België ga je er niet veel vinden dat klopt
                      Bij specialisten als Scuderia en Wim Prins in NL staan er vaak mooie exemplaren
                      Prijzen vallen ook goed mee als je teruggave BPM verrekent

                      Nu ja elk zijn goesting natuurlijk
                      2.0 JTDm

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                        Begrijp u wel maar langs de andere kant zijn er heel wat sedans die +1500 kg wegen, die rijden ook met grote wielen.
                        Wegen en verbruiken meer dan al die pseudo 4x4's.

                        Heb op vakantie met zo een suv 2400 km gereden.
                        4 personen plus bagage voor 2 weken en een hondje erbij.
                        Algemeen verbruik was minder als 5 liter.
                        Is er dan zo een verschil met een gewonen sedan?

                        In mijn Insignia van 8 jaar geleden zat zeker 300 kg teveel en dat was te merken aan de pomp ook.
                        9 tot 11 liter.
                        Vergelijk zelf uw “vakantie auto” op spritmonitor.de en autoweek.nl

                        Elke mono volume of pseudo SUV, verbruikt zowat 1 tot 2 Liter meer, als de tegenhanger met hetzelfde chassis.

                        BV een Jeep Renagade staat op een kleiner chassis (uitgerokken Punto), maar kan je wel met dezelfde motor kopen als een Alfa Giulietta

                        Een Renagade is duidelijk kleiner in afmetingen (binnen en buiten) maar is 22 cm hoger met hogere banden en geeft binnen toch een “groter gevoel”.
                        Gewicht is slechts +/- 25 kg meer.

                        Verbruik is zo’n 1.5 L min. tot 0.6 L meer volgens spitmonitor.de (officieel verschil met automaat is +1 tot +2L)

                        Maar er bestaan natuurlijk ook grote en zware “gewone” auto’s, die véél verbruiken….

                        Comment


                        • #32
                          In 2003 had je een concept Lancia Fulvia ... wij stonden toen al met onze portefeuille klaar aan de Lancia garage....ondertussen portefeuille lang versleten...en Lancia spijtig genoeg ook
                          Want je kan nooit teveel auto's hebben....

                          Comment


                          • #33
                            Renegade is gewoon een gerebadgde Fiat 500X dacht ik
                            zou dat van mijn leven niet kopen
                            Maar zoals gezegd, elk zijn goesting...
                            2.0 JTDm

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
                              In 2003 had je een concept Lancia Fulvia ... wij stonden toen al met onze portefeuille klaar aan de Lancia garage....ondertussen portefeuille lang versleten...en Lancia spijtig genoeg ook
                              Idd! Allemaal 'wishful thinking' die prachtige impressies en concepten van lang vergane gloriën, komt toch niks van.

                              Gewoon onbetaalbaar of ze moeten zeker zijn dat ze er een bestseller van kunnen maken zoals de 500 en de Mini. Zeldzame uitzonderingen zoals de Beetle en nu de Alpine zijn er wel bij merken die het zich kunnen permitteren.
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                Begrijp ook al dat anti suv gedoe niet.
                                9 op 10 keer zit je er beter in dan in het gewone model.
                                De instap is veel gemakkelijker en niet te hoog zoals in vele echte 4x4's.
                                De zithouding is beter, meer verbruik is te verwaarlozen.
                                Dan de monovolumes zoals de Espace.
                                Blij dat ze er zijn voor grote gezinnen of die mensen mochten allemaal in een camionette kruipen..
                                De gemiddelde gezinsgrootte in dit stuk van de wereld is 2,3 personen per gezin. Daar kan het dus niet aan liggen. Bovendien zijn veel SUV's echt niet zo groot aan de binnenkant - in ieder geval bijna altijd kleiner dan een monovolume van dezelfde grootte. Dat van het meerverbruik is helaas niet te verwaarlozen, noch bij een monovolume, noch bij een SUV. Op papier misschien wel, maar in de realiteit bepaald niet. Al helemaal niet als je dat combineert met de recent ingezette trend om minder dieselaangedreven voertuigen te kopen. Kijk bijvoorbeeld naar het verschil tussen een 320i touring en een X3 2.0i. Dat is minstens 2 liter meer, ofwel een meerverbruik van 25% en meer. Dat terwijl CO2-uitstoot naar beneden moet, niet naar boven.

