Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waar zijn de betaalbare coupés naar toe?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

    Met zo een weer is het zalig om met de ramen open te rijden.
    De rest van het jaar staat het dak ook open.
    Zalig hé!
    Ik heb wel een grote focus op zomer en goed weer: al vanaf mei geen lange broek meer gedragen.

    Natuurlijk kan je net zo goed met de ramen toe rijden maar bv. een cabrio zal je toch net iets blijer maken.
    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
      ... het enorme comfort dat de hedendaagse wagens bieden.
      Nou, comfort?
      Qua geluid is een moderne wagen vrij stil, maar ophanging vind ik harder en harder worden.
      Voor een sportieve wagen vind ik dat geen probleem, maar voor een gezinswagen vind ik dat niet zo geweldig.
      Wagens worden steeds hoger dus moet de ophanging weer harder om overhangen tegen te gaan.
      Ofwel vind men dat een doodnormale wagen moet bochten als een kart.

      Zwevend tapijt van een Citroën CX of XM vind je niet meer terug.
      Hoewel het lijkt dat de slinger nu toch weer ietsje naar comfort begint te gaan: Skoda Superb, Volvo V90, ...

      Comment


      • #83
        ja dan moeten mensen maar niet voor nen hoge zware bak gaan he.
        Een typische middenklasser is best comfortabel.
        PS mazda is ok bovengemiddeld hard afgeveerd

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
          ja dan moeten mensen maar niet voor nen hoge zware bak gaan he.
          Een typische middenklasser is best comfortabel.
          PS mazda is ok bovengemiddeld hard afgeveerd
          .
          bwa, niet mee eens. Maar ik respecteer je mening.
          De active tourer doet het pakken beter kwa comfort en geluidsisolatie, ruimte en kracht tov. de golf... Zeker als je de 3 cilinders vergelijkt.
          Dat litertje meerverbruik, who cares.

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
            .
            bwa, niet mee eens. Maar ik respecteer je mening.
            De active tourer doet het pakken beter kwa comfort en geluidsisolatie, ruimte en kracht tov. de golf... Zeker als je de 3 cilinders vergelijkt.
            Dat litertje meerverbruik, who cares.
            Het is zelfs maar een half litertje, dus na 10 jaar (15000 km/j) is dat slechts 940 euro

            De aankoopprijs is wel 26.3% meer, zo’n 6500 euro, daar kan je al enkele opties voor kopen, aangezien beide basismodellen, een héél karige standaarduitrusting hebben….

            Een Golf 3 deurs / Coupé misschien?

            Comment


            • #86
              Met weer als vandaag rij ik vaak met allebei de ruiten open. Vandaag nog zo de rit van 27 km naar huis afgelegd met de 500. Eigenlijk rij ik enorm vaak met de ruiten open. Zelfs bij zonnig weer en 12 graden ofzo, Chauffage max, jas aan en genieten van de buitenlucht.

              Airco alleen als ik de rust van gesloten ramen verkies boven het getocht in de wagen.

              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

              '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

              Comment


              • #87
                Forum en kuren, sorry!
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                  .
                  bwa, niet mee eens. Maar ik respecteer je mening.
                  De active tourer doet het pakken beter kwa comfort en geluidsisolatie, ruimte en kracht tov. de golf... Zeker als je de 3 cilinders vergelijkt.
                  Dat litertje meerverbruik, who cares.
                  Sorry, mijn diepe excuses voor hetgeen wat nu volgt.

                  Pakken beter, is overdreven imho. De golf heeft prima geluidsisolatie, mijn 3-reeks (F30) was een ramp op dat vlak (zowel wind- als bandengeruis). Hoe het met de active tourer zit weet ik niet maar ik hoop beter dan de 3 reeks . Banden speelt ook een rol trouwens, ik had RFT's vroeger, die maken ook best wat lawaai, maar terug overschakelen op non-RFT werd mij afgeraden (geen reserverwiel, wegligging etc).
                  Qua prestaties ontloopt het elkaar niet veel, wegens de gunstige koppel/gewicht verhouding is de golf zelfs sneller in de hernemingen. Dit bewijst dat hij vooral sterk is in de mid-range (2000 - 4000 rpm) De sprintjes waarbij je bij de toerenbegrenzer opschakelt doe je in de praktijk toch niet. http://www.zeperfs.com/en/duel6774-5584.htm

                  Soit het zijn allebei gewoon prima wagens. Nog een mooie vergelijking om het af te leren (versus een diesel met meer koppel én vermogen) : http://www.zeperfs.com/en/duel6774-5825.htm
                  Om maar te zeggen, hij komt echt niks te kort in het dagelijks verkeer (en het gaat vooruit bij mij, 2000 km per maand, vandaag de 7000km aangetikt)
                  Dat litertje 'minderverbruik' scheelt mij 24000/100*1.25 = 300 euro per jaar (en ik betaal 100 euro verkeersbelasting lol).
                  Last edited by sunking; 29/08/2017, 23:31.

