Mededeling

Collapse
No announcement yet.

proefritten te betalen ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten

Gij moet in de reklamesector gaan werken :-)
    Doe ik al. Met het verschil dat ik voor de belgische dealerfederatie werk, en spitsmuis voor de poolse.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
      Die zijn er ni. Maar vw is ook geen premium/elite dat te veel aanrekent voor al die blingbling. Ik heb dus de beste koop gedaan! Slimme mensen kopen vw,skoda,seat: de beste technologie aan de laagste prijs! De golf 1.0 is het beste wat er is binnen die prijsklasse. me happy!
      Is gewoon een premium motor en aandrijving in een sardinedoos.

Comment

Sardinedoos met sportzetels en digitaal dashboard dan in mijn geval, om toch het premium gevoel te faken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

Zoiets gebeurt dagelijks en eigenlijk zijn dit dingen die NIET kunnen : de consument hoeft niet te betalen wat niet wordt geleverd ... mocht je dat vaststellen, ga je dan zwijgen en braafjes betalen ?
          Ik heb er geen probleem mee.
          Wat krijg ik terug:
          - vervangwagen van mijn keuze. Alleen tanken
          - snelle service
          - persoonlijk advies van de werkplaatsleider.
          - alle extra worden niet aangerekend. (Kleine prullen, dekseltje, nummerplaat, ...)
          - goede sfeer en communicatie met garage.
          - testrit, met alle wagen aanwezig bij hun dealers... Maar dit beperk,ik zelf...

azijnpissers verzieken het voor de rest. Kom jij maar op voor je rechten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Je moet leren lezen.

Trouwens, een sportieve wagen is nog net iets anders dan een race georiënteerde wagen hé.
            Ik denk gelezen te hebben vele sportieve modellen , een wagen met sportieve prestaties is daardoor nog geen sportief model.
            Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

M1
              M2
              M3
              M4
              M5
              M6
              ...

240i
              340i
              440i
              ...

330d
              430d
              540d
              750d
              ...
              De meesten sportieve prestaties maar geen sportieve modellen.

Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                Wat er ontbreekt in het verhaal....
                - Ben je er al klant?
                - Hoeveel keer heb je er al prijs gevraagd, zonder dat je gekocht hebt?
                - Betaal je altijd zonder morren het onderhoudsfactuur, of vertel je dat de ruitenwisservloeistof aangerekend is terwijl hij vol was? Enz.
                - Laat je er ook herstellingen uitvoeren buiten onderhoud? (Schade)
                - Hoeveel testritten heb je in het verleden reeds gedaan bij deze garage?

Vertel eens.

Ik ben er klant, heb er een bmw x3 gekocht (heb bij 2 andere dealerships ook al 2 nieuwe bmw's gekocht dus nu "in de mood" voor de 4de
                eerste keer prijs gevraagd, X3 gekocht, nu terug prijs gevraagd voor X1 (dus in de mood om te kopen)
                Altjd properkes full prijs betaalt bij dealership voor onderhoud, nergens anders geweest, bovendien reeds 3 keer op 3 jaar auto daar binnengestoken voor carrosseriewerk (en 't was geen builke wegwerken :-)
                Heb mijn X3 in den tijd zelfs ZONDER proefrit gekocht, dus ze kunnen nie klagen
                Vandaar mijn grote verwondering waarom ik voor een proefrit zou gaan betalen....Ik twijfel tussen de X1 en de Countryman, 't blijft dus sowieso in 't zelfde huis, zelf in 't zelfde dealership als ze een goeie restwaarde geven voor mij oude X3 (wat mij eigenlijk ook flink tegenvalt)

Comment

Alles bij dezelfde dealer doen omwille van een goede 'klant' relatie, goh mss werkt het bij sommige dealers, maar de meeste zijn van die grote garages die hun klanten ni kennen en de volgende keer dat je er binnenkomt werkt diegene die u geholpen heeft er misschien al niet meer.
                  Ik probeer alles correct te doen naar de dealer toe, altijd het onderhoud daar, doe geen moeite om extra kortingen te onderhandelen, maar reken er niet op dat ze mij een bovengemiddele restwaarde geven, want op die moment is het toch gewoon van ''we zien wat de opkoper er voor geeft", toen mijn vorige bmw 2 jaar oud was vroeg ik naar de restwaarde als ik er alweer een nieuwe zou kopen, dat was 55% van de nieuwprijs..
                  Ivm carrosserie herstellingen (ik moest bij mijn oude was krasjes laten wegwerken om hem vlot particulier te verkopen), was de verkoper zelf al zo slim om te zeggen ''je gaat beter naar de carrosier om de hoek, want bij ons kost het dubbel, wij werken daar ook mee samen".
                  Wat zeker niet wil zeggen dat ik ontevreden was over die (bmw) dealer, ze hebben mij altijd goed geholpen.

