Mededeling

Collapse
No announcement yet.

proefritten te betalen ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Er is niets speciaal aan de Duitse 3 ! Als ik 100 auto's uit de Duitse 3 zie, zal ik er van 1 denken amaai...

    Maar om nu te veralgemenen dat iedere bmw, audi,.. rijder, denkt dat hij bij de elite hoort is zeer kort door de bocht.

    Ik durf het zelfs anders stellen, de rede dat mensen voor de Duitse 3 gaan is voor uitstootnormen, verbruik,... enz.

    En ik ga nog een stap verder, ik kan als bmw rijder kan me geen mustang V8 veroorloven. Ik elite? De elite zitten meestal in een dikke V8... Als je begrijpt wat ik bedoel.

    Hoor je me dat in ieder topic vertellen? Dat V8 rijders posers zijn, die het geld door ramen en deuren gooien? En ik eigenlijk stiekem een klein beetje gezond jaloers ben.

    Neen, ik steek me liever weg bij een laag verbruik, groene jongen,...

    Alle gekheid op een stokje, ik probeer maar aan te tonen dat we allemaal mensen zijn, die in een vrij land leven....


    En ja mensen koppelen nu eenmaal merken aan bepaalde personen in hun leefomgeving... Maar daarom is niet iedereen zo...


    Nb: je hebt wel een leuke signature.... poser
    Last edited by ; 19/08/2017, 11:05.

    Comment


    • #22
      Wat het topic betreft: neen, nog nooit eerder meegemaakt. Natuurlijk kost een proefrit geld. Afschrijving voertuig, infrastructuur, brandstof, etc. Maar die kosten lijken me toch gewoon deel van het marketingbudget te zijn. Voor een brochure of een bezoek aan hun website rekenen ze je toch ook geen geld aan? In dit geval gaat het over het testen van het product. Als de dealer niet overtuigd is van het fundament onder je interesse, hoeft hij de proefrit in principe ook niet te faciliteren. Slechte move, slechte verkoper. Ik zie het me al doen bij onze klanten (andere sector): ja, we kunnen u het product demonstreren. Maar daar gaat u wel een factuurtje voor krijgen. *facepalm* En dat verhaal van die krimpende winstmarges... als je ziet welke winsten BMW elk jaar draait, en wat er gerekend wordt voor opties... ik zou in dat geval ook mijn klanten proberen doen geloven dat de winsten elk jaar krimpen.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
        Er is niets speciaal aan de Duitse 3 ! Als ik 100 auto's uit de Duitse 3 zie, zal ik er van 1 denken amaai...

        Maar om nu te veralgemenen dat iedere bmw, audi,.. rijder, denkt dat hij bij de elite hoort is zeer kort door de bocht.

        Ik durf het zelfs anders stellen, de rede dat mensen voor de Duitse 3 gaan is voor uitstootnormen, verbruik,... enz.

        En ik ga nog een stap verder, ik kan als bmw rijder kan me geen mustang V8 veroorloven. Ik elite? De elite zitten meestal in een dikke V8... Als je begrijpt wat ik bedoel.

        Hoor je me dat in ieder topic vertellen? Dat V8 rijders posers zijn, die het geld door ramen en deuren gooien? En ik eigenlijk stiekem een klein beetje gezond jaloers ben.

        Neen, ik steek me liever weg bij een laag verbruik, groene jongen,...

        Alle gekheid op een stokje, ik probeer maar aan te tonen dat we allemaal mensen zijn, die in een vrij land leven....


        En ja mensen koppelen nu eenmaal merken aan bepaalde personen in hun leefomgeving... Maar daarom is niet iedereen zo...


        Nb: je hebt wel een leuke signature.... poser
        Goed lezen, ik schrijf sommige, en niet veralgemenen.
        De elite rijdt niet met een Amerikaanse V8 , ga maar eens naar een meeting van USA cars ,je zal genoeg zien.
        Last edited by camaro 68 rs; 19/08/2017, 12:18.
        Z4 M40i

        Comment


        • #24
          Tja,ga jij dan ook maar eens naar Duitse meetings....

