Mededeling

Collapse
No announcement yet.

proefritten te betalen ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Haha. Wel.. nee want .. mijn VAA optimalisatieregel gaat daar niet mee akkoord.
    Minimum VAA is 1280euro/jaar, met nen Dacia zou k daar onder zitten (op basis van catalogus en CO2), maar VAA blijft wel 1280..
    De kunst is om dat minimum zo goed mogelijk te benutten. Dus, nieuw, leuke snufjes, CO2 laag genoeg om op of net boven het mimimum te zitten.
    Mocht dat allemaal niet meespelen zou k mss goedkoper gaan, dan denk ik bv. aan een fiat tipo.
    En nu heb ik met die golf eigenlijk een compacte luxewagen met een mimimum aan belastingen. Maar dat wist je al

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
      En nu heb ik met die golf eigenlijk een compacte luxewagen
      Da's er compleet over.... een Golf een luxewagen noemen... wie heeft u zo gebrainwashed ?????

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
        de mijne was catalogus 32k, met opties die op de Mazda niet opzitten of niet eens beschikbaar zijn (adaptive cruise control, digitaal dashboard, trekhaak).
        De Mazda moet je nog metallic lak bijtellen, dus 25.5k. Dan komt het verschil op een kleine 5k, oftewel 20%.
        Scherp geprijsd dat wel en dan heb je een mooie SUV, zeker als particulier.
        Maar zoals ik eerder al zei, liever wat kleiner, laag VAA, en wat meer snufjes, dan groter, minder snufjes, hoger VAA, en dan natuurlijk ook nog het praktijkverbruik..
        Omdat je stelde dat alle merken lage co hebben...

        Comment


        • #44
          Ik zei andere, niet alle. En tja suv's hebben sowieso hogere co2...
          jij stelde dat mensen voor de duitse 3 gaan owv lage co2, maar de co2 van een golf 1.0 is lager dan die van een bmw 116i.

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
            Ik zei andere, niet alle. En tja suv's hebben sowieso hogere co2...
            jij stelde dat mensen voor de duitse 3 gaan owv lage co2, maar de co2 van een golf 1.0 is lager dan die van een bmw 116i.
            Vw is bij duitse 3... vag

            Comment


            • #46
              met de duitse drie worden de zgn. premium merken bedoeld... Audi BMW Mercedes, die soms wel eens gekocht worden omwille van het aanzien, die het lef hebben om geld te vragen voor een proefrit, of voor een boordcomputer...
              of ben je het er dan toch mee eens dat m'n golfje premium is.
              Nu moet ik zeggen het enige dat ik daar niet premium aan vind de looks zijn en het ontbreken van een idrive/MMI achtig systeem.
              Mijn twee BMW's waren minder premium op het gebied van interieurkwaliteit en geluidsisolatie. Voor echt 'premium' je naar een 5 reeks of hoger..
              en lage CO2 vind je ni enkel bij VW, maar ook Opel (oei ja dat is ook duits, of nee eigenlijk amerikaans, of is het nu frans), Seat (niet duits oei ja maar eigenlijk toch wel VW), Peugeot, Ford...

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

                Da's er compleet over.... een Golf een luxewagen noemen... wie heeft u zo gebrainwashed ?????
                ik ervaar het wel zo.. maar je moet dan wel beginnen met een comfortline met ergo zetels, of highline (standaard sportzetels), dashboard is ook opgewardeerd met de facelift... voeg er dan nog de virtual cockpit aan toe..
                de standaard zetels geven eigenlijk een cheapo indruk, de sportzetels maken het plots al sjieker. het interieur van de uitvoering die ik heb, moet echt ni onderdoen voor da van bmw, audi, Mercedes.. het rijgedrag ook niet, buiten BMW dat met de 1 reeks nog RWD heeft, voor zolang het nog duurt...

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                  met de duitse drie worden de zgn. premium merken bedoeld... Audi BMW Mercedes, die soms wel eens gekocht worden omwille van het aanzien, die het lef hebben om geld te vragen voor een proefrit, of voor een boordcomputer...
                  Kom je meer en meer tegen dat je voor proefritten moet betalen. Ik heb van de week nog een moto gaan testrijden, 10 euro voor een half uur, 15 euro voor een uur. Ik ken de dealer wat, ik mocht een uur voor 5 euro gaan rijden (kostprijs van de benzine laat ons zeggen).

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
                    een merk zoals BMW, denk nu niet bepaald dat ze daar harde tijden meemaken....
                    BMW is 26 Miljard euro beurswaarde (1/3) kwijtgespeeld, op 3 jaar, dat noem jij geen harde tijden??

                    Ze zijn natuurlijk niet de enige.

                    Type in google:

                    ETR:BMW

                    Comment


                    • #50
                      Als je morgen een 750i wilt bestellen en je zeurt niet over kortingen, dan brengen ze er eentje tot aan de deur voor een testweek end. Je kan voor een X1 niet hetzelfde verwachten, als je dan nog eens zeurt over de prijs.

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

                        Da's er compleet over.... een Golf een luxewagen noemen... wie heeft u zo gebrainwashed ?????
                        Iedereen brainwashed, zichzelf toch, dat zijn auto de beste keus is, niet ?

