Mededeling

Collapse
No announcement yet.

proefritten te betalen ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

1. Er is niets speciaal aan een BMW. Maar het blijft wel nog steeds één van de merken die tot de verbeelding van velen spreken. Vooral door z'n vele sportieve modellen en afgeleiden ervan.
    2. Elite is een breed begrip. Ik heb sterk de indruk dat quovadis bedoelt dat je toch nog steeds gaat shoppen bij één van de beter afgewerkte merken.
    3. Niemand met een BMW heeft hier de indruk gewekt God te zijn en met dé wagen rijden. Dat maak je er zelf weer van (...voor de zoveelste keer). Reden? Mij onbekend.

Ik kocht me een 420d omdat die het laagste verbruik gaf in de klasse wagens dat ik wenste te kopen.Mijn gemiddeld verbruik is 4,50 l/100 km, inclusief ritten op autostrade aan 130 km/h met fietsen op de trekhaak. Als ik de gewone km neem, zit ik rond het normverbruik.

BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

Ik kocht me een 420d omdat die het laagste verbruik gaf in de klasse wagens dat ik wenste te kopen.Mijn gemiddeld verbruik is 4,50 l/100 km, inclusief ritten op autostrade aan 130 km/h met fietsen op de trekhaak. Als ik de gewone km neem, zit ik rond het normverbruik.
      Dat geloven ze hier niet hoor, past niet in hun kraam.

Comment

• Bij motodealers had ik er wel al van gehoord, maar bij auto's nog niet. Met BMW wel nog nooit gaan proefrijden. Maar 2 jaar terug wel met nen DS5, CLA SB, VW Tiguan, Volvo XC60. Bij geen enkele van hen ook maar €1 moeten afdokken. Bij Mercedes ging ik voor prijs te vragen en die wagen kwam just binnen en verkoper vroeg direct of ik er eens een half uurke mee wilde gaan rijden. Bij Volvo en VW vroegen ze het ook gewoon, maar moest het wel gepland worden.

Comment

• Bij Renault hamert de invoerder erop om zoveel mogelijk mensen een testrit te laten doen. Dat is zelfs één van hun vragen aan de klant ivm het kwaliteitsonderzoek dat ze steeds doen. Vragen letterlijk of de dealer u een testrit aangeboden heeft, zelfs al vroeg de klant er niet om. Sommigen zullen zeggen dat het 'maar' Renault is. Toch lijkt die politiek goed te werken afgaande op hun verkoopcijfers. Voor vele mensen is het een belevenis om met een nieuw model eens te mogen testen. Heb indertijd regelmatig auto's kunnen verkopen aan bvb klanten die voor onderhoud kwamen en hen in afwachting eens te laten rijden met het nieuwe model van hun wagen. Of een 'gepaste' vervangwagen meegeven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

Dat geloven ze hier niet hoor, past niet in hun kraam.
            Ik geloof best dat BMW de zuinigste dieselmotors maakt hoor, maarreh.... https://www.spritmonitor.de/de/ueber...0d&powerunit=2

Comment

• Tuurlijk, dat is een klassieke verkoopstruc.
              Je krijgt iets, en dan is de natuurlijke reflex dat je iets wil terugdoen. Zelfs een tas koffie helpt (als ze persoonlijk wordt aangeboden, niet uit een gratis machien hé).

Mensen die op hun onderhoud wachten aanspreken en vragen of ze tevreden zijn helpt ook altijd. je kan hen bevestigen in hun keuze, en dat verhoogt de merktrouw.

Persoonlijk: als ik niet echt op zoek ben naar een andere auto ga ik ook geen proefritten aanvaarden, ik vermijd zelfs lange gesprekken omdat het onnatuurlijk aanvoelt om buiten te gaan zonder iets gekocht te hebben.

Comment

• Tja, en dan zijn er die zonde verpinken elders kopen... Na de testrit. Als je er een probleem mee hebt, betaal ze en ga elders. En val ze niet meer lastig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

Ik geloof best dat BMW de zuinigste dieselmotors maakt hoor, maarreh.... https://www.spritmonitor.de/de/ueber...0d&powerunit=2
                  Wel, die eerste, dat ben ik. 4,50 l/100 km. En af en toe, zoals de laatste drie tankbeurten, een tank onder de 4,0 l/100 km.