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
            Wat het topic betreft: neen, nog nooit eerder meegemaakt. Natuurlijk kost een proefrit geld. Afschrijving voertuig, infrastructuur, brandstof, etc. Maar die kosten lijken me toch gewoon deel van het marketingbudget te zijn. Voor een brochure of een bezoek aan hun website rekenen ze je toch ook geen geld aan? In dit geval gaat het over het testen van het product. Als de dealer niet overtuigd is van het fundament onder je interesse, hoeft hij de proefrit in principe ook niet te faciliteren. Slechte move, slechte verkoper. Ik zie het me al doen bij onze klanten (andere sector): ja, we kunnen u het product demonstreren. Maar daar gaat u wel een factuurtje voor krijgen. *facepalm* En dat verhaal van die krimpende winstmarges... als je ziet welke winsten BMW elk jaar draait, en wat er gerekend wordt voor opties... ik zou in dat geval ook mijn klanten proberen doen geloven dat de winsten elk jaar krimpen.
            +1000

            ik weet nog, een tijdje dat ik een project deed voor een aanzienlijk bedrijf.. altijd stress, mensen die buitengesmeten werden omdat ze niet rendabel genoeg waren.. op de jaarlijkse receptie stond de CEO dan wel mooi staan zwaaien met winstcijfers die elk jaar omhoog gingen.

            Comment


            • #26
              Niets houd je tegen om naast de auto ook aandelen te kopen...

              Als ik zie dat de beenhouwer de verpakking mee weegt en hij iedere 3 jaar een nieuwe auto koopt. Dan is dat normaal.

              Maar oh, al de testritten gefactureerd worden.

              Maar oh, als ze geen goede overname doen.
              Maar oh als ze geen goede garantie geven...

              En en en, blijft niet duren. Ik ga mijn auto niet meer betalen omdat anderen auto's testen dat het niet meer schoon is.

              Iemand betaalt het gelag... En iedereen vindt, dat het van de gezamenlijke pot moet komen.

              En dan zijn er nog die bij de goedkoopste gaan kopen... Na de testrit...
              Last edited by ; 19/08/2017, 13:40.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                Ik durf het zelfs anders stellen, de rede dat mensen voor de Duitse 3 gaan is voor uitstootnormen, verbruik,... enz.
                Da's er eentje uit de categorie Verfijnde Humor ! ...

                Comment


                • #28
                  Vaa ea. Lees het forum er maar op na.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                    Iemand betaald het gelach...
                    Iemand betaald het gelach of iemand betaalt het gelag ?

                    Comment


                    • #30
                      Sorry he... Aangepast
                      Kan je ze allemaal eens nalezen?
                      Kunnen we allemaal eens laggen.
                      Last edited by ; 19/08/2017, 13:39.

                      Comment


                      • #31
                        Deze V8 Mustangs zijn 99% ingeschreven als cng-wagens... heel leuk tot ze als fake-cng zullen beschouwd worden, zoals binnenkort de fake-hybrides... er zullen veel op de occasie-markt komen ! Hoe kortzichtig kan een politieker zijn, tenzij hij er zelf van geniet ??? Kijk even in welke wagens ze rijden...

                        Comment


                        • #32
                          Het is toch altijd hetzelfde met die mensen met een Amerikaanse V8, willen en niet kunnen. Pick up, cng, lpg, doe maar op..
                          En dan komen de problemen met de motor.
                          Doet me sterk denken aan BMW rijders.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                            Vaa ea. Lees het forum er maar op na.
                            Andere merken hebben even goed lage CO2's hoor. En bij VAA speelt de catalogusprijs ook mee.
                            Vroeger was het anders, toen telde enkel de CO2 en kon je eigenlijk voor een appel en een ei (qua VAA) een 320d ED leasen.
                            Tegenwoordig kost die dubbel zo veel belasting dan mijn teergeliefde huidige karretje met knuffeldashboard en 3 kleine schattige cylindertjes.
                            Dus voor mij was dat alvast geen incentive om nog voor BMW te gaan (ook met de duurdere aanschafprijs in gedachte).

