Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waar zijn de betaalbare coupés naar toe?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
    waar zijn de betaalbare coupés naartoe?
    Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
    Ik blijf op de betaalbare coupe's wachten...
    In de rapte een kleine brainstorm::

    Skylark, S7, Integra, Capri, Gallardo, Continental, Elan, Zonda, Fiero, A110, Murena, Chimaera, XT Turbo, P1800, SD1, RX7, Karmann Ghia, Silver Shadow, 300 ZX, Starion, XJR, Challenger, TR7, Gamma, Electra, BMW 2, Kadett, Silvia, SLK, Flaminia, Amazon, BMW 3, 370Z, Esprit, Beta, Skyline, BMW 4, GTO, Flavia, BMW 6, Belvedere, 280ZX, Fulvia, BMW 8, Kappa, RCZ, XJS, TT, Megane, Laguna, Fuego, Scirocco, Xsara, E-type, GT-R, 911, BRZ, CLK, GT-86, Le Sabre, GT, CLA, Veneno, CLS, Celica, RC-F, Q60, 216, Mustang, Bonneville, Vantage, Evora, A5, Deville, 240 Z, Cougar, G37, Barracuda, Aurelia, R5 Turbo, 914, Puma, F12 Berlinetta, Riviera, F-type, RX8, Sagaris, Aventador, Tigra, Paseo, Elise, Pro Ceed, Calibra, Reventón, 900, Manta, Sapporo, A7, Elite, Prowler, S-coupe, MX-3, Civic, 9-3, Rekord, 480, ATS, 323, Eclat, CLA, Espada, Probe, C70, NSX, Sunny SLX, Prelude, Avantime, 400, 626, Civic, Phantom, Cosmo Sport, Accord, CRX, SLC, 406, 100 NX, F, GTV, 827, 407, F12 Berlinetta, Eclipse, Riviera, Regal, Le Sabre, 262C Bertone, Electra, Skylark, GT MF4, GT MF5, Westfield, 311 300, F-type, Crossfire, Cayman, Le Baron, 200 Turbo, Cordoba, 300C, Imperial, Viper, Karma, K, Stratos, 350Z, G35, MX-5, P5D, 780, 3000GT, Corrado, Corniche, Monza, SVX, 504, XKR, Corvette, 124, Ascona, Trans Am, Cerbera, TR4, Wraith, A310, Firebird, Huarya, AeroMax, Exige, Murciélago, CR-Z, Thunderbird, S8, SM, S5, Coupé, Veyron, Regal, Eldorado, 928, ... lijstje is uiteraard niet limitatief.

    Keuze genoeg zou ik durven denken ...

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

      Wat wil jij hier mee zeggen of insinueren ? Dat truckchauffeurs niet in hun spiegels willen kijken ?
      Daar lijkt het toch op. Zware beschuldiging tegenover deze mensen ..
      Missen is menselijk, zeker met een vrachtwagen.

      Wil gewoon zeggen dat snufjes zoals camera's, sensoren, enz. geen oplossing zijn als je moet manoeuvreren en de meeste vrachtwagenbestuurder kunnen dit inderdaad beter als de meeste auto bestuurders

      Zelf ken mensen die met hun 2 grote SUV’s, enkele “parkeer” ongelukken hadden (o.a. hun eigen kleinkinderen omver reden ondanks, sensoren en één achteruit-rij camera)

      Ze “begrepen” evenwel niet dat ze met zo’n grote SUV niet konden rijden. Een kleinere gewone wagen paste niet bij hun imago, dan denkt “men” dat we failliet zijn….

      Comment


      • #43
        Mooi lijstje! Thx!

        Een coupés moet voor 'mij' 3 deuren hebben en maar 2 zitplaatsen om hem enigszins bruikbaar te houden bij het winkelen.

        Wat denkt de ts?
        Last edited by ; 13/08/2017, 10:40.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
          Een auto kunt ge in principe nooit te groot kopen, alleen maar te klein.
          Ken nochtans mensen die, omdat ze niet konden afstappen van hun grote auto met manueel bak, (en 2.0 motor) ze moesten stoppen met auto rijden.

