Mededeling

Collapse
No announcement yet.

proefritten te betalen ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ja, inderdaad... zou ik ook doen. Laat ze voelen dat ze verkeerd handelen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten

      Niemand betaalt voor een proefrit.. simpel as that


      Ik moet Audi nageven dat voor zover ik weer zij de beste service leveren wat proefritten betreft... auto voor deur afzetten en 24 uur later terug ophalen.. geen ander merk doet dit.. voor zover mij bekend... kostprijs 0 euro
      Wel met de wetenschap dat Audi dit enkel doet vanaf een bepaalde reeks, kostprijs en dus high end materiaal. Heb zelf een A5C een weekend meegekregen en enkel de tank weer moeten vullen bij teruggave. Was dit vergeten en ze maakten daar geen punt van. Niks aangerekend. Was daar nog geen klant trouwens.
      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

      Comment


      • Audi rekent die kosten dubbel en dik op een andere manier aan de klant door via veel te hoge onderhoudsfacturen.

        Comment


        • binnekort gaan ze nog de werkuren factureren voor het opmaken van een offerte
          Audi A5 2.7TDI Multitronic

          Comment


          • Voor een offerte van carrosserieherstelling doen ze dat hee. Terecht vind ik.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
              Voor een offerte van carrosserieherstelling doen ze dat hee. Terecht vind ik.
              Hier en daar begint het in andere branches, zoals verwarming e.d., ook de gewoonte te worden. (o.a. Luminus vraagt een vergoeding indien zij ter plaatse moeten komen voor offerte van ketelvervanging).
              Toch wel een beetje de schuld van de zogezegd 'mondige' consument die er een sport van maakt bij soms tientallen handelaars offertes te vragen, dikwijls dan nog met verschillende varianten.
              In veel van die offertes kruipt enorm veel tijd. Zoals steeds moeten zij die ter goeder trouw zijn mee opdraaien voor de offerteshoppers.

              Ik heb nog nooit voor een offerte moeten betalen bij mijn garagist of 'vaste' leveranciers: blijkbaar kennen zij hun klanten wel.

              Comment


              • Moet toch eerlijk bekennen dat ik eens een offerte voor koetswerkherstelling laten maken heb en de wagen niet laten herstellen heb. Centen op zak gestoken want was quasi niks aan, terwijl offerte bijna 2000 Euro was. Had de garage mij toen iets gevraagd voor de offerte, had ik dit met plezier betaald. Ben er vaste klant, wellicht hierom dat ze het niet erg vonden.

                Comment


                • Bij een "echte" (potentiële of vaste) klant reken je zoiets niet; die éne keer dat je dan een offerte maakt die niet 'verkocht' is... dat hoort er gewoon bij.
                  Meestal heb je snel door of het al dan niet een offerteshopper is. Als je dan zegt dat het opmaken van een offerte x EUR kost (en uiteraard wordt in mindering gebracht bij bestelling) dan hoeft een offerte plots niet meer of is een 'ruwe schatting' plots voldoende.
                  Boeken kunt ge er over schrijven, maar kom, dat gaan we hier nu niet doen.
                  Last edited by Maurice P.P.; 28/08/2017, 13:18.

                  Comment


                  • Ik heb ooit een ongevalletje gehad met een 10 jaar oude auto.
                    Paar krassen op en onder de bumper toen daar nog een metalen plaat zat.
                    De waarde van die auto was toen ca 1500€, en ik kreeg een bestek bij de carossier (was niet in fout) van 1200€.
                    Omdat ik die auto toch 1 jaar later ging weg doen, en de zichtbare schade echt beperkt was heb ik niet laten herstellen.

                    De carossier had me op voorhand gezegd dat een bestek 40€ kostte, en een vervangwagen 25€ per dag. Die heb ik met plezien betaald, niet hersteld, en de auto een jaar later verkocht voor 1250€.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
                      Bij een "echte" (potentiële of vaste) klant reken je zoiets niet; die éne keer dat je dan een offerte maakt die niet 'verkocht' is... dat hoort er gewoon bij.
                      Meestal heb je snel door of het al dan niet een offerteshopper is. Als je dan zegt dat het opmaken van een offerte x EUR kost (en uiteraard wordt in mindering gebracht bij bestelling) dan hoeft een offerte plots niet meer of is een 'ruwe schatting' plots voldoende.
                      Waar ik het wel bij doe is offertes voor waterschade. Paar komen er terug, maar overgrote deel niet, en is puur voor de verzekering.
                      Da's dan €42 eBTW voor de offerte, en komt in mindering als de werken aan ons toegewezen worden.
                      Dan hoeft het bij sommigen inderdaad niet meer.
                      Veel mensen vergeten dat het meestal minstens 1u van je tijd kost om een deftige offerte te maken (schilderwerken). Doe dat met veel plezier, maar als ge bv een afspraak hebt om 17:00, en ge zijt er om 16:45, belt aan en ze zegt plots ja de andere schilder is nog aan het opmeten, kunde efkes wachten...?
                      Tsja, dan zal die ook niet op een offerte moeten rekenen

                      Comment


                      • Groot gelijk dat sommige offertes te betalen zijn. Als het puur voor de verzekering is, zou ik blij zijn om voor 42 Euro en offerte te ontvangen. Zou dat met veel plezier betalen.

                        Comment

                        Working...
                        X