Comment

onlangs een testrit aangevraagd bij een plaatselijke dealer, op voorhand verwittigd(aanvraag via mail gedaan) dat de keuze vaststaat(firmaslet) maar dat ze niet bij hem gekocht zal worden(wegens werkgever heeft deal bij hun garage 130 km verder dan waar ik woon)maar ik wou er mee rijden om mijn keuze voor handgeschakeld of automaat te bepalen
                    aangekomen, de papieren ingevuld, mooi uitleg gekregen over hoeveel ik moest betalen als ik ongeval heb in fout etc, na een kwartier met de handgeschakelde gereden te hebben, terug gereden( verkoper was verbaasd dat ik zo snel terug was), de automaat ff uitgelaten en na een twintigtal minuutjes terug naar de garage gebracht waar ik zei dat ik voor de automaat ging opteren. verkoper zei me eerlijkheidshalve dat de automaat waarin ik gereden had de 180pk versie itt de handgeschakelde van 163 & als ik wou, hij me in de komende week/weken een automaat 163pk wou bezorgen om proef te rijden maar dat vond ik niet nodig
                    daarna beleefd gevraagd hoeveel ik moest betalen voor de proefritten & deze vraag werd beleefd weggewuifd
                    dus zo kan het ook
                    mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Ik heb nog nooit betaald voor een testrit en ik zal dit ook niet doen. Onlangs heb ik nog de kans gehad om bij BMW Bornem met een 750d xdrive te rijden. Toen ik de MINI Clubman gekocht heb, heb ik zowat met elke MINI gereden om ze te vergelijken gaande van een 3 deur, clubman, countryman, ONE, Cooper, Cooper S... allemaal zonder bijkomende kosten. Bij mijn huidige BMW dealer word ik bij lanceringen van nieuwe modellen elke keer uitgenodigd om de nieuwste modellen te komen uitproberen. Elke keer een glas bubbels, meerdere warme hapjes en nooit extra kosten. Het kan dus écht wel anders.

Al moet ik toegeven dat ik ook één keer een discussie had bij een proefrit van een occassiewagen. In die auto zat geen druppel diesel meer. Nadat ik overeengekomen was dat ik 10 euro mocht tanken op kosten van de BMW concessie (waat ik geen vaste klant was) mocht ik het bonnetje achteraf binnenbrengen. Ik heb 10 minuten met de auto gereden om te weten dat het niks was voor mij. Toen deed men daar ook moeilijk over de 10 euro... Ze wilden deze enkel maar terugbetalen als ik een auto kocht. Ik heb het uiteindelijk wel teruggekregen. Het gaat hem niet over de 10 euro maar wel over de manier waarop.
                      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Dikkejos, vraag gewoon beleefd om de € 10 gewoon te laten vallen. En dat het je toch wel stoort.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                          Ik denk gelezen te hebben vele sportieve modellen , een wagen met sportieve prestaties is daardoor nog geen sportief model.
                          Oké, als ik sportief model gezegd heb. Wat is het probleem dan?

Ik weet het: muggenzifterij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

De meesten sportieve prestaties maar geen sportieve modellen.
                            Je zal maar op je doos krijgen in een sportief model, door een doordeweekse berline. Haha

Comment

Als ze op voorhand zeggen dat ze er geld voor vragen, en je krijgt het terug als je effectief een auto besteld, dan kan ik er wel nog inkomen.
                              Lijkt mij wel wat gierig om daar geld voor te vragen.
                              Binnenkort moet je de verkoper ook 30 euro per uur betalen?

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Comment

Proefrit betalen, mijn goesting zou ook over zijn zulle... Heb ik eigenlijk nog nooit gehoord. Wel dat men een waarborg vraagt, maar zelfs dat is 'van horen zeggen'...

Comment

Ik heb nog maar een keer een proefrit in een garage gemaakt.
                                  Ik moest wel een papier tekenen dat ik de franchise van 500€ zou betalen in geval van ongeval in fout.

Voor de rest.... ik kijk een beetje rond bij mijn collega's wie dezelfde auto heeft, en vraag daaraan of ik een proefrit mag maken. Er zijn een dikke 50 firmawagens bij ons in mijn categorie, dus dat lukt wel.

Comment

Een goede verkoper heeft onmiddelijk door dat je geen timewaster bent, en zal je onmiddellijk een gratis én uitgebreide test aanbieden.

Comment

Tja, in het verleden heeft de garage wel twee wagens mislopen wagens elders goedkoper... Maar of dit de juiste reactie is...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

Zoiets gebeurt dagelijks en eigenlijk zijn dit dingen die NIET kunnen : de consument hoeft niet te betalen wat niet wordt geleverd ... mocht je dat vaststellen, ga je dan zwijgen en braafjes betalen ?
                                        Dat is quasi het eerste wat ik zeg als ik bij de BMW dealer binnenrol voor onderhoud: "ruitenwissers niet bijvullen "

Doen ze ook niet moeilijk over, maar als je het niet expliciet zegt vullen ze hem gegarandeerd bij en staat het wel mooi op de factuur.

En omtrent het aanrekenen van een testrit: als ze het op voorhand vermeld hebben of je iets laten tekenen ben je niet echt in de positie om er moeilijk over te doen. Waarschijnlijk zal die dealer in kwestie wat slechte ervaringen hebben met testritten (zonder intentie om aan te kopen), maar achteraf een factuur onder uw neus duwen is natuurlijk wel not done en getuigt van weinig klantvriendelijkheid.
                                        Last edited by ; 23/08/2017, 11:23.

Comment

• Het factuur vervalt wel bij aankoop...

Ik vrees dat het vertrouwen in de klant weg is, na eerdere negatieve ervaringen...

Het is een beetje vergelijkbaar als volgt de klant schopt eerst 2 maal tegen de schenen. De dealer geeft een licht tikje terug en klant begint te huilen...
                                          Voelt zich misnoegd, de goesting is over... kan het dramatischer? €25 ....
                                          klant is koning, bla bla bla

Als hij dan op een ander koopt, maken ze tenminste geen onnodige kosten.
                                          Last edited by ; 23/08/2017, 11:32.

Comment

Working...
                                          X