          Waren ze vroeger overgestapt, naar een kleine auto met automaat, reden ze nu nog… maar, ja hun ego was toen nog "te groot"…

          Comment


          • #45
            coupé = 2-deurs en met een andere daklijn (want vroeger had je ook 2-deurs sedans)

            hoewel ... dit werd destijds ook als "Coupé" verkocht



            zodoende al die vag boys alles met 2 of 3 deuren maar als coupé beschouwen

            Comment


            • #46
              Denk dat er hier nog veel vergeten hoe er met de wagen wordt om gegaan.
              Er zijn er die met hun 1.2 aan 8 liter zitten, de jeugd maw maar ken ook een paar ouderen die niet boven de 3de versnelling geraken.
              Mijn vrouw haar wannabe zit op 4,7 sinds aankoop.
              Een pick up heeft dan weer een totaal andere zithouding.
              In een suv zit je zoals op een stoel of in een clubzetel.
              In een pick up zit je klaar om de Marie Louise te doen of om te gaan kajakken.
              Daar houdt mijn rug het ook niet in uit.

              Gelukkige heb ik nog mijn coupe waar ik trouwens alleen maar naar kijk omdat het verbruik te hoog is voor het milieu.
              den borre


              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


              Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

              Comment


              • #47
                Tja, vandaar mijn vraag aan de ts...

                Comment


                • #48
                  La question jambon ...

                  Comment


                  • #49
                    Momenteel zijn er nog, 54x “Coupé” modellen te koop vlgs Autoweek.nl (in 272 uitvoeringen)

                    Sinds 1978 waren er zo’n 395 modellen

                    De Alfa Romeo Sprint, was vroeger “de auto” voor mij, het uiterlijk is nog steeds "TOP"




                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                      Momenteel zijn er nog, 54x “Coupé” modellen te koop vlgs Autoweek.nl (in 272 uitvoeringen)

                      Sinds 1978 waren er zo’n 395 modellen

                      De Alfa Romeo Sprint, was vroeger “de auto” voor mij, het uiterlijk is nog steeds "TOP"





                      Comment


                      • #51
                        Terug on topic. Naast de meer afgeleide coupé varianten, genre A5, 4-serie, ... (ik denk ook nog aan de eerste generatie volvo C70) zou het wel kunnen dat fabrikanten door de introductie van cabrios met stalen wegklapdak geen brood meer zagen in aparte modellen omdat ze twee vliegen in één klap sloegen.

                        Naast TT, 370Z, GT86/BRZ, 2-serie lijkt me de Mustang nog het meest courante coupé aanbod te zijn in onze contreien voor een bedrag onder pakweg 50k.
                        Geen idee of Fiat nog met een coupé variant zou komen van de 124.

                        Comment


                        • #52
                          Een roadster, is geen coupé...
                          De term coupé, wordt veel misbruikt om een hogere prijs te rechtvaardigen... Een 3 deurs was meestal goedkoper dan de 5 deurs... Ik denk hierbij terug aan de citroen ZX.

                          Terwijl Mercedes in die tijd enkele coupé s had en daar meer voor vroegen dan de 4 deurs.. Ze waren dan ook op de basis van een cabrio gemaakt... Wat stijver en beter gemaakt was. Zeker met het vaste dak.
                          Last edited by ; 13/08/2017, 15:23.

                          Comment


                          • #53
                            ik zou toch denken dat in bepaalde gevallen het ontwikkelen/produceren van specifieke onderdelen en aanpassing van productielijnen voor bijkomende kosten zorgden die moesten terugverdiend worden op kleinere productie aantallen.

                            Comment


                            • #54
                              Mensen willen ook nog een ietwat praktische auto. Eentje met een achterbank waar je als volwassene kan zitten en kan in- en uitstappen zonder je dubbel te plooien. En dan krijg je zo van die fratsen als een A5 sportback of een GLE coupe.
                              Was het vroeger ook niet zo dat een coupé sportiever reed omdat de carrosserie stijver was (minder deuren, andere vorm dak), en dat er nu minder toe doet omdat het chassis sowieso al veel stevigheid biedt (bv de 1 reeks rijdt toch behoorlijk strak, zeker de E87)
                              Dus mss ander vraagje: wie WIL er nog een coupé, wat is de meerwaarde nog, buiten de looks.