Comment

Wel, die eerste, dat ben ik. 4,50 l/100 km. En af en toe, zoals de laatste drie tankbeurten, een tank onder de 4,0 l/100 km.
                    Bewijst dan vooral dat je een zuinige rijstijl hebt

Comment

Jij ook hoor sunking...

Comment

• en wat wil je daarmee zeggen, beste dirk?

Comment

Jij ook hoor sunking...
                          5.7 liter op spritmonitor is een net gemiddelde, ik zit nu op een gemiddelde van 5.9 (gemeten vanaf kmstand 0 tot 6500, het roderen inbegrepen dus wat altijd wat meer verbruikt), en mijn rijstijl, die varieert van dag tot dag, maar eig heb ik dus een zwaardere voet dan de gemiddelde bestuurder, want anders zou ik ook wel 5.7 of lager halen.
                          Last edited by sunking; 23/08/2017, 18:37.

Comment

• Je zegt toch dat je hem regelmatig in toeren trekt om van de sportiviteit te genieten hee...

Comment

Dan kan uw airco toch ook niet veel aanstaan ?

Comment

• Denk niet dat airco veel uitmaakt. Ik verbruik minder in de zomer dan de winter en airco staat op automatisch.

Comment

5.7 liter op spritmonitor is een net gemiddelde, ik zit nu op een gemiddelde van 5.9 (gemeten vanaf kmstand 0 tot 6500, het roderen inbegrepen dus wat altijd wat meer verbruikt), en mijn rijstijl, die varieert van dag tot dag, maar eig heb ik dus een zwaardere voet dan de gemiddelde bestuurder, want anders zou ik ook wel 5.7 of lager halen.
                                  Toch wel jammer dat je deze motor niet ecologisch gebruikt, kon je evengoed iets anders gekocht hebben...

Comment

Lees misschien eens wat ik eerder schreef, ik heb een aantal wagens uitgetest voor mijn keuze te maken, de BMW kwam het dichtste in de buurt bij het normverbruik.
                                    Verbruik heeft ook niet alleen met rijstijl te maken, ook met de weg die je aflegt. Ik sta nooit in de file.

Comment

Het factuur vervalt wel bij aankoop...

Ik vrees dat het vertrouwen in de klant weg is, na eerdere negatieve ervaringen...

Het is een beetje vergelijkbaar als volgt de klant schopt eerst 2 maal tegen de schenen. De dealer geeft een licht tikje terug en klant begint te huilen...
                                      Voelt zich misnoegd, de goesting is over... kan het dramatischer? €25 ....
                                      klant is koning, bla bla bla

Als hij dan op een ander koopt, maken ze tenminste geen onnodige kosten.

Hoezo de klant schopt 2 maal tegen de schenen? ik heb er verdikke een X3 gekocht en altijd onderhoud laten doen en nooit gemorreld over eender welke factuur, nog over 3 keer carrosseriewerken die properkes bij bmw gedaan werden, waar ik ook "geen goedkopere" gezocht heb.... dealer hoeft me geen tikjes te geven, en huilen doe ik al helemaal niet. :-)
                                      Uw reactie is merkwaardig, mijn vraag was alleen "wie heeft er hier nog al voor een proefrit moeten betalen, zonder daar vooraf over geinformeerd te worden". zucht... en nee, betalen ga ik sowieso niet doen, of ik nu een auto koop daar of niet.... en of da nu 10 of 25 of 100 euro is, dat interesseert me ook niet, en een soort "je hoeft het niet te betalen als je een nieuwe auto bij ons koopt" --> vind ik ook maar raar... ik ga dat gewoon sowieso niet betalen !

Comment

• Ik zou wel gewoon een mailtje sturen dat je die factuur niet zal betalen omdat daar op voorhand niets over gezegd is en ik zou ook duidelijk maken dat zoiets absoluut niet kan en dat je hierdoor uw wagen elders zal bestellen... wedden dat je na een half uur een commerciële van de zaak aan de lijn hebt ?
                                        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                        current : BMW 330D F30

Comment

Working...
                                        X