                  Comment


                  • #89
                    Sorry, maar als je voorbij wilt op een helling trek je wel eens door... En dan kan de golf niet mee. Maakt het verschil tussen wel of niet.

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                      Het is zelfs maar een half litertje, dus na 10 jaar (15000 km/j) is dat slechts 940 euro

                      De aankoopprijs is wel 26.3% meer, zo’n 6500 euro, daar kan je al enkele opties voor kopen, aangezien beide basismodellen, een héél karige standaarduitrusting hebben….

                      Een Golf 3 deurs / Coupé misschien?
                      Zeg eens, wat is er karig aan?


                      een alfa is standaard niet beter uitgerust.

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                        Sorry, maar als je voorbij wilt op een helling trek je wel eens door... En dan kan de golf niet mee. Maakt het verschil tussen wel of niet.
                        Op die paar keer dat ik een helling moest doen tot hiertoe ging het prima. Ben er nog niet mee in de alpen geweest maar andere eigenaars zijn er ook positief over (de hollanders hangen er caravan achter en rijden er mee naar weet ik veel weer waar). Hoe vaak per jaar moet jij fors accelereren op een helling?

                        Steeds grotere auto's krijgen steeds kleinere motoren. Dat is niks nieuws, maar hoe goed blijven die piepkleine driecilindertjes in C-segment stationcars pre...


                        Wel een nadeel, om eerlijk te zijn: hij remt 0,0 op de motor, dus bij afdalingen niet goed voor de remschijven.
                        Last edited by sunking; 29/08/2017, 23:56.

                        Comment


                        • #92
                          P.s. @dirk195.. hoog tijd voor een race!

                          Comment


                          • #93
                            Ik doe hier dagelijks hellingen tussen 10 en 17%. En de rede dat jij geen toeren maakt, hij valt daar gewoon dood... Ik respecteer je mening, maar jij die niet van een ander.

                            Comment


                            • #94
                              Ik respecteer jouw mening ook, maar 'doodvallen', is gewoon niet waar, op wat baseer jij je, al met een 1.0 tsi gereden?
                              En tot hoeveel rpm trek jij dan je 218i?

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                Ik respecteer jouw mening ook, maar 'doodvallen', is gewoon niet waar, op wat baseer jij je, al met een 1.0 tsi gereden?
                                En tot hoeveel rpm trek jij dan je 218i?
                                4000 is meer dan genoeg... ook heeft de active tourer nog een echte automaat en de dsg is eigenlijk een gerobotiseerde bak.
                                Zou minder slijten...

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                                  (de hollanders hangen er caravan achter en rijden er mee naar weet ik veel weer waar).

                                  Wel een nadeel, om eerlijk te zijn: hij remt 0,0 op de motor, dus bij afdalingen niet goed voor de remschijven.
                                  Ollanders hangen achter eender wat een sleurhut. Het minste dat het dan wat bergop gaat kruipen ze omhoog. Plezant om daar achter te hangen als je niet kan of mag inhalen.
                                  Voor vrachtwagens heb ik dan het volste begrip. Voor die Ollanders niet echt.

                                  Ik heb totaal geen ervaring met een VAG- dsg. Maar remt dat 0,0 niks, nougatballen, zero af op de motor? Ik zou dat eigenaardig vinden, maar ben dan ook helemaal geen kenner van premium (sic) VAG producten en heb ook niet de ambitie mij er in te verdiepen.

                                  Bij de Espace gebeurt dit toch wel, vooral in de 'Sport'-stand. (niet in de ECO-stand). Misschien omdat een Renault uiteraard niet als premium kan worden aanzien?

                                  Bovendien, als het écht noodzakelijk is om sterk op de motor af te remmen zoals bij een afdaling in de bergen, moet je die natuurlijk in de manuele stand zetten, zoals, naar ik meen, (bijna?) alle automaten.

                                  Dat moet met uw preemijoem afgewerkte, supercomfortabele en supercompleet uitgeruste luxevoiture met alle concurrentie verpletterende driecilinder-één-liter-krachtbron toch ook kunnen?

                                  Van een viaduct over een autostrade rijden is wel geen 'afdaling' hé.

