Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waar zijn de betaalbare coupés naar toe?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
    Rest is allemaal 4 pot
    zelfs dat niet meer altijd

Comment

BMW heeft in de recente geschiedenis maar 1 coupé gemaakt. De Z4 coupé met enkel leuke motor.
      Last edited by ; 14/08/2017, 20:05.

Comment

Hela, oude 6 serie vind ik best mooi, net als CSL en 8 reeks
        (Oeps, recente geschiedenis, mijn fout)

Comment

Hela, oude 6 serie vind ik best mooi, net als CSL en 8 reeks
          (Oeps, recente geschiedenis, mijn fout)
          Zijn toch ook geen 3 deurs....

Comment

De TS zit even in Italië en kon dus niet direct reageren
            dan is 't moment om u daar een 5-cilinder Fiat coupé te zoeken :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

Zijn toch ook geen 3 deurs....
              Ik heb ook niet beweerd dat ik een volledig eenduidige definitie heb van een coupé

Comment

Ik heb ook niet beweerd dat ik een volledig eenduidige definitie heb van een coupé
                Ik wel...

Comment

ik zie dat de hyundai genesis coupe vorig jaar ook uit produktie is gegaan en niet vervangen is.
                  Dat vond ik nog wel een mooie wagen, mooier dan de voorgaande pogingen van hyundai.
                  Tweedehands ook wel te vinden, maar fiscaal wel redelijk duur.

Comment

Je had daar een V6 en een 2.0 turbo van als ik mij niet vergis.
                    Dit weekend nog ene tegengekomen op de R4.
                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                      Je had daar een V6 en een 2.0 turbo van als ik mij niet vergis.
                      Dit weekend nog ene tegengekomen op de R4.
                      juist
                      was 3,8 liter zefls!

Comment

Helemaal onderaan het artikel... amper 1pct coupe's....

Met Vroom ben je helemaal mee. Lees hier het meest recente nieuws over je favoriete automerk. Of vind je ideale wagen, met de nodige rijtests en adviezen.
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Vallen hatchbacks ook onder berlines?
                          Maar al bijna dubbel zoveel SUVs als Breaks!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                            Mensen willen ook nog een ietwat praktische auto. Eentje met een achterbank waar je als volwassene kan zitten en kan in- en uitstappen zonder je dubbel te plooien. En dan krijg je zo van die fratsen als een A5 sportback of een GLE coupe.
                            Was het vroeger ook niet zo dat een coupé sportiever reed omdat de carrosserie stijver was (minder deuren, andere vorm dak), en dat er nu minder toe doet omdat het chassis sowieso al veel stevigheid biedt (bv de 1 reeks rijdt toch behoorlijk strak, zeker de E87)
                            Dus mss ander vraagje: wie WIL er nog een coupé, wat is de meerwaarde nog, buiten de looks.

Die opel coupé uit eigen kweek was nog wel een cool ding.
                            Ik heb een echte coupé zonder B-stijl en die heeft een enorm praktisch voordeel. Als je de ramen aan de bestuurderszijde opent wordt je tot 90 km/u niet gehinderd door tocht. Kan wel enkel als je alleen in de auto zit want aan de passagierskant ontstaat wel een enorme luchtverplaatsing.

Lijkt onbelangrijk maar is toch een heel aangename ervaring om met geopende ramen te kunnen rijden in alle comfort. Ik merk dat ik het vervelend vind als ik eens met een andere auto rijdt dat je dat niet kan doen en zou hierom een coupé kopen.
                            2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Sinds ik airco in de auto heb (sinds de Citroen C4 dus) rij ik nog amper met de ramen open, ik zou niet weten waarom.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Om te genieten van het lekkere weer?
                                2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Da kan ook in den hof, op t strand..
                                  mss valt het verdwijnen van de coupe wel te verklaren door het enorme comfort dat de hedendaagse wagens bieden.
                                  Je ziet nog maar weinig 'fun' cars in het straatbeeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                    Ik geniet al genoeg van het lekkere weer als ik niet in de auto zit.
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                      Da kan ook in den hof, op t strand..
                                      mss valt het verdwijnen van de coupe wel te verklaren door het enorme comfort dat de hedendaagse wagens bieden.
                                      Je ziet nog maar weinig 'fun' cars in het straatbeeld.
                                      Valt natuurlijk te zien wat je onder "fun" car definieert he.
                                      Ik vind dat mijn huidige wagen alles in één is, comfortabel, veel ruimte en er valt heel wat fun mee te beleven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere
                                        Met zo een weer is het zalig om met de ramen open te rijden.
                                        De rest van het jaar staat het dak ook open.
                                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten

dan is 't moment om u daar een 5-cilinder Fiat coupé te zoeken :-)
                                          wel portemonnee open trekken als je bv. een limited edition wil met weinig kilometers en in heel goede staat.
                                          Over het vinden van reserve onderdelen, gaan we het even niet hebben .

Nu ja, mijn Fiat coupe is weg sinds 4 maanden, qua verbruik geeft de Veloce even veel aan als de oude 1.8 coupe voor meer dan 2,5 keer vermogen .

Dacht wel dat er plannen waren om van de 124 een coupe versie uit te brengen.

Comment

Working...
                                          X