Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
proefritten te betalen ?
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
Ik kocht me een 420d omdat die het laagste verbruik gaf in de klasse wagens dat ik wenste te kopen.Mijn gemiddeld verbruik is 4,50 l/100 km, inclusief ritten op autostrade aan 130 km/h met fietsen op de trekhaak. Als ik de gewone km neem, zit ik rond het normverbruik.
Comment
-
Bij motodealers had ik er wel al van gehoord, maar bij auto's nog niet. Met BMW wel nog nooit gaan proefrijden. Maar 2 jaar terug wel met nen DS5, CLA SB, VW Tiguan, Volvo XC60. Bij geen enkele van hen ook maar €1 moeten afdokken. Bij Mercedes ging ik voor prijs te vragen en die wagen kwam just binnen en verkoper vroeg direct of ik er eens een half uurke mee wilde gaan rijden. Bij Volvo en VW vroegen ze het ook gewoon, maar moest het wel gepland worden.
Comment
-
Bij Renault hamert de invoerder erop om zoveel mogelijk mensen een testrit te laten doen. Dat is zelfs één van hun vragen aan de klant ivm het kwaliteitsonderzoek dat ze steeds doen. Vragen letterlijk of de dealer u een testrit aangeboden heeft, zelfs al vroeg de klant er niet om. Sommigen zullen zeggen dat het 'maar' Renault is. Toch lijkt die politiek goed te werken afgaande op hun verkoopcijfers. Voor vele mensen is het een belevenis om met een nieuw model eens te mogen testen. Heb indertijd regelmatig auto's kunnen verkopen aan bvb klanten die voor onderhoud kwamen en hen in afwachting eens te laten rijden met het nieuwe model van hun wagen. Of een 'gepaste' vervangwagen meegeven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
Dat geloven ze hier niet hoor, past niet in hun kraam.
Comment
-
Tuurlijk, dat is een klassieke verkoopstruc.
Je krijgt iets, en dan is de natuurlijke reflex dat je iets wil terugdoen. Zelfs een tas koffie helpt (als ze persoonlijk wordt aangeboden, niet uit een gratis machien hé).
Mensen die op hun onderhoud wachten aanspreken en vragen of ze tevreden zijn helpt ook altijd. je kan hen bevestigen in hun keuze, en dat verhoogt de merktrouw.
Persoonlijk: als ik niet echt op zoek ben naar een andere auto ga ik ook geen proefritten aanvaarden, ik vermijd zelfs lange gesprekken omdat het onnatuurlijk aanvoelt om buiten te gaan zonder iets gekocht te hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
Ik geloof best dat BMW de zuinigste dieselmotors maakt hoor, maarreh.... https://www.spritmonitor.de/de/ueber...0d&powerunit=2
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
Wel, die eerste, dat ben ik. 4,50 l/100 km. En af en toe, zoals de laatste drie tankbeurten, een tank onder de 4,0 l/100 km.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
Bewijst dan vooral dat je een zuinige rijstijl hebt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
Jij ook hoor sunking...Last edited by sunking; 23/08/2017, 18:37.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
Wel, die eerste, dat ben ik. 4,50 l/100 km. En af en toe, zoals de laatste drie tankbeurten, een tank onder de 4,0 l/100 km.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
5.7 liter op spritmonitor is een net gemiddelde, ik zit nu op een gemiddelde van 5.9 (gemeten vanaf kmstand 0 tot 6500, het roderen inbegrepen dus wat altijd wat meer verbruikt), en mijn rijstijl, die varieert van dag tot dag, maar eig heb ik dus een zwaardere voet dan de gemiddelde bestuurder, want anders zou ik ook wel 5.7 of lager halen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
Bewijst dan vooral dat je een zuinige rijstijl hebt
Verbruik heeft ook niet alleen met rijstijl te maken, ook met de weg die je aflegt. Ik sta nooit in de file.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenHet factuur vervalt wel bij aankoop...
Ik vrees dat het vertrouwen in de klant weg is, na eerdere negatieve ervaringen...
Het is een beetje vergelijkbaar als volgt de klant schopt eerst 2 maal tegen de schenen. De dealer geeft een licht tikje terug en klant begint te huilen...
Voelt zich misnoegd, de goesting is over... kan het dramatischer? €25 ....
klant is koning, bla bla bla
Als hij dan op een ander koopt, maken ze tenminste geen onnodige kosten.
Hoezo de klant schopt 2 maal tegen de schenen? ik heb er verdikke een X3 gekocht en altijd onderhoud laten doen en nooit gemorreld over eender welke factuur, nog over 3 keer carrosseriewerken die properkes bij bmw gedaan werden, waar ik ook "geen goedkopere" gezocht heb.... dealer hoeft me geen tikjes te geven, en huilen doe ik al helemaal niet. :-)
Uw reactie is merkwaardig, mijn vraag was alleen "wie heeft er hier nog al voor een proefrit moeten betalen, zonder daar vooraf over geinformeerd te worden". zucht... en nee, betalen ga ik sowieso niet doen, of ik nu een auto koop daar of niet.... en of da nu 10 of 25 of 100 euro is, dat interesseert me ook niet, en een soort "je hoeft het niet te betalen als je een nieuwe auto bij ons koopt" --> vind ik ook maar raar... ik ga dat gewoon sowieso niet betalen !
Comment
-
Ik zou wel gewoon een mailtje sturen dat je die factuur niet zal betalen omdat daar op voorhand niets over gezegd is en ik zou ook duidelijk maken dat zoiets absoluut niet kan en dat je hierdoor uw wagen elders zal bestellen... wedden dat je na een half uur een commerciële van de zaak aan de lijn hebt ?
previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
Comment