                              Die opel coupé uit eigen kweek was nog wel een cool ding.

                              Comment


                              • #55
                                Ik zou een coupé kunnen overwegen, maar dan minimaal 3 deurs... Maar de lage instap...ik zie me dat geen 10 jaar meer ordentelijk doen.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                  En om af te sluiten met een vraag: definitie van een coupe? Is dat een 3 deurs, of echt 2 deurs?
                                  Want dan vallen de 2 en 4 reeks al af...
                                  Voor mij heeft het eerder met de daklijn te maken. Een coupé lijkt, van buitenuit gekeken, geen specifiek apart volume voor de kofferruimte te hebben. Dus geen koffer"bak" die er achteraan geplakt is (sedan). Evenmin een doortrekken van de daklijn (hatch of break) om het volume maximaal te vergroten voor praktische laadredenen. Maar wel degelijk met 2 toegangsdeuren richting zitgedeelte. Anders wordt het een vierdeurs-coupé. En dat is zoiets als een SUV: wel willen maar niet echt kunnen... want wat is daar in hemelsnaam "Sport" aan ;-)

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten

                                    Voor mij heeft het eerder met de daklijn te maken. Een coupé lijkt, van buitenuit gekeken, geen specifiek apart volume voor de kofferruimte te hebben. Dus geen koffer"bak" die er achteraan geplakt is (sedan). Evenmin een doortrekken van de daklijn (hatch of break) om het volume maximaal te vergroten voor praktische laadredenen. Maar wel degelijk met 2 toegangsdeuren richting zitgedeelte. Anders wordt het een vierdeurs-coupé. En dat is zoiets als een SUV: wel willen maar niet echt kunnen... want wat is daar in hemelsnaam "Sport" aan ;-)
                                    Ik deel je mening, maar dat laatste over suv is meer subjectief dan objectief. En onbewust trap je tegen schenen. De suv heeft gewoon geen geschiedenis waarop het verderbouwt... Zo kan je over iedere segement wel iets emotioneel geladen vertellen. Willen en niet kunnen, zo zijn er wel meer.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

                                      Ik deel je mening, maar dat laatste over suv is meer subjectief dan objectief. En onbewust trap je tegen schenen. De suv heeft gewoon geen geschiedenis waarop het verderbouwt... Zo kan je over iedere segment wel iets emotioneel geladen vertellen. Willen en niet kunnen, zo zijn er wel meer.
                                      Er stond een knipoog bij... maar misschien niet genoeg zichtbaar. Ik zal het opnieuw proberen: Ik heb op zich niets tegen SUV's, het is gewoon een voertuigvorm zoals een andere, maar de "Sports" in SUV is voor een Belg altijd wat vreemd. Ik weet ook wel dat de "Sports" eerder moet bekeken worden als "jacht" of "vissen", maar hier gebruiken we dat woord niet vaak in die context. De versie "Suburban Utility Vehicle" vind ik beter passen.

                                      Comment


                                      • #59

                                        Comment


                                        • #60
                                          De TS zit even in Italië en kon dus niet direct reageren
                                          Wat is een coupé?
                                          1) in ieder geval niet de 4-deurs dingen die men nu coupés noemt. Dat zijn gewoon sportief gelijnde liftbacks. Mooi, maar geen coupé, ondanks alle marketing.
                                          2) ook niet 2deurs versies van een sedan, dus BMW 4 vind ik (persoonlijk!) eigenlijk op het randje

                                          Moet het een kofferklep hebben of 3e deur? Ben er niet goed uit. Mijn vader heeft een Celica van de laatste generatie, heeft 3e deur, maar vind ik toch behoorlijk coupé (meer dan een 4).
                                          Ik zal die waarschijnlijk later wel overnemen, dan heb ik een betaalbare coupé

                                          Nu, het is niet alleen die malaise van carrosserie, maar ook van motoren.
                                          10-20jaar geleden had 2 liter 6 in lijn, V6, 1.8 V6, wankel, 5 cylinders, ...
                                          Nu moet je al een 340 kopen om een 6 cylinder te krijgen.
                                          Rest is allemaal 4 pot met 1 of 2 turbos. Tja.
                                          Last edited by Chris_147; 14/08/2017, 19:48.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X