Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Benzine... meest afgestraft bij nieuwe verbruiksmetingen ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Benzine... meest afgestraft bij nieuwe verbruiksmetingen ?

    Blijkbaar zijn benzinewagens hier de dupe van: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170822_03030500

  • #2
    Tja... en dan gaan ze diesels verbieden in de steden.
    Wat moet je nu kopen?

    Allemaal Tesla en Leaf dus.

    Comment


    • #3
      Op zich is dit niet verwonderlijk, iedereen wist dat de officieële verbruikscijfers van de benzinemotoren niet realistisch waren.
      Dus een normale correctie, die normaliter ook de fake-hybrides zal treffen.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
        Tja... en dan gaan ze diesels verbieden in de steden.
        Wat moet je nu kopen?

        Allemaal Tesla en Leaf dus.
        Las gisteren een artikel dat lithium nu zeer duur aan het worden is. Komt door de grotere vraag naar electrische voertuigen... Dus dat ziet er op termijn ook niet goed uit.

        Comment


        • #5
          Nu kopen he DHL...

          Comment


          • #6
            Of blijven rijden met je auto...
            Sowieso gaan de fabrikanten iets moeten doen.

            En wat lithium betreft: de mijnen moeten hun capaciteit uitbreiden, en dat duurt wel even. Kan niet anders dan dat dit probleem bij alle fabrikanten al op het hoogste niveau besproken is.

            Oude GSM's, en ander spul met batterijen gaat nog geld waard worden.

            In China zijn ze in zéér snel tempo alle stadsbussen aan het omschakelen op electriciteit. Niet met lithium batterijen, maar met supercaps die opgeladen worden bij vrijwel elke bushalte.
            Maar die technologie zie ik nog niet opkomen bij auto's, tenzij voor een gewone hybride die je niet in het stopcontact steekt.


            Comment


            • #7
              Neeje Dirk, 'k volg Tommie zijn advies lol... Ben tevreden en zolang de dieseltaxen niet buitensporig worden zie ik me gerust nog een hele tijd rondtuffen met mijnen otto. Liefst tot de kinderen niet veel meer meerijden en dan ga ik kleiner en krachtiger. Of dat nu benzine, diesel of electrisch wordt, weet ik nu nog niet.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                Of blijven rijden met je auto...
                Sowieso gaan de fabrikanten iets moeten doen.
                Is ook mijn bedoeling... ;-)
                Wij zullen nog veel zien veranderen in de komende jaren, zich nu haasten onder de druk van politiekers die het ook niet beter weten kan enkel leiden naar verkeerde keuzes

                Comment


                • #9
                  Ik zit met mijn Golf TGI zeer dicht bij het verbruik opgegeven door VW (3.8 versus 3.6) en betaal reeds enkele jaren en nog tot en met 2020 geen verkeersbelasting / biv. Met mijn vorige tractor , een Golf 6 2.0 tdi , verbruikte ik +/- 20.% meer dan opgegeven en elk jaar +/- 400 euro taks.

                  Comment


                  • #10
                    Ik wil niet de rijkste worden van het kerkhof ,we leven nu, mijn auto mag wat kosten.
                    Z4 M40i

                    Comment


                    • #11
                      Interesseert mij niet eigenlijk, ik ben zeer tevreden met mijn auto's, en ben van plan nog 6 jaar te rijden met mijn daily. Mij hobbykar gaat wss nooit weg. Zou niet weten wat beter kopen. En wat is het tegen 2024 alweer...

                      Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                      Ik wil niet de rijkste worden van het kerkhof ,we leven nu, mijn auto mag wat kosten.
                      I like how you think!!!
                      Last edited by order66; 23/08/2017, 12:06.
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                      Comment


                      • #12
                        Mijn Audi 100 haalt het opgegeven verbruik op nafte wel 92....
                        Mijn polo 6n zuipt 2L meer dan opgeven.
                        De musso 1L meer dan opgegeven nu goed 380g co2 of 400 maakt niet uit.
                        Polo 6n 1.4

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          Neeje Dirk, 'k volg Tommie zijn advies lol... Ben tevreden en zolang de dieseltaxen niet buitensporig worden zie ik me gerust nog een hele tijd rondtuffen met mijnen otto. Liefst tot de kinderen niet veel meer meerijden en dan ga ik kleiner en krachtiger. Of dat nu benzine, diesel of electrisch wordt, weet ik nu nog niet.
                          Er zijn toch altijd overgangsmaatregelen.... Je bent nog safe... Gewoon genieten. Het kan goed zijn dat jij op termijn minder gaat betalen. Let op mijn woorden...

                          Comment


                          • #14
                            Diesel is the way to go .
                            Dat ze maar benzine taksen verdubbelen .

                            Comment


                            • #15
                              We gaan nog naar paard en kar snakken

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                Diesel is the way to go .
                                Dat ze maar benzine taksen verdubbelen .
                                Ja, want de diesel taksen zijn al heerlijk gestegen
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                                  Ja, want de diesel taksen zijn al heerlijk gestegen
                                  Maar in verhouding nog altijd lager tov benzine...
                                  En zeker na de correctie... (Accijnzen op de brandstof)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

                                    Maar in verhouding nog altijd lager tov benzine...
                                    En zeker na de correctie... (Accijnzen op de brandstof)
                                    Ik wil nog steeds niet wisselen hoor, mijn rijplezier mag gerust een centje kosten

                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Zeg ik ook niet... Maar nu doet iedereen benzine af als de economische keuze...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ik zit onder normverbruik, krijg ik nu geld terug?
                                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X