                                Wat het comfort van die hoge zit betreft: alles is relatief. Mijn pa tikt de 75 aan, en rijdt rond met een Ford Ka. Een paar jaar geleden reed hij op vakantie in Centraal-Afrika rond met een Toyota HiLux, hoge zit gegarandeerd, en ik heb hem toen moeten verplichten om passagier te spelen - hij reed veiliger met die Ford Ka. Gek genoeg was zijn commentaar dat hij makkelijker in zijn Ka geraakte dan in die HiLux.

                                Mensen denken nogal rap dat ze een grote auto nodig hebben. In de praktijk is die grote auto 99% van de tijd... gewoon leeg, op de chauffeur na. Ik zie het o.a. bij mijn lief, die rijdt met een XC-90 rond. Haar argument: "drie dochters, en als er dan een paar vriendinnetjes mee moeten...". Dat het tussen haar oren zit en een gewoonte is, krijg ik er niet in. Dat het misschien eerder een kwestie van imago is, bleek onlangs nog toen het over Tesla ging. Ze zag een Model S wel zitten, "maar wel duur". Toen ik de Model 3 vermelde, was haar respons: "dat is zo'n beetje wel willen maar niet kunnen". Ik vrees dat dit de redenering is, onbewust of niet, bij wel meer mensen die een grote auto kiezen. Of bij mensen die een SUV kiezen. Namelijk: imago. Wat gaan de buren zeggen als er een kleinere auto voor de deur staat...

                                Op zich vind ik het niet zo erg dat ik voor een leuke coupé naar tweedehandswagens zou moeten gaan kijken. Een Alfa GT met een Busso-blok: ik zeg geen neen. Of een Peugeot 406 Coupé met de V6. De Renault Laguna Coupé is evenmin te versmaden, en als je goed zoekt vind je er een met het 3.5 V6-blok. Als het nieuw moet zijn, zou ik de TT links laten liggen wegens overpriced (tenzij imago doorweegt), je bent beter met de 370z: V6 klinkt goed, is nog atmosferisch, achterwielaandrijving en het rijdt alsof-t-ie op rails ligt. Ook de GT86 zou ik durven overwegen. Er is inderdaad minder keuze, maar of dat nu zo'n groot probleem is? Ik heb het gevoel dat ik mijn ding nog steeds zou kunnen vinden.
                                Last edited by ; 13/08/2017, 00:11.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                                  Camera’s en spiegels kunnen ook het aantal dodehoekongevallen bij vrachtwagens niet verminderen, als de mens niet kijken wil….
                                  Wat wil jij hier mee zeggen of insinueren ? Dat truckchauffeurs niet in hun spiegels willen kijken ?
                                  Daar lijkt het toch op. Zware beschuldiging tegenover deze mensen ..

                                  Comment


                                  • #37
                                    Ik blijf op de betaalbare coupe's wachten...

                                    Comment


                                    • #38
                                      Dat meerverbruik van een SUV in combinatie met de binnenruimte die niet groter is dan een hatch, houdt mij ook tegen.
                                      In mijn golfke kan achter mij perfect een volwassene zitten (ben zelf 1m94), 380 liter koffer (1270 met achterbank plat), gewicht 1150 kg, waardoor kleine motor volstaat en hij zuinig is (6l naft zonder op rijstijl te letten), handig met manoevreren en parkeren.. afijn win-win-win.
                                      Van ne schone coupe kan ik nog altijd ne poster tegen de muur hangen.. of is ene huren voor nen dag.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                        Ik blijf op de betaalbare coupe's wachten...
                                        Is nen toyota gt86 , of 2 reeks onbetaalbaar? Ge rijdt met nen 3 reeks die is alvast duurder.
                                        De tijden van de peugeot 406 coupe zijn wel voorbij en terugkomen zie ik ze ni doen. Coupe is kleine niche geworden met kleine marges.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Nee joh, de 4 reeks is betaalbaar...


                                          Wat de ts wilt, zijn lichte en krachtige modellen. Denk ik. Ik antwoord zo min mogelijk vanuit het ik standpunt.

                                          De toyota heeft hij bij post 1 zelf aangegeven.


                                          De "oude" coupe is weg, er is nu zelfs een range rover coupe.... Maar onze generatie ziet daar geen coupe in...

                                          nb: Een tip in het leven, koop wat je vandaag graag hebt of laat het los... of koop hem als oldtimer...

                                          En om af te sluiten met een vraag: definitie van een coupe? Is dat een 3 deurs, of echt 2 deurs?
                                          Want dan vallen de 2 en 4 reeks al af...
                                          Last edited by ; 13/08/2017, 10:23.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X