                                  Last edited by Maurice P.P.; 30/08/2017, 09:10.

                                  Comment


                                  • #97
                                    In 02/2015 had ik volgende keuze.
                                    • Alfa Giulietta Exclusive 1.4 (170 pk) TCT met optie Navi, nettoprijs 28900 euro + 0% krediet (centen konden op de beurs blijven staan, wat intussen zo’n 4000 euro opbracht)
                                    • Golf Highline 1.4 (150pk DSG) hier diende ik letterlijk 20 opties toe te voegen, voor je pas dezelfde uitrusting als de Giulietta had, nettoprijs 33500 euro (geen gratis krediet)
                                    Na proefrit van 1 uur, met beide merkte auto's, merkte ik dat de TCT beter schakelde als de DSG, de Giulietta iets meer veercomfort /wegligging had en er veel beter uitziet, dus was de keuze snel gemaakt. (zeker met de geschiedenis van de DSG)

                                    Ps
                                    een A3 kwam op 37500 euro en een BMW 1.8 (136 pk) op 38000 euro (met een lilliputter interieur en meer rijgeluiden)

                                    Comment


                                    • #98
                                      Sunking

                                      Uw ervaring met de rij , rol en motor geluiden van een 3 reeks deel ik ook

                                      Dat was alvast zo voor een:
                                      E30 2.0 i (automaat)
                                      E36 1.8 i
                                      E46 2.0 D
                                      E90 2.0 D

                                      Telkens was ik verbaast dat ze véél meer lawaai maakten, dan mijn diverse Vectra's 1.6i en 1.8i (automaat)
                                      Last edited by quovadis; 30/08/2017, 10:21.

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                                        Op die paar keer dat ik een helling moest doen tot hiertoe ging het prima. Ben er nog niet mee in de alpen geweest maar andere eigenaars zijn er ook positief over (de hollanders hangen er caravan achter en rijden er mee naar weet ik veel weer waar). Hoe vaak per jaar moet jij fors accelereren op een helling?

                                        Steeds grotere auto's krijgen steeds kleinere motoren. Dat is niks nieuws, maar hoe goed blijven die piepkleine driecilindertjes in C-segment stationcars pre...


                                        Wel een nadeel, om eerlijk te zijn: hij remt 0,0 op de motor, dus bij afdalingen niet goed voor de remschijven.
                                        Dat is een nadeel, eigen aan heel kleine motoren...

                                        Benzine motoren remmen ook, iets minder af als diesels, maar benzine motoren hebben dan ook geen moeite met heel hoge toeren

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

                                          4000 is meer dan genoeg... ook heeft de active tourer nog een echte automaat en de dsg is eigenlijk een gerobotiseerde bak.
                                          Zou minder slijten...
                                          wel... bij 4000 is de 1.0 ook nog lang niet uitgezongen. https://www.youtube.com/watch?v=b6ktCf1349k
                                          dus ik blijf bij mijn stelling dat bij dagelijks gebruik ze elkaar nauwelijks ontlopen (ook rekening houdend met het hogere gewicht en luchtweerstand van een 218i).
                                          Daarom dat ik bewust de 1.0 nam en niet de duurdere 1.4 of 1.5 (heb in het begin beiden overwogen).
                                          Nu een 218i is ruimer, en eigenlijk gewoon een ander soort auto, maar je een realistisch beeld wilt van wat een golf 1.0 in de dagelijkse praktijk presteert, kan je gewoon kijken naar je eigen 218i want ze zijn nagenoeg even snel.

                                          Wat betreft de automaat, toen ik mijn 3 reeks kocht stond de golf ook al op mijn shortlist en die viel uiteindelijk af wegens: saaie looks, FWD, en geen echte automaat.
                                          Maar de saaie looks en FWD heb ik mij over gezet inmiddeld (heeft namelijk zijn voordelen, BMW heeft ook veel FWD modellen tegenwoordig), en de DSG bevalt mij eigenlijk prima. Hij schakelt sneller dan een echte automaat. Mijn 316i schakelde niet zo snel en hield altijd even in tijdens het schakelen, maar m'n DSG schakelt zo snel dat ik er bijna niks van merk. DSG heeft ook lager verbruik. De betrouwbaarheid is wel een probleem. Vooral de koppeling durft het begeven en vereist een reparatie van 1000-1500 euro, maar ik heb het risico genomen (BMW is sowieso al een pak duurder bij aankoop en daar gaan ook dingen aan kapot), we zien wel wat het geeft binnen een paar jaar.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X