Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter
Bekijk Berichten
Les 1, wat is “Marketing”: laat een consument echt geloven dat hij zelf een keuze kan /mag maken.
Praktijk: reclamefilmpjes
Dankzij deze reclamefilmpjes kon men bij 400.000 Amerikanen de “behoefte” doen ontstaan een dieselauto te kopen. Welke er vroeger dus totaal niet bestond.
Maar wat bovenal, nog belangrijker is, gingen ze hierdoor ook nog eens “geloven” dat ze “slimmer” zijn dan de anderen, want ze kunnen zo een bijdragen leverden in een duurzame aarde, wat hun “sociale status” ook nog eens verhoogde.
- Klant denk 2 vliegen in 1 klap, mijn kennissen denken dat ik de wereld verbeter en ik rij nog goedkoper ook (dit dacht hij althans)
- Fabrikant-verkoper, heeft geen interesse in de wereld, maar zijn kassa klopt wel, (verkoopt een duurdere auto, welke later ook nog eens extra onderhoud nodig heeft) in tegenstelling tot de kassa van de klant…
Men vergat 1 ding, 90% van de auto's in de wereld gebruikt benzine, als je dan "héél plots" diesel promoot als "propere brandstof" gaan er enkele alarmbellen af op de universiteiten....
Nu mogen ze 4.3 miljard dollar schadevergoeding betalen…
Comment