                            Comment


                            • #34
                              Dan was de Mazda cx3 toch niet duurder door vaa ea. En zelfs goedkoper.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

                                Zegt u het eens.
                                Wat is speciaal aan een bmw t.o.v. andere merken?
                                Denkt u ook dat wie een bmw rijdt bij de elite hoort?
                                Ik heb niets tegen bmw zelf ,maar erger me aan de uitspraken van sommige bmw rijders, de meesten denken dat ze God en gans de wereld zijn en met DE wagen rijden, ocharme.
                                1. Er is niets speciaal aan een BMW. Maar het blijft wel nog steeds één van de merken die tot de verbeelding van velen spreken. Vooral door z'n vele sportieve modellen en afgeleiden ervan.
                                2. Elite is een breed begrip. Ik heb sterk de indruk dat quovadis bedoelt dat je toch nog steeds gaat shoppen bij één van de beter afgewerkte merken.
                                3. Niemand met een BMW heeft hier de indruk gewekt God te zijn en met dé wagen rijden. Dat maak je er zelf weer van (...voor de zoveelste keer). Reden? Mij onbekend.


                                Comment


                                • #36
                                  Een snelle BMW brengt je wel sneller naar God, om het luchtig te houden.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                    Dan was de Mazda cx3 toch niet duurder door vaa ea. En zelfs goedkoper.
                                    Toch niet.
                                    Het VAA wordt als volgt berekend: catalogusprijs x CO2 coëfficiënt.
                                    Die CO2 coëfficiënt is 5,5% +/- 0,1% per gram extra CO2 tov de referentie uitstoot (105gr voor benzine wagens, 87gr voor diesels).
                                    Golf 1.0 -> 107 gram, dus 2 gram extra -> CO2 coëfficiënt = 5,7%.
                                    CX-2 2.0 -> 137 gram, dus 32 gram extra -> CO2 coëfficiënt = 8,7%.

                                    Maar eigenlijk wil dit dus zeggen dat het voordeel alle aard, bij gelijke catalogusprijs, geen 3% maar eigenlijk 52% hoger ligt. (5,7 x 1,52 = 8,7).
                                    De catalogusprijs van de CX-3 ligt lager, 20% ofzo, maar dat weegt dus niet op tegenover die 52% in coëfficiënt.

                                    Door de manier van rekenen telt CO2 gewoon heel zwaar door.
                                    een paar gram verschil voel je ni, maar verschillen van 10 gram of meer vallen eigenlijk al niet meer te verwaarlozen...

                                    Comment


                                    • #38
                                      Ik dacht dat de cx3 €10000 goedkoper was. Kan ook mis zijn.

                                      Voor de full option cx3, net geen €25000 zonder korting.skycruise

                                      dus niet alle merken hebben een lage co uitstoot...
                                      Last edited by ; 19/08/2017, 15:21.

                                      Comment


                                      • #39
                                        de mijne was catalogus 32k, met opties die op de Mazda niet opzitten of niet eens beschikbaar zijn (adaptive cruise control, digitaal dashboard, trekhaak).
                                        De Mazda moet je nog metallic lak bijtellen, dus 25.5k. Dan komt het verschil op een kleine 5k, oftewel 20%.
                                        Scherp geprijsd dat wel en dan heb je een mooie SUV, zeker als particulier.
                                        Maar zoals ik eerder al zei, liever wat kleiner, laag VAA, en wat meer snufjes, dan groter, minder snufjes, hoger VAA, en dan natuurlijk ook nog het praktijkverbruik..
                                        Last edited by sunking; 19/08/2017, 15:27.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Als het echt om uw zo geprezen 'running cost' gaat, had ge u een Dacia (of een Suzuki Celerio) moeten kopen hé sunking. Kilometerprijs onklopbaar!
                                          En echt lelijker dan een Golf is dat niet hé.


                                          http://www.largus.fr/actualite-autom...n-title-anchor
                                          Last edited by Maurice P.P.; 19/08/2017, 16:03.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X