                        Want wie koopt er nu een slechte auto voor zichzelf, hé

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                          Kom je meer en meer tegen dat je voor proefritten moet betalen. Ik heb van de week nog een moto gaan testrijden, 10 euro voor een half uur, 15 euro voor een uur. Ik ken de dealer wat, ik mocht een uur voor 5 euro gaan rijden (kostprijs van de benzine laat ons zeggen).
                          Heb zelf ook al betaald voor een uitgebreide testrit.
                          Voor mij geen probleem.
                          Deze kost wordt sowieso in mindering gebracht als je de wagen/ moto koopt.

                          Maar wel duidelijke afspraken maken voor de testrit.
                          Plots kosten gaan aanrekenen na een korte testrit, vind ik niet kunnen.

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                            Iedereen brainwashed, zichzelf toch, dat zijn auto de beste keus is, niet ?

                            Want wie koopt er nu een slechte auto voor zichzelf, hé
                            voila, en als de Golf geen luxewagen is, dan wel in de GL uitvoering!
                            luxe wordt ook een deel bepaald door de uitrusting.. en op dat vlak heb ik mij wel laten gaan. (trouwens deed ik hetzelfde bij een A4 of 3 reeks, mocht ik er nog minstens 10k bovenop leggen)
                            Last edited by sunking; 19/08/2017, 18:38.

                            Comment


                            • #54
                              Dat de invoerder iets aanrekent aan de garage/verkoper vind ik nog normaal. Dat is interne keuken. Als de dealer dat zelf wil organiseren houdt niemand hem,tegen toch.
                              En als ze dat aan de klant willen aanrekenen, ze doen maar...

                              Maar je in een auto,laten instappen en rijden, en dan zonder enige communicatie je een rekening maken van 25€ of zelfs 2€ kan niet.
                              Ik zou die verkoper uitnodigen om,bij mij een pintje te komen drinken, en dan nadien krijgt hij de rekening. Die vlieger gaat niet op, en dat zouden ze moeten weten.

                              Comment


                              • #55
                                Mss was er een misverstand. Voor de benzine mogen ze wel iets aanrekenen wat mij betreft. Als ik een proefrit doe en ik zie dat de tank bijna leeg is, gooi ik er voor 20 euro naft in en breng hem zo terug.

                                Comment


                                • #56
                                  Ocharme 25euro maar 50K voor een bmw betalen is dan geen probleem.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                                    Iedereen brainwashed, zichzelf toch, dat zijn auto de beste keus is, niet ?
                                    Bijlange niet.
                                    Ik ben heel tevreden van mijn Espace. Maar ik besef heel goed dat het steeds een compromis is en er altijd wel iets beter, chiquer of wat dan ook zal zijn. Ik zal niet gauw steeds maar de in mijn ogen 'goede' kwaliteiten van die Espace te pas en te onpas aanhalen als ik anderen over hun keuze hoor of zie schrijven.
                                    Er is een verschil tussen af en toe eens uit te leggen waarom je een bepaalde keuze maakt en het zalig verklaren van uw eigen keuze.
                                    Ge moet mijn reactie dan ook eerder zien als een plaagstootje.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Jamaar, er komt hier iemand beweren dat mensen voor de duitse 3 kiezen omwille van de uitstoot (serieus bedoeld of niet?)
                                      De ene noemt het verfijnde humor (wat ik ergens ook wel vind ), en ik reageer omdat ik weet dat mijn grasmaaiertje minder uitstoot dan een vergelijkbare bmw met gelijkaardige prestaties (de 116i), erbij vermeldend dat dat eigenlijk voor meerdere merken geldt.
                                      Dan is dat niet om mijn wagen in de hemel te prijzen (allez of toch een beetje stiekem wel ), maar vooral om aan te tonen dat het onzin is van die uitstoot, zeker de dag van vandaag waarbij verschillende merken samenwerken of elkaars motoren gebruiken, en premium merken zich eigenlijk niet echt meer onderscheiden door de techniek maar eerder door de blingbling.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Sunking, jij hebt zelf berekeningen gemaakt inzake vaa ea. Inzake uitstoot en nu kom je met deze uitleg af...??????

                                        Je 1.0 ligt ook in een Audi hoor... En dat kopen ze niet voor de sportiviteit...
                                        Last edited by ; 19/08/2017, 21:52.

                                        Comment


                                        • #60
                                          de uitstoot is belangrijk, maar de premiums scoren niet noodzakelijk beter dan de niet premiums (dat bedoel ik met onzin), dat wou ik zeggen.
                                          jij moet ook eens goed leren lezen. als ik zeg: andere merken scoren ook goed, dan maak jij er van: alle merken scoren goed.
                                          als ik zeg dat ik het idioot vind dat je bij audi standaard een kleine tank krijgt, maak jij er van dat ik vind dat het allemaal idioten zijn bij audi.
                                          ik weet heus wel de reden waarom ze bij audi gekozen hebben om een kleinere tank, bmw doet dit trouwens ook tegenwoordig, maar ik blijf het een absurd gegeven vinden, omwille van 1 of 2 gr co2 comfort inleveren, plus het feit dat mensen gewoon niet weten dat ze het moeten bijbestellen want wie vermoedt nu dat ze daar plots mee afkomen, zelfs de verkopers zijn niet goed geinformeerd hieromtrent.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X