Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het design van Toyota

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Maar een Golf is al 40 jaar, dezelfde vierkante schoendoos, dat we die nog kopen, zegt veel over onszelf (de Europeaan)...
    Pas op, er zit er hier eentje die beweert dat verstandige mensen zo'n VW moeten kopen, en dan nog liefst met een 1.0 TSI motor. Ik ga geen namen noemen.

Comment

Ja dat is nou eenmaal gewoon zo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
        Ja dat is nou eenmaal gewoon zo
        Ben ik blij dat er een hoop dommeriken op de wereld rond lopen (of beter: rijden).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Ben ik blij dat er een hoop dommeriken op de wereld rond lopen (of beter: rijden).
          als iedereen er zo gelukkig mee is dan ik zouden de zelfmoordcijfers en de verkoop van antidepressiva nogal in elkaar stuiken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Pas op, er zit er hier eentje die beweert dat verstandige mensen zo'n VW moeten kopen, en dan nog liefst met een 1.0 TSI motor. Ik ga geen namen noemen.
            Het ging over het design hé !

Maar als jij dan toch afwijkt.
            • De 1.0 motor van VW, zal zo slecht niet zijn, want deze zit toch ook in een A3
            • Het duurde dan ook 10 jaar voor er iets betrouwbaar uit de bus kwam.
            Opel kreeg zijn 1.0 koffiemolen al na 2 jaar betrouwbaar en bij een 1.0 hoef je geen oordopje te gebruiken, zoals de meeste toenmalige 1.6 tot 2.0 tractoren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Het ging over het design hé !

Maar als jij dan toch afwijkt.
              • De 1.0 motor van VW, zal zo slecht niet zijn, want deze zit toch ook in een A3
              • Het duurde dan ook 10 jaar voor er iets betrouwbaar uit de bus kwam.
              Opel kreeg zijn 1.0 koffiemolen al na 2 jaar betrouwbaar en bij een 1.0 hoef je geen oordopje te gebruiken, zoals de meeste toenmalige 1.6 tot 2.0 tractoren
              En de prijzen winnende 1.0 Ecoboost van Ford is zelfs verkrijgbaar in de Mondeo en de 1.0 TSI van VW in de Octavia. En ze doen het zelfs bijzonder goed.
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Vroeger was alles beter.
                Lelijkste auto ooit.

den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Laat ons eerlijk zijn: de Toyota's van de laatste 20 jaar waren saai om naar te kijken, en blijkbaar ook om mee te rijden. Al de avontuurlijke modellen waren geleidelijk aan uit de line-up verdwenen. En dat waren ook niet altijd schoonheden, maar wel karakterbakken. Denk aan de MR-2 bijvoorbeeld.

Naar die karakterauto's grijpen ze nu terug. De Prius is sowieso een signaalbak in de zin dat je duidelijk roept "ik ben een hybriderijder"; als je dat niet wil qua design, heb je nog andere keuzes zoals de RAV-4, Auris of iets van Lexus. De C-HR probeer te doen wat Nissan zo veel jaar geleden deed met de Juke, en dat vond iedereen ook een lelijke auto destijds.

Toyota gaat qua design de goede kant op. Als jonge 30'er vind ik de line-up nu al interessanter worden dan vijf jaar geleden. De C-HR is een beetje een poser-auto, maar ik vind hem wel mooi, en als hij ook nog eens goed rijdt ... What's the big deal? Hopelijk wordt de nieuwe Auris ook een karaktervollere auto dan wat we in die reeks de voorbije vijftien jaar hebben gezien (eerst de Corolla, dan de Auris). Het moet ook niet iedereens smaak zijn. Daar hebben we Volkswagen en Audi voor, die stoten weinig mensen tegen de borst - wat trouwens ook niet wil zeggen dat iedereen daar zomaar fan van is.

Citroën volgt een gelijkaardig recept, en de C4 Cactus is een mega-succes. Niet iedereen kan het smaken, maar so what. Beter dat je verkoopt aan mensen die een afwijkende auto willen, dan dat je niets verkoopt omdat niemand je auto er vindt uitspringen in de grote keuze ...

Comment

Mijn schoonvader had een C-HR besteld maar heeft zich gelukkig bedacht. Verwacht nu terug een Prius. Heerlijke Zen-auto om in te rijden, hoewel de laatste generatie ook niet echt mooi te noemen is. Helaas nog geen break verkrijgbaar.

Achteraf pas hebben we samen vastgesteld dat de gemiddelde leeftijd van die C-HR rijders precies wel heel hoog ligt.

Comment

Toyota stond ook op de lijst voor een nieuwe leasewagen te bestellen maar ik heb in heel de showroom niks interessant gezien en was snel terug weg. Auris, Prius, Avensis, C-HR, Verso, RAV4... allemaal vreselijke wagens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
                        Mijn schoonvader had een C-HR besteld maar heeft zich gelukkig bedacht. Verwacht nu terug een Prius. Heerlijke Zen-auto om in te rijden, hoewel de laatste generatie ook niet echt mooi te noemen is. Helaas nog geen break verkrijgbaar.
                        Ik denk ook niet dat die er ooit zal komen in break. De Prius plug-in ziet er toch iets leuker uit van neus, achterkant is wel raar met de bulten in het raam. Koffer verliest wel enorm veel ruimte met de extra batterijen, alsof er op het laatste moment beseft werd dat ze er eigenlijk geen plaats voor hadden...

Achterin een CH-R zou ik niet te lang willen zitten...Het zicht naar achter is ook verschrikkelijk.

Waarschijnlijk heb ik geen smaak, maar mijn Auris is best aangenaam om naar te kijken.

Comment

Ik heb in mallorca met een polo met zo een mini 3 cil tsi gereden. Sound is cava, performance alles behalve... onder de 3000 toeren geeft dat ding totaal niks.wel redelijk zuinig
                          lets have some more member berries

Comment